Max en Bente zijn nu zo'n beetje helemaal aan het barfen en ik zit te twijfelen of ik ze zal laten vasten.
Beter gezegd:moeten ze vasten?Ik ben namelijk bang dat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen
Moderator: moderatorteam

Ik ben geen barfer maar er staat nergens geschreven dat ietsMOET.Je moet op je eigen gevoel afgaan.Ik zou er zelf nooit voor kiezen om mijn hond te laten vasten,maar er zijn zat anderen die het wel doen en er best goede argumenten voor hebben.Het is dus een overweging die je vanuit je eigen gevoel moet bekijken.marian* schreef:Korte vraag:laten jullie je hond vasten?
Max en Bente zijn nu zo'n beetje helemaal aan het barfen en ik zit te twijfelen of ik ze zal laten vasten.
Beter gezegd:moeten ze vasten?Ik ben namelijk bang dat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen
nee.marian* schreef:Korte vraag:laten jullie je hond vasten?

Dat heb ik dus ookGolden Stanley schreef: Ik heb er een jaar over gedaan om 1 dag in te lassen, omdat ik het zielig vond.
Dat zou dan meer in mijn straatje passen.ien schreef:nee.
Blanca is niet helemaal oke, die laat ik niet vasten.
wat ik wel doe is een vleesloze dag inlassen maar geef dan ander materiaal
groenteprutje met ei of yoghurt of huttenkase

Die krijgt dan vaak helemaal niks neemarian* schreef:En Dapper krijgt dan helemaal niks?MARC_S schreef:Wij laten ze wel vasten ongeveer 1 keer per week. Cleo wil dan wel eens gaan spugen (gal) dus die eet dan een eitje of een beetje yoghurt als ze moet spugen
Misschien dat ik dat over een tijdje ook kan,maar voor nu zie ik dat nog niet zo zitten mede doordat vuilnisbak Max het in zijn hoofd heeft gehaald bijna geen groente meer te willen etenMARC_S schreef:marian* schreef:En Dapper krijgt dan helemaal niks?MARC_S schreef:Wij laten ze wel vasten ongeveer 1 keer per week. Cleo wil dan wel eens gaan spugen (gal) dus die eet dan een eitje of een beetje yoghurt als ze moet spugenDat zou ik dus heel moeilijk vinden denk ik.Bente een ei en Max niks.....Die krijgt dan vaak helemaal niks nee![]()
Ik moet zeggen dat ik zelf helemaal geen probleem heb met een dagje vasten voor de honden. Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat dat gezond is en eigenlijk zeuren ze hier meer om wandelen dan om eten over het algemeenHet enige dat ik merk is dat Dapper dan meeloopt naar de keuken als ik naar de keuken ga. Maarja, dat doet hij zowiezo wel vaker.
Wel geven we meestal de dag ervoor een grote portie. Bv 500 gram kippenruggen per hondje van 20-23 kilo

Gal spugen heeft Whooper af en toe gedaan toen ik 1 vastendag inlaste. Als ik nu rond 19:30 uur de volle maaltijd geef voor een vastendag, dan heeft hij er geen last van. Die yoghurt met honing geef ik ook om dat te voorkomen.MARC_S schreef:Wij laten ze wel vasten ongeveer 1 keer per week. Cleo wil dan wel eens gaan spugen (gal) dus die eet dan een eitje of een beetje yoghurt als ze moet spugen
Dat laat voeren doen wij al, meestal rond 20:00 uur ongeveer. De dag erna kotst ze dan soms maar meestal is de dag daarna het moeilijkst. Dan krijgt ze pas weer om 20:00 uur eten en dus vast ze netto eigenlijk 48 uur als we 1 maaltijd over slaan. Wij voeren zowiezo alleen 1 maaltijd in de avondGolden Stanley schreef:Gal spugen heeft Whooper af en toe gedaan toen ik 1 vastendag inlaste. Als ik nu rond 19:30 uur de volle maaltijd geef voor een vastendag, dan heeft hij er geen last van. Die yoghurt met honing geef ik ook om dat te voorkomen.MARC_S schreef:Wij laten ze wel vasten ongeveer 1 keer per week. Cleo wil dan wel eens gaan spugen (gal) dus die eet dan een eitje of een beetje yoghurt als ze moet spugen