Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou het echt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

aan de ene kant kan ik de bezorgdheid van Marion wel begrijpen.

Zomaar inhaken op enthousiaste verhalen en de volgende dag een kip aan je hond geven die misschien al jaren brok eet kan gewoon vervelende gevolgen hebben
dit is maar 1 voorbeeldje van zaken die wij afgelopen jaren in de startperiode hebben mogen ervaren.

Maar op dit forum is BARF al 7 of 8 jaar een begrip.
Zelfs de 1ste forummeeting,eeuwen geleden.. gaven mijn honden een demootje weg.. hoe vreet ik rauw.

Ook links en verhalen en artikelen enz enz zijn hier de afgelopen periode voorbij gegaan.

Ik denk dat mensen achter de schermen al behoorlijk wat info opgedaan hebben en dus niet zomaar ineens gestart zijn.

Het verbaasde mij toen Mediamarkt op onze lezing aanwezig was dat er niet een paar maar behoorlijk veel voedingsboeken op haar stalletje lag.
Er komen er steeds meer bij.
:ok:

Wat wel belangrijk blijft is lees zoveel mogelijk!! en volg niet zomaar iemand maar maak je eigen plan..voor jouw hond en honden! :ok:
succes.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

ien schreef:aan de ene kant kan ik de bezorgdheid van Marion wel begrijpen.
Ik heb geen bezorgheid ervaren van Marion. Ik vind het ook een wat vreemde wijze van je bezorgheid uiten om mensen eng te gaan noemen zonder uberhaupt in det gaan op eventuele gevolgen van onvoorgelicht aan het barfen slaan. Dat was denk ik zinvoller geweest als je het hebt over bezorgheid.
Zomaar inhaken op enthousiaste verhalen en de volgende dag een kip aan je hond geven die misschien al jaren brok eet kan gewoon vervelende gevolgen hebben
dit is maar 1 voorbeeldje van zaken die wij afgelopen jaren in de startperiode hebben mogen ervaren.

Zelfs de 1ste forummeeting,eeuwen geleden.. gaven mijn honden een demootje weg.. hoe vreet ik rauw.

Ook links en verhalen en artikelen enz enz zijn hier de afgelopen periode voorbij gegaan.

Ik denk dat mensen achter de schermen al behoorlijk wat info opgedaan hebben en dus niet zomaar ineens gestart zijn.

Het verbaasde mij toen Mediamarkt op onze lezing aanwezig was dat er niet een paar maar behoorlijk veel voedingsboeken op haar stalletje lag.
Er komen er steeds meer bij.
:ok:

Wat wel belangrijk blijft is lees zoveel mogelijk!! en volg niet zomaar iemand maar maak je eigen plan..voor jouw hond en honden! :ok:
succes.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. :wink: Ik denk dat er op dit forum behoorlijk veel kennis zit en ieder geval zitten er naar kennis hongerende mensen, die zich veelal prima informeren voordat ze aan iets beginnen en die ieder voor zich prima hun eigen beslissingen kunnen maken.
Maar het is altijd goed mensen nog een keer te wijzen op dat het belangrijk is je goed voor te lichten en dat je niet echt verstandig is ineens van de bonzo op de barf over te stappen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Rami schreef:
bianca83 schreef:Ik ben eigelijk heel erg blij dat steeds meer mensen KVV/ barf gaan voeren. Snap niet zo goed wat daar nu zo fout aan is :roll:

Sardientjes (ingevroren) verkopen ze trouwens bij de Makro en dat is echt niet duur. Een tijdje terug waren ze in de aanbieding, weet niet meer wat de prijs was. Heb toen 2 zakken gehaald maar Quasar moet ze dus niet :19: Sardientjes uit blik vind hij bv. weer heel erg lekker...

Marc/ Martrijn, probeer die anders eerst. Dat is niet eng :mrgreen: En heel erg goedkoop. Gewoon de goedkoopste bij de AH neem ik altijd en ik geloof dat het maar iets van 12 of 15 cent per bakje is. Even het vocht uit laten lekker en klaar.
Naast sardientje kun je ook regelmatig ingevroren fazant, kwartel, konijn, eend, hert en struisvogel bij de Makro (of Ven of Zegro) krijgen.

Ik ben zelf een 'partime barfer' (geef 4/5 dagen kvv - van wisselend merk - en 2/3 dagen stel ik zelf samen) en ik denk dat het belangrijk is om die diersoorten aan te bieden die juist niet in het komplete versvoer zitten en over het algemeen is dat toch vooral rund, kip en lam.
Juist afwisseling lijkt me goed (minder kans op tekorten?) en geef zelf regelmatig sardines, zalmkoppen, eend, konijn, kwartel en geit naast de Carnibest, Duck, Smuldier of Bibi-prak! :wink:
Verder geef ik ook zo'n 2/3 rauwe eitjes met schil per week en ook 2/3 x per week groenten met yoghurt/kwark. En dan bedoel ik een mix van 7/8 verschillende soorten groente/kruiden die ik heel fijn heb gepureerd en dan in porties invries.

Ik denk dat mijn honden er wel bij varen en ik vind het leuk om te doen. Je ziet ze met veel smaak eten dat doet me goed! :ok:

konijn, cavia etc kun je ook bij een terrariumshop halen, is een stuk goedkoper dan macro :wink:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Rob* schreef:
Rami schreef:
bianca83 schreef:Ik ben eigelijk heel erg blij dat steeds meer mensen KVV/ barf gaan voeren. Snap niet zo goed wat daar nu zo fout aan is :roll:

Sardientjes (ingevroren) verkopen ze trouwens bij de Makro en dat is echt niet duur. Een tijdje terug waren ze in de aanbieding, weet niet meer wat de prijs was. Heb toen 2 zakken gehaald maar Quasar moet ze dus niet :19: Sardientjes uit blik vind hij bv. weer heel erg lekker...

Marc/ Martrijn, probeer die anders eerst. Dat is niet eng :mrgreen: En heel erg goedkoop. Gewoon de goedkoopste bij de AH neem ik altijd en ik geloof dat het maar iets van 12 of 15 cent per bakje is. Even het vocht uit laten lekker en klaar.
Naast sardientje kun je ook regelmatig ingevroren fazant, kwartel, konijn, eend, hert en struisvogel bij de Makro (of Ven of Zegro) krijgen.

Ik ben zelf een 'partime barfer' (geef 4/5 dagen kvv - van wisselend merk - en 2/3 dagen stel ik zelf samen) en ik denk dat het belangrijk is om die diersoorten aan te bieden die juist niet in het komplete versvoer zitten en over het algemeen is dat toch vooral rund, kip en lam.
Juist afwisseling lijkt me goed (minder kans op tekorten?) en geef zelf regelmatig sardines, zalmkoppen, eend, konijn, kwartel en geit naast de Carnibest, Duck, Smuldier of Bibi-prak! :wink:
Verder geef ik ook zo'n 2/3 rauwe eitjes met schil per week en ook 2/3 x per week groenten met yoghurt/kwark. En dan bedoel ik een mix van 7/8 verschillende soorten groente/kruiden die ik heel fijn heb gepureerd en dan in porties invries.

Ik denk dat mijn honden er wel bij varen en ik vind het leuk om te doen. Je ziet ze met veel smaak eten dat doet me goed! :ok:

konijn, cavia etc kun je ook bij een terrariumshop halen, is een stuk goedkoper dan macro :wink:
Ik haal wel voer voor de slangen daar maar zie me echt geen cavia of rat aan m'n honden voeren :kotz: maar dat zal wel meer mijn idee erbij zijn..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rob* schreef:konijn, cavia etc kun je ook bij een terrariumshop halen, is een stuk goedkoper dan macro :wink:
Maar dat zijn toch levende?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:Maar goed; om even in te gaan op je opmerking;
Ik heb een schema gemaakt waarin ik ongeveer op 15 tot 20 procent groenten en fruit kom, verdeeld over 3 portie's per week.
Ze eten dat niet uit zichzelf, dus pureer ik het en voeg er wat orgaanvlees of vis bij. Als het goed is, is dat dus redelijk in verhouding.
Ik vind dat dus inderdaad wel heel erg veel, maar goed, je merkt snel genoeg hoe je honden het er op doen :19:
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

marian* schreef:
Rob* schreef:konijn, cavia etc kun je ook bij een terrariumshop halen, is een stuk goedkoper dan macro :wink:
Nee hoor, ze zijn ook vaak in de diepvries verkrijgbaar. Er was ooit zelfs een webshop die de bevroren caafjes keurig af kwam leveren, maar die is er helaas mee gestopt.
Marion.

Eline* schreef:Ik heb geen bezorgheid ervaren van Marion. Ik vind het ook een wat vreemde wijze van je bezorgheid uiten om mensen eng te gaan noemen zonder uberhaupt in det gaan op eventuele gevolgen van onvoorgelicht aan het barfen slaan. Dat was denk ik zinvoller geweest als je het hebt over bezorgheid.
Eline* schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan. :wink: Ik denk dat er op dit forum behoorlijk veel kennis zit en ieder geval zitten er naar kennis hongerende mensen, die zich veelal prima informeren voordat ze aan iets beginnen en die ieder voor zich prima hun eigen beslissingen kunnen maken.
En hier wil ik dus nog even op reageren. Juist omdat op dit forum barf geen onbekend fenomeen is, juist daardoor vind ik het eng dat jij daags nadat Marc en Martijn ineens het licht hebben gezien, ineens ook het haleluja ziet.

Maar goed. Sommige woorden mogen alleen bepaalde mensen maar gebruiken, begrijp ik. Prima.
Succes met je gekokkerel :19:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Rob* schreef:
Rami schreef:

Ja dat kan idd ook maarre... zijn die van huid en haar ontdaan?
(Vroeg zij hypocriet... :wink: )
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maar Marion, ik snap die vijandigheid niet zo goed.

Jij, als overtuigd barfer, zou toch juist moeten willen dat zoveel mogelijk honden ook dat te eten krijgen i.p.v brokken?

Je komt nu een beetje over als een elitaire golfster die geirriteerd roept "och jee, gaan we nu allemaaaal golfen?'.
In plaats van dat je denkt "he leuk, interesse voor mijn sport!"

De mensen die nu beginnen met barfen willen dat graag, en willen ongetwijfeld ook bijleren wat ze bij kunnen leren hierover. Jij hebt de kennis en zou mensen daarmee kunnen helpen i.p.v. je op een of andere manier schijnbaar aangevallen te voelen ofzo.
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik heb vandaag mijn buurman neergeschoten(toevallig de dikste bewoner van het hele domein), in stukjes gesneden en toen 1 voor 1 door de blender, en daarna in zakjes verpakt de diepvries in.

zo heb ik meteen een hele maandvoorraad. :ok:

snap echt niet wat marion daar nu zo eng aan vind :denken: :19:
marian*
Erelid
Contacteer:

amelie schreef:
marian* schreef:
Nee hoor, ze zijn ook vaak in de diepvries verkrijgbaar. Er was ooit zelfs een webshop die de bevroren caafjes keurig af kwam leveren, maar die is er helaas mee gestopt.
Kun je nagaan wat ik daar van weet :wink:
Ik dacht dat die alleen levend verkrijgbaar waren voor slangen enzo.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:
Eline* schreef:Maar goed; om even in te gaan op je opmerking;
Ik heb een schema gemaakt waarin ik ongeveer op 15 tot 20 procent groenten en fruit kom, verdeeld over 3 portie's per week.
Ze eten dat niet uit zichzelf, dus pureer ik het en voeg er wat orgaanvlees of vis bij. Als het goed is, is dat dus redelijk in verhouding.
Ik vind dat dus inderdaad wel heel erg veel, maar goed, je merkt snel genoeg hoe je honden het er op doen :19:
Tja, er zijn barfers die helemaal geen groenten (en of fruit) geven en er zijn er die dat iedere dag doen.
Als je er voor kiest om groenten te geven zorg dan voor een zeer fijn gepureerde mix (anders komt het er onverteerd weer uit :wink: ) van verschilllende soorten groenten (vooral ook veel bladgroente) kruiden zoals bijvoorbeeld peterselie, knoflook en dergelijke. Alleen worteltjes of alleen spinazie is toch wel wat eenzijdig (qua vitamines/mineralen etc.).

Maar goed, of je wel of geen groenten geeft, er is ontzettend veel informatie te vinden op de diverse barf- en rauwvoeder sites. Kies een manier van voeren die bij jou en jouw honden past en dan kom je een heel eind. :ok:
Afbeelding
Marion.

Moos schreef:Maar Marion, ik snap die vijandigheid niet zo goed.
...
Jij hebt de kennis en zou mensen daarmee kunnen helpen i.p.v. je op een of andere manier schijnbaar aangevallen te voelen ofzo.
Op de eerste plaats ben ik geen "overtuigd barfer". Mijn honden krijgen barf ja, maar ze krijgen ook Frolicjes.
En ik voel me nergens aangevallen, ik word niet aangevallen. En wat ik er eng aan vind heb ik hierboven verteld.
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Maar Marion, ik snap die vijandigheid niet zo goed.
...
Jij hebt de kennis en zou mensen daarmee kunnen helpen i.p.v. je op een of andere manier schijnbaar aangevallen te voelen ofzo.
Op de eerste plaats ben ik geen "overtuigd barfer". Mijn honden krijgen barf ja, maar ze krijgen ook Frolicjes.
En ik voel me nergens aangevallen, ik word niet aangevallen. En wat ik er eng aan vind heb ik hierboven verteld.
Maar je vindt wel overtuigend dat barf beter is dan brokken. Beter voor de stralend witte tandjes, beter voor de vacht, en zonder chemische troep.

Dan zouden alle honden daar toch van moeten kunnen profiteren. En op welke manier zou dan weinig uit moeten maken. Ik schat mensen toch wel hoog genoeg in om zich genoeg te verdiepen in het voeren van hun eigen hond. En of ze dat nou zo doen omdat vriend zus of zo dat ook doet, dat maakt voor het welzijn van de hond toch niet uit?
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

starfleet schreef: Misschien zijn Marc en Martijn wel enthousiast geworden door jouw Barfende meiden en loopt iedereen jou blind achterna
:pffff:
:smile: :smile: :smile: :smile: whoehahahaha ik snap niet waarom ik nu zowat van m'n stoel pleur van het lachen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:Ik heb geen bezorgheid ervaren van Marion. Ik vind het ook een wat vreemde wijze van je bezorgheid uiten om mensen eng te gaan noemen zonder uberhaupt in det gaan op eventuele gevolgen van onvoorgelicht aan het barfen slaan. Dat was denk ik zinvoller geweest als je het hebt over bezorgheid.
Eline* schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan. :wink: Ik denk dat er op dit forum behoorlijk veel kennis zit en ieder geval zitten er naar kennis hongerende mensen, die zich veelal prima informeren voordat ze aan iets beginnen en die ieder voor zich prima hun eigen beslissingen kunnen maken.
En hier wil ik dus nog even op reageren. Juist omdat op dit forum barf geen onbekend fenomeen is, juist daardoor vind ik het eng dat jij daags nadat Marc en Martijn ineens het licht hebben gezien, ineens ook het haleluja ziet.

Maar goed. Sommige woorden mogen alleen bepaalde mensen maar gebruiken, begrijp ik. Prima.
Succes met je gekokkerel :19:
Weet je Marion, daarom vind ik je dus echt een draak om mee te spreken soms. Als jij eenmaal iets in je kop hebt kan ik uitleggen hoe dat voor mij is gegaan, maar je gaat met je enorme bord voor je kop gewoon door met zien wat jij wil zien, zonder open te staan voor wat een ander zegt. Ik ben me al meer dan 4 jaar aan het verdiepen in Barf. Maar goed, volgens jou vanaf vorige week.
Ik vind het allemaal prima. Ik heb gelukkig weinig boodschap aan wat je van me denkt, dus je doet maar.
Voorlopig ben je weer op een zeer neerbuigende wijze in gesprek en neig ik weer mee te gaan doen, dus ik hou me verder afzijdig van je gemiep.
Ik vind het wat sneu als je iedere keer zo gaat flippen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

irstas schreef:ik heb vandaag mijn buurman neergeschoten(toevallig de dikste bewoner van het hele domein), in stukjes gesneden en toen 1 voor 1 door de blender, en daarna in zakjes verpakt de diepvries in.

zo heb ik meteen een hele maandvoorraad. :ok:

snap echt niet wat marion daar nu zo eng aan vind :denken: :19:
:mrgreen:
Marion.

Moos schreef:Maar je vindt wel overtuigend dat barf beter is dan brokken. Beter voor de stralend witte tandjes, beter voor de vacht, en zonder chemische troep.

Dan zouden alle honden daar toch van moeten kunnen profiteren. En op welke manier zou dan weinig uit moeten maken. Ik schat mensen toch wel hoog genoeg in om zich genoeg te verdiepen in het voeren van hun eigen hond. En of ze dat nou zo doen omdat vriend zus of zo dat ook doet, dat maakt voor het welzijn van de hond toch niet uit?
Blijkbaar ken je me niet zo goed. Ik doe niet zo heel veel dingen uit "overtuiging".
Saar vrat geen brok. Alles geprobeerd, en barf bleek haar wel te smaken. Saar krabte zichzelf een olifantenhuid. Een jaar lang allerlei specialisten afgelopen, en uiteindelijk bleek het weggooien van de Frontline de oplossing.

Het zal vast aan mij liggen hoor. Maar als de halve wereld baat heeft bij een speciaal dieet, ik dat al jaren weet en ken maar er toch bewust niet aan mee doe. En dan daags nadat mijn vriend er "in is gaan geloven" ga ik er ook volledig voor....
Nee, dat soort dingen zullen mij niet gebeuren.
Moos
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Maar je vindt wel overtuigend dat barf beter is dan brokken. Beter voor de stralend witte tandjes, beter voor de vacht, en zonder chemische troep.

Blijkbaar ken je me niet zo goed. Ik doe niet zo heel veel dingen uit "overtuiging".
Saar vrat geen brok. Alles geprobeerd, en barf bleek haar wel te smaken. Saar krabte zichzelf een olifantenhuid. Een jaar lang allerlei specialisten afgelopen, en uiteindelijk bleek het weggooien van de Frontline de oplossing.

Het zal vast aan mij liggen hoor. Maar als de halve wereld baat heeft bij een speciaal dieet, ik dat al jaren weet en ken maar er toch bewust niet aan mee doe. En dan daags nadat mijn vriend er "in is gaan geloven" ga ik er ook volledig voor....
Nou, dan kan Miep net zo goed weer op de brok, als je toch niet overtuigd bent van het feit dat barf beter is, of gewoon leuker voor de hond.

En het lijkt me dat juist als iemand die dicht bij je staat zo duidelijk baat ergens bij heeft, dat het dan echt voor je gaat spreken. Tenminste, ik kan me voorstellen dat het zo werkt.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En wat dan nog, als er mensen zijn die door het enthousiastme van anderen aangestoken worden. Hoewel ik de meesten hier wel inschat dat ze hun eigen beslissingen kunnen nemen.

Ik lees van Marc en Martijn wel regelmatiger dat ze vers voeren heel goed vinden, al hele lange tijd lees ik daar wat over. Dus die hebben zich heus wel verdiept in barfen, en al doende leer je bij denk ik. Dat is met alles zo. Als anderen dan zien dat de honden niet stikken in een kippebot :mrgreen: , en ineens wel aan vlees kunnen komen wat geschikt is, en door alle berichtjes erover wat meer geinformeerd zijn en ook op zoek gaan om hun honden iets leuks en gezonds aan te bieden ,is niks mis mee.

Ik weet niet veel van barfen maar ik heb besloten om 1 keer per twee weken een barf dag in te lassen, inderdaad door alle enthousiaste verhalen. maar ik ga niet als een kip zonder kop te werk hoor. Ga me heus wel goed inlezen voordat ik begin.

Vanmiddag hebben ze trouwens allemaal al een ei gehad, helemaal rauw en met schil...................... :pffff: :mrgreen: Het begin is er. :smile: Ik heb er zelfs foto's van. :mrgreen:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Marion. schreef: Het zal vast aan mij liggen hoor. Maar als de halve wereld baat heeft bij een speciaal dieet, ik dat al jaren weet en ken maar er toch bewust niet aan mee doe. En dan daags nadat mijn vriend er "in is gaan geloven" ga ik er ook volledig voor....
Soms heb je net even een extra duwtje nodig om voor jezelf de knoop door te hakken.
Als je dan in je directe omgeving ziet dat die honden het erg goed doen op Barf, dan kan dat net de stimulans zijn om het zelf ook eens te gaan doen.
Ik kijk eerst eens hoe Eline het er al barfend vanaf brengt en als zij laaiend enthousiast is, dan ga ik misschien ook in de toekomst wel om. Daar is toch helemaal niets raars aan?
Groet,
Dorien
Marion.

Moos schreef:Nou, dan kan Miep net zo goed weer op de brok, als je toch niet overtuigd bent van het feit dat barf beter is, of gewoon leuker voor de hond.
Laat maar.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Marion. schreef: Het zal vast aan mij liggen hoor. Maar als de halve wereld baat heeft bij een speciaal dieet, ik dat al jaren weet en ken maar er toch bewust niet aan mee doe. En dan daags nadat mijn vriend er "in is gaan geloven" ga ik er ook volledig voor....
Soms heb je net even een extra duwtje nodig om voor jezelf de knoop door te hakken.
Als je dan in je directe omgeving ziet dat die honden het erg goed doen op Barf, dan kan dat net de stimulans zijn om het zelf ook eens te gaan doen.
Ik kijk eerst eens hoe Eline het er al barfend vanaf brengt en als zij laaiend enthousiast is, dan ga ik misschien ook in de toekomst wel om. Daar is toch helemaal niets raars aan?
Jawel, jij bent ook een eng wijf al is het alleen al omdat je mij kent.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
LaRep
Zeer actief

Ik kan er naast zitten maar het lijkt wel of er steeds zo rond de 28 dagen tussen zit :19: Vrijwilliger die eens wil tellen?
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Jawel, jij bent ook een eng wijf al is het alleen al omdat je mij kent.
Flauw. Dan ga ik me maar daadwerkelijk voor de trein gooien. Omdat dat beter is voor de wereld.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:Jawel, jij bent ook een eng wijf al is het alleen al omdat je mij kent.
Flauw. Dan ga ik me maar daadwerkelijk voor de trein gooien. Omdat dat beter is voor de wereld.
Denk je ook nog aan de machinist?Is niet echt prettig voor die mensen hoor :wink:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Marion. schreef:
Denk je ook nog aan de machinist?Is niet echt prettig voor die mensen hoor :wink:
Ik kreeg dat advies van zeer geleerde mensen hoor, dus het zal wel goed zijn :19:
LaRep
Zeer actief

Marion. schreef:
Whoehahahaha waar, wanneer en hoe laat?

Barffffffffffffffffffffffffen jongens!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Het zal vast aan mij liggen hoor. Maar als de halve wereld baat heeft bij een speciaal dieet, ik dat al jaren weet en ken maar er toch bewust niet aan mee doe. En dan daags nadat mijn vriend er "in is gaan geloven" ga ik er ook volledig voor....
Je verzint ze waar je bijstaat hè? :denken: Mensenlief, wat heb jij toch een hoop hoog te houden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voeding”