Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

''Je moet sterk zijn voor een grote/krachtige hond''

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
yamie schreef:ik snap je wel hoor, ik , en dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen, heb het idee, dat de dingen die fout gaan, de honden die flippen, onopgevoed zijn enz, voornamelijk niet de grote rassen zijn.
dat houd niet in dat het niet kan gebeuren, en dat als het wel gebeurt weet ik dat de schade soms niet te overzien is, maar goed. zo zie ik ook die eikels die met een mes over straat lopen, de automobilisten die veel een veel te hard door een woonwijk scheuren, dus dingen die ook gebeuren en ook gevaar opleveren, maar niet zozeer standaard zijn en voor mij dus niet een heel reeel dagelijks risico vormen en tja.. risico's liggen er op elke straathoek.

we leven hier in nederland, meestal op een kluitje, en dan ook nog honden, imo loop je dus altijd risico op een aanvaring en anders moet je geen hond nemen ( neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, niet het goed praten van aanvaringen, maar het niet ontkomen aan )
Ik snap ook wat je bedoeld want er zijn inderdaad altijd asocialen. Maar er zijn regels en wetten om met zijn allen op dat kluitje te kunnen leven. Je mag nou eenmaal niet met een mes zwaaien en ook niet dronken achter het stuur zitten.
En natuurlijk neem en loop je in het normale leven risico.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het fijn vind om mijn honden bloot te stellen aan bepaalde risico's zonder daarin een keuze te hebben, omdat iemand anders te besodemieterd is zijn honden bij hem of haar te roepen of te houden of er gewoonweg niets over te zeggen heeft, maar wel zo nodig een enorme hond wil.

En ik vind een aanvaring niet erg. Alleen hou ik Nelson netjes weg bij kleine patsertjes omdat het geen partij is en ik verwacht dat ook van mensen waarbij mijn honden geen partij zijn voor die van hun. Een vechtpartij is geen ramp, maar je hond aan reepjes terugkrijgen is dat wel. Ik wil gewoon een keuze hebben in met welke honden mijn honden om hoeven gaan. Als ik ga wandelen met Cleo met Q en Queen vind ik dat hartstikke leuk en als ik met Tineke en haar honden ga lopen is dat ook mijn keuze. Maar op een woensdagmiddag ineens gezellig tussen een brommende Fila staan moederziel alleen met mijn twee hondjes, nou, dat vind ik minder gezellig. :devil:
Maar dan heb je het over asociale eigenaren. Een hele andere insteek dan 'mensen die een hond fysiek niet aankunnen, zouden er geen een moeten nemen' :wink:
Ik haat het ook als mensen hun hond niet bij zich houden, dat is voor mij ergenis nr. 1.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik persoonlijk kom liever grote honden tegen dan een stel kleine ongeleide projectielen.
ook denk ik dat als je het gedrag van een hond een beetje begrijpt dat je snel genoeg ziet wat voor een vlees je in de kuip heb. De vooroordelen spreken toch vaak voor zich oa dat een grote stoere hond een verlengstuk van een geslachtsdeel zou zijn.
Zal een grappig voorbeeld geven van wat er vorige week gebeurde en waarom ik soms reageer van heb je weer zo iemand die beter geen hond had kunnen nemen als je zo reageerd op grote honden.

Wij zitten langs een kanaal, hondjes lekker los, zwemmen spelen enz.
Er komt nog iemand bij met een JR en de honden gaan gewoon door waar ze mee bezig zijn en die vrouw ploft lekker op haar handdoek neer. Geen probleem, de stok die het water in gaat is voor allemaal en de koekjes werden aan allemaal uitgedeeld.
In de verte zien wij iemand met een hond aankomen, die vrouw staat iets vanaf die afstand te roepen en wij verstaan haar niet maar begrijpen wel een beetje wat zij bedoeld.
Dat gebler negeer ik. Zij komt dichterbij zodat wij haar zouden horen en haar hond die losliep komt onze richting op en Kito gaat kijken. Ergens in het midden van ons komen de honden elkaar tegen, snuffen, draaien een rondje en Kito komt onze kant weer op. Die vrouw blijft staan bleren en uiteindelijk komt er een wandelaar aan, staat even bij die vrouw en komt dan naar ons, of wij die bakbeesten vast konden houden want haar hond wilde ook zwemmen en zij wist zeker dat het niet ging. Sorry maar dat gaat me te ver. De situatie zou dan zijn dat wij onze honden vast moeten houden omdat mevrouw bang is voor andere honden, hysterisch staat te krijsen om haar zin te krijgen en met haar loslopende hond te gaan zwemmen waar wij zwommen want het plekje war zij stond was het water vies, nee dat doe ik niet.
Later kwam er een groepje uit het dorp aan met wat kleine honden die een voorloper had en aan ons vroegen of wij de honden vast wilde houden want er was een vrouw die vertelde bla bla bla. Na uitgelegt te hebben wat er aan de hand was kwamen de hondjes aan en doken tussen de onze het water in. De woordvoerder moest toegeven dat het de angst van de vrouw was en niet het gedrag van onze honden.
Nogmaals ik blijf erbij dat als je bang bent voor andere honden of dat je met je volle reu in een situatie komt waar je bang van bent, je geen hond had moeten nemen of niet daar komen waar honden los mogen ongeacht de grote of gewicht. In zo een geval is een hond een hond. Ik heb meer moeite om de situatie te redden met kleine honden dan met grote honden maar dat is mijn persoonlijke ervaring ook omdat als het mis gaat met een kleine hond die de aanval begint en doorgaat je te maken krijgt met mensen die direct kijken naar de grote van de tegenpartij die ook direct de schuld krijgt en krijgen te horen dat het verboden moet worden dat ik met zulke honden loop :denken: Als wij in een situatie komen waarbij de honden van gelijke grote ongeveer zijn dan is het negen van de 10 keer geen probleem en lossen wij als baasjes het zo snel mogelijk op, gaan ieder een kant op en klaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:Maar dan heb je het over asociale eigenaren. Een hele andere insteek dan 'mensen die een hond fysiek niet aankunnen, zouden er geen een moeten nemen' :wink:
Ik haat het ook als mensen hun hond niet bij zich houden, dat is voor mij ergenis nr. 1.
Nee hoor, als jij je hond niet aan kan ben je al snel anderen tot last en dus asociaal. Wat mij betreft gaat dat hand in hand.
Een asociale Jack Russel vind ik dan nog niet zo'n probleem, maar met kloppend hart afwachten of mister Big een goede bui vind ik wel een probleem.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Stang schreef:Maar dan heb je het over asociale eigenaren. Een hele andere insteek dan 'mensen die een hond fysiek niet aankunnen, zouden er geen een moeten nemen' :wink:
Nee hoor, als jij je hond niet aan kan ben je al snel anderen tot last en dus asociaal. Wat mij betreft gaat dat hand in hand.
Een asociale Jack Russel vind ik dan nog niet zo'n probleem, maar met kloppend hart afwachten of mister Big een goede bui vind ik wel een probleem.
'Niet aankan' is een groot begrip. Ik ken zat eigenaren die hun hond niet aankunnen, en dan heb ik het niet over grote sterke honden, maar bv de jachthond van hier verderop die voor geen meter luistert.
In jouw voorbeeld is het een kwestie van de hond bij je houden, heeft niets met fysieke kracht te maken, maar puur met opvoeden en leren luisteren.
Dat heeft toch helemaal niets met fysieke kracht te maken? :denken:
Die hond staat daar, zonder baas, dat is gewoon asociaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

chrico
Zeer actief

Eline* schreef:
Dus jij zegt dat als je fysiek je hond niet aankan dat je niet zo een hond mag hebben, ongeacht opvoeding enz enz. Dat zou inhouden dat alle honden boven een bepaald gewicht uitgeroeid zou moeten worden want een hond van 40 kilo die zijn gewicht gaat gebruiken in combinatie met snelheid krijgt een stoere vent van 90 kilo ook onderuit.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

'Niet aankan' is een groot begrip. Ik ken zat eigenaren die hun hond niet aankunnen, en dan heb ik het niet over grote sterke honden, maar bv de jachthond van hier verderop die voor geen meter luistert.
In jouw voorbeeld is het een kwestie van de hond bij je houden, heeft niets met fysieke kracht te maken, maar puur met opvoeden en leren luisteren.
Nee, je snapt me niet goed. Ik heb het over angst, niet over irritatie. Ja, ik kan geirriteerd zijn over een opdringerige lab, die niet luistert, maar dan ben ik niet bang. Als er een opdringerige rottweilerreu grommend om Nelson heen staat ben ik wel bang. Dat is het verschil.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Eline* schreef:
Nee, je snapt me niet goed. Ik heb het over angst, niet over irritatie. Ja, ik kan geirriteerd zijn over een opdringerige lab, die niet luistert, maar dan ben ik niet bang. Als er een opdringerige rottweilerreu grommend om Nelson heen staat ben ik wel bang. Dat is het verschil.
Dat heeft toch niets met de honden van doen maar meer met jezelf en omdat het jouw probleem is schuif je dit af naar de hondeneigenaar
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Eline* schreef:
Dus jij zegt dat als je fysiek je hond niet aankan dat je niet zo een hond mag hebben, ongeacht opvoeding enz enz. Dat zou inhouden dat alle honden boven een bepaald gewicht uitgeroeid zou moeten worden want een hond van 40 kilo die zijn gewicht gaat gebruiken in combinatie met snelheid krijgt een stoere vent van 90 kilo ook onderuit.
Dat zijn jouw woorden. Ik vind alleen dat er in deze maatschappij inderdaad niet te pas en te onpas enorme kolossen van honden rond hoeven lopen gefokt om te waken en zelfstandig te reageren op vreemden, die fysiek niet te mannen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik vind ook dat je je hond fysiek de baas moet kunnen, ook als hij of zij deze ene keer niet braaf aan het lijntje loopt. Júist dan is het belangrijk dat je nog in kunt grijpen. Ik denk echter dat dat niet puur aan het gewicht van de hond en dat van de baas ligt.

Ik heb honden in het asiel aan de lijn gehad die net zo zwaar of lichter waren dan Ferro, maar meer kracht hadden en moeilijker te houden waren. Ymke was tegen de 60 kilo, behoorlijk wat, maar ik denk zelf dat ik haar wel fysiek de baas had gekund als dat ooit nodig was geweest. Bij haar was het vooral een bonk log gewicht, dus als zij links wou en ik rechts dan stonden we eerst even stil en dan gingen we toch mooi rechts.

Ten aanzien van de topicstarter: als je een opgroeiende BM niet kunt houden soms zou ik niet aan een Bullterrier reu bginnen. Da's een bonk spieren met een eigen willetje, als het goed is. Volgens mij loop je daar zelf ook gewoon niet lekker mee. Neem dan een kleiner ras, bijvoorbeeld de miniatuur Bull inderdaad zoals al (zij het nogal schreeuwerig) gesuggereerd werd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Eline* schreef:
Dat zei ik ook al even geleden:
Stang schreef: Welk mens kan puur qua kracht een Boerboel aan? of een forse Rottweilerreu? of een Bordeauxdog? enz. enz.
Ik denk praktisch niemand, zelfs een grote sterke vent niet.
Dan kunnen we al die rassen wel afschaffen.

Puur vanuit dominantie moet je het hebben, inzicht hebben. En heb je dat niet, nee dan moet je geen grote sterke hond nemen. Maar daar komt het volgens mij veel meer op aan dan op pure kracht, want dan is bijna niemand meer ergens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

chrico schreef: Dat zou inhouden dat alle honden boven een bepaald gewicht uitgeroeid zou moeten worden want een hond van 40 kilo die zijn gewicht gaat gebruiken in combinatie met snelheid krijgt een stoere vent van 90 kilo ook onderuit.

niet uitgeroeid, maar het is wel zo dat niet iedereen geschikt is voor een bepaalde hond, dat is wel zo qua karakter van het dier, maar als het om de groote gaat dan is blijkbaar niet iedereen het eens.
sommige honden zijn gewoon te groot en te sterk als er iets gebeurd, daar kun je dan bij staan en meer niet, tenminste sommige mensen dan he, en die moeten dus gewoon een westie nemen of een ander soort beftekkeltje :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Dat op zich snap ik, maar nogmaals: m.i. heeft dit weinig met kracht van de eigenaar te maken, maar met opvoeding.
Die Lab is niet opgevoed, die Rottweilerreu ook niet.

Als een Lab kwaad wil, dan heb je ook een aardige fysieke kracht nodig, vergis je niet :wink:

Dit valt voor mij allemaal onder opvoeding. En dat het vervelender is dat een Rottweilerreu niet opgevoed is dan een Maltezer, ja natuurlijk daar kan ik me wat bij voorstellen.
Maar met fysieke kracht van de eigenaar heeft dit alles weinig te maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
chrico schreef: Dat zou inhouden dat alle honden boven een bepaald gewicht uitgeroeid zou moeten worden want een hond van 40 kilo die zijn gewicht gaat gebruiken in combinatie met snelheid krijgt een stoere vent van 90 kilo ook onderuit.

niet uitgeroeid, maar het is wel zo dat niet iedereen geschikt is voor een bepaalde hond, dat is wel zo qua karakter van het dier, maar als het om de groote gaat dan is blijkbaar niet iedereen het eens.
sommige honden zijn gewoon te groot en te sterk als er iets gebeurd, daar kun je dan bij staan en meer niet, tenminste sommige mensen dan he, en die moeten dus gewoon een westie nemen of een ander soort beftekkeltje :mrgreen:
Je stelt het verkeerd: natuurlijk is niet iedereen geschikt voor een bepaalde hond. Dat heeft met karakter te maken (zowel van de hond als de eigenaar).
Dus kan je niet over het algemeen stellen dat je alleen een hond kan nemen die je fysiek aankan, omdat er gewoon veel meer meespeelt.

Ik ken een vrij klein mannetje (zal de naam niet noemen voor insiders :mrgreen: ) waar de grootste en gemeenste Rottweilerreu zwaar van onder de indruk is en waar je echt geen grappen mee moet maken.
Ik ken ook een grote forse vent met een Rottweilerreu die hem totaal niet aankan.

De fysieke kracht van een mens heeft m.i. daarom er niet zo gek veel mee te maken, veel meer de aanpak en vooral het overwicht wat de persoon heeft op de hond.
Afbeelding
A good dog never dies...

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

He leuke topic inderdaad.

Ik ben ook gek op grote honden maar ben wel blij dat ik ze fysiek wel de baas kan. Mijn vriendin kon mijn vorige hond niet houden als ze echt vol ging uitvallen naar een andere hond. Dan heb je wel een probleem. Ik heb Malou wel altijd goed onder controle gehouden en riep haar bij me als ik zag dat de eigenaar het niet zo zag zitten. Het spelen met echt kleine honden zag ik zelf ook niet zo zitten. Een keer een lompe poot erop kan zo'n kleine hond erg schaden. Dus dat je uit fatsoen je hond dan onder controle hebt vind ik niet meer dan normaal.

Ik kan me zelf ook vreselijk ergeren aan mensen met kleine honden die blijkbaar alles maar mogen. Vanuit hun mandjes blaffen ze naar alles. Zo mogen fixeren. grommen en blaffen en uitvallen. Generaliseer weer mega natuurlijk ; ) Ik wordt dan geacht om mijn lobbes netjes onder controle te houden en mijn hond mag niet ingaan op zo'n provocatie. Dat gaat goed zolang ze de honden maar aan de lijn hebben. Als ze op ons afkomen stieren dan baal ik ook vaak. Zeker nu met Rex. Die houdt niet van die allemans vrienden. Dus die snauwt die kwispelende opdringerige ex. Blindengeleide honden van zich af. Dan heb ik een rot hond terwijl ik Rex netjes aan de lijn heb. Maar ja dat is nu eenmaal zo.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

chrico schreef:Ik persoonlijk kom liever grote honden tegen dan een stel kleine ongeleide projectielen.
ook denk ik dat als je het gedrag van een hond een beetje begrijpt dat je snel genoeg ziet wat voor een vlees je in de kuip heb. De vooroordelen spreken toch vaak voor zich oa dat een grote stoere hond een verlengstuk van een geslachtsdeel zou zijn.
Zal een grappig voorbeeld geven van wat er vorige week gebeurde en waarom ik soms reageer van heb je weer zo iemand die beter geen hond had kunnen nemen als je zo reageerd op grote honden.

Nogmaals ik blijf erbij dat als je bang bent voor andere honden of dat je met je volle reu in een situatie komt waar je bang van bent, je geen hond had moeten nemen of niet daar komen waar honden los mogen ongeacht de grote of gewicht. In zo een geval is een hond een hond. Ik heb meer moeite om de situatie te redden met kleine honden dan met grote honden maar dat is mijn persoonlijke ervaring ook omdat als het mis gaat met een kleine hond die de aanval begint en doorgaat je te maken krijgt met mensen die direct kijken naar de grote van de tegenpartij die ook direct de schuld krijgt en krijgen te horen dat het verboden moet worden dat ik met zulke honden loop :denken: Als wij in een situatie komen waarbij de honden van gelijke grote ongeveer zijn dan is het negen van de 10 keer geen probleem en lossen wij als baasjes het zo snel mogelijk op, gaan ieder een kant op en klaar.
:ok: Dit had ik zelf kunnen schrijven en ik ben het hier dus helemaal mee eens!

Het ging er hier geloof ik om of TS een hond van een bepaald kaliber wel aankan; als ik naar het gewicht van mijn honden kijk dan weet ik zeker dat als ze echt willen ik niets te vertellen heb. Alleen weten ze dat zelf niet, ze kunnen alledrie normaal aan de lijn lopen en als er bijzonderheden zijn dan houd ik ze heel kort naast me en staan ze gewoon stil. Ik heb er tot nu toe zelfs nooit over nagedacht of ik wel sterk genoeg zou zijn :19:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Rob*
Zeer actief

Stang schreef:
Rob* schreef:

Je stelt het verkeerd: natuurlijk is niet iedereen geschikt voor een bepaalde hond. Dat heeft met karakter te maken (zowel van de hond als de eigenaar).
Dus kan je niet over het algemeen stellen dat je alleen een hond kan nemen die je fysiek aankan, omdat er gewoon veel meer meespeelt.

Ik ken een vrij klein mannetje (zal de naam niet noemen voor insiders :mrgreen: ) waar de grootste en gemeenste Rottweilerreu zwaar van onder de indruk is en waar je echt geen grappen mee moet maken.
Ik ken ook een grote forse vent met een Rottweilerreu die hem totaal niet aankan.

De fysieke kracht van een mens heeft m.i. daarom er niet zo gek veel mee te maken, veel meer de aanpak en vooral het overwicht wat de persoon heeft op de hond.

nee ik stel het zo dat er veel mensen andere mensen beoordelen of ze wel geschikt zijn voor een bepaald ras, dan is dat ook zo fysiek toch?
ik vind het fijn dat ik me hondje mentaal de baas ben maar ook fysiek zodat wanneer er stront tegen de ventilator komt dat ik hem en de andere hond kan beschermen.
chrico
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:

Ik ben ook gek op grote honden maar ben wel blij dat ik ze fysiek wel de baas kan.
Ook jij kan je honden niet fysiek aan als zij echt willen, niet negatief bedoeld. Jij kan ze aan omdat je ze opvoed, je honden zich niet bewust zijn van hun sterkte en kracht, jij een manier gevonden heb waarop je ze onder controle heb.
Als jouw honden het op kracht laten aankomen stel je niets voor net als ik en elke eigenaar van grote zware sterke honden alleen weet jij te voorkomen op welke manier ook dat dit gebeurd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Rob* schreef: tenminste sommige mensen dan he, en die moeten dus gewoon een westie nemen of een ander soort beftekkeltje :mrgreen:
Hé! :boos:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Stang schreef:
Rob* schreef:

nee ik stel het zo dat er veel mensen andere mensen beoordelen of ze wel geschikt zijn voor een bepaald ras, dan is dat ook zo fysiek toch?
ik vind het fijn dat ik me hondje mentaal de baas ben maar ook fysiek zodat wanneer er stront tegen de ventilator komt dat ik hem en de andere hond kan beschermen.
Ik vind het sowieso al vrij moeilijk beoordelen, zeker via een beeldschermpje, of iemand wel of niet geschikt is voor een bepaald ras en zal dit al zeker niet op fysieke kracht van iemand doen.

Als een Boxerreu kwaad wil en volledig door het lint gaat, dan denk ik dat ook jij vrij weinig er tegenin te brengen hebt.
Ik denk dat heel veel mensen de kracht van een hond onderschatten, en dan dus ook de kracht van een middenmaat hond.
Een Labrador? och wat schattig, daar heb ik niets van te vrezen... vergis je niet! Pieter had een Labradorreu (een échte dan, een goed gefokte) en die was zeker lichamelijk net zo sterk als Kaya is. Er is hooguit een verschil in kaakkracht, maar tegen de kaken van een Lab doe je ook verrot weinig als hij door het dolle is.
Ooit een kwade JR tegenover je gehad? Ja, als je hem eenmaal vast hebt, dan kan je hem aan, maar probeer hem eerst maar vast te krijgen door al dat gebijt heen.

Het zijn allemaal extreme voorbeelden. Zodra je het op fysieke kracht moet laten aankomen, heb je gewoon op voorhand al een probleem.
Ik heb 35 jaar honden inmiddels en heb het nog nooit op fysieke kracht aan hoeven laten te komen. Ik vermoed dat de slechtste die ik dan trouwens had kunnen treffen onze boerenfox-achtige vroeger thuis was :N:

Ik ben het ermee eens dat niet iedereen geschikt is voor een grote hond (überhaupt trouwens voor een hond), maar dat heeft m.i. maar een heel klein gedeelte met fysieke kracht te maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

chrico schreef:
Mark-fryslan schreef:

Ik ben ook gek op grote honden maar ben wel blij dat ik ze fysiek wel de baas kan.
Ook jij kan je honden niet fysiek aan als zij echt willen, niet negatief bedoeld. Jij kan ze aan omdat je ze opvoed, je honden zich niet bewust zijn van hun sterkte en kracht, jij een manier gevonden heb waarop je ze onder controle heb.
Als jouw honden het op kracht laten aankomen stel je niets voor net als ik en elke eigenaar van grote zware sterke honden alleen weet jij te voorkomen op welke manier ook dat dit gebeurd.
Misschien wel joh, weet dat eigenlijk niet. Maar ik heb Malou wel verschillende keren aan de lijn gehad waarbij ze echt geen oog meer had voor mij en ze maar een ding voor ogen had. VLUCHTEN!! Extreme angst voor luchtbalonnen bijvoorbeeld. Dan ging ze laag bij de grond en met volle kracht trekken. Een hele dobber.

Op het laatst hadden we problemen met haar waaksheid wat uit de hand liep doordat de hond van de buren zijn behoefte deed in onze voortuin. Ze is toen een paar keer flink uit gevallen naar deze hond. Ook dan was ik niet in beeld. Ik denk wel dat ze toen alle zeilen heeft bijgezet om deze hond eens te vertellen hoe dat nu precies zit met dat territorium verhaal. Dus toen heb ik ook mijn fysieke kracht moeten gebruiken om dat te voorkomen.

Maar als ze mij zelf echt had willen doden om e.a. reden dan had ik natuurlijk geen schijn van kans gehad. Dan is 50kg gerichte agressie teveel. Maar ja dan red ik het ook niet van een gemiddelde herder of rottweiler.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

ook honden die andere dieren mollen mogen van mij verdwijnen.
die baasjes kunnen die honden ook niet bij zich houden....
Rob*
Zeer actief

[quote="Stang"]

Als een Boxerreu kwaad wil en volledig door het lint gaat, dan denk ik dat ook jij vrij weinig er tegenin te brengen hebt.
Ik denk dat heel veel mensen de kracht van een hond onderschatten, en dan dus ook de kracht van een middenmaat hond.
Een Labrador? och wat schattig, daar heb ik niets van te vrezen... vergis je niet! Pieter had een Labradorreu (een échte dan, een goed gefokte) en die was zeker lichamelijk net zo sterk als Kaya is. Er is hooguit een verschil in kaakkracht, maar tegen de kaken van een Lab doe je ook verrot weinig als hij door het dolle is.
Ooit een kwade JR tegenover je gehad? Ja, als je hem eenmaal vast hebt, dan kan je hem aan, maar probeer hem eerst maar vast te krijgen door al dat gebijt heen.

quote]

Ooit een door het dolle bullmastif gezien tegen 3 boxertjes?
een mastino reu die met blisje ging matten?
of een blisje en dog die elkaar vol te lijf gaan? :wink:

er is een forumlid die er zelf is bij geweest als getuige hoe snel dat over ging door fysiek ingrijpen :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als ik met Timo aan de wandel ben dan kom ik af en toe een Argentijnse Dog tegen die heel agressief op Timo reageert en dan ben ik blij dat er een man bijloopt die zijn hond bij mijn hond vandaan kan houden. Ik zie namelijk ook superlichte vrouwen met amerikaanse bulldoggen lopen en die rennen over straat omdat ze hun hond niet onder controle hebben, en dan ben ik weer erg blij dat deze honden niet agressief zijn richting Timo.
Ik vind dat je er wel goed over na moet denken voordat je zo'n ras aanschaft of je hem kan houden aangezien je nooit van te voren kan weten hoe jouw hond tegen andere honden doet.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Stang schreef:

quote]

er is een forumlid die er zelf is bij geweest als getuige hoe snel dat over ging door fysiek ingrijpen :wink:
Dat is door overwicht Rob, respect voor de baas.
Een dolle Bullmastif of een dolle Mastino reu, daar win je het simpelweg qua kracht niet van. Als die echt compleet dol waren geweest en bv niet onder de indruk van een schop of een knal van de baas (wat dus weer met dat overwicht te maken heeft) dan kan je het schieten, ook een sterke vent van 90 kg.
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Stang schreef:Dat is door overwicht Rob, respect voor de baas.
Een dolle Bullmastif of een dolle Mastino reu, daar win je het simpelweg qua kracht niet van. Als die echt compleet dol waren geweest en bv niet onder de indruk van een schop of een knal van de baas (wat dus weer met dat overwicht te maken heeft) dan kan je het schieten, ook een sterke vent van 90 kg.
Precies.
Ik heb zomaar het idee dat als Boerboeltje Buck(of een van de andere hier) door het lint gaat er niemand is die hem tegen houdt :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rob*
Zeer actief

Stang schreef:
Rob* schreef:
Stang schreef:

quote]

nope, was puur een fysieke kwestie, het gaat dus niet om blisje maar ook de tegenstander, dus een wildvreemde mastino reu die zich tegen mij wilde keren :wink:
je spreekt teveel vanuit je eigen fysieke beperkingen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Stang schreef:
Rob* schreef:
Stang schreef:

nope, was puur een fysieke kwestie, het gaat dus niet om blisje maar ook de tegenstander, dus een wildvreemde mastino reu die zich tegen mij wilde keren :wink:
Nou sorry Rob, maar je maakt mij niet wijs dat een normale vent het op kan nemen tegen een doorgedraaide Mastino reu puur op fysieke kracht.
Daar geloof ik geen bal van.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben er nog eens over na aan het denken, maar snap er eigenlijk geen bal van: wie laat het nu in godsnaam op fysieke kracht aankomen? :19: Die strijd ga je toch helemaal niet aan?

Ik noem maar wat; als ik thuis kom heb ik hier twee dolle honden. Voor de gein ga ik dan weleens op de bank zitten zodat ze me helemaal af mogen lebberen en heb ik dus 70 kg hond op me zitten. No way dat ik die met kracht van me af kan zetten, daar begin ik toch geeneens aan :19:
Dan is het 'genoeg jongens! opzouten nu' en ze gaan van me af.

Je hebt toch zoiets als opvoeding en je niet laten overdonderen door je hond?
Als Kaya lelijk wil doen tegen een andere hond, dan krijgt ze een brul en desnoods een klap voor d'r kop in uiterste nood en geloof maar dat er dan respect is. Het idee alleen al dat ze het fysiek tegen me op zou nemen of ik tegen haar, is voor mij ondenkbaar.

Ik vind het eigenlijk maar maf en mij lijkt al iets totaal niet in orde als je die strijd wel aan moet gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rob*
Zeer actief

Stang schreef:
Rob* schreef:
Stang schreef:
Rob* schreef:
Nou sorry Rob, maar je maakt mij niet wijs dat een normale vent het op kan nemen tegen een doorgedraaide Mastino reu puur op fysieke kracht.
das dan jou mening, je denkt teveel vanuit je eigen fysieke mogenlijkheid.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Stang schreef:
Rob* schreef:
Stang schreef: Nou sorry Rob, maar je maakt mij niet wijs dat een normale vent het op kan nemen tegen een doorgedraaide Mastino reu puur op fysieke kracht.
das dan jou mening, je denkt teveel vanuit je eigen fysieke mogenlijkheid.
Nou nee hoor, een hond is in verhouding tot een mens met hetzelfde lichaamsgewicht gemiddeld zo'n 4 keer sterker.
Als je de kaakkracht bekijkt, dan ben je al helemaal nergens meer.

Als een mens het wint van een gemiddelde of grote hond, dan is dat puur op basis van ontzag en niet op basis van kracht. Je zou het kunnen winnen dmv hele gemene middeltjes als je die kans krijgt, maar puur qua kracht leg je het gegarandeerd af, zeker als je het hebt over een doorgedraaide Mastino reu.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”