Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krijgt ze wel genoeg?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Krijgt ze wel genoeg?
Jamey heeft nu 2 maaltijden Carnibest gehad, maar waar ze normaal gewoon normaal en vrolijk doet, loopt ze nu de hele tijd te bedelen om koekjes, loopt ze met haar voerbak te rammelen (normaal alleen rond etenstijd om te laten merken dat ze honger heeft) en is ze dus helemaal zichzelf niet. Ik vind de Carnibest ook al nogal weinig (ze krijgt 125 gram per dag), maar dat schijnt toch echt goed te zijn... Ze is 5 kilo...
Krijgt ze nou te weinig? Of is het normaal dat ze nog hongerig is na het eten?
Krijgt ze nou te weinig? Of is het normaal dat ze nog hongerig is na het eten?

You'll be in my heart... Always...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die van mij krijgen het nu ruim 2 weken, maar zouden ook het liefst meer krijgen dan dat ik ze geef. Volgens mij komt het gewoon omdat ze het 1000 x lekkerder vinden dan droge brokken.
Zo lang mijn honden niet gaan vermageren geef ik gewoon de hoeveelheid die ik nu geef, mochten ze aankomen of afvallen pas ik de hoeveelheid aan. Ik denk dat het een goed teken is dat ze graag meer willen, vinden ze het in ieder geval heel erg lekker!
Zo lang mijn honden niet gaan vermageren geef ik gewoon de hoeveelheid die ik nu geef, mochten ze aankomen of afvallen pas ik de hoeveelheid aan. Ik denk dat het een goed teken is dat ze graag meer willen, vinden ze het in ieder geval heel erg lekker!
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Als ze niet afvalt of aankomt is het toch voldoende? Alleen zal het nu op wat langere termijn te zien zijn denk ik dan als ze het elke dag krijgt. Maar het lijkt mij echt niet dat Jamey (zeker omdat ze gecastreerd is) een uitzondering is die veel meer nodig zal hebben dan vrijwel elke andere hondJacksel schreef:Jamey gaat er voorlopig alleen in de weekeinden op, totdat mn ouders een vriezer erbij hebben... Dus is lastig om te zien of het voldoende is...
En het is vele malen makkelijker om lekker meer te gaan geven als ze iets af begint te vallen dan om als ze is aangekomen dat er weer af te krijgen...
Moos had toen hij net op vers overging ook veel meer honger. Toen kreeg Moos van mij 200 gram Rodi, en toen was Moos in een jaar tijd een kilo aangekomen. Dus tja...

-
Flinn
Onze york van 5 kg krijgt s'morgens 50 gram Carnibest en 40 gram Farmfood (Farmfood is iets minder dan de helft van de dagelijkse aanbevolen hoeveeelheid (100 gr) dit omdat hij gecastreerd is) hij doet het hier prima op dus 125 gram Carnibest moet voldoende zijn
Bij de andere twee honden houd ik me ook aan de voedingsadviezen dus de helft van de aanbevolen daghoeveelheid Carnibest en de helft van de aanbevolen hoeveelheid Farmfood ze hebben alle drie geen last van over- of ondergewicht.
Ze krijgen hiernaast wel af en toe wat gedroogde pensstaafjes of oren.
Als ik met trainen veel beloning gegeven heb trek ik dat van de Farmfood af.
Bij de andere twee honden houd ik me ook aan de voedingsadviezen dus de helft van de aanbevolen daghoeveelheid Carnibest en de helft van de aanbevolen hoeveelheid Farmfood ze hebben alle drie geen last van over- of ondergewicht.
Ze krijgen hiernaast wel af en toe wat gedroogde pensstaafjes of oren.
Als ik met trainen veel beloning gegeven heb trek ik dat van de Farmfood af.
- starfleet
- Erelid
-
Eva
- Actief
-
Flinn
De aanbevolen daghoeveelheden doe ik zowel van de Carnibest als van de Farmfood door 2, voor de York zelfs iets minder en alleen de beloning met training trek ik van de hoeveelheid brokken Farmfood af. De pensstaafjes zijn "extra".starfleet schreef:Hoeveel krijgt ze dan van de brokken? Ook de aanbevolen hoeveelheid?
Anne
- Jacksel
- Zeer actief