Maar dan heb je het over asociale eigenaren. Een hele andere insteek dan 'mensen die een hond fysiek niet aankunnen, zouden er geen een moeten nemen'Eline* schreef:Ik snap ook wat je bedoeld want er zijn inderdaad altijd asocialen. Maar er zijn regels en wetten om met zijn allen op dat kluitje te kunnen leven. Je mag nou eenmaal niet met een mes zwaaien en ook niet dronken achter het stuur zitten.yamie schreef:ik snap je wel hoor, ik , en dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen, heb het idee, dat de dingen die fout gaan, de honden die flippen, onopgevoed zijn enz, voornamelijk niet de grote rassen zijn.
dat houd niet in dat het niet kan gebeuren, en dat als het wel gebeurt weet ik dat de schade soms niet te overzien is, maar goed. zo zie ik ook die eikels die met een mes over straat lopen, de automobilisten die veel een veel te hard door een woonwijk scheuren, dus dingen die ook gebeuren en ook gevaar opleveren, maar niet zozeer standaard zijn en voor mij dus niet een heel reeel dagelijks risico vormen en tja.. risico's liggen er op elke straathoek.
we leven hier in nederland, meestal op een kluitje, en dan ook nog honden, imo loop je dus altijd risico op een aanvaring en anders moet je geen hond nemen ( neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, niet het goed praten van aanvaringen, maar het niet ontkomen aan )
En natuurlijk neem en loop je in het normale leven risico.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het fijn vind om mijn honden bloot te stellen aan bepaalde risico's zonder daarin een keuze te hebben, omdat iemand anders te besodemieterd is zijn honden bij hem of haar te roepen of te houden of er gewoonweg niets over te zeggen heeft, maar wel zo nodig een enorme hond wil.
En ik vind een aanvaring niet erg. Alleen hou ik Nelson netjes weg bij kleine patsertjes omdat het geen partij is en ik verwacht dat ook van mensen waarbij mijn honden geen partij zijn voor die van hun. Een vechtpartij is geen ramp, maar je hond aan reepjes terugkrijgen is dat wel. Ik wil gewoon een keuze hebben in met welke honden mijn honden om hoeven gaan. Als ik ga wandelen met Cleo met Q en Queen vind ik dat hartstikke leuk en als ik met Tineke en haar honden ga lopen is dat ook mijn keuze. Maar op een woensdagmiddag ineens gezellig tussen een brommende Fila staan moederziel alleen met mijn twee hondjes, nou, dat vind ik minder gezellig.

Ik haat het ook als mensen hun hond niet bij zich houden, dat is voor mij ergenis nr. 1.