Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klote jeuk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Klote jeuk

Ongelezen bericht door Brigitte »

En ik vind het zo zielig maar ik wordt er ook een beetje gek van nu. Alano staat inmiddels ruime tijd volledig op de CB en het wordt nu alleen maar erger. Ik heb met de vrouw waar ikhet van koop (collega) die ook aan homeo en hollistische geneeskunde doet weer overlegd. In overleg met haar hebben we hem toch maar weer een albicort injectie (tegen de jeuk) laten geven en krijgt hij een groene leem kuur? Soort van ontslakken is dat of zo. Pfff ik vind het zo zielig maar dit kan echt niet meer.

Zijn inmiddels weer kale buik :cry: met 2 beginnende smetplekken.

Afbeelding

En zijn oksels die tot bloedens toe kapot gekrabt worden :cry:

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Brigitte,

Heb je al eens acupunctuur geprobeerd met Alano?
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Heb je ook al eens geheel zonder granen/rijst gevoerd?
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Tja ik ken het ja die leidensweg ben ik met Kelby ook doorgaan. Het is echt maar blijven proberen op welk voer ze niet allergisch reageert. Nu doet ze het al een hele tijd goed op Pronature maar sinds kort begint het weer :denken: . Ze heeft pas een allergietest ondergaan waar we de uitslag nog van verwachten.

Veel succes :19:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Klote jeuk

Ongelezen bericht door ignit »

Brigitte schreef:Pfff ik vind het zo zielig maar dit kan echt niet meer.

Zijn inmiddels weer kale buik :cry: met 2 beginnende smetplekken.
Afbeelding

En zijn oksels die tot bloedens toe kapot gekrabt worden :cry:
Afbeelding
Fotos zijn niet te zien - waarschijnlijk staan ze op je pc en is die nu uit.

Het hoeft niet aan de voeding te liggen - als je in de afgelopen maanden entingen hebt laten geven of in het verleden te vaak en te veel ge-ent hebt, kan dit ook een reactie zijn daarop. En niet te vergeten de middelen tegen vlooien en teken die je misschien gebruikt hebt in de zomer... en misschien gebruik je wel een schoonmaakmiddel waar je hond allergisch voor is... of heb je iets in je huis waar je zelf wel tegen kunt, maar je hond niet! Of misschien is de balans van omega vetzuren zodanig verstoord dat het lichaam van je hond helemaal ontregeld is en raar doet - en het allergste wat er is: misschien kan hij helemaal niet tegen rauwe voeding. :denken:

Ik denk, dat het goed zou zijn om zelf de voeding samen te stellen - dan weet je wat je aan je hond geeft. Als hij allergisch reagert op bepaalde stoffen in de voeding, kun je die weglaten. Als hij niet tegen rauwe voeding kan, kun je zelf de voeding koken en op die manier zorgen voor een aangepaste voeding.

Sterkte Brigitte - het is :jank: als je het beste wilt voor je hond en van alles en nog wat probeert en je hond niet reageert zoals je graag zou willen.

Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Brigitte
Zeer actief

Re: Klote jeuk

ignit schreef:
Fotos zijn niet te zien - waarschijnlijk staan ze op je pc en is die nu uit.

Het hoeft niet aan de voeding te liggen - als je in de afgelopen maanden entingen hebt laten geven of in het verleden te vaak en te veel ge-ent hebt, kan dit ook een reactie zijn daarop. En niet te vergeten de middelen tegen vlooien en teken die je misschien gebruikt hebt in de zomer... en misschien gebruik je wel een schoonmaakmiddel waar je hond allergisch voor is... of heb je iets in je huis waar je zelf wel tegen kunt, maar je hond niet! Of misschien is de balans van omega vetzuren zodanig verstoord dat het lichaam van je hond helemaal ontregeld is en raar doet - en het allergste wat er is: misschien kan hij helemaal niet tegen rauwe voeding. :denken:

Ik denk, dat het goed zou zijn om zelf de voeding samen te stellen - dan weet je wat je aan je hond geeft. Als hij allergisch reagert op bepaalde stoffen in de voeding, kun je die weglaten. Als hij niet tegen rauwe voeding kan, kun je zelf de voeding koken en op die manier zorgen voor een aangepaste voeding.

Sterkte Brigitte - het is :jank: als je het beste wilt voor je hond en van alles en nog wat probeert en je hond niet reageert zoals je graag zou willen.

Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Hier zijn de foto's :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor je reactie.

Enten wordt hier om het jaar gedaan, althans het ene jaar heel en het andere jaar half, mijn vorige honden liet ik helemaal niet enten maar omdat deze 2 naar mijn werk mee gaan (asiel/pension) ben ik het helaas verplicht.

Middelen tegen vlooien enz worden ook niet gegeven :wink: tenzij ze het natuurlijk zouden hebben maar dat is gelukkig nog nooit voor gekomen.

En ik heb idd ook weleens gedacht om hem gewoon op een goede brok terug te zetten alleen de problemen begonnen toen hij nog op de brok stond. Ik heb toen wat andere soorten geprobeerd omdat Alano gewoon geen vers vlees wilde eten en ik stop echt niet al na een week met proberen.

Maar o een gegeven moment na veel pijn en moeite ging hij Duck eten dus ik was erg blij, alleen na 9 maanden begon de ellende en ben ik op advies over gegaan naar de CB, dat heeft ook heel wat moeite gekocht en ik heb heel wat worsten weg kunnen gooien voordat hij ineens besloot dat het wel lekker was :mrgreen: Inmiddels staat hij 3 maanden op de CB, dat krijgt hij 1 x daags 's avonds, in de ochtend krijgt hij als 'hapje' kippennekken of iets anders vers maar of Alano echt een barf hond kan worden vraag ik me af want dat wilde ik graag maar hij heeft erg de voorkeur voor bepaald vlees, veel lust/wil/moet hij gewoon niet.

Ik heb toevallig van mijn collega waarvan ik de CB koop lamsvlees gehad en wonder boven wonder vind hij dit wel lekker. Maar ik denkd at het verdomd moelijk zal worden om voor hem iets samen te stellen in 1 maaltijd per dag (hij wil niet vaker eten) waar alles in zit en wat meneer ook nog lekker vind :19: :wink:

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ik heb me aangemeld op je forum :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”