Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kloofjes in de voetzooltjes?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

C@rmen

kloofjes in de voetzooltjes?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus heeft redelijk veel scheurtjes/kloofjes in alle 4 zijn voetzooltjes.
Hij geeft zelf geen pijn aan, maar het lijkt mij wel pijnlijk.
Helemaal als er over een paar weken weer zout word gestrooid op de straten ivm de gladheid.
Nou had ik het idee om zijn voetzooltjes elke dag in te smeren met vaseline of uierzalf en daarna babysokjes aan te doen.
Anders likt hij de zalf eraf... :roll:

Maar ik heb geen idee hoe hij aan die kloofjes komt, jullie?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Die kloofjes komen denk ik doordat de voetzolen zo droog zijn. Als wij hele droge handen hebben dan krijgen wij ook kloven in onze handen. Zelf gebruikte ik bij boris tijdens de strooiperiode vaseline buiten en zodra de wandeling klaar was dan wreef ik het weer van zijn poten (geeft zo'n rommel binnen). Voor de rest is het hier altijd calendulan (homeopathisch en bij de drogist verkrijgbaar) dat gebruikt wordt.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

boxersien schreef:Die kloofjes komen denk ik doordat de voetzolen zo droog zijn. Als wij hele droge handen hebben dan krijgen wij ook kloven in onze handen. Zelf gebruikte ik bij boris tijdens de strooiperiode vaseline buiten en zodra de wandeling klaar was dan wreef ik het weer van zijn poten (geeft zo'n rommel binnen). Voor de rest is het hier altijd calendulan (homeopathisch en bij de drogist verkrijgbaar) dat gebruikt wordt.
De kloofjes in je handen ken ik, die zijn erg pijnlijk :jank:
Vaseline heb ik in huis, calendulan zal ik van de week eens even gaan kopen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”