Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
senior voer
Moderator: moderatorteam
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
- Aantal honden: 2
senior voer
Baldo is nu 8 jaar, en nu is mijn vraag wat de beste leeftijd is om eens langzaam over te stappen naar senior voer. Over brokken doen we niet moeilijk, ze krijgen gewoon supermarkt brokken met vlees en daar worden ze hier gemiddeld 13-15 jaar van in goede gezondheid.
Verder veel lichaamsbeweging alhoewel ik langzaam begin te merken dat de oudste niet meer het vermogen heeft de jongere voor lange tijd bij te houden. Maar dat is uiteraard logisch. Ik laat hem dan ook gewoon zijn gang gaan zonder te pushen of extreem ver te lopen.
maar leeftijdsgewijs, langzaam beginnen met seniorvoer?
Marc
Verder veel lichaamsbeweging alhoewel ik langzaam begin te merken dat de oudste niet meer het vermogen heeft de jongere voor lange tijd bij te houden. Maar dat is uiteraard logisch. Ik laat hem dan ook gewoon zijn gang gaan zonder te pushen of extreem ver te lopen.
maar leeftijdsgewijs, langzaam beginnen met seniorvoer?
Marc

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tja wat is wijsheid
.
Kevin is zo'n 6 jaar geleden overgezet van brok naar kvv en dat werkt prima. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om ander voer te gaan geven (laat staan seniorvoer).
Kevin begint nu ook echt ouder te worden, zijn Schnauzerhart begint op te spelen en hij kan minder dan voorheen.
Vanwege vage klachten hebben we hem laten onderzoeken bij de WagenRenk en alle onderzoeken waren positief, zeker gezien zijn leeftijd.
Onderzoeken: röntgen, echo, kompleet bloedonderzoek, kort ecg en 24 uurs ecg.
Ergo we hebben een gezonde hond van 13 met een Schnauzerhart (dat is een hart wat trager klopt dan normaal en nauwelijks versneld bij inspanning).
Die bloeduitslagen waren trouwens wel behoorlijk opvallend, .......................... alle waardes vallen ruim binnen de marges, zelfs de nierwaardes. Denk niet dat dat bij veel andere/brokken honden van zijn leeftijd zo is.
Kevin is zo'n 6 jaar geleden overgezet van brok naar kvv en dat werkt prima. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om ander voer te gaan geven (laat staan seniorvoer).
Kevin begint nu ook echt ouder te worden, zijn Schnauzerhart begint op te spelen en hij kan minder dan voorheen.
Vanwege vage klachten hebben we hem laten onderzoeken bij de WagenRenk en alle onderzoeken waren positief, zeker gezien zijn leeftijd.
Onderzoeken: röntgen, echo, kompleet bloedonderzoek, kort ecg en 24 uurs ecg.
Ergo we hebben een gezonde hond van 13 met een Schnauzerhart (dat is een hart wat trager klopt dan normaal en nauwelijks versneld bij inspanning).
Die bloeduitslagen waren trouwens wel behoorlijk opvallend, .......................... alle waardes vallen ruim binnen de marges, zelfs de nierwaardes. Denk niet dat dat bij veel andere/brokken honden van zijn leeftijd zo is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
Mauyak
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb mijn Mechelaarteef jaren geleden, toen ze een jaar of 10 was, op seniorenbrok gezet. Gevolg: een slome, lusteloze en opeens oude hond.
Toen ik haar weer op de normale brok zette, werd ze weer een stuk aktiever. Die normale brok heeft ze tot ze overleed (ze was toen 14 jaar en 4 maanden) gekregen.
Mijn huidige honden krijgen geen brokken meer, maar KVV. Dit geef ik ook gewoon als de honden ouder gaan worden.
Toen ik haar weer op de normale brok zette, werd ze weer een stuk aktiever. Die normale brok heeft ze tot ze overleed (ze was toen 14 jaar en 4 maanden) gekregen.
Mijn huidige honden krijgen geen brokken meer, maar KVV. Dit geef ik ook gewoon als de honden ouder gaan worden.
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
- Aantal honden: 2
OK, uit de opmerkingen haal ik dus heel simpel, lekker laten gaan zoals het is.
'
Ik wil geen slome hond. Ook trekt ie al 6 jaar mijn arm van mijn romp, een lusteloze hond heb je ook geen plezier aan
Ik zal eens wat meer/divers vlees erbij gaan voeren.
'
Ik wil geen slome hond. Ook trekt ie al 6 jaar mijn arm van mijn romp, een lusteloze hond heb je ook geen plezier aan
Ik zal eens wat meer/divers vlees erbij gaan voeren.

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna