Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfokster??ofniet???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LunaLover schreef:denk JIJ dat ik bewust minder geld heb uitgegeven voor me hond??

wie denk je wel niet dat je bent he.....
maakt me zeer pissed dit.als je wist wat ze al gekost heeft zou je je smoel houden.sorry maar moet me ei kwijt
dat geld intreseert me geen ene fuck................................................................................................................................................................................................................anders had ik dr al inlaten slapen.maar ik heb gevoel in me donder jullie niet.luna is een heerlijke pup andanks alles en ga haar nou niet afkraken
de MEESTEN!!! staat er... mens lees toch eerst wat er staat voor je begint te gillen :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LunaLover
Actief

Ongelezen bericht door LunaLover »

'for all the people who talks around my back
:blah:

thanks for making me the centre off your world :mrgreen:
LUNA THE LOVE OFF MY LIFE
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LunaLover schreef:'for all the people who talks around my back

woon jij ook onder zo'n steen 's winters? of ben je familie van...... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LunaLover
Actief

ik ga lekker naar me bedje toe :slaap: nog eff lopen met mijn lieve luna.en daarna trekken we weer heerlijk samen het land in met de vrachtwagen.ik wens iedereen een fijne dag en nacht :gjump:
Afbeelding
LunaLover
Actief

:slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Paulala schreef:
Lekker volwassen ben jij zeg.
Ik ben haar beste vriendin, ik maak alles wat zij met Luna meemaakt van dichtbij mee.
Je doet net alsof ik niet mag reageren in dit topic, dat bepaal ik zelf wel of niet?
Als ik met haar had samengewoond dan had het zeker wel gemogen?
Dan snap ik niet goed dat jij haar niet gewaarschuwd hebt voor een hondje in zo'n rare kennel.

Anne
starfleet
Erelid

Zo jij spreekt een lekker woordje over de grens :N:

Anne
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

LunaLover schreef:denk JIJ dat ik bewust minder geld heb uitgegeven voor me hond??

wie denk je wel niet dat je bent he.....
maakt me zeer pissed dit.als je wist wat ze al gekost heeft zou je je smoel houden.sorry maar moet me ei kwijt
dat geld intreseert me geen ene fuck................................................................................................................................................................................................................anders had ik dr al inlaten slapen.maar ik heb gevoel in me donder jullie niet.luna is een heerlijke pup andanks alles en ga haar nou niet afkraken
Sjezus, hoe oud ben jij wel niet? :roll: Krijg koppijn van je kattengejank. :N: :jank:
Leer lezen man. Ik kraak jouw hondje helemaal niet af en heb nergens geschreven dat jij niet wilde wachten of geen geld wilde uitgeven aan een pupje bij een verantwoorde fokker. Ik schreef de meesten :19: Je hebt wel in een van je eerste berichtjes geschreven dat je de volgende keer wel meer geld wilt gaan uitgeven aan een gezonde pup bij een betrouwbare fokker....dus misschien toch omdat ze goedkoper was dan een pupje bij een verantwoorde fokker?
Waar ik mij ook zo aan irriteer is, dat het lijkt alsof alle schuld bij de fokker ligt en niet bij de onschuldige kopers die er ingetuimeld zijn.
Zelfs al heeft een mens geen internet, dan nog kun genoeg informatie vinden over hoe je een broodfokker kunt herkennen. Ik hoef maar de bieb binnen te wandelen voor een boekje over de aanschaf van een pup. :wink:
Zelfs in mijn engelstalige boekje over de Boston Terrier staat een hoofdstuk over hoe je een goede Boston Terrier fokker herkend.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 17 sep 2006 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Een keertje allemaal eens wat inschikkelijker zijn tegenover elkaar, dat zou zo op z'n tijd ook wel eens leuk zijn lijkt me! :ok:

Dat iemand in zijn of haar onwetendheid bij een broodfokker een pup ter goeder trouw koopt dat kun je de persoon in kwestie niet echt kwalijk nemen lijkt me :wink:

Het is namelijk vrij makkelijk om zo'n pup die op die manier gefokt is te dumpen bij het eerste de beste dierenasiel wat je tegen komt, en vindt het daarom lovend dat dat in dit geval niet aan de orde is! :ok:

En de garantie met een hond die over de beste stamboom van de wereld beschikt is ook geen garantie op een gezond dier! :wink:

Dat degene die dit topic gestart is, nu een harde leerschool door loopt met de keuze die hij/zij gemaakt heeft, daar moet je zo'n iemand niet via een forum nog eens extra mee gaan straffen, daar schiet niemand wat mee op lijkt me :19:

En het zou een utopie zijn, dat alle broodfokkers de wereld uit geholpen worden, al zou ik dat zelf persoonlijk zeer toe juichen :E:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Dat vind ik heel goed gezegd :cheer:
starfleet
Erelid

Felix schreef:

En de garantie met een hond die over de beste stamboom van de wereld beschikt is ook geen garantie op een gezond dier! :wink:
Dat is juist een argument wat constant gebruikt wordt door mensen die hun pup bij een broodfokker halen. Wat je wel zeker weet als je een hond bij een goede fokker koopt, is dat de ouderdieren getest zijn op binnen het ras voorkomende kwalen, dat de teef niet nest op nest krijgt, dat de hond een stamboom heeft zodat duidelijk is waar de hond van afstamt en dat broers en zussen benaderd kunnen worden als er iets met de pup mankeert.

Wat betreft de onwetendheid. Ik vind dat een heel moeilijk punt. Ik leg de lat vrij hoog, maar zelfs als ik die heel laag leg, dan denk ik aan al die simpele boekjes van 2,95 bij de dierenwinkel, hoe kun je er dan om heen dat een fokker met veel pups, puppen niet (regelmatig) in huis, zonder moederhond een slechte fokker is? Dan denk ik echt dat dat meer niet willen zien is, want de beslissing is genomen er moet een hond komen en wel nu, nu, nu, dan niet kunnen zien.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 17 sep 2006 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Dat iemand in zijn of haar onwetendheid bij een broodfokker een pup ter goeder trouw koopt dat kun je de persoon in kwestie niet echt kwalijk nemen lijkt me :wink:
dat weet ik eigenlijk niet, daarmee hou je de broodfok wel in stand.
Het is namelijk vrij makkelijk om zo'n pup die op die manier gefokt is te dumpen bij het eerste de beste dierenasiel wat je tegen komt, en vindt het daarom lovend dat dat in dit geval niet aan de orde is! :ok:
vind je? ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen als je een dier aanschaft, als dit een verkeerde keuze geweest blijkt te zijn ben jij er verantwoordelijk voor dus dan moet jij ook zorgen dat er aan het welzijn van het beestje gedacht wordt.
ik wordt hier zo moe van he... noem nou even op dan waar dit genoemd staat

degene die dit topic gestart is, nu een harde leerschool door loopt met de keuze die hij/zij gemaakt heeft, daar moet je zo'n iemand niet via een forum nog eens extra mee gaan straffen, daar schiet niemand wat mee op lijkt me :19:
er is hier niemand die straft, als je een vraag stelt kun je een antwoord verwachten. Dat je die niet aanstaat.. jammer dan.. moet je geen vraag stellen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik denk dat hier geldt: lekker je afzetten tegen TS zodat je goed kunt laten zien hoe verantwoord, prima en geweldig je zelf bezig bent geweest.
Iedereen maakt fouten, ook TS. Ik denk niet dat dit haar een tweede keer gebeurt. Maar ze heeft het hondje nu eenmaal en is er dol op.
JUIST iemand als TS kan anderen ervan weerhouden om ook bij een broodfokker te kopen; ze heeft immers een hondje met een kwaal als levende antireclame.

Waarom dat nou weer uitgebreid ingepeperd moet worden is toch totaal onnodig?
moet je geen vraag stellen of het een broodfokker is die 18 pups zonder moeder heeft liggen... :roll:
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Felix schreef:Dat iemand in zijn of haar onwetendheid bij een broodfokker een pup ter goeder trouw koopt dat kun je de persoon in kwestie niet echt kwalijk nemen lijkt me :wink:
Kwalijk nemen is een groot woord...maar als je je voor je een pup aanschaft een klein beetje verdiept in het aanschaffen van een pup...is het eerste wat je OVERAL (in boeken, op internet, etc etc) leest hoe je een broodfokker herkent.

Felix schreef:Het is namelijk vrij makkelijk om zo'n pup die op die manier gefokt is te dumpen bij het eerste de beste dierenasiel wat je tegen komt, en vindt het daarom lovend dat dat in dit geval niet aan de orde is! :ok:
Lovend? Ik vind het niet meer dan normaal dat je een eenmaal aangeschafte pup niet meer dumpt!
Felix schreef:
Geen garantie nee maar de kans is toch wel een stuk kleiner! (en nee, ik heb geen stamboomhonden)
Felix schreef:Dat degene die dit topic gestart is, nu een harde leerschool door loopt met de keuze die hij/zij gemaakt heeft, daar moet je zo'n iemand niet via een forum nog eens extra mee gaan straffen, daar schiet niemand wat mee op lijkt me :19:
Met deze zin ben ik het met je eens...maar....als TS zich voor het plaatsen van dit topic, zich een beetje verdiept had in dit forum, had ze de reacties die ze gekregen heeft, kunnen verwachten! Ze plaatst dit topic in het discussieforum! Dan kun je toch ook een discussie verwachten? :denken: Sommige mensen op dit forum zijn niet altijd even tactisch met hun antwoorden. Ook dat kun je weten als je je in dit forum verdiept. Gek genoeg (?)... als je daar doorheen prikt...zijn dat wel de mensen waar je op dit forum het meeste van kan leren!

Nietemin wens ik de TS veel geluk met Luna!
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

* Proest * Als we persè achter je rug willen lullen doen we dat wel via een PM :N: :smile:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik denk dat hier geldt: lekker je afzetten tegen TS zodat je goed kunt laten zien hoe verantwoord, prima en geweldig je zelf bezig bent geweest.
Iedereen maakt fouten, ook TS. Ik denk niet dat dit haar een tweede keer gebeurt. Maar ze heeft het hondje nu eenmaal en is er dol op.
JUIST iemand als TS kan anderen ervan weerhouden om ook bij een broodfokker te kopen; ze heeft immers een hondje met een kwaal als levende antireclame.

Waarom dat nou weer uitgebreid ingepeperd moet worden is toch totaal onnodig?
Ik vind de reacties nog meevallen en zoals Malinois al zei vroeg ze zelf of een fokker met 18 pups en geen ouderdieren een broodfokker is.
Ik vind dat ze sommige reacties zelf heeft uitgelokt , door maar te lezen wat ze wil lezen en om zich heen te gaan slaan als een wilde stier. :wink:
(met dank aan Desi)
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

starfleet schreef:
Paulala schreef:
Ik ben haar beste vriendin, ik maak alles wat zij met Luna meemaakt van dichtbij mee.
Je doet net alsof ik niet mag reageren in dit topic, dat bepaal ik zelf wel of niet?
Dan snap ik niet goed dat jij haar niet gewaarschuwd hebt voor een hondje in zo'n rare kennel.

Anne
ja dat begrijp ik ook niet
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

mecheltjes schreef:
starfleet schreef:
Paulala schreef:

Anne
Misschien waren ze allebei onwetend...:19:
(met dank aan Desi)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

MonaToetje schreef:
mecheltjes schreef:
starfleet schreef:
Paulala schreef:

Anne
Paulala schreef:Hey lieve Joann en allerliefste Luna!
Ik leef met jullie mee hoor, ik weet hoeveel je van kleine Luna'tje houdt!!!
Je wist toen je haar kocht helemaal niet af van de broodfokkers.
Die vrouw kwam op jou heel eerlijk over en omdat je nog niets wist leek dit voor jou gewoon te kloppen.
Natuurlijk achteraf nadat mensen je verteld hebben hoe het hoort en hoe niet besef je wat er allemaal mis is geweest daar.
Het is jammer dat ik je in die tijd nog niet kende, want als ik met je mee was gegaan daarheen had ik zo snel mogelijk aan je arm weer naar buiten getrokken.
Ik wens jou en lieve Luna alle sterkte toe en ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat ze nog een aantal mooie jaren tegemoed mag gaan.
In ieder geval doe je alles voor haar om haar leventje zo aangenaam mogelijk te maken, en ik kan het weten!!

Hele grote lik van Romeo en Julia
Dit las ik op de eerste pagina, toen kenden ze elkaar nog niet blijkbaar.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
MonaToetje schreef:
mecheltjes schreef:
starfleet schreef: Dan snap ik niet goed dat jij haar niet gewaarschuwd hebt voor een hondje in zo'n rare kennel.

Anne
Paulala schreef:Hey lieve Joann en allerliefste Luna!
Ik leef met jullie mee hoor, ik weet hoeveel je van kleine Luna'tje houdt!!!
Je wist toen je haar kocht helemaal niet af van de broodfokkers.
Die vrouw kwam op jou heel eerlijk over en omdat je nog niets wist leek dit voor jou gewoon te kloppen.
Natuurlijk achteraf nadat mensen je verteld hebben hoe het hoort en hoe niet besef je wat er allemaal mis is geweest daar.
Het is jammer dat ik je in die tijd nog niet kende, want als ik met je mee was gegaan daarheen had ik zo snel mogelijk aan je arm weer naar buiten getrokken.
Ik wens jou en lieve Luna alle sterkte toe en ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat ze nog een aantal mooie jaren tegemoed mag gaan.
In ieder geval doe je alles voor haar om haar leventje zo aangenaam mogelijk te maken, en ik kan het weten!!

Hele grote lik van Romeo en Julia
Dit las ik op de eerste pagina, toen kenden ze elkaar nog niet blijkbaar.
O? En ineens zijn het goede vrienden :denken: dat is bizar... :denken:
(met dank aan Desi)
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

o wat bizar als ze elkaar hebben leren kennen na die tijd
weten jullie zelf nog wel wat je hier neer zet
maar ik moet toegeven
ik heb ook een boekje gekocht ,maar las er niet in
hoe herken ik een brood fokker
er staan wel fokkers en de ras vereniging in

dan de echte erkende fok
stamboom wij hebben ons goed laten informeren
door erkende fokker,die wist toen nog een nestje ook erkende fokker
alles waar op getest moet worden is gebeurd
en laat daar nu toch ook iets bij zijn waar niet op getest hoeft te worden
heb de bijde fokkers aan de telefoon gehad
die ons heeft gewezen op dat nestje ook
nou wij hadden domme pech een reu van tien jaar oud ,met ik weet niet hoeveel nakomelingen
tja dan kan er wel eens een mindere tussen zitten
en ja we hadden domme pech ,in het ergste geval ,lag hij gewoon een keer op zijn rug
en de stam boom zegt niet alles ,wel welke honden, maar geen verborgen gebreken,
dus kan ik toch wel praten over verschillende ervaringen
MAAR IK WEET NU WEL HOE IK DE GOEDE FOKKERS ER UIT MOET HALEN
dit maar even groot je leert er veel van
voor alle beet weters zou ik zeggen vooral doorgaan
op deze mannier dat is het allerbeste
plus in de loop der jaren krijg je ervaring genoeg dat haal je niet echt uit boekjes hoor
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boemerang
Zeer actief

malinois schreef:
boemerang schreef:zij is met een gave geboren
geen fouten maken
en een weet alles beter machine
maar ik denk dat het verstandig is om te stoppen
voor het wel bekende kwartje gaat vallen
dus paulala,luna ,en de anderen die het met luna eens zijn
zullen wij ons volwassen gaan gedragen en niet meer reageren op dit topic
we weten het nu allemaal wel
en luna er zijn meer topics die wel leuk zijn :mrgreen:
veel liefs voor jou en je vriendin
wees blij met een vriendin zo als zij er voor je is :ok: :ok: :ok:
graag zou ik wel willen weten hoe het verder met jou lieve luna gaat
boemerang
misschien dat kwijlbakkie uit het andere topic van je hondje lenen? :smile:
en nogmaals gelukkig maak ook ik fouten, genoeg... maar niet in de aanschaf van mijn honden... die beslissingen zijn weloverwogen gemaakt.... :wink:
kijk dat bedoel ik met jou je gaat in dit topic iets aan kaarten wat weer in een ander topic staat dat kwijl bakkie
lekker volwassen antwoord kun jij geven,gelukkig zet je het er zelf nog bij ook
als ik in dit topic nu over mijn kwijl bakkie was begonnen

omdat je het zo goed weet zal ik het je vergeven ,want ja wie ben ik om de super honden kennis tegen te spreken
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:o wat bizar als ze elkaar hebben leren kennen na die tijd
maar ik moet toegeven

dan de echte erkende fok
nou wij hadden domme pech een reu van tien jaar oud ,met ik weet niet hoeveel nakomelingen
en ja we hadden domme pech ,in het ergste geval ,lag hij gewoon een keer op zijn rug
en de stam boom zegt niet alles ,wel welke honden, maar geen verborgen gebreken,
plus in de loop der jaren krijg je ervaring genoeg dat haal je niet echt uit boekjes hoor
voor de 1001e keer zo ongeveer, EEN PAPIERTJE ZEGT NIKS, maar geeft je alleen informatie over de voorouders en als je je daarin verdiept en vraagt aan de diverse fokkers (EN pupeigenaren van die fokkers!) hoe wat waar en wanneer DAAR heb je iets aan.
Een RV is leuk maar voor mij helemaal niet interessant... en boekjes?? ik heb een paar boekjes gelezen maar de rest heb ik allemaal uit ervaring en gewoon simpelweg praten, heel veel praten met mensen.

Een reu met tig nakomelingen hoef ik al helemaal niet... ik kijk niet naar kampioenstitels of wat dan ook, ik kijk naar de werkkapaciteiten, het karakter, de gezondheid en natuurlijk de achterliggende werklijnen.
Voor de rest, of hij nou wereldkampioen is of alleen IPO 1 heeft zal mij werkelijk aan m'n r**t roesten....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
malinois schreef:
boemerang schreef:zij is met een gave geboren
geen fouten maken
en een weet alles beter machine
maar ik denk dat het verstandig is om te stoppen
voor het wel bekende kwartje gaat vallen
dus paulala,luna ,en de anderen die het met luna eens zijn
zullen wij ons volwassen gaan gedragen en niet meer reageren op dit topic
we weten het nu allemaal wel
en luna er zijn meer topics die wel leuk zijn :mrgreen:
veel liefs voor jou en je vriendin
wees blij met een vriendin zo als zij er voor je is :ok: :ok: :ok:
graag zou ik wel willen weten hoe het verder met jou lieve luna gaat
boemerang
misschien dat kwijlbakkie uit het andere topic van je hondje lenen? :smile:
en nogmaals gelukkig maak ook ik fouten, genoeg... maar niet in de aanschaf van mijn honden... die beslissingen zijn weloverwogen gemaakt.... :wink:
kijk dat bedoel ik met jou je gaat in dit topic iets aan kaarten wat weer in een ander topic staat dat kwijl bakkie
lekker volwassen antwoord kun jij geven,gelukkig zet je het er zelf nog bij ookals ik in dit topic nu over mijn kwijl bakkie was begonnen

omdat je het zo goed weet zal ik het je vergeven ,want ja wie ben ik om de super honden kennis tegen te spreken
:denken: wederom ben ik je kwijt...
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

ben ik jou zo vaak :denken: :denken:
maar als je het niet erg vind ,wil ik het hier bij laten
niet dat ik laf ben,maar moet ook nog werken :mrgreen:
en dat niet alleen,er is volgens mij nu wel genoeg gezegd
hou van je honden ,doe ik ook
en ik weet zeker dat we dat hier allemaal doen
als ik liever over devisjes praate zat ik nu op een vis forum
groetjes boemerang
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:ben ik jou zo vaak :denken: :denken:
maar als je het niet erg vind ,wil ik het hier bij laten
niet dat ik laf ben,maar moet ook nog werken :mrgreen:
en dat niet alleen,er is volgens mij nu wel genoeg gezegd
hou van je honden ,doe ik ook
en ik weet zeker dat we dat hier allemaal doen
als ik liever over devisjes praate zat ik nu op een vis forum
groetjes boemerang
dat moet je zelf weten als jij het hier bij laat :19: maar dat hoef ik toch niet te doen dan?
vissen???
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

maar ik moet toegeven

dan de echte erkende fok
Krijgen we die weer. Broodfokkers zijn ineens goed , omdat jij pech had met je stamboomhondje :19:
Niemand heeft het hier over stambomen of dat honden met een stamboom beter zijn. Er zitten ook beunhazen onder de fokkers met stambomen , maar daarom zegt ook iedereen " Ga naar een verantwoorde fokker "
..maar jah , dit is blijkbaar het enige wat er in jou opkomt.
En ik ben zelf niet zo te spreken over handelaren , omdat mijn ouders zich helaas bewust al 3 keer in de vinger hebben gesneden met een hondje uit de broodfok. :19:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

maar ik moet toegeven

dan de echte erkende fok
Krijgen we die weer. Broodfokkers zijn ineens goed , omdat jij pech had met je stamboomhondje :19:
Niemand heeft het hier over stambomen of dat honden met een stamboom beter zijn. Er zitten ook beunhazen onder de fokkers met stambomen , maar daarom zegt ook iedereen " Ga naar een verantwoorde fokker "
..maar jah , dit is blijkbaar het enige wat er in jou opkomt.
En ik ben zelf niet zo te spreken over handelaren , omdat mijn ouders zich helaas bewust al 3 keer in de vinger hebben gesneden met een hondje uit de broodfok. :19:
(met dank aan Desi)
starfleet
Erelid

boemerang schreef: dus kan ik toch wel praten over verschillende ervaringen
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik kom er echt niet uit.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als mensen even teruglezen, kun je zien dat de toon is gezet door topicstarter en zoete broodjes bakker boemerang.

De topictitel is Broodfokker??????? of niet???????? met een startbericht waarin alle tekenen van broodfok genoemd staan.

Ja, dan krijg je als antwoord dat het inderdaad een broodfokker betreft en dat het niet zo slim was om daar een hondje te kopen. Vervolgens zegt topicstarter dat ze andere mensen wil waarschuwen voor de fokker.

Daar komen reacties op dat er overal op internet waarschuwingen staan over broodfokkers en de gevolgen daarvan, maar dat mensen (zoals topicstarter) blijkbaar niet 1 minuut de moeite nemen om zich te verdiepen in het kopen van een hond.

Vervolgens begint topicstarter wild om zich heen te slaan met in de verdedigingslinie ene boemerang en een vriendin. Iets over dat honden bij broodfokkers het nog niet eens zo slecht hebben en dat mensen met stamboomhonden het ineens gedaan hebben. En tsja, daar krijg je tegenreacties op dames.

Want er zijn meer mensen zoals ik die moe worden van mensen die zomaar een goedkope pup zonder stamboom en geteste ouders kopen. En dan vervolgens moord en brand schreeuwen dat broodfokkers aangepakt moeten worden omdat hun hondje ziek is.

Want topicstarter, waar zit je nou eigenlijk mee? Met het feit dat je de broodfok daadwerkelijk ondersteund hebt (dus: uitgemergelde fokteven, doorfokken met zieke honden etc.) of dat je de pech hebt dat je een ziek hondje hebt? Uit je posts lees ik alleen het laatste.

Ik vind het erg sneu dat je hondje ziek is en ik hoop van harte dat hij opknapt. Maar je bedoeling met dit topic is me totaal onduidelijk. Wil je 'oeh' en 'aah' horen en horen dat alleen de broodfokkers zelf fout zijn?

Medeleven dat je hondje ziek is, krijg je van me. Maar je bent een volwassen mens die volwassen keuzes maakt. Je hebt meegewerkt aan het in stand houden van de broodfok en de gevolgen daarvan. Dus wat mij betreft ben je net zo verantwoordelijk als de broodfokker zelf.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”