Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit nu een stafford of pitbull

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

andre schreef:waarschijnlijk is 't een irish staffordshire bullterrier , of deze heeft daar wat bloed van in zich
Maar die zijn zelden rood hoor. Meestal wit, zwart of blauw. Ik heb nog nooit een rood Iertje gezien zelf. Maargoed, zoveel lopen er hier ook niet rond natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
andre
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andre »

MARC_S schreef:
andre schreef:waarschijnlijk is 't een irish staffordshire bullterrier , of deze heeft daar wat bloed van in zich
Maar die zijn zelden rood hoor. Meestal wit, zwart of blauw. Ik heb nog nooit een rood Iertje gezien zelf. Maargoed, zoveel lopen er hier ook niet rond natuurlijk :mrgreen:
ben ik helemaal met je eens , daarvoor schrijf ik ook maar waarschijnlijk , de kleur blauw en rood zijn toch wel wat zeldzamer dan de kleuren wit en zwart bij dit ras .
maar de kans dat je tegenwoordig een zuivere ier tegen komt , is in nederland vrij klein .
zelfs in de uk zal je de weg moeten weten , in de jaren 70 en 80 zijn er wel een aantal goede honden geexporteerd naar de v.s , helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen .
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen
Op zich een hele eer natuurlijk, er zijn maar weinig honden die iets bij te dragen hebben aan de Pit Bull. Weet je ook om welke lijnen het ging, of om welke fokkers?
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:
helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen
Op zich een hele eer natuurlijk, er zijn maar weinig honden die iets bij te dragen hebben aan de Pit Bull. Weet je ook om welke lijnen het ging, of om welke fokkers?
Ik zal je binnenkort een pb sturen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

andre schreef:
MARC_S schreef:
ben ik helemaal met je eens , daarvoor schrijf ik ook maar waarschijnlijk , de kleur blauw en rood zijn toch wel wat zeldzamer dan de kleuren wit en zwart bij dit ras .
maar de kans dat je tegenwoordig een zuivere ier tegen komt , is in nederland vrij klein .
zelfs in de uk zal je de weg moeten weten , in de jaren 70 en 80 zijn er wel een aantal goede honden geexporteerd naar de v.s , helaas zijn deze honden daar gebruikt om als vers bloed in bepaalde pitbull lijnen te dienen .
Ken jij Iertjes in NL? Kun je me een pb sturen als je er weet te zitten :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik zal je binnenkort een pb sturen :wink:
:N: :mrgreen:

Is het zo geheim dan?
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:
MARC_S schreef:Ik zal je binnenkort een pb sturen :wink:
:N: :mrgreen:

Is het zo geheim dan?
Nee hoor.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou, ben benieuwd, ik wacht geduldig af. :ok:

Ja ik schrok effies, ik heb de laatste tijd al meer hele vreemde pb´s gehad nl. :roll:
andre
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door andre »

Wil de hond schreef:

als je de geschiedenis van de pitbull en de irish staff ken , zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk een band is tussen deze 2 .
en dat daardoor de ier best wel vanuit het standpunt van deze fokkers een bruikbare hond was .
denk maar eens aan ability , iets wat in nederland een totaal onbelangrijk gedeelte van de pitbull fokkerij is geworden .
jaja men moest zonodig grote koppen op de hond , hij moest schuimbekkende als een hondsdolle hond de baas voortrekkend over straat , als ie gewoon argressief was noemde men dat al game , gebruikte men deze pit als fokteef of als dekreu dan was deze hond al snel deadgame.
en geloof mij nou maar dat er in nederland heel weinig country boys, patrick , mayfield en meer van dergelijke honden afkomstig uit die lijnen waren , maarja als er toendertijd iemand patricks tegenkwam in de stamboom werd dit al snel gebruikt om te zeggen , kijk eens hahaha !!
ik heb een patrick, en dan nog de eigengereide denkwijze van de gemiddelde pitbullbezitter werd het ras al snel in nederland een shitbull ipv een pitbull !!!!!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

andre schreef:
Wil de hond schreef:

als je de geschiedenis van de pitbull en de irish staff ken , zal je tot de conclusie moeten komen dat er wel degelijk een band is tussen deze 2 .
en dat daardoor de ier best wel vanuit het standpunt van deze fokkers een bruikbare hond was .
denk maar eens aan ability , iets wat in nederland een totaal onbelangrijk gedeelte van de pitbull fokkerij is geworden .
jaja men moest zonodig grote koppen op de hond , hij moest schuimbekkende als een hondsdolle hond de baas voortrekkend over straat , als ie gewoon argressief was noemde men dat al game , gebruikte men deze pit als fokteef of als dekreu dan was deze hond al snel deadgame.
en geloof mij nou maar dat er in nederland heel weinig country boys, patrick , mayfield en meer van dergelijke honden afkomstig uit die lijnen waren , maarja als er toendertijd iemand patricks tegenkwam in de stamboom werd dit al snel gebruikt om te zeggen , kijk eens hahaha !!
ik heb een patrick, en dan nog de eigengereide denkwijze van de gemiddelde pitbullbezitter werd het ras al snel in nederland een shitbull ipv een pitbull !!!!!

Een Shitbull is een kruising hoor tussen Shit-zu en Bulldog :pffff:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Feitelijk waren het twee broers die elkaar weer tegenkwamen daar in de states.

En het klopt helemaal wat je zegt, degenen die echt wisten wat een goede Pit was zijn altijd ver in de minderheid geweest bij al die zgn. Pit Bull-kenners die zich blind staarden op de verkeerde dingen. It´s not all in a name. De meeste echte pitjes die ik heb gekend vielen voor de leek helemaal niet op, terwijl het hele bijzondere en unieke honden waren, maar al die "misbaksels" waren het helemaal.
laeken
Zeer actief

Hahaha, het antwoord is dus al gegeven :ok: Ik heb nog wel een aantal mooie Iertjes mogen bewonderen in Mol, Belgie, op een show een aantal jaartjes geleden. :wink:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Elke, waarom zou er bij Amstaffs of SBT's geen rednose voorkomen ?

Dat kan wel ,en het gebeurt ook (het is een recessieve kleur).

Deze hond is echter overduidelijk een Pit, wegens de hoofdvorm (vrij lange voorsnuit en geen geaccentueerde stop).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

ja hoor pitje :mrgreen:
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

johan1969 schreef:Elke, waarom zou er bij Amstaffs of SBT's geen rednose voorkomen ?

Dat kan wel ,en het gebeurt ook (het is een recessieve kleur).

Deze hond is echter overduidelijk een Pit, wegens de hoofdvorm (vrij lange voorsnuit en geen geaccentueerde stop).
het kan wel, maar dat zijn uitzonderingen. het zijn ongewenste kleuren.
je ziet ze niet vaak.
Alpha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alpha »

Dit is een Old Irish Rednose Pitbull.

Ik heb er zelf 9jr. een gehad, echt super honden :ok: .
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Alpha schreef:Dit is een Old Irish Rednose Pitbull.

Ik heb er zelf 9jr. een gehad, echt super honden :ok: .

Heb je daar nog fotoos van toevallig? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”