Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
EMG en spierbiopt Moos-uitslag p. 26....
Moderator: moderatorteam
-
nance
- Erelid
- *tweety*
- Zeer actief
Meid wat een ellende, ik hoop dat die holistische DA nog iets voor Moos kan doen.
En verder hoop ik dat je nog een hele lange tijd van hem mag genieten.
Als ik die foto dan zie
zo sneu, hij kijkt er echt heel zielig bij.
En verder hoop ik dat je nog een hele lange tijd van hem mag genieten.
Als ik die foto dan zie
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zag het laatst ook al bij de wandelfoto's..... zijn oogjes staan niet goed meisMoos schreef:Ik heb net vanochtend een foto van hem gemaakt op een slecht moment. Dit was niet net nadat hij wakker was geworden, hij had net wat door het huis getrippeld, ging in zijn mand liggen, en kijkt me dan zo aan:starfleet schreef:Ik kan het me ook lastig voorstellen als ik de foto's van hem zie, ik weet ook wat voor een vrolijk hondje het is normaal. Hopelijk kan die holistisch dierenarts wat betekenen en ik hoop dat je Moosje nog zo lang mogelijk bij je kan houden. Ik vind het zo ontzettend rot voor jeMoos schreef:Ik moet zeggen dat nu ik echt besloten heb om het niet te gaan geven dat de klap nu aardig aan begint te komen.
Mijn lieve lieve Moosie![]()
![]()
Anne
Dat staat dan zo in schril contrast met zijn vrolijke (wandel)bekkie..
En ik ken Moos alleen als dat vrolijke lieve boeffie... zo sneu dit.
-
Baily
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Bedoel je de foto's die Yvette (van Sita en Taro) gemaakt heeft? Ik vond juist dat hij daar weer helemaal de 'stoere Moos' was. Maar goed, ik ken 'm natuurlijk alleen van foto's.Caro. schreef:
Ik zag het laatst ook al bij de wandelfoto's..... zijn oogjes staan niet goed meis![]()
![]()
En ik ken Moos alleen als dat vrolijke lieve boeffie... zo sneu dit.
Overigens vind ik 'm op de foto van Marloes er vooral uitzien als een oud hondje, niet zo zeer ziek. Nu is Moos is nog niet oud, dus het 'klopt' natuurlijk niet.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ik ben Caroline natuurlijk nietRami schreef:Bedoel je de foto's die Yvette (van Sita en Taro) gemaakt heeft? Ik vond juist dat hij daar weer helemaal de 'stoere Moos' was. Maar goed, ik ken 'm natuurlijk alleen van foto's.Caro. schreef:
Ik zag het laatst ook al bij de wandelfoto's..... zijn oogjes staan niet goed meis![]()
![]()
En ik ken Moos alleen als dat vrolijke lieve boeffie... zo sneu dit.![]()
Overigens vind ik 'm op de foto van Marloes er vooral uitzien als een oud hondje, niet zo zeer ziek. Nu is Moos is nog niet oud, dus het 'klopt' natuurlijk niet.
Alleen die twee foto's is zijn wagentje, daar niet. En ik moet zeggen dat ik van die foto's zelf ook wel een beetje schrok. "in het echt" zie ik dat niet zo, op die foto's kijkt hij niet zoals het hoort. En hij was op dat moment juist wel allert, want we waren hem aan het lokken om de goede kant op de kijken. En toch staan zijn oogjes daar naar mijn idee ook niet goed.
Vanochtend tijdens een kort rondje om deed zijn achterpoot het opeens niet meer. Hij hield hem opgetrokken en liep op drie poten. Ik kon die poot rekken en strekken, maar hij kon er gewoon even niks meer mee...
Ik heb hem even kort gedragen, neergezet en toen liep hij weer.
Een paar minuten later echter deden alle poten het haast niet meer, waarbij zijn ene voorpoot het meeste
Weer even gedragen, neergezet en toen ging het weer. Hij loopt weliswaar niet geweldig, maar dat heeft hij meerdere dagen in de week tegenwoordig, da's niet nieuw.
Nu ligt hij lekker te kluiven gelukkig, want ik moet straks naar mijn werk en dan wil ik hem wel graag 'goed' achterlaten...

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een moeilijke maar moedige beslissing heb moeten maken voor je mannetje.
Ik hoop dat de hollistische arts nog wat voor Moos kan betekenen....
Ik hoop echt dat hij net een tijdje meekan en kan genieten van wandelingen en andere leuke en lekkere dingen..al is het met een beetje hulp.
Heel veel sterkte voor jou ..het zal zeker niet makkelijk voor je zijn nu je de beslissing hebt genomen....
Jacqueline
Ik hoop dat de hollistische arts nog wat voor Moos kan betekenen....
Ik hoop echt dat hij net een tijdje meekan en kan genieten van wandelingen en andere leuke en lekkere dingen..al is het met een beetje hulp.
Heel veel sterkte voor jou ..het zal zeker niet makkelijk voor je zijn nu je de beslissing hebt genomen....
Jacqueline
- Moos
- Zeer actief
He ik ben toch best geschrokken van vanmorgen
Dit heeft hij op die manier nog nooit eerder gehad, er kwam geen kramp bij kijken verder en zo meteen 's ochtends na 2 min lopen is ook nieuw. Zouden zijn zenuwen dan het even 'niet meer doen', ofzo?
En hier gaan we dus niks aan kunnen doen
Ik mocht wat eerder naar huis van mijn werk en Moos loopt weer aardig, zwabbert wel meer met de voorpoten volgens mij dan eerst, en ik vind zijn achterkant niet helemaal stabiel, maar hij kan goed lopen verder en heeft er zelf zo te zien geen last van.
Hij ligt nu weer te kluiven, en toch....ik vind zijn oogjes nog niet lekker staan
Dit heeft hij op die manier nog nooit eerder gehad, er kwam geen kramp bij kijken verder en zo meteen 's ochtends na 2 min lopen is ook nieuw. Zouden zijn zenuwen dan het even 'niet meer doen', ofzo?
En hier gaan we dus niks aan kunnen doen
Ik mocht wat eerder naar huis van mijn werk en Moos loopt weer aardig, zwabbert wel meer met de voorpoten volgens mij dan eerst, en ik vind zijn achterkant niet helemaal stabiel, maar hij kan goed lopen verder en heeft er zelf zo te zien geen last van.
Hij ligt nu weer te kluiven, en toch....ik vind zijn oogjes nog niet lekker staan
Laatst gewijzigd door Moos op 21 dec 2007 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik bedoelde inderdaad de foto's in het wagentje. Daar zag ik ook 'ziekerige' oogjes.Moos schreef:Ik ben Caroline natuurlijk nietRami schreef:Bedoel je de foto's die Yvette (van Sita en Taro) gemaakt heeft? Ik vond juist dat hij daar weer helemaal de 'stoere Moos' was. Maar goed, ik ken 'm natuurlijk alleen van foto's.Caro. schreef:
![]()
En ik ken Moos alleen als dat vrolijke lieve boeffie... zo sneu dit.![]()
Overigens vind ik 'm op de foto van Marloes er vooral uitzien als een oud hondje, niet zo zeer ziek. Nu is Moos is nog niet oud, dus het 'klopt' natuurlijk niet., maar op de foto's in die boom in de kerstkaartfoto staan zijn oogjes, zoals ik het zie, wel gewoon als oude stoere Moos inderdaad.
Alleen die twee foto's is zijn wagentje, daar niet. En ik moet zeggen dat ik van die foto's zelf ook wel een beetje schrok. "in het echt" zie ik dat niet zo, op die foto's kijkt hij niet zoals het hoort. En hij was op dat moment juist wel allert, want we waren hem aan het lokken om de goede kant op de kijken. En toch staan zijn oogjes daar naar mijn idee ook niet goed.
Vanochtend tijdens een kort rondje om deed zijn achterpoot het opeens niet meer. Hij hield hem opgetrokken en liep op drie poten. Ik kon die poot rekken en strekken, maar hij kon er gewoon even niks meer mee...
Ik heb hem even kort gedragen, neergezet en toen liep hij weer.
Een paar minuten later echter deden alle poten het haast niet meer, waarbij zijn ene voorpoot het meeste![]()
Weer even gedragen, neergezet en toen ging het weer. Hij loopt weliswaar niet geweldig, maar dat heeft hij meerdere dagen in de week tegenwoordig, da's niet nieuw.
Nu ligt hij lekker te kluiven gelukkig, want ik moet straks naar mijn werk en dan wil ik hem wel graag 'goed' achterlaten...
Vaak zie je het zelf op de foto beter dan in het echt, tenminste dat is mijn ervaring met Moritz. Achteraf zag ik op foto's toen nog niet bekend was dat hij ziek was, het ook aan zijn ogen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Moos
- Zeer actief
Hij slaaptranetje schreef:Gaat het nu weer een beetje met Moos Marloes?
Wat zal jij je vanmorgen ook naar hebben gevoeld
Toen ik thuis kwam heeft hij even liggen kluiven en nu slaapt hij al de hele tijd.
Dat was wel even schrikken vanochtend ja, vooral ook omdat we hier dus helemaal niks aan kunnen doen blijkt nu
Ik ben nu in overleg met de neuroloog of het een idee is om Moos (tijdelijk) op pijnstilling te zetten. Een perifere neuropathie geeft pijnklachten en hij denkt dat er bij Moos ook waarschijnlijk (iets van) pijn bij komt kijken.
Dat wat Moos vanochtend had heb ik ook gemeld, en dat is inderdaad die neuropathie die dan opspeelt...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wie weet helpen pijnstillers hem een beetjeMoos schreef:Hij slaaptranetje schreef:Gaat het nu weer een beetje met Moos Marloes?
Wat zal jij je vanmorgen ook naar hebben gevoeld![]()
Toen ik thuis kwam heeft hij even liggen kluiven en nu slaapt hij al de hele tijd.
Dat was wel even schrikken vanochtend ja, vooral ook omdat we hier dus helemaal niks aan kunnen doen blijkt nu![]()
Ik ben nu in overleg met de neuroloog of het een idee is om Moos (tijdelijk) op pijnstilling te zetten. Een perifere neuropathie geeft pijnklachten en hij denkt dat er bij Moos ook waarschijnlijk (iets van) pijn bij komt kijken.
Dat wat Moos vanochtend had heb ik ook gemeld, en dat is inderdaad die neuropathie die dan opspeelt...
Ik zou het ook proberen.
-
Suuz
- Zeer actief
Ik ook, wie weet heeft er wel degelijk baat bij.ranetje schreef:Wie weet helpen pijnstillers hem een beetjeMoos schreef:Hij slaaptranetje schreef:Gaat het nu weer een beetje met Moos Marloes?
Dat was wel even schrikken vanochtend ja, vooral ook omdat we hier dus helemaal niks aan kunnen doen blijkt nu![]()
Dat wat Moos vanochtend had heb ik ook gemeld, en dat is inderdaad die neuropathie die dan opspeelt...![]()
Ik zou het ook proberen.
Alle beetjes helpen, zolang hij er maar niet slechter van wordt.
En hopelijk heeft de hollistisch DA nog wat ideeen.
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je niets zou kunnen doen
- Moos
- Zeer actief
Precies, dat denk ik ookSuuz schreef:Ik ook, wie weet heeft er wel degelijk baat bij.ranetje schreef:Wie weet helpen pijnstillers hem een beetjeMoos schreef:Hij slaaptranetje schreef:Gaat het nu weer een beetje met Moos Marloes?
Dat wat Moos vanochtend had heb ik ook gemeld, en dat is inderdaad die neuropathie die dan opspeelt...![]()
Ik zou het ook proberen.
Alle beetjes helpen, zolang hij er maar niet slechter van wordt.
Ik vind het soms nog haast onwerkelijk dat er dus niks aan te doen is. Een hollistisch da zal er ook niks aan kunnen doen, die neuropathie zal steeds erger worden naar alle waarschijnlijkheidEn hopelijk heeft de hollistisch DA nog wat ideeen.
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je niets zou kunnen doen![]()
Dat hoop ik met die pijnstillers wellicht ook te kunnen doen, dat hij verder ook niet zo vaak zich zo beroerd voelt...

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dezer dagen weinig op het forum geweest en ik zie dat je de beslissing genomen hebt.. Ik weet niet of het helpt maar ws. had ik precies hetzelfde gedaan. Tja en kon je nu maar in de toekomst kijken hè
. Ik hoop en duim iig voor heel veel goede dagen en fijne momenten voor Moossie.
Ik las dat hij misschien pijnstillers krijgt? Grote kans dat dat niet meer willen/kunnen lopen door pijn komt
. Wie weet hoe hij daar nog van opknapt.
Ik hoop ook dat je je verdriet in zoverre kunt verwerken dat je toch nog plezier met en van hem kunt hebben,
voor jullie alledrie!
Ik las dat hij misschien pijnstillers krijgt? Grote kans dat dat niet meer willen/kunnen lopen door pijn komt
Ik hoop ook dat je je verdriet in zoverre kunt verwerken dat je toch nog plezier met en van hem kunt hebben,
Gr. Marijke

- Moos
- Zeer actief
Ik vind het wel heel prettig dat eigenlijk iedereen (ook in mijn omgeving) achter mijn beslissing staat. Dat geeft toch een wel een 'fijn' gevoelMoon schreef:Dezer dagen weinig op het forum geweest en ik zie dat je de beslissing genomen hebt.. Ik weet niet of het helpt maar ws. had ik precies hetzelfde gedaan. Tja en kon je nu maar in de toekomst kijken hè. Ik hoop en duim iig voor heel veel goede dagen en fijne momenten voor Moossie.
Dat echt niet meer kunnen lopen is puur die neuropathie, zijn poten doen het dan gewoon niet meerIk las dat hij misschien pijnstillers krijgt? Grote kans dat dat niet meer willen/kunnen lopen door pijn komt. Wie weet hoe hij daar nog van opknapt.
Ik hoop ook dat je je verdriet in zoverre kunt verwerken dat je toch nog plezier met en van hem kunt hebben,![]()
voor jullie alledrie!
Dat na 10 min al in het wagentje willen terwijl hij nog wel kan lopen maar niet meer wil dat zou best eens pijn kunnen zijn inderdaad, net als zijn sneue koppie.
Het zou ook alleen vermoeidheid kunnen zijn, maar pijnstilling is een mooie manier om te kijken wat het is, en wellicht wordt hij er een stuk blijer van
Ik geniet nog heel veel van mijn mannetje

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ach, Moossie toch...
Ik kan me best voorstellen dat een pijnstiller er voor zorgen kan dat hij in ieder geval pijnloze wandelingetjes kan maken. Hij geniet op zich van wandelen, toch? Dan zou ik dat echt proberen.
Misschien heeft de kou op het moment wel een negatieve invloed op zijn zenuwen/spieren.
Ik kan me best voorstellen dat een pijnstiller er voor zorgen kan dat hij in ieder geval pijnloze wandelingetjes kan maken. Hij geniet op zich van wandelen, toch? Dan zou ik dat echt proberen.
Misschien heeft de kou op het moment wel een negatieve invloed op zijn zenuwen/spieren.
-
Ari@ne
- Moos
- Zeer actief
Van wandelen geniet hij inderdaadRami schreef:Ach, Moossie toch...
Ik heb de afgelopen week geen moment het idee gehad dat hij last had van de kou. Hij was juist heel tierig tijdens het wandelen, dat was hij vroeger ook altijd bij kou, lekker uitgelaten ,en nu dus ook.
Maar goed, hij zou er later toch last van kunnen hebben, van die kou, of misschien dat hij iets te tierig is geweest de laatste dagen buiten.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er weinig verstand van, maar even een onsamenhangend verhaaltje hier: je hebt pijnstilling en pijnstilling.
Bv Rimadyl die gegeven wordt bij artrose e.d. Maar je hebt ook pijnstilling specifiek voor het zenuwgestel.
Tenminste, dat is bij mensen zo (ik had bij mijn nekhernia speciale neurologische pijnstilling gekregen, Lyrica heette dat).
Het lijkt mij dat bij honden hier ook wel onderscheid gemaakt zal worden, maar ik wilde het toch voor alle zekerheid even aanhalen.
Bv Rimadyl die gegeven wordt bij artrose e.d. Maar je hebt ook pijnstilling specifiek voor het zenuwgestel.
Tenminste, dat is bij mensen zo (ik had bij mijn nekhernia speciale neurologische pijnstilling gekregen, Lyrica heette dat).
Het lijkt mij dat bij honden hier ook wel onderscheid gemaakt zal worden, maar ik wilde het toch voor alle zekerheid even aanhalen.
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Moos
- Zeer actief
Oke, dan gaan we dat regelen.Inge O schreef:tja, ik denk niet dat hij het noodzakelijk koud heeft, maar dat het misschien wel goed zou kunnen zijn om de doorbloeding aan de periferie (en dat is eigenlijk alles aan het oppervlak of de uiteinden) optimaal te houden. onder het motto 'alle druppels helpen' zou je hem misschien toch zijn jasje ook aan kunnen laten als hij beweegt, tenzij het redelijk warm is natuurlijk (en dat is het voor een hond al snel).Moos schreef:Weet jij dat misschien Inge of kou slecht is voor Moos?
Ik kan hem zo ook een jasje aandoen als hij niet in zijn wagentje zit, maar zou dat nut hebben? Hij geeft zelf absoluut niet aan dat hij het koud heeft.
Het jasje wat hij in de wagen aanheeft kan hij moeilijk mee lopen (is te groot eigenlijk, maar daarom wel lekker om mee te 'hangen'), dus dan gaan we nog even een ander jasje kopen. Gewoon zo'n simpel warm 'dekje'.

-
Baily
Zou zo´n jasje met pootjes er aan ook niet prettig voor hem zijn, of loopt hij daar niet goed mee? Dan blijven de spieren in de poten ook warm. Lekker van warme fleece ofzo met waterafstotende buitenkant. Ik heb al naar patroontjes zitten kijken, maar nog niet echt iets gevonden. Als ik een goed patroon heb zou ik het wel voor je kunnen maken.