Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke type zou jij kiezen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:maar een hond die uit een mastiff en oude bull is ontstaan kan niet zo iel zijn als wat Marcje laat zien.....oh oh, soms snap ik die bioloog niet hoor :19:
Nee, dat kost jaren colleges volgen dus ik ben blij dat het jou niet in een keer lukt :mrgreen:

Maarre, jij denkt toch niet dat ze de huidige Engelse bull met de huidige mastiff hebben gerkuist om dit ras te maken?
Kijk eens naar een oorspronkelijke bulldog en een oorspronkelijke mastiff en dan naar de hond die ik heb geplaatst :wink:

Ja kijk naar de oude boxer en de nieuwe boxer, wat wil je daar nou mee zeggen dan?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Inge schreef:
MARC_S schreef: Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding
Dat ziet er toch uit als behoorlijk wat meer massa als deze hond
Afbeelding
Vind de laatste ook niet echt wat een molosser hoort te zijn :wink:
1933
Afbeelding

mol :8):
Rob*
Zeer actief

Mol schreef:
Inge schreef:
MARC_S schreef: Een oorspronkelijke bullmastiff, waar is de massa en zie de lange benen

Afbeelding
Dat ziet er toch uit als behoorlijk wat meer massa als deze hond
Afbeelding
Vind de laatste ook niet echt wat een molosser hoort te zijn :wink:
1933
Afbeelding

Kijk dat vind ik nu een mooi bulletje laag en powerfull :ok:
Rob*
Zeer actief

Als je over oude honden praat Marc, deze boxer is veel grover dan wat jij laat zien, dat klopt gewoon niet.Je slaat nu ech compleet de plank mis hoor.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:
Massa? De oude foto is een uitgezakte teef van een jaar of wat, haar broers zagen er zeker zo uit als de hond die ik heb geplaatst in hun jonge jaren. Kijk ook eens naar de andere foto want daar staat een reu in het midden die nogal overeenkomt met wat ik heb geplaatst :wink:
Afbeelding
Die rechter valt me wel op, is wel heel smal :19:

Ik vind dat de molosser kracht moet uitstralen, op de foto die jij geplaatst hebt is het enige wat in mijn ogen kracht uitstraalt de nek en kop. Het lijf vind ik te rank, wel gespierd maar te rank. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge schreef:Ik vind dat de molosser kracht moet uitstralen, op de foto die jij geplaatst hebt is het enige wat in mijn ogen kracht uitstraalt de nek en kop. Het lijf vind ik te rank, wel gespierd maar te rank. :wink:
Kracht uitstralen is niet hetzelfde als kracht hebben. De hond die ik heb geplaatst is wel degelijk krachtig met zijn totale correcte bewegingsapparaat :wink: Misvormingen en overdrijvingen leiden altijd tot verminderde kracht in het totaal.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:
Inge schreef:Ik vind dat de molosser kracht moet uitstralen, op de foto die jij geplaatst hebt is het enige wat in mijn ogen kracht uitstraalt de nek en kop. Het lijf vind ik te rank, wel gespierd maar te rank. :wink:
Kracht uitstralen is niet hetzelfde als kracht hebben. De hond die ik heb geplaatst is wel degelijk krachtig met zijn totale correcte bewegingsapparaat :wink: Misvormingen en overdrijvingen leiden altijd tot verminderde kracht in het totaal.
dus honden die buiten jou geplaatste foto vallen zijn misvormd? nee toch? jij hebt een mooie hond geplaatst, maar geen bm... en het is niet zo dat een bm die er anders uitziet als die hond niet goed, krachtig, harmonieus is...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:Als je over oude honden praat Marc, deze boxer is veel grover dan wat jij laat zien, dat klopt gewoon niet.Je slaat nu ech compleet de plank mis hoor.

Afbeelding
PROEST! haal er dan wel een echte boxer bij :ok:

Afbeelding
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Als je over oude honden praat Marc, deze boxer is veel grover dan wat jij laat zien, dat klopt gewoon niet.Je slaat nu ech compleet de plank mis hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Oke, leer maar ees de echte geschiedenis en geen showboxertjes die feestneuzen kregen.

Afbeelding...de peetmoeder aller boxers....Meta :pffff:
Rob*
Zeer actief

Bosko :pffff: ....een en al power en niet te overtreffen door die bm die jij laat zien Marc, alsjeblieft ga slapen, en ga morgen heel de dag zoeken en lezen en dan praten we in de avond verder.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Tussen deze 2 boxers zit wel 40 jaar verschil.
Flock (de bovenste) is van 1894, Utz is van 1936 :wink:
Flock was 1 van de eerste "boxers", 1 van de honden die aan het begin van het ras hebben gestaan :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Inge schreef:
MARC_S schreef:

Afbeelding

Afbeelding
Tussen deze 2 boxers zit wel 40 jaar verschil.
Flock (de bovenste) is van 1894, Utz is van 1936 :wink:
Flock was 1 van de eerste "boxers", 1 van de honden die aan het begin van het ras hebben gestaan :wink:

Jammer dat Marc dat verschil niet zag :wink:

Fock is een boxer die geschiedenis heeft geschreven...die kop is gewoon heel mooi, jammer dat er daarna een groep kwam met feestneuzen en iele lijfjes, net als de amerikaan, karakter was nog idem, trouw aan zijn gezien en onverwoestbaar, maar wel minder qua werkeigenschappen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Utz is wel gefokt door mw. Stockman en is naar Amerika geëxporteerd. Wellicht dat hij een van de grondleggers van het Amerikaanse type (wat ik dus echt niet mooi vind) is
Groetjes Inge
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

zullen we het even over de bm houden...
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha....sorry, liet me even meeslepen.
Back on topic :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

yamie schreef:zullen we het even over de bm houden...

Hebben dezelfde voorouder.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

:denken: robje... open dan gewoon ff een topic over de boxer....
Rob*
Zeer actief

yamie schreef:
Angel-eyes schreef:

Ga nou niet bijdehand doen......je hebt niet veel gelezen blijkbaar anders lul; je niet zo stom, alsjeblieft ga wat doen, de gang dweilen maar nu niet zeiken.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
yamie schreef:
Angel-eyes schreef:

Ga nou niet bijdehand doen......je hebt niet veel gelezen blijkbaar anders lul; je niet zo stom, alsjeblieft ga wat doen, de gang dweilen maar nu niet zeiken.
:denken: tuurlijk rob, ga jij ff bijdehand doen,... doe even normaal zeg.... wat zeg ik nou? hou het even bij de bm? en daar ging het topic ook over... dus zo raar was dat niet.. doe even bijdehand bij een ander, ga met jezelf spelen of hou gewoon je smoel, jij hebt geen reden om mij bijdehand te noemen...
Rob*
Zeer actief

yamie schreef:
Angel-eyes schreef:
yamie schreef:
Angel-eyes schreef:

:denken: tuurlijk rob, ga jij ff bijdehand doen,... doe even normaal zeg.... wat zeg ik nou? hou het even bij de bm? en daar ging het topic ook over... dus zo raar was dat niet.. doe even bijdehand bij een ander, ga met jezelf spelen of hou gewoon je smoel, jij hebt geen reden om mij bijdehand te noemen...

Ik heb alle reden, het ging erom wat Marc liet zien, mag ik daar dan geen antwoord opgeven als diegene er ook nog ga antwoorden??Wie heeft jou de nachtmoderator benoemd, alsjeblieft hou het bij je beftekkels en bemoei je er niet mee.

Als je intieme problemen heb bespreek die met je psych en reageer ze niet hier ergens op.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
yamie schreef:
Angel-eyes schreef:
yamie schreef: :denken: robje... open dan gewoon ff een topic over de boxer....

Ik heb alle reden, het ging erom wat Marc liet zien, mag ik daar dan geen antwoord opgeven als diegene er ook nog ga antwoorden??Wie heeft jou de nachtmoderator benoemd, alsjeblieft hou het bij je beftekkels en bemoei je er niet mee.

Als je intieme problemen heb bespreek die met je psych en reageer ze niet hier ergens op.
het enige wat ik zei is hou het even bij de bm...

dat jij nu direct naar en grof moest worden zegt dat meer over jou...
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

tineke schreef:Ik ga voor deze puur op het uiterlijk hoor

http://img.photobucket.com/albums/v297/ ... s/Hot6.jpg
Ik zou ook op deze afgaan, maar dat is puur qua uiterlijk :roll:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mol schreef:Afbeelding

het enigste wat mij lijkt, is dat zn oren te kort lijken. te hoog aangezet?

Afbeelding

deze spreekt me wel aan. misschien lang in de rug? vind zn kop wel erg mooi.

Afbeelding

ook deze kop spreekt me aan. misschien dat de hond zelf compact is?

Afbeelding

ik zou door de brindle kleur moeten prikken. ben geen brindle fan. vind zn kop niet zo mooi. maar volgens mij is hij verder wel aardig goed.

zeg het maar

ben maar een leek :mrgreen:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Mol schreef:de hond in me onderschrift is deze hond :mrgreen:
Afbeelding

Hee dan had ik het toch goed gezien. Had mijn bericht al geedit om dat te vragen, maar dat had je niet gezien denk ik.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

little-wolf schreef:
Mol schreef:Afbeelding

het enigste wat mij lijkt, is dat zn oren te kort lijken. te hoog aangezet?

Afbeelding

deze spreekt me wel aan. misschien lang in de rug? vind zn kop wel erg mooi.

Afbeelding

ook deze kop spreekt me aan. misschien dat de hond zelf compact is?

Afbeelding

ik zou door de brindle kleur moeten prikken. ben geen brindle fan. vind zn kop niet zo mooi. maar volgens mij is hij verder wel aardig goed.

zeg het maar

ben maar een leek :mrgreen:
eerste foto 1935
tweede foto 1940
derde foto 1951
vierde foto 1949

Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Mol schreef:
Joy C schreef:Mol, vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom heb je voor paco gekozen in combinatie met Chevy? Welke punten zowel uiterlijk als innerlijk wil jij hiermee proberen te verbeteren? Nogmaals, ik ben leek, dus misschien is het wel voor de hand liggens, maar dat weet ik dus niet. :wink:
paco kop type is voor mij idiaal hals hoofd verhouding is perfect.
paco zijn oren zijn mooi in groote die punten kan hij bij chevy al verbeteren.
chev is wat klein en paco is wat hoger.
chevy zou iets meer rib werveling mogen hebben vind ik dit kan ook mooi op gevangen worden.
bijde honden hebben goede hoeking in de achterhand dus dit wordt weer bevestigt, ook zo in de voor hand
bijde honden hebben een mooie borst breedte en voldoende voorborst dit wordt dus ook weer bevestigt.
plus dat ze kwa bloedlijn perfect op elkaar passen paco zijn vader is een nest broer van chevy haar vader.
plus dat als en ik zeg ALS er een mooie reu uit komt deze weer mooi zou kunnen combineren met Ebony dit omdat Ebony van gomez met Chevy is en Paco een half broer van Gomez is dus de bloedlijn mooi gesloten blijft.

Bedankt voor de heldere uitleg. Oren ben ik met je eens, hals hoofd ook. Ribwerveling kan ik bij paco niet zien. Leuk zeg om dat eens na te lopen. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding

Opzich een prachthond maar in mijn ogen absoluut geen BM :neenee:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vind die hond op Marc zijn foto dus echt schitterend, veel mooier als de honden op die andere foto's.
Vind ook dat die hond juist enorm veel kracht uitstraalt ondanks dat hij misschien iel is, het is allemaal niet zo 'gemaakt' bij die hond.
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Absoluut deze teef:
Afbeelding

En als reu vind ik Gomez echt erg mooi maar dan wel op de foto zoals in je onderschrift:
Afbeelding
Veranderd niets aan de hond :mrgreen: maar hij komt mooier uit vind ik.

De foto die Marc geplaatst heeft vind ik overigens wel een erg mooi en atlethische hond maar ga me niet wagen aan de BM standaard.... :idea: :neenee:
Mol
Zeer actief

estelle schreef:Ik vind die hond op Marc zijn foto dus echt schitterend, veel mooier als de honden op die andere foto's.
Vind ook dat die hond juist enorm veel kracht uitstraalt ondanks dat hij misschien iel is, het is allemaal niet zo 'gemaakt' bij die hond.
je bent nu dan ook appels met peren aan het vergelijken.
de hond van marc heeft 2 over eenkomsten met een BM en dat is dat het hoofd type redelijk is en de keur het zelfde is.

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”