Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Budkes »

dagmar88 schreef:
Budkes schreef:
Marion. schreef:
Jonas26 schreef: Fietsen of steppen geen optie?
Lees nu eens een keer! Op je vragen staan al heel duidelijke antwoorden!

Ik kan prima met Marco, qua grootte en energieniveau vergelijkbaar met Shadow, steppen aan een anderhalve meter lijn. Zowel hij als ik hebben daar geen probleem mee.

Qua zelfstandigheid 0,0.
:LOL: :LOL: het is wel duidelijk dat jij Marco niet kent :LOL: :LOL:

Uiteraard is iets wel of niet willen een persoonlijke keuze. Ik geef alleen maar aan dat het praktisch wel mogelijk is.
Gr. Aniek

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja tuurlijk kan het, als je het wilt. Geluk is relatief en een hond heeft een groot aanpassingsvermogen, als ie gewend is aan een aanpassing maakt ie er ook gewoon weer t beste van. Dan gaat ie niet terug liggen denken aan de voorbije tijden dat hij nog los liep.
Er zal toch ook geen haan naar kraaien als je je gewoon netjes aan de regels houdt maar op rustige plekken gaat steppen met een iets langere lijn. Wat Apple zegt, er is niemand die je achterna loopt met een meetlint.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Inmiddels heb ik mijn plannen voorgelegd aan de agente van de afdeling dierenwelzijn, zij zal de mitsen en maren overleggen met het OM zodat ze voor de controle weten of het OM ermee akkoord kan gaan.

Betreffende agente was er in ieder geval goed over te spreken.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Marion. schreef:
Jonas26 schreef:
Lief schreef:Aanlijnplicht is geen flexi (maar ik was al geen flexi gebruiker).

Shadow liep hiervoor ook 80% aan de lijn, maar wel een lange. En dat is goed te doen als je die andere 20% los kunt rennen. (en verder de gehele tuin door kunt sjezen de hele dag).
Zonder de extraatjes gaat de jeu er wel af.
Fietsen of steppen geen optie?
Lees nu eens een keer! Op je vragen staan al heel duidelijke antwoorden!

Ik kan prima met Marco, qua grootte en energieniveau vergelijkbaar met Shadow, steppen aan een anderhalve meter lijn. Zowel hij als ik hebben daar geen probleem mee.
Dat is denk ik niet zoals je met sledehonden stept, met de hond voor de step?
Shadow is gewend dat hij mij voorttrekt.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Lief schreef:
Budkes schreef:

Dat is denk ik niet zoals je met sledehonden stept, met de hond voor de step?
Shadow is gewend dat hij mij voorttrekt.
Marco trekt, in x back harnas, heeft ie geleerd ivm de jaarlijkse biathlon.
Dus praktisch kan het. Ik zeg niet dat het je keus moet zijn. Alleen dat het praktisch haalbaar is. Daarnaast loopt ie heel erg veel los, meters vooruit dus dat zou ook voor hem een gemis zijn.

Ik hoop voor je dat jouw keuze, welke dat ook is toegestaan wordt door het OM en dat je sowieso de tijd krijgt om die keus in alle rust te bepalen.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Budkes schreef:

Uiteraard is iets wel of niet willen een persoonlijke keuze. Ik geef alleen maar aan dat het praktisch wel mogelijk is.

:D Wat grappig, een poolhond in herder jas.

Hier is het gegeven kort aangelijnde, evt gemuilkorfde hond of niet buiten het eigen terrein komen ook "praktisch mogelijk" ja.
Maar toevallig gaat het niet over mijn rare hobbies en heb ik zelf die keuzevrijheid.

Als hij ook maar een beetje op mijn husky x malamutes lijkt gaat anderhalve meter lijn niet zonder dat je jezelf en de hond structureel verdriet doet. En dus misschien wel mogelijk, maar niet praktisch.

Ik snap dan heel goed dat je hem veel meer gunt :flower:
Budkes
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Budkes schreef:

:D Wat grappig, een poolhond in herder jas.

Hier is het gegeven kort aangelijnde, evt gemuilkorfde hond of niet buiten het eigen terrein komen ook "praktisch mogelijk" ja.
Maar toevallig gaat het niet over mijn rare hobbies en heb ik zelf die keuzevrijheid.

Als hij ook maar een beetje op mijn husky x malamutes lijkt gaat anderhalve meter lijn niet zonder dat je jezelf en de hond structureel verdriet doet. En dus misschien wel mogelijk, maar niet praktisch.

Ik snap dan heel goed dat je hem veel meer gunt :flower:
Ik ook en dat zie je mij dan ook nergens zeggen, zoals ik ook niet zeg dat Marco een poolhond is in een herder jasje, alleen de aanname dat hij qua zelfstandigheid 0,0 vergelijkbaar is was een enorm grappige aanname voor mensen die hem kennen. Misser kun je de plank niet slaan.

Ik heb alle begrip voor welke keus Lief maakt. Haar hond, haar gezin, haar huis, omgeving en mogelijkheden.

Ik reageerde dan ook op de "discussie" tussen Marion en Jonas.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Is Marco een herder? Dan denk ik dat je qua formaat ook nog wel kan schrikken vwb Shadow.
Shadow is namelijk enorm uit de kluiten gewassen, zelfs voor Malamute-begrippen erg groot.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

1,5 Meter voor een poolhond zou ik ook niet kunnen verkroppen. Trouwens, zou het voor geen enkele energieke hond acceptabel vinden.
Kort aangelijnd is 'leuk' als je oud en versleten bent en niet zoveel meer hoeft.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

1,5 Meter voor een poolhond zou ik ook niet kunnen verkroppen. Trouwens, zou het voor geen enkele energieke hond acceptabel vinden.
Kort aangelijnd is 'leuk' als je oud en versleten bent en niet zoveel meer hoeft.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye zou zelfs gek worden van zo'n korte lijn. Die wil kunnen snuffelen en scharrelen, dat wil niet lekker aan zo'n korte lijn. Totaal niet vergelijkbaar natuurlijk met een hond als Shadow, maar wel om aan te geven dat 1,5 meter echt heel kort is en beperkend. Snap goed dat iemand dat niet ziet zitten. En ik snap in deze ook heel goed dat Lief kijkt naar een mogelijkheid qua verhuizen als hij daar wél gewoon kan leven zonder alle beperkingen.

Complimenten trouwens Budkes voor de steeds weer duidelijke uitleg en het wijzen op de objectieve kijk die nodig is.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:1,5 Meter voor een poolhond zou ik ook niet kunnen verkroppen. Trouwens, zou het voor geen enkele energieke hond acceptabel vinden.
Nou dit... ivm blessure tijdje geleden een van die van mij een week verplicht aan de flexi (korter was al helemaal geen optie) nou dat was na 6 dagen echt niet meer te doen. Hij was echt stuitergek. Ik zou hem dat nooit aandoen en dan is t nog een flex van 8 meter. Iom de da maar weer voorzichtig los laten lopen omdat zelfs dat beter was dan dat gedoe aan de lijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Lief schreef:Inmiddels heb ik mijn plannen voorgelegd aan de agente van de afdeling dierenwelzijn, zij zal de mitsen en maren overleggen met het OM zodat ze voor de controle weten of het OM ermee akkoord kan gaan.

Betreffende agente was er in ieder geval goed over te spreken.
hopelijk gaan ze akkoord, dat is voor jou een stuk geruststellender... en ik denk dat je hond daar ook prima zal zitten.
als je met zoveel mitsen en maare rekening moet gaan houden en sommige dingen zijn gewoon niet of nauwelijks uitvoerbaar voor jou dan is het houden van een hond niet leuk, niet voor jou en niet voor de hond.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

malinois schreef:
Sandra&co schreef:1,5 Meter voor een poolhond zou ik ook niet kunnen verkroppen. Trouwens, zou het voor geen enkele energieke hond acceptabel vinden.
Nou dit... ivm blessure tijdje geleden een van die van mij een week verplicht aan de flexi (korter was al helemaal geen optie) nou dat was na 6 dagen echt niet meer te doen. Hij was echt stuitergek. Ik zou hem dat nooit aandoen en dan is t nog een flex van 8 meter. Iom de da maar weer voorzichtig los laten lopen omdat zelfs dat beter was dan dat gedoe aan de lijn.
Shib heeft 2,5 maand geleden 3 dagen aan de flex kortere rondes gelopen, omdat de dierenarts zei dat ik hem rustig moest houden vanwege zijn hart. Nou, die ouwe werd na 3 dagen toch al flink vervelend...en dat met z'n 13 jaar
In tegenstelling tot Malou, die zou het wel kunnen om kort aangelijnd te lopen, maar dat is dan ook een bij voorkeur aartsluie hond. ;)

En buiten dat, je moet het ook maar willen. Ik heb niet voor een hond gekozen om die vervolgens de rest van z'n leven aan een riempje van 1,5 meter uit te laten. En ik kan me ook niet voorstellen dat Lief dat wil, al helemaal niet met een poolhond.
Het is 1 grote kutzooi deze situatie en ik kan me voorstellen dat je dan in het belang van iedereen kijkt en vooral naar het belang van de hond. De oplossing die Lief lijkt te hebben voor Shadow, klinkt als een geweldige oplossing gezien het alternatief.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Budkes schreef:

Voor mijn gevoel zat ik niet in een discussie, probeerde alleen een positieve bijdrage te leveren :mrgreen:
Maar ik las inderdaad dat Liefs vriend meteen de hond al niet terug wilde dus inderdaad is een herplaatsing misschien beter alhoewel ik het persoonlijk triest vind dat een hond die je zes jaar gehad hebt zo snel afgeschreven wordt met in mijn ogen lul excuses. Overigens voordat iedereen weer als een bok op de haverkist springt, dit is gewoon mijn mening zoals iedereen zijn eigen mening heeft :ok:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Jonas26 schreef:
Budkes schreef:

Voor mijn gevoel zat ik niet in een discussie, probeerde alleen een positieve bijdrage te leveren :mrgreen:
Maar ik las inderdaad dat Liefs vriend meteen de hond al niet terug wilde dus inderdaad is een herplaatsing misschien beter alhoewel ik het persoonlijk triest vind dat een hond die je zes jaar gehad hebt zo snel afgeschreven wordt met in mijn ogen lul excuses. Overigens voordat iedereen weer als een bok op de haverkist springt, dit is gewoon mijn mening zoals iedereen zijn eigen mening heeft :ok:
Ik vind het triest om een hond waar je 6 jaar van gehouden hebt en waarvan je weet dat die doodongelukkig wordt aan veroordeeld zijn tot nooit aan een lijn langer dan 1,5 meter, om dat te laten gebeuren zodat je kostte wat kost hem maar bij je kunt houden. Wat is er toch in hemelsnaam mis met een beter leven met betere kansen voor je hond zoeken elders. Dat getuigd ook van liefde, terwijl kostte wat kost bij je houden ten nadele van je hond ook behoorlijk egoïstisch kan zijn.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Shiloh86 schreef:
Jonas26 schreef:
Budkes schreef:

Ik vind het triest om een hond waar je 6 jaar van gehouden hebt en waarvan je weet dat die doodongelukkig wordt aan veroordeeld zijn tot nooit aan een lijn langer dan 1,5 meter, om dat te laten gebeuren zodat je kostte wat kost hem maar bij je kunt houden. Wat is er toch in hemelsnaam mis met een beter leven met betere kansen voor je hond zoeken elders. Dat getuigd ook van liefde, terwijl kostte wat kost bij je houden ten nadele van je hond ook behoorlijk egoïstisch kan zijn.
A ddy is nu eenmaal een hoarder.

De beslissing van Lief is puur genomen uit liefde voor shadow. Ik neem mijn petje af voor haar, hoe ze dit doet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Shiloh86 schreef:
Jonas26 schreef:
Budkes schreef:

precies, liefde is ook loslaten als de situatie dat vraagt en dan moet je soms heel hard over je zelf en je eigen wensen heen stappen, maar als je echt van een dier houdt dan kan en moet dat soms.. houden ter wille van het houden ongeacht is geen liefde maar egoïsme
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jonas26 schreef:
Budkes schreef:

Ik vind het persoonlijk heel triest dat jij dus niet in het belang van de hond denkt, en dat is mijn mening.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Lizzie. schreef: Ik vind het persoonlijk heel triest dat jij dus niet in het belang van de hond denkt, en dat is mijn mening.
Klets niet zo dom, Lief heeft nog niets geprobeerd maar er is meteen van het begin al gesproken over herplaatsing.
Is verder prima hoor, iedereen moet zelf weten welke keuzes hij maakt :ok:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jonas26 schreef:
Lizzie. schreef: Ik vind het persoonlijk heel triest dat jij dus niet in het belang van de hond denkt, en dat is mijn mening.
Klets niet zo dom, Lief heeft nog niets geprobeerd maar er is meteen van het begin al gesproken over herplaatsing.
Is verder prima hoor, iedereen moet zelf weten welke keuzes hij maakt :ok:
Wie klets er hier nou dom :19:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Och hemel zullen we nou van alle topics juist déze eens niet laten kapen door Jonas?
Budkes
Zeer actief

Lief schreef:Is Marco een herder? Dan denk ik dat je qua formaat ook nog wel kan schrikken vwb Shadow.
Shadow is namelijk enorm uit de kluiten gewassen, zelfs voor Malamute-begrippen erg groot.
Marco is geen klein Mechelaartje, hij zit kort aan de 40 kilo, maar Shadow zal gerust groter zijn.

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijke schreef:Och hemel zullen we nou van alle topics juist déze eens niet laten kapen door Jonas?
nee, we gaan nu even van wie heeft de grootste :engel: :goeie: sorry kon het even niet laten ( schot voor open doel)
Budkes
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
mijke schreef:Och hemel zullen we nou van alle topics juist déze eens niet laten kapen door Jonas?
nee, we gaan nu even van wie heeft de grootste :engel: :goeie: sorry kon het even niet laten ( schot voor open doel)
Ik gaf antwoord op de vraag van Lief, zodat ze voor zichzelf misschien kan overwegen of het haalbaar is om Shadow aan de x back harnas met anderhalve meter lijn voor de step te hebben.
De foto heb ik er bij gezet zodat ze een beeld heeft en beter kan vergelijken.
En ik dacht dan zijn we meteen weer on topic.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Lief schreef:Is Marco een herder? Dan denk ik dat je qua formaat ook nog wel kan schrikken vwb Shadow.
Marco is geen klein Mechelaartje, hij zit kort aan de 40 kilo, maar Shadow zal gerust groter zijn.

Afbeelding
Mooierd!
Shadow is zo'n 10 kg zwaarder. Ik denk dat Marco qua maat meer is zoals Misty was.

En even voor het beeld: van hand tot halsband mag 1.5m , dat zou betekenen dat Shadow zo'n beetje aan de antenne zou zitten met zijn x-back.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja dan loopt ie dus gewoon in je wiel zo te zien. Lijkt me inderdaad niet echt praktisch.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lief schreef:En even voor het beeld: van hand tot halsband mag 1.5m , dat zou betekenen dat Shadow zo'n beetje aan de antenne zou zitten met zijn x-back.
Afbeelding
Ah :blauwoog: . Dus het gaat niet enkel om een lijn van 1.5m, dat is slechts het maximaal haalbare en puur gerekend van hand tot hals... Helemaal niet bij stilgestaan.

Het is echt een heel ingewikkelde situatie zo alles bij elkaar. Ik hoop dat Shadow in elk geval snel aan jou overgedragen wordt zodat jij kunt beslissen/uitvoeren wat voor hem het beste is.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Kun je de foto niet laten zien en vragen of de lijn iets langer mag?
Met muilkorf om kan het toch geen kwaad.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Lief schreef:
Budkes schreef:

Afbeelding
Mooierd!
Shadow is zo'n 10 kg zwaarder. Ik denk dat Marco qua maat meer is zoals Misty was.

En even voor het beeld: van hand tot halsband mag 1.5m , dat zou betekenen dat Shadow zo'n beetje aan de antenne zou zitten met zijn x-back.
Afbeelding
Ik liep net met de honden en toen was ik over jullie aan het nadenken en dacht ik inderdaad ineens @#¥ die lijn moet vanaf de halsband, niet vanaf het aanlijnpunt van de x back :(:
En dat gaat inderdaad niet lukken dan . :U:

Maar zou misschien ook weer een punt kunnen zijn om voor te stellen eventueel.

Het valt ook allemaal echt niet mee.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”