malinois schreef:Sandra&co schreef:1,5 Meter voor een poolhond zou ik ook niet kunnen verkroppen. Trouwens, zou het voor geen enkele energieke hond acceptabel vinden.
Kort aangelijnd is 'leuk' als je oud en versleten bent en niet zoveel meer hoeft.
Nou dit... ivm blessure tijdje geleden een van die van mij een week verplicht aan de flexi (korter was al helemaal geen optie) nou dat was na 6 dagen echt niet meer te doen. Hij was echt stuitergek. Ik zou hem dat nooit aandoen en dan is t nog een flex van 8 meter. Iom de da maar weer voorzichtig los laten lopen omdat zelfs dat beter was dan dat gedoe aan de lijn.
Shib heeft 2,5 maand geleden 3 dagen aan de flex kortere rondes gelopen, omdat de dierenarts zei dat ik hem rustig moest houden vanwege zijn hart. Nou, die ouwe werd na 3 dagen toch al flink vervelend...en dat met z'n 13 jaar
In tegenstelling tot Malou, die zou het wel kunnen om kort aangelijnd te lopen, maar dat is dan ook een bij voorkeur aartsluie hond.
En buiten dat, je moet het ook maar willen. Ik heb niet voor een hond gekozen om die vervolgens de rest van z'n leven aan een riempje van 1,5 meter uit te laten. En ik kan me ook niet voorstellen dat Lief dat wil, al helemaal niet met een poolhond.
Het is 1 grote kutzooi deze situatie en ik kan me voorstellen dat je dan in het belang van iedereen kijkt en vooral naar het belang van de hond. De oplossing die Lief lijkt te hebben voor Shadow, klinkt als een geweldige oplossing gezien het alternatief.