Angel-eyes schreef:Senna1 schreef:Hughy schreef:Ik heb het niet over achterna lopen, heb het over ontwijken, een dog is gewoon niet zo snel als een boxer.
kijk DIT is iets wat ik me nog wel kan voorstellen.
Hoewel ik er bij blijf dat je het pas over feiten kunt hebben als je het ook in de praktijk getest hebt.
Mijn haren gaan gewoon overeind staan bij dat macho gedoe over wie wie nou neerlegt, in een gevecht óf in spel.
Net als je opmerking die de aanleiding van je macho opmerking is:
Weggefokt...gewoon dom gefokt.
Ik vind een dog mooi tot 75 kilo, dat zijn het atleten, daarboven verziekte reuzen met alle ellende van dien.
Hier loopt een dog van rond de 90 kilo, maar Blis sloopt hem binnen 1 minuut met spelen, omdat het dier heel zijn massa niet aankan.
Als ik dan direkt daarna de topic over overgewicht lees en wat je zegt over het gewicht van iemand die aan bodybuilding doet, dan ben je voor mij al helemaal niet meer te volgen.
Bij doggen heb je het over verziekt en bij mensen moedig je het aan. Dan spreek je jezelf in mijn ogen tegen.
Rob denkt ws dat als je één dog gezien hebt je ze allemaal gezien hebt.
Als Senna 75Kg zou wegen zou het een erg iel en veel te magere dog zijn. Mij boeit het verder helemaal niks wie wat of wie neerlegt maar het zou fijn zijn als Rob beseft dat er wel degelijk gevaar kan schuilen in een Dog ipv er maar vanuit te gaan dat zijn boxertje alles en iedereen uitput en omver loopt.
Nee dat denkt Rob dus niet, en nee daar ga ik dus niet altijd vanuit, je speculeert teveel.
De doggen die ik ken zijn gewoon heel groot, 90 kilo en meer, en dus nog maar een keertje voor jou , hij is dat soort honden gewend en vliegt er juist in omdat ie het leuk vind, hij maakt een paar schijnbewegingen en staat achter een dog en heeft hem vast in zijn achterpoten en trekt hem plat, hoevaak die dat nu al niet heeft gedaan.Dat is gewoon hoe hij speelt, hij weet gewoon waar grote honden qua hoogte kwetsbaar in zijn, hij gaat er echt niet met zijn borstkas in, dat heeft ie wel gedaan ja, maar lag toen gelijk plat.
Maar de doggen die jij kent zijn allemaal verziekte reuzen
Je noemde daarnet maar één dog en sleepte er een BD en wat Engelse mastiffs bij wat niet te vergelijken is met een Duitse dog. Als ik naar mijn teef kijk is dat een zeer atletische en erg sterke hond. Dat wil ik echt niet vergelijken met een Engelse Mastiff of een BD....
Angel-eyes schreef:
Kijk ik weet gewoon niet hoe het zit met de gezondheid van die doggen, of dat nu een rasprobleem is of dat het uitzonderingen zijn, de doggen die ik ken lopen niet echt geweldig, beetje onbeholpen eigenlijk, de rug staat wat krom, lijkt net of ze een afhangende croep hebben, ze lopen heel moeilijk, en dat zie ik nu bij iedere dog, de enige dog die ik ken die dat niet had toen was ik nog lichamelijk 8 jaar ofzo, daarom lijkt het dat een ras een beetje verknalt is.
Ik ben hier serieus in, want het zou sneu zijn als zo'n ras kapot aan het gaan is, dus is het uitzondering wat ik zie bij doggen of een rasprobleem?
Natuurlijk zijn er ook bij doggen gezondheidsproblemen. Er zijn absoluut Doggen die er niet netjes bijstaan en die gewrichtsproblemen hebben en ja..... dat zal voornamelijk komen door de afmetingen waar op gefokt wordt. Maar ik denk ook dat er veel doggen eigenaren zijn die het zelf verknallen. Niet wetende wat ze in huis halen en geen beetje rekening houden met het feit dat hun hond wel erg groot wordt. Maar dat is lang niet bij alle doggen het geval.
Ik denk dat je gewoon niet kan zeggen dat alle doggen boven de 75Kg niet in orde zijn.. Senna is 92cm, als die 75Kg zou wegen kan je er door kijken.
Maar ik hoop wel dat er iets blijft hangen van het feit dat niet alle doggen zijn zoals jij er een paar kent en dat wanneer je de verkeerde tegen komt die boxertjes niet zo lief vindt je toch nog even terug denkt aan de opmerkingen die hier geplaatst zijn.
Echt, het gaat mij er helemaal niet om wie sterker is of wie wat ondersteboven gooit, bij lange na niet. Als jij wilt denken dat je boxer makkelijk een DD aankan vind ik dat prima. Ik heb mijn teef 2 keer zien vechten en dat hoop ik nooit, echt nooit meer mee te maken. Maar het wordt me wel erg moeilijk gemaakt door mensen die dus ong. net zo redeneren als jij...
'Joh mijn hond is sterk,snel,lenig,atletisch of weet ik wat meer en kan wel wat hebben... dat gaat wel goed...'
Nee.. dat gaat dus niet goed!