Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Femke, update pag. 4

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Dit is vreselijk moeilijk. Wat doe je nu in zo'n geval. Ik zou het laten bezinken en er zo veel mogelijk informatie over proberen te krijgen.
Als ze geen pijn heeft en ze kan er goed mee leven dan lijkt mij die operatie wel erg heftig. Buiten dat, je krijgt toch nooit de garantie dat het echt heel erg verbetert.
Misschien is er inderdaad nog wel iets van dierenfysio.
Ik wens jullie veel sterkte met beslissen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ach jeetje Miek, ik lees het nu pas en ik heb je net nog wel aan de telefoon gehad en niets gezegd. :19:
Wat rot voor jullie, vooral omdat je dus eigenlijk geen keuze hebt te maken als ik het goed begrijp.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wel een enorme happening vind, zo'n operatie. Ik weet niet of ik het zou doen. De kans dat er wat mis gaat is ook gewoon aanwezig en daarbij kost het allemaal veel pijn en moeite. Feit is ook gewoon dat er zich door de operatie artrose zal vormen en de operatie zie ik in die zin als een uitstel, geen afstel.
Ik geloof dat ik haar op alle mogelijke ondersteunende middeltjes zou zetten en haar geven wat ze heeft in haar leven.
Sterkte Miek!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

miekmiek schreef:
Stang schreef:Pffffff..... dat is nogal wat.
Aan de ene kant wel goed nieuws dat zoals het nu gaat, ze er oud mee kan worden.

Wat ik mis in het verhaal is 1) heeft ze nu zelf last of pijn aan haar poten? 2) als ze zouden opereren, wat zijn dan de vooruitzichten?
Ze heeft wel last van haar voorpoten in de zin dat ze er te weinig steun op kan vinden en dus veel haar evenwicht moet hervinden. Ze kan wel blijven staan, maar moet haar poot dus veel verzetten om weer stevig te staan. Dit doet haar verder geen pijn, maar ik merk wel aan haar dat ze eerder gewoon rustig gaat liggen dan dat ze op haar gemak ergens gaat zitten. Liggen is voor haar makkelijker.

Het is heel moeilijk om vooruitzichten te geven wanneer ze gaan opereren (zei de orthopeed) maar in principe zou het geknak over moeten zijn. Het is echter heel moeilijk om de botten weer goed op elkaar te krijgen, omdat ze niet rond zijn van vorm, maar plat. Een aangezien haar poot 90 graden gedraait staat, moet die een kwart teruggedraait worden en ontstaat er een soort van kruis. Dat kan voor irritatie en ook voor artrose gaan zorgen, maar in principe zou haar situatie wel iets verbeteren dus ten aanzien van het knakken wat ze nu doet. Ze zal echter nooit een grote sprinter worden.
Ja geen makkelijke keus.
Als ze geen pijn heeft, dan heb je nog kans dat ze leert lopen en omgaan met dit gebrek.
En evt een soort rek verstevigings verband ?
Sterkte met je kleine hummel.
Gr Bertus.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jemig kan mij voorstellen dat je even moet bijkomen.

Als ik het zo lees zou ik afgezien van het geld, ook niet aan zo'n operatie moeten denken. Zo lang revalideren en dan nog geen 100% genezing.

Ik zou inderdaad eens contact opnemen met een dierenfysiotherapeut. Misschien kan je Femke oefeningen laten doen, waardoor haar spieren in het pootje versterken en zo het doorzwikken verminderen of een hulpmiddel die het zou kunnen opvangen.

Succes met je beslissing en een dikke knuffel aan Femke :knuffel1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ondertussen heb ik nog steeds contact met mensen die er veel van af weten (basil/annemieke :J: ) en zo probeer ik zo goed mogelijk een beslissing te nemen. Het is wat lastig als je een partner hebt die moet mee beslissen terwijl die wat nuchterder is in het hele gebeuren. :roll: Maar we doen ons best.

Op het moment probeer ik de boel wat te laten bezinnen. Dat zei de orthopeed trouwens ook. Til het in ieder geval over de zomer, en kijk dan verder. God, ik wou dat ik dat zo makkelijk kon.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

miekmiek schreef:Ondertussen heb ik nog steeds contact met mensen die er veel van af weten (basil/annemieke :J: ) en zo probeer ik zo goed mogelijk een beslissing te nemen. Het is wat lastig als je een partner hebt die moet mee beslissen terwijl die wat nuchterder is in het hele gebeuren. :roll: Maar we doen ons best.

Op het moment probeer ik de boel wat te laten bezinnen. Dat zei de orthopeed trouwens ook. Til het in ieder geval over de zomer, en kijk dan verder. God, ik wou dat ik dat zo makkelijk kon.
Gelukkig heeft Femke geen pijn en is er de tijd inderdaad om het op je gemak te bekijken. Neem die tijd om eerst dit te laten bezinken en met mensen te overleggen. Maar kan mij voorstellen dat je zo snel mogelijk een oplossing wil voor je meisje. Ik zou ook niet rusten voordat ik een oplossing zou vinden waarin ik mij helemaal in kan vinden.

Nogmaals sterkte :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Moeilijke kwestie :(: Klinkt als niet zo maar even een ingreep en revalideren is ook niet niks. Veel sterkte met het nemen van een beslissing :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moeilijk. Ik weet niets zinnigs te zeggen. Sterkte, en dat Femke maar een hondwaardig leven tegemoet mag gaan :19:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Zo moeilijk...een situatie waarin de keuzes zo beperkt zijn en waarbij je niet kunt verwachten dat het gaat worden zoals je dat zo ontzettend graag zou willen... :roll: Heel moeilijk, Annemieke...

Ik hoop echt dat je de rust en tijd kunt vinden om dit voor even een 'plekkie te geven'...
Sterkte, meid...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”