Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand ervaring?
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan krijgt sinds een jaar prins standaard, Hij heeft ook een tijdje hills gehad maar ik vond zijn ontlasting niet zo goed als bij prins. Ik zou het gewoon uitproberen en kijken hoe de ontlasting is.
Daan krijgt naast de prins ook kvv. Hij krijgt nog steeds brok omdat dit voor de oppas makkelijker is.
Daan krijgt naast de prins ook kvv. Hij krijgt nog steeds brok omdat dit voor de oppas makkelijker is.

-
Gabber
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
-
steffietje
- Vaste gebruiker
hihi
ok ik geef vers en smulti brok
:N: niet aanvallen zijn indd die goedkope brokken van de van craenenbroek
maar goed, ff vraag voor de barfes.......wat eten jullie zelf? geen chocolade, geen ijsjes, geen groenten uit blik, geen snoepje, geen houdbare melk, eten jullie ook alleen vers rauw vlees, verse groenten en snoepjes uit de reformwinkel?
goed!
ik vind het zo een gezeur, ik voer half vers half brok, reden is dat anders onze tos aan de schijt raakt en ja ook van duurdere merkbrokken die volgens mij toch) ook netjes een houdbaarheidsdatum van kweet ni hoe lang hebben. dus wat is troep?
mijn ouders voeren alleen liddle en aldi brok en hun hond is kerngezond (en ruim 12 en heel fit), niet dat ik dat nu zou gaan geven, maar er is volgens mij geen echte slechte brok meer te vinden
sorry hoor als ik wat fel uit de bocht spring, ben het eens dat je het best wil voor je hond, maar wat maakt het uit als een hond het goed doet op de "goedkope troep"? ben blij zou ik zeggen!
of mag je tegenwoordig alleen een hond hebben als je per maand een dikke 200 euro aan voer kan kopen? zijn zeker ook de eigenaars die met gemak naar de ah kunnen?
Nee wij worde ook niet ziek van blikvoer en gaan ook naar de aldi omdat het goede producten zijn en wij zijn ook niet gemaakt voor die "troep"
ga echt geen groentetuin aanleggen en een paar kippen en koeien aanschaffen om van te eten, dus wie hou je dan voor de gek?
hond is hond, brok is brok en er zal wel verschil inzitten, maar troep....nee deze tijd niet meer
onze honden krijgen dus netjes om de dag de SMULTI en om de dag DUCK en ze zien er perfect uit. (jammer dat ik geen scanner heb)
ok ik geef vers en smulti brok
:N: niet aanvallen zijn indd die goedkope brokken van de van craenenbroek
maar goed, ff vraag voor de barfes.......wat eten jullie zelf? geen chocolade, geen ijsjes, geen groenten uit blik, geen snoepje, geen houdbare melk, eten jullie ook alleen vers rauw vlees, verse groenten en snoepjes uit de reformwinkel?
goed!
ik vind het zo een gezeur, ik voer half vers half brok, reden is dat anders onze tos aan de schijt raakt en ja ook van duurdere merkbrokken die volgens mij toch) ook netjes een houdbaarheidsdatum van kweet ni hoe lang hebben. dus wat is troep?
mijn ouders voeren alleen liddle en aldi brok en hun hond is kerngezond (en ruim 12 en heel fit), niet dat ik dat nu zou gaan geven, maar er is volgens mij geen echte slechte brok meer te vinden
sorry hoor als ik wat fel uit de bocht spring, ben het eens dat je het best wil voor je hond, maar wat maakt het uit als een hond het goed doet op de "goedkope troep"? ben blij zou ik zeggen!
of mag je tegenwoordig alleen een hond hebben als je per maand een dikke 200 euro aan voer kan kopen? zijn zeker ook de eigenaars die met gemak naar de ah kunnen?
Nee wij worde ook niet ziek van blikvoer en gaan ook naar de aldi omdat het goede producten zijn en wij zijn ook niet gemaakt voor die "troep"
ga echt geen groentetuin aanleggen en een paar kippen en koeien aanschaffen om van te eten, dus wie hou je dan voor de gek?
hond is hond, brok is brok en er zal wel verschil inzitten, maar troep....nee deze tijd niet meer
onze honden krijgen dus netjes om de dag de SMULTI en om de dag DUCK en ze zien er perfect uit. (jammer dat ik geen scanner heb)
kijk wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt en de foto die komt!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het wordt een beetje lastig om in runderlappen, kippennekken en geitenribben etc rotzooi te stoppenGabber schreef:Dat weet je hiertoch. Als iemand advies over brokken vraagt stort de Barf/KVV maffia er zich direct op met hun gedram. Reken maar er in het vers vlees geen rotzooi zit. Die fabrikanten gebruiken natuurlijk altijd eersteklas vlees voor hun producten.ikke24 schreef:Dat klopt ook wel wat jullie zeggen, aar ik kan me boos maken om mensen die anderen koste wat kost iets aansmeren en laten blijken als ze brokken willen voeren dat ze niet goed genoeg zijn voor hun hond en ze niet het beste me ze voor hebben, terwijl iedereen toch het beste wil voor zijn beestje? Daar ging het mij om, niet of barf wel/niet goed is. Te snel uit ergernis gereageerd

-
Marja
- Zeer actief
Dat stoppen ze ook eerst in de koeien zelfHutsje schreef:Het wordt een beetje lastig om in runderlappen, kippennekken en geitenribben etc rotzooi te stoppenGabber schreef:Dat weet je hiertoch. Als iemand advies over brokken vraagt stort de Barf/KVV maffia er zich direct op met hun gedram. Reken maar er in het vers vlees geen rotzooi zit. Die fabrikanten gebruiken natuurlijk altijd eersteklas vlees voor hun producten.ikke24 schreef:Dat klopt ook wel wat jullie zeggen, aar ik kan me boos maken om mensen die anderen koste wat kost iets aansmeren en laten blijken als ze brokken willen voeren dat ze niet goed genoeg zijn voor hun hond en ze niet het beste me ze voor hebben, terwijl iedereen toch het beste wil voor zijn beestje? Daar ging het mij om, niet of barf wel/niet goed is. Te snel uit ergernis gereageerd.
groetjes Marja Zara en Stapper

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Hierdoor is een buurhond van ons dus herplaatstmercedes2803 schreef:Tja...ik was in de veronderstelling dat Smolke een goede brok was...
Wat is daar eigenlijk van bekend?
Rimpel heeft het als pup gehad en daarna totdat ie anderhalf was of zo..
Toen was het einde brok en begin van Energique en sinds ruim een half jaar Carnibest.
Ik zie dat Rimpel het goed doet op vers...en daaruit concludeer ik dan dat het goed is..
Ik heb de stukken gelezen over brokken en over vers..
En ik ben ook geen brokken fan...hier komen ze er in ieder geval nooit meer in...
Maar als een ander happy is met zijn brokken dan vind ik dat prima.
Op het moment dat iemand zit te kwakkelen met zijn hond en vragen gaat stellen dan ben ik wel de 1 e die vers zal adviseren..
Zeker als ik verhalen lees als allergieen-haaruitval-dik aan de stront- en dat in combinatie met pedigree brokken en bonzo blikvoer..
Daaaaarrrr gaan me de nekharen van overeind..
Wat vind ik dat dan zonde voor een hond...
Door aldi brokken..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
Mauyak
Ik vind geeneen brok echt rommel.Maar als je een brok wil hebben waar je hond minder van moet poepen dan zou ik eerder Royal Canin of nutro choice geven.Mijn honden hebben ook wel eens Hills gehad maar poepte er nog behoorlijk van.Maar als je echt weinig poep wil zien moet je vers gaan voeren,mijn honden poepen nog maar 1x per dag op vers.Frenkie schreef:We hebben het nu over een aantal merken voer gehad, nu vraag ik mij af wat jullie van het merk Hills vinden. Ik geef Timo nu Prins maar ik vind dat hij ontzettend veel moet poepen en zit dus aan een ander merk voer te denken...maar hoe is jullie mening over Hills, is dit ook rommel?
-
MissPapillon
- Vaste gebruiker
Goede brokken
Kijk eens op de website van Farmfood dan lees je gelijk wat een goede brokkenvoer is, en waar het verschil in zit.
Ik denk dat jij dan straks een stuk wijzer bent.
Mijn Broer gaf zijn Doberman Pedigree Pal. vond hij al duur genoeg, ik had een Dober uit het zelfde nest die een beter brokken voer en elke week pens kreeg, het verschil was enorm in allerlei zaken wat betreft de vacht en gezondheid van de Hond.
De Supermarkt brokken staan inderdaad vol van toegevoegde stoffen ( commercieel gemanipuleerd )en dat is voor zowel de mens als het Huisdier niet goed.
Als jij jou Hond lekker brokken wil geven dan moet je in ieder geval zorgen voor een volwaardige brok.
Veel Succes
Ik denk dat jij dan straks een stuk wijzer bent.
Mijn Broer gaf zijn Doberman Pedigree Pal. vond hij al duur genoeg, ik had een Dober uit het zelfde nest die een beter brokken voer en elke week pens kreeg, het verschil was enorm in allerlei zaken wat betreft de vacht en gezondheid van de Hond.
De Supermarkt brokken staan inderdaad vol van toegevoegde stoffen ( commercieel gemanipuleerd )en dat is voor zowel de mens als het Huisdier niet goed.
Als jij jou Hond lekker brokken wil geven dan moet je in ieder geval zorgen voor een volwaardige brok.
Veel Succes
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Contacteer:
Hier kan ik slecht tegen, mensen die hun gelijk halen door anderen af te zeiken. Wie het beste voor heeft met zijn hond, zorgt ervoor dat hij krijgt wat hij nodig heeft. Goed voer, voldoende water, genoeg beweging, zorg en liefde. Dat heet verantwoordelijkheid. Wie niet in staat is om aan die behoeften te voldoen, zou geen hond moeten nemen. En wie het goed voor heeft met de wereld waarin we leven, verdiept zich een beetje in de gevolgen van zijn consumentengedrag. Ook dat heet verantwoordelijkheid. Te veel mensen hebben oogkleppen op en denken alleen aan zichzelf. Durf ook eens een positief steentje bij te dragen aan een betere wereld in plaats van het slachtoffer te spelen.steffietje schreef:... maar goed, ff vraag voor de barfes.......wat eten jullie zelf? geen chocolade, geen ijsjes, geen groenten uit blik, geen snoepje, geen houdbare melk, eten jullie ook alleen vers rauw vlees, verse groenten en snoepjes uit de reformwinkel? ... of mag je tegenwoordig alleen een hond hebben als je per maand een dikke 200 euro aan voer kan kopen? zijn zeker ook de eigenaars die met gemak naar de ah kunnen?
- marcelreimer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Contacteer:
Houdbaarheid
Het viel me in deze discussie op dat het thema houdbaarheid niet verder werd uitgediept. Ik vind het persoonlijk raar dat een hondenbrok zo ontzettend lang houdbaar moet zijn. Ik hou zelf ook van vers en ik verwacht niet dat mijn aardappels, groenten, biologische eieren en vegetarische kaas het eeuwige leven hebben, waarom zouden we dan hondenbrokken moeten hebben die zo lang 'goed' blijven. Ik zou daarom voor mijn hond kiezen voor kleinere verpakkingen topkwaliteit brokken zonder kunstmatige toevoegingen, afgewisseld met versvoer zoals vuile pens voor een goede darmflora ...
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb altijd brok gevoerd,met die gedachte dat ik goed voer gaf.Ik voerde vroeger doko brokken toen royall cannin en sinds een jaar hills.Hier doen ze het uitstekend op brok, maar toen kwam banjer en die bleef maar diaree houden, toen ben ik hem kvv en vers gaan geven en hij doet het er zeer goed op.Beneful vind ik niet zo goed , maar ik heb hier ook al gelezen dat royall cannin niet goed was dus aan mij blijk je niet veel te hebben 

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik voer zowel brokken als vers. Toch vraag ik me af of KVV echt zoveel gezonder is dan brokken. Wie zegt mij dat er geen goor slachtafval van zieke beesten in KVV zit? Ik kan echt niet ontdekken wat er nou precies in zit hoor. Tuurlijk, ik kan dat bij brokken ook niet zien. Het enige wat gezonder zou kunnen zijn aan KVV is het ontbreken van houdbaarheidsstoffen daar het ingevroren is. Ze vinden KVV heerlijk hoor, vandaar ook dat ik het afwissel met brok.
- Cheryl87
- Zeer actief
Hoi Hoi,
Om even terug te gaan op de vraag soort van..
Ik geef mijn pup nu Pro Plan, dat is toch wel goed voer?
Ingrediënten
Kip (24%), Maïsgluten, Rijst (15%), Kippenmeel, Maïs, Dierlijk vet (geconserveerd met een mix van tocoferolen), Bietenpulp, Digest, Visolie, Eipoeder, Gist, Calciumfosfaat, Kaliumchloride, Natriumchloride, Mineralen, L-Lysine, DL-Methionine. Toevoegingsmiddelen: Kopersulfaat (koper=8 mg/Kg), Vitamine A 21000 IE/Kg, Vitamine D3 1600 IE/Kg, Vitamine E (α-tocoferol) 170 mg/Kg, Vitamine C (ascorbinezuur) 70 mg/Kg, Vitamine B-complex 200 g/Kg. Antioxidant: Tocoferol-rijk extract van natuurlijke oorsprong.
Gemiddelde analyse
Ruw Eiwit 32.0%,
Ruw Vet 21.0%,
Ruwe As 7.0%,
Ruwe Celstof 2.0%,
Calcium 1.3%,
Fosfor 1.0%,
Vocht 8.0%.
Deze lijst heb ik van de site gehaald en is de ingredientenlijst voor puppyvoer voor kleine rassen.
Ik let bij mezelf op wat ik eet en doe dat ook graag voor mijn hond vandaar mijn vraag nu en aangezien ik niet goed weet wat nu wel goed voor mijn hond is en wat niet vraag ik het hier.
Barf of kvv is op een later moment misschien een optie maar nu vind ik dat nog erg lastig omdat ik zelf vegetarisch ben..beetje hypocriet, nu zit er in brok ook vlees maar ja, helemaal ontkom ik er toch niet aan. Ik wil geen vegetarische hond. Maar goed.
Is Pro Plan goed?
Groetjes Cheryl
Om even terug te gaan op de vraag soort van..
Ik geef mijn pup nu Pro Plan, dat is toch wel goed voer?
Ingrediënten
Kip (24%), Maïsgluten, Rijst (15%), Kippenmeel, Maïs, Dierlijk vet (geconserveerd met een mix van tocoferolen), Bietenpulp, Digest, Visolie, Eipoeder, Gist, Calciumfosfaat, Kaliumchloride, Natriumchloride, Mineralen, L-Lysine, DL-Methionine. Toevoegingsmiddelen: Kopersulfaat (koper=8 mg/Kg), Vitamine A 21000 IE/Kg, Vitamine D3 1600 IE/Kg, Vitamine E (α-tocoferol) 170 mg/Kg, Vitamine C (ascorbinezuur) 70 mg/Kg, Vitamine B-complex 200 g/Kg. Antioxidant: Tocoferol-rijk extract van natuurlijke oorsprong.
Gemiddelde analyse
Ruw Eiwit 32.0%,
Ruw Vet 21.0%,
Ruwe As 7.0%,
Ruwe Celstof 2.0%,
Calcium 1.3%,
Fosfor 1.0%,
Vocht 8.0%.
Deze lijst heb ik van de site gehaald en is de ingredientenlijst voor puppyvoer voor kleine rassen.
Ik let bij mezelf op wat ik eet en doe dat ook graag voor mijn hond vandaar mijn vraag nu en aangezien ik niet goed weet wat nu wel goed voor mijn hond is en wat niet vraag ik het hier.
Barf of kvv is op een later moment misschien een optie maar nu vind ik dat nog erg lastig omdat ik zelf vegetarisch ben..beetje hypocriet, nu zit er in brok ook vlees maar ja, helemaal ontkom ik er toch niet aan. Ik wil geen vegetarische hond. Maar goed.
Is Pro Plan goed?
Groetjes Cheryl
Made by Spriet