Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barfers opgelet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Natas. schreef:
sirene schreef:
Natas. schreef:
sirene schreef:Bovendien kunnen we het dan weer eens combineren met een wandeling ofzo. :wink: :cheer:
Ik woon bv vlak bij Islam Centrum. :wink:
En waar is dat? :mrgreen:
Rotterdam!
Moet je snel zijn voor die barf-wandeling, je hebt al concurrentie uit Almere en somewhere in Noord-Holland :mrgreen:
some where in noord holland is vogelenzang :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Mauyak schreef:Is het niet handiger om dit bericht op een barfforum te plaatsen?Ik denk dan dat je erder het juiste publiek bereikt.
Barfers weten de weg wel al maar dit forum is er om een breder publiek te bereiken en de mogelijkheden laten zien hoe wij aan materiaal kunnen komen.
en ja..ik doe mee en zal ook wat adressen opzoeken en hier plaatsen!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Natas. schreef:
Eline* schreef:Ik volg het allemaal geinteresseerd. Ik wil wel, maar ik heb beginnersvrees en weet ook niet goed hoe op te starten. Beetje Natasja-problemen dus! :mrgreen:
Ik heb ze vandaag na veel wikken en wegen een kippepoot gegeven en Nelson zit er al een uur naar te kijken, terwijl Kiki druk begonnen is met kluiven, maar er inmiddels naast ligt te slapen. Ik ga ze dus maar even nog in de koelkast gooien! :roll:
Hahahaha :mrgreen:
Natasja is het niveau van kippenvleugels, -poten en -nekken al ontstegen :wink:............ of nou ja, liever gezegd : Raisa. :smile:
Nekjes hebben ze ooit al eerder gehad en zelfs lamsribben! :pffff: De poot is gister opgegaan en ik leef ondanks alle paniek nog steeds! :pffff: Uhm...de honden leven nog bedoel ik natuurlijk! :F:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Tineke, ik doe uiteraard graag mee, en heb nog een kennis die mee wil doen. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef: Nekjes hebben ze ooit al eerder gehad en zelfs lamsribben! :pffff:
Waren dat die ribben die ik je laatst heb meegegeven? Dan heb je er namelijk wel heel erg lang over nagedacht om ze te geven. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:En al is Saar een beetje stevig of dik, hoe je het ook wilt noemen. Ze eet tenminste, geniet er van, heeft een conditie waar je u tegen zegt en blaakt van gezondheid. Dan maar wat steviger :pffff:
Precies. En daar heb ik me dus een jaar of wat geleden ook bij neergelegd. Saar is Sara, en bij haar naam past een gezette tante ook wel. Het is niet anders :19:
:N: :N: Mijn tweede naam is Sara en ik weeg 56 kg :pffff: .
Maar even serieus, ik volg alle topics over barfen en het begint me steeds interessanter te lijken. Wat ik me alleen afvraag: hoe doen jullie dat, ik bedoel hebben jullie allemaal een tuin? Ik woon op een flat en heb door het hele huis parket liggen. Lijkt me dan moeilijk schoonhouden enzo.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef: Wat ik me alleen afvraag: hoe doen jullie dat, ik bedoel hebben jullie allemaal een tuin?
Wij hebben een tuin, ja, en daar eten de jongens dus ook vaak. ´Vieze´ dingen zoals pens, eieren en vissekoppen sowieso. Nekjes en ribbetjes eten ze ook weleens gewoon in de keuken, die eten ze uit de voerbak. Grotere botten nemen ze graag mee naar hun plekje, dus dan leg ik grote handdoeken neer en geef ze daar die botten op als het weer het niet toelaat om in de tuin te eten. Als het weer zo slecht is dat ze geen lappen pens in de tuin kunnen eten, knip ik de lappen in stukken en gooi ze in hun bak, waarna ik de keuken kan dweilen, want die zit dan onder de groene flubbertjes. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
tineke

baloe2004 schreef:Tineke, ik doe uiteraard graag mee, en heb nog een kennis die mee wil doen. :wink:
Ik heb een idee wie dat is :idea: :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Teckelgek schreef:[ Wat ik me alleen afvraag: hoe doen jullie dat, ik bedoel hebben jullie allemaal een tuin? Ik woon op een flat en heb door het hele huis parket liggen. Lijkt me dan moeilijk schoonhouden enzo.
leer ze op een kleedje te eten :wink:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
baloe2004 schreef:Tineke, ik doe uiteraard graag mee, en heb nog een kennis die mee wil doen. :wink:
Ik heb een idee wie dat is :idea: :wink:
Oei, als jij degene bedoelt die ik denk, dan was ik die vergeten. Correctie: ik heb twee kennissen die mee willen doen. En Roelfien heeft volgens mij ook altijd wel oren naar materiaal. De Almere-club breidt zich snel uit. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

baloe2004 schreef:Oei, als jij degene bedoelt die ik denk, dan was ik die vergeten. Correctie: ik heb twee kennissen die mee willen doen. En Roelfien heeft volgens mij ook altijd wel oren naar materiaal. De Almere-club breidt zich snel uit. :mrgreen:
En wat hebben de Almeerders voor ons in de aanbieding :mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: En wat hebben de Almeerders voor ons in de aanbieding :mrgreen:
:idea: Een hoop gezelligheid en hongerige honden. :wink:
In Almere kan ik slecht aan (voordelig) materiaal komen. Ik ga weleens in Amsterdam op pad (adresjes van Ien), maar reizen met de gele limousine met een runderpens op je rug, daar maak je geen vrienden mee. :mrgreen:
Het enige wat ik wel goed kan krijgen hier is visafval, dus koppen etc., maar meestal nog niet gratis.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Tineke ik ben ook wel geinteresseeerd.
Kan hier in de buurt paardenvlees kopen voor 2.75 de kilo.
Is nou niet echt goedkoop te noemen. :wink:
Afbeelding
Marion.

bea leyba schreef:Tineke ik ben ook wel geinteresseeerd.
Nou, laat ik even voorop stellen: voor MIJ is goedkopigheid niet het criterium hoor. Wat voor paardevlees is het? Ik koop wel eens paardebiefstuk, maar goedkoper dan 6 euro per kilo heb ik het nog niet gehad geloof ik.
Dus op zich ben ik in een paar kilo van jouw paardevlees wel geinteresseerd :ok:

Nina, ken je wel die eendennekken van Roelfien? Die wil ik op zich ook wel eens proberen.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: Nina, ken je wel die eendennekken van Roelfien? Die wil ik op zich ook wel eens proberen.
Nee, nog niet gehad, maar ik ga ze wel proberen. Volgens mij komen die niet uit Almere. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Marion.

baloe2004 schreef:
Marion. schreef: Nina, ken je wel die eendennekken van Roelfien? Die wil ik op zich ook wel eens proberen.
Nee, nog niet gehad, maar ik ga ze wel proberen. Volgens mij komen die niet uit Almere. :wink:
Oké, nou dan moet Roelfien dus verplicht bij dit elite-clubje :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Pfff, 5 pagina's, hahaha.
Ja, ik ben natuurlijk ook super geïnteresseerd, want in Almere is het aanbod gewoon waardeloos. Kip en al zijn onderdelen is prima te krijgen bij Arie van der Aa, dus ook kippenekken, maagjes,lever en hartjes.
Die zijn ongeveer 1,50 per kilo (maar dat ga ik nog even voor de zekerheid nakijken)

Maar de eendenekken bestelde ik via mijn Carnibest contactpersoon.
Dus niet bij een gewone winkel. :mrgreen:

Tja, echt iets te bieden heb ik dus niet.
De slager in de passage ken ik niet.
Ik ken wel de islamitische slager naast het CS in Almere Stad. Maar die is hartstikke duur. Die heeft allang uitgevonden dat hij gewoon dezelfde prijzen kan vragen als de keurslager. :jank:
En datzelfde geldt voor de islamitische slager langs de busbaan naast 't Circus.

Maar iemand op de bijeenkomst van Tom Lonsdale vertelde dat er een worstenmakerij in Lelystad zou zitten die wellicht wat spul zou kunnen hebben. Moet ik nog uitzoeken.
En er is een biologische slachterij in Lelystad en die wil ik ook nog bellen om te vragen of ze bereid zijn om spul aan ons te verkopen.
Wellicht dat als we dat ook in grotere hoeveelheden doen, dat ze dat ook wel interessant vinden. Maar hoe duur... geen idee.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Roelfien schreef:Ik ken wel de islamitische slager naast het CS in Almere Stad. Maar die is hartstikke duur. Die heeft allang uitgevonden dat hij gewoon dezelfde prijzen kan vragen als de keurslager. :jank:
Jaaa, dat klopt.
Ik had 3 kalfsstaarten, 500 gr geit en 1 hele kip en tjakka, 17 euro :jank:
Dat is niet echt goedkoop :roll:
Denk niet dat ik hier iemand daarmee blij kan maken :wink:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Marion.

Roelfien schreef:Maar de eendenekken bestelde ik via mijn Carnibest contactpersoon.
Oké, dan hoef ik ze niet denk ik. De eend/nogwat Carnibest die wij van Tapaz kregen werd hier ook niet in dank afgenomen. Maar goed, samen met de Tineke-dingen en 10 kilo lams- en geiteribben van het islam center heb ik ook al een aardige vriezer vol.
Ik hoor het wel als iemand kalkoennekken wil (behalve Sieneke en Sonja, hoeveelheden van jullie wil ik nog wel even weten trouwens)
tineke

We hebben al een bieder voor 1.95 van paardenvlees :wink:
Marion.

Daphne schreef:Jaaa, dat klopt.
Ik had 3 kalfsstaarten, 500 gr geit en 1 hele kip en tjakka, 17 euro :jank:
Dat is niet echt goedkoop :roll:
Denk niet dat ik hier iemand daarmee blij kan maken :wink:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, mij met de kalfstaarten :cheer: :cheer: :cheer:
Die kosten bij Corine iets van 7 euro per kilo, en een staart is al zowat een kilo.

Ik wil 6 kalfsstaarten. Wil een Almeerder dit op zich nemen?
Marion.

tineke schreef:We hebben al een bieder voor 1.95 van paardenvlees :wink:
Gemist. Dan ga ik naar die bieder :mrgreen:
Wie was het?

Haha, oh hellup Tineke. Jij gaat enige structuur in deze zooi aanbrengen?
tineke

Marion. schreef:
Nou, laat ik even voorop stellen: voor MIJ is goedkopigheid niet het criterium hoor. Wat voor paardevlees is het? Ik koop wel eens paardebiefstuk, maar goedkoper dan 6 euro per kilo heb ik het nog niet gehad geloof ik.
Dus op zich ben ik in een paar kilo van jouw paardevlees wel geinteresseerd :ok:

Nina, ken je wel die eendennekken van Roelfien? Die wil ik op zich ook wel eens proberen.
De prijs is voor mij ook niet het enige criterium maar met zo'n 4 kilo per dag is het wel de moeite waard om ervoor rond te shoppen :wink:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Natas. schreef:Selena, ben benieuwd wat de islamitische slager in de Passage heeft (wist niet eens dat er daar eentje zat, *schaam*).
Tineke, de prijzen die jij noemt liggen aardig lager, maar waar is dat in NH?

Maar ik ben niet alleen geinteresseerd in pens of kopvlees. Eigenlijk juist ook (vlees)botten van verschillende dieren.
er staat een bord tegenover de vodafone winkel, ben nog niet geweest. Ook ik ben het meest geintresseerd in vleesbotten, hoewel goedkopere kopvlees en pens zeker fijn is om te weten.

Nina, als we idd met een groepje bestellen uit Almere is er zeker wel wat te regelen met rijden :wink:

Roelfien ga jij naar Arie vd Raa in stad of buiten? En hoe is met de poeliers/vismeneren op de markt?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Marion.

tineke schreef:De prijs is voor mij ook niet het enige criterium maar met zo'n 4 kilo per dag is het wel de moeite waard om ervoor rond te shoppen :wink:
Absoluut. Ik heb makkelijker praten, met mijn gemiddelde van 1 kg per dag :mrgreen:
tineke

baloe2004 schreef:
Marion. schreef: En wat hebben de Almeerders voor ons in de aanbieding :mrgreen:
:idea: Een hoop gezelligheid en hongerige honden. :wink:
In Almere kan ik slecht aan (voordelig) materiaal komen. Ik ga weleens in Amsterdam op pad (adresjes van Ien), maar reizen met de gele limousine met een runderpens op je rug, daar maak je geen vrienden mee. :mrgreen:
Het enige wat ik wel goed kan krijgen hier is visafval, dus koppen etc., maar meestal nog niet gratis.
Dat is zo dus dan doe je alleen maar daarvoor mee is het al goed :wink:
Kom je lekker op de koffie bij Rio die vond dat volgens mij reuze gezellig en ik ook natuurlijk :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik kom in bij Arie in Almere Buiten. Dus als ik daar voor iemand wat kan inslaan, doe ik dat heel gemakkelijk want ik woon er vlakbij.

De grote visboer in Almere Stad op de markt heeft vaak ook zalmkoppen te koop liggen en ook wel eens verse sardines en wijtinkjes.

De poelier in stad op de markt verkoopt ook kippennekken. Maar dat weet Daphne beter dan ik, want die kocht daar toch?

Marion, ik wil die staarten wel voor je kopen en bij mij in de vriezer mieteren zodat op een goed moment geruild kan worden.
Want ik wil wel een keer kalkoennekken proberen. :mrgreen:

Oh ja, en ik doe graag mee met Tineke voor pens en botten.

Alleen.... ik ben vorige keer 3 dagen bezig geweest om de pens klomp te ontdooien en in stukken te hakken/zagen/wrikken. Mijn god, mijn schuur zag er niet meer uit. :smile: En stinken... :eek:
Hoe doe je dat met zo'n giga stuk? Hoe verwerk je dat in fatsoenlijke hoeveelheden? Want hier is een kilo per keer voldoende. Dus dat was een flink gedoe om de boel zo klein te krijgen. :mrgreen:
Zelfs met de cirkelzaag lukte het niet. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Marion. schreef:

Het is oncourant paardevlees, Dus snijlingen die hun niet kunnen gebruiken.
De honden hier vinden het heerlijk.
Er zit wat vet aan en soms moeten ze goed kauwen, maar dat lukt redelijk. :wink:
Afbeelding
tineke

Marion. schreef:
tineke schreef:We hebben al een bieder voor 1.95 van paardenvlees :wink:
Gemist. Dan ga ik naar die bieder :mrgreen:
Wie was het?

Haha, oh hellup Tineke. Jij gaat enige structuur in deze zooi aanbrengen?
ha ha ha dat was sonja (sirene)
Ik wil zelf graag 10 kilo paardenvlees

Bij jou Marion wil ik graag 10 kilo kalkoennekken en 10 kilo hondengehakt en ik zou ook graag 10 kilo kippenekken willen voor wie daar goed aan kan komen.

Ik ga de slager nog even bellen later deze week en ga kijken of er gepraat kan worden over korting :mrgreen:
Ik weet niet of er nog een liefhebber is die met mij mee wil rijden en helepen tillen en helpen de afvalbak plunderen :mrgreen:
tineke

Roelfien schreef:Ik kom in bij Arie in Almere Buiten. Dus als ik daar voor iemand wat kan inslaan, doe ik dat heel gemakkelijk want ik woon er vlakbij.

De grote visboer in Almere Stad op de markt heeft vaak ook zalmkoppen te koop liggen en ook wel eens verse sardines en wijtinkjes.

De poelier in stad op de markt verkoopt ook kippennekken. Maar dat weet Daphne beter dan ik, want die kocht daar toch?

Marion, ik wil die staarten wel voor je kopen en bij mij in de vriezer mieteren zodat op een goed moment geruild kan worden.
Want ik wil wel een keer kalkoennekken proberen. :mrgreen:

Oh ja, en ik doe graag mee met Tineke voor pens en botten.

Alleen.... ik ben vorige keer 3 dagen bezig geweest om de pens klomp te ontdooien en in stukken te hakken/zagen/wrikken. Mijn god, mijn schuur zag er niet meer uit. :smile: En stinken... :eek:
Hoe doe je dat met zo'n giga stuk? Hoe verwerk je dat in fatsoenlijke hoeveelheden? Want hier is een kilo per keer voldoende. Dus dat was een flink gedoe om de boel zo klein te krijgen. :mrgreen:
Zelfs met de cirkelzaag lukte het niet. :smile:
Op de dag van halen is het vers dus niet ingevroren en dan moet je gewoon wat schapenpensen nemen die zijn kleiner :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”