Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gecastereerde reu

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:
Wuilus had ook geen last van de sterilisatie hoor, die liep dezelfde avond al weer doodnormaal rond alsof er niks gebeurd was.
Je zegt het hier zelf al:"alsof er niks gebeurd was"
Er is dus wel degelijk iets gebeurd,namelijk een grote buikoperatie waarvan veel teven qua karakter niet echt opknappen.
Verder vraag ik me af waar mensen toch het idee vandaan halen dat mensen die hun hond laten castreren of van plan zijn het te laten doen niet voldoende tijd,aandacht en energie in de hond steken :denken:
Mijn idee is dat die mensen dat juist wél bereid zijn dat te doen maar dat het ze gewoon niet lukt.

"
Marc_S schreef:Ik denk dat die mensen gewoon alleen aan hun eigen gemak denken en dus echt niet eerst een vreselijke reu hadden voor ze dat besloten."
Die mensen hadden gewoon een voor hen niet makkelijke reu waar ze zielsveel van hielden en hem ook niet kwijt wilden.
Na castratie kost het je namelijk heel wat meer tijd,moeite en energie om je hond goed in conditie te houden :mrgreen:
Marc_S schreef:En al die vette hobbelende honden dan? Met die spekreten waar een staart onder een heuvel met een diepe rimpel uitkomt? Hun kale plekken door de slecht doorbloede huid, hun stinkende vachten etc.
Waar komen die honden dan allemaal vandaan?

Ook generaliserend.
Je mag Max zien hoor :mrgreen:
Mankeert niks aan qua vet en huid.Ã
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Takkie schreef:Hoe denken jullie over het feit van een jonge reu castreren, met ongeveer 9 maanden (zodra hij zijn poot gaat optillen tijdens het plassen, zodra hij geslachtsrijp is), om de reden om reuengedrag te voorkomen ?
pure onzin! Een reu mag best wat reuengedrag vertonen, daarvoor is het een reu, het is aan de eigenaar hoe daarmee om te gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senta schreef:Er gebeurt helemaal niets!!!!! Hij zegt alleen woefwaf. Dat is ook heel normaal honds gedrag. Hij vecht echt of zo hoor. Bovendien roep ik hem bij me.

Ik vraag me af waar je vandaan haalt dat ik zou toelaten dat het escaleert.

Dat mijn honden niet strak naast me lopen wil nog niet zeggen dat ze alles zo maar mogen.
waar ik dat uit haal, gewoon uit je zin:
Er moet niemand aan "zijn" vrouwen komen daar maakt meneer resoluut een einde aan
Mijn reuen vinden het ook 'wat minder' als er andere reuen bij z'n dames komen, als ik dat zie aankomen gaan de heren gewoon vast, want de dames mogen gewoon doen wat ze willen zonder dat zij zich ermee gaan bemoeien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Takkie schreef:
Senta schreef: Er moet niemand aan "zijn" vrouwen komen daar maakt meneer resoluut een einde aan.
Misschien door deze zin?
precies :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senta schreef:Dat mijn honden niet strak naast me lopen wil nog niet zeggen dat ze alles zo maar mogen.
:denken: wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

marian* schreef:
MARC_S schreef:
Wuilus had ook geen last van de sterilisatie hoor, die liep dezelfde avond al weer doodnormaal rond alsof er niks gebeurd was.
Je zegt het hier zelf al:"alsof er niks gebeurd was"
Er is dus wel degelijk iets gebeurd,namelijk een grote buikoperatie waarvan veel teven qua karakter niet echt opknappen.
Klopt, en dat heb ik geweten ook :19: Maar de operatie was voor haar echt geen drama hoor, dat wilde ik ermee aangeven. Jij had het over kleine operaties bij reuen, niet ik.
Verder vraag ik me af waar mensen toch het idee vandaan halen dat mensen die hun hond laten castreren of van plan zijn het te laten doen niet voldoende tijd,aandacht en energie in de hond steken :denken:
Mijn idee is dat die mensen dat juist wél bereid zijn dat te doen maar dat het ze gewoon niet lukt.
"
Marc_S schreef:Ik denk dat die mensen gewoon alleen aan hun eigen gemak denken en dus echt niet eerst een vreselijke reu hadden voor ze dat besloten."
Die mensen hadden gewoon een voor hen niet makkelijke reu waar ze zielsveel van hielden en hem ook niet kwijt wilden.
Of die mensen hadden een reu die een keer ging vechten, of hij pieste in huis, of hij trok aan de riem en was druk, of hij kwam niet bij roepen etc etc. Dat zijn over het algemeen de meest voorkomende redenen om een hond te castreren.

Je zegt het zelf al: "een voor hen niet makkelijke reu"
Als ze zich verdiept hadden hadden ze 99% van de tijd beter een teef kunnen nemen of zelfs gewoon een ander ras.
Na castratie kost het je namelijk heel wat meer tijd,moeite en energie om je hond goed in conditie te houden :mrgreen:
Marc_S schreef:En al die vette hobbelende honden dan? Met die spekreten waar een staart onder een heuvel met een diepe rimpel uitkomt? Hun kale plekken door de slecht doorbloede huid, hun stinkende vachten etc.
Waar komen die honden dan allemaal vandaan?

Ook generaliserend.
Je mag Max zien hoor :mrgreen:
Mankeert niks aan qua vet en huid.Ã
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Meer dan 30% van de honden is te vet in NL. Reken maar dat het overgrote merendeel daarvan castraten zijn.
:jank: :jank: :jank:
Daar hoort Saar ook bij. En dat is geen castraat. Alle mensen die ik tegenkom denken wel "Kijk, daar loopt weer zo'n vette golden. Vast gecastreerd. Veel te weinig beweging. En veel te veel eten".

Zucht.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Meer dan 30% van de honden is te vet in NL. Reken maar dat het overgrote merendeel daarvan castraten zijn.
Daar hoort Saar ook bij. En dat is geen castraat. Alle mensen die ik tegenkom denken wel "Kijk, daar loopt weer zo'n vette golden. Vast gecastreerd. Veel te weinig beweging. En veel te veel eten".

Zucht.

Waarom loop je dan zo weinig ermee?En waarom geef je niet wat minder eten dan?
Marion.

Angel-eyes schreef:Waarom loop je dan zo weinig ermee?En waarom geef je niet wat minder eten dan?
:S: :S: :S:
Zo, Rob is KO :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:

Zucht.
Wuilus was gecastreerd en erg slank. 5-6 keer per week een bakje eten en dat is dat. Niks erbij en geen geleuter met snoep dat veel vet of energie bevat. Gewoon botjes en gedroogde pens.

En dat is NIET zielig want ze is er 14 op geworden en was tot het laatst een mooie en gezonde hond. Een te dikke hond heeft er hoe dan ook erg veel last van nl :wink: Ik zou echt iets doen nu het nog kan zelf. :ok:

Wuilus had dus wel aanleg en was een vreetzak eerste klas, daar lag het dus niet aan hoor :neenee: Hard moet je zijn voor de bestwil van je hond :pffff:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:En dat is NIET zielig want ze is er 14 op geworden en was tot het laatst een mooie en gezonde hond. Een te dikke hond heeft er hoe dan ook erg veel last van nl :wink: Ik zou echt iets doen nu het nog kan zelf. :ok:

Wuilus had dus wel aanleg en was een vreetzak eerste klas, daar lag het dus niet aan hoor :neenee: Hard moet je zijn voor de bestwil van je hond :pffff:
Nee, dat is niet zielig.
Maar Saar is geen vreetzak, verre van. Die haalt voor meer dingen haar neus op, dan jij kunt bedenken. Heeft ze altijd gedaan. Meer dan 50 gram brok op een dag kreeg ik niet naar binnen. Nu eet ze wel smakelijker, maar ze is nog steeds kieskeurig in wat ik haar geef.
Qua "snoepjes" krijgen ze hier zelfgemaakte koekjes. Dat zijn ongeveer een blokje of 3 per wandeling (10 x 10 x 5 mm).

En het is goed zo. Ik weet dat dikke honden er zelf last van hebben, maar bij Saar is dat niet zo. Die is aktiever dan Miep. Ze is ook niet moddervet, maar ze is stevig. En dat is ze altijd geweest, en zal ze altijd blijven. Zolang zij vooraan staat als we weer 20 km gaan wandelen (en dat doet ze), dan vind ik het goed zo :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Waarom loop je dan zo weinig ermee?En waarom geef je niet wat minder eten dan?
:S: :S: :S:
Zo, Rob is KO :mrgreen:
:slaap:
marian*
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef: Toch zie ik ze zat hoor, dikke spierloze mn oudere reuen die van het hijgen niet meer weten waar ze het zoeken moeten.
Klopt ook.
Maar dat wil niet zeggen dat elke gecastreerde/gesteriliseerde hond moddervet,lui en dik worden.Dat ligt eraan wat je na de operatie met zo'n hond doet.

Marc_S schreef:De artrose vele malen erger door de spierzwaktes die ze hebben etc.
Alweer generaliserend.Max heeft een klein beetje arthrose in een van zijn voorpoten die hij al opgelopen heeft vóór de operatie.
Jarenlang geen last van gehad,maar nu hij ouder wordt heeft ie er af en toe weer last van.
Marc_S schreef:Mijn zin is dan net zo generaliserend als dat jij zegt dat mensen het ineens wel allemaal goed doen.
Ik zeg niet dat mensen die hun hond laten castreren het ineens allemaal goed doen.
Wat ik wél zeg is dat je mensen niet te makkelijk moet veroordelen omdat ze iets doen wat jij over het algemeen geen goed idee vindt.Wie weet hebben ze op het moment van beslissen over wel of niet doen wel een heel traject met zo'n hond belopen en heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid.[/quote]
Afbeelding
laeken
Zeer actief

marian* schreef:Maar dat wil niet zeggen dat elke gecastreerde/gesteriliseerde hond moddervet,lui en dik worden.Dat ligt eraan wat je na de operatie met zo'n hond doet.
Het is voor de meeste mensen al teveel gevraagd hun hond uberhaubt in conditie te houden, laat staan als de hond niet meer meewerkt. Je weet toch ook dat de gemiddelde hond slechts enkele minuten per dag buiten komt, 30% te vet is, meer dan de helft gecastreerd is en 70% van de honden aan hun 2e of zelfs 3e eigenaar toe zijn.

Waarom heb je zoveel vertrouwen in mensen wat betreft honden?
Kijk eens goed om je heen zou ik zeggen :wink:
Marc_S schreef:De artrose vele malen erger door de spierzwaktes die ze hebben etc.
Alweer generaliserend.Max heeft een klein beetje arthrose in een van zijn voorpoten die hij al opgelopen heeft vóór de operatie.
Jarenlang geen last van gehad,maar nu hij ouder wordt heeft ie er af en toe weer last van.
Ja? Artrose wordt erger door spierzwakte en spierzwakte wordt in de hand gewerkt door hormoonloosheid :19: Kan ik niet helpen hoor.
Ik zeg niet dat mensen die hun hond laten castreren het ineens allemaal goed doen.
Wat ik wél zeg is dat je mensen niet te makkelijk moet veroordelen omdat ze iets doen wat jij over het algemeen geen goed idee vindt.Wie weet hebben ze op het moment van beslissen over wel of niet doen wel een heel traject met zo'n hond belopen en heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid.
Je vergist je in wie ik veroordeel. Ik veroordeel niet iemand die na allerlei middelen en methoden niet meer met een reu kan wandelen omdat hij alles en iedereen aanvliegt. Ik veroordeel ook geen mensen waar 2 honden non stop knokken of waar een reu niks doet dan markeren in huis ondanks allerlei manieren dat af te leren.
Ik veroordeel eigenlijk nauwelijks goede redenen. Helaas is er bij de meeste mensen niet eens een reden nodig maar wordt het gewoon gedaan omdat het zo hoort. Anders worden er honden zwanger of worden de reuen stout :boos:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef: Je vergist je in wie ik veroordeel.
Ik heb het ook niet expliciet over jou,maar over hoe vaak mensen anderen al veroordelen zonder te weten wat er aan een bepaalde beslissing vooraf is gegaan.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik zou zelf mijn honden niet laten castreren/steriliseren, niet omdat ik bang ben dat m'n honden dikker worden, of dat hun vacht doffer wordt, of dat ze feller worden of welke nadelen je ook kan bedenken, maar gewoon omdat ik het nut niet zie van in een gezonde hond snijden. Kies je voor een teefje dan weet je dat ze twee keer in het jaar loops worden en ja, dan bloeden ze en ja, dan moet je ze een week uit de buurt van reuen houden. Kies je voor een reu dan weet je dat daar ook bepaald 'reuengedrag' bijhoort, voor een groot gedeelte kan je daar met opvoeding aan werken en de rest moet je maar accepteren als deel van het reu zijn.

Zou ik ooit een reu krijgen die ik op de een of andere manier niet onder controle zou kunnen houden dan zou ik ook heel erg twijfelen aan wat te doen. Sta ik zelf dan niet sterk genoeg in m'n schoenen? Heb ik iets verkeerd gedaan? Zou diezelfde reu het ergens intact beter kunnen hebben? Ik kan pas oordelen als ik het meegemaakt heb, maar een gezonde hond blootstellen aan een operatie (met de daarbij behorende consequenties), alleen om het mezelf makkelijker te maken... Ik zou me daar niet goed bij voelen denk ik.

Hoe zit het eigenlijk met het doorknippen van de zaadleider / eileider, in hoeverre heeft dat effect op de hormoonhuishouding? Volgens mij blijft de aanmaak van hormonen dan gewoon intact. Geen oplossing voor 'gedragsproblemen' natuurlijk, maar nog altijd een betere keuze dan alles er maar uit/af halen.

Volgens mij heeft Eline het ook al gezegd, maar het casteren/steriliseren van buitenlandse zwerfhonden i.v.m. geboortebeperking is de enige logische reden die ik kan vinden om een gezonde hond te opereren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik veroordeel niet iemand die na allerlei middelen en methoden niet meer met een reu kan wandelen omdat hij alles en iedereen aanvliegt. Ik veroordeel ook geen mensen waar 2 honden non stop knokken of waar een reu niks doet dan markeren in huis ondanks allerlei manieren dat af te leren.
Ik veroordeel eigenlijk nauwelijks goede redenen. Helaas is er bij de meeste mensen niet eens een reden nodig maar wordt het gewoon gedaan omdat het zo hoort. Anders worden er honden zwanger of worden de reuen stout :boos:
juist! Ik ben ook tegenstander van castratie (zowel reu als teef) maar als het echt nodig is, prima! Maar 9 van de 10 redenen die je hoort is als wat je zegt... ik heb het 1 x geprobeerd, lukt niet, dan z'n ballen er maar af, of een intacte reu of teef samen dat gaat echt niet dus hup ook maar alles eraf/eruit!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef:juist! Ik ben ook tegenstander van castratie (zowel reu als teef) maar als het echt nodig is, prima!
Ja, maar ja. Wat is "echt nodig"?
Die grens varieert nog al.
Voor mij is een medische reden echt nodig.
Daarnaast de redenen zoals al genoemd 2 non-stop knokkende honden of markerende honden maar dan weet je niet 100% of dat veranderd na de castratie van de hond. Er zal bij mij behoorlijk wat moeten gebeuren voordat er hier gesneden wordt in een hond.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Martijn schreef:
marian* schreef:
yamie schreef: laat ons dan maar kritisch zijn en reageren, misschien denken mensen dan eindelijk eens na
Maar er bestaat wél een verschil tussen reageren en reageren :wink:
Ik ben hier eens uitgemaakt voor dierenbeul omdat ik mijn hond heb laten castreren.En da's dus geen reageren meer,maar mensen willen kwetsen.
Mwaa...ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Je hond verminken zodat hij een lastig stukje persoonlijkheid gaat missen vind ik inderdaad vrij dicht bij dierenbeulerij komen.

Waarom is het altijd de hond die in moet leveren? Waarom niet wat extra moeite doen?
Ook een hanige machoreu is prima uit te laten hoor. En nee, je kunt hem niet zomaar in het park donderen en een boekje gaan lezen maar moet dat dan?

Er zijn grenzen aan hoever je kunt gaan om een hond te reduceren tot wat in je leven zoals het is past. Een castratie bij een reu is meestal die grens voorbij. Ze mogen al zo weinig, zitten meer binnen dan we zelf wenselijk achten terwijl ze meer beweging nodig hebben en moeten zich zelfs buiten nog gedragen volgens menselijke normen.
Om ze dan ook nog een keer hormonaal van hun natuurlijke motivaties te ontdoen vind ik symptomatisch voor hoe het niet moet.
Als een reuenkarakter je niet aanstaat moet je een teef nemen.
Precies!!!
Na de castratie kon Stapper al snel weer uren vrij rondlopen!!!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Marja schreef:
Martijn schreef:
marian* schreef:
yamie schreef: laat ons dan maar kritisch zijn en reageren, misschien denken mensen dan eindelijk eens na
Maar er bestaat wél een verschil tussen reageren en reageren :wink:
Ik ben hier eens uitgemaakt voor dierenbeul omdat ik mijn hond heb laten castreren.En da's dus geen reageren meer,maar mensen willen kwetsen.
Mwaa...ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Je hond verminken zodat hij een lastig stukje persoonlijkheid gaat missen vind ik inderdaad vrij dicht bij dierenbeulerij komen.

Waarom is het altijd de hond die in moet leveren? Waarom niet wat extra moeite doen?
Ook een hanige machoreu is prima uit te laten hoor. En nee, je kunt hem niet zomaar in het park donderen en een boekje gaan lezen maar moet dat dan?

Er zijn grenzen aan hoever je kunt gaan om een hond te reduceren tot wat in je leven zoals het is past. Een castratie bij een reu is meestal die grens voorbij. Ze mogen al zo weinig, zitten meer binnen dan we zelf wenselijk achten terwijl ze meer beweging nodig hebben en moeten zich zelfs buiten nog gedragen volgens menselijke normen.
Om ze dan ook nog een keer hormonaal van hun natuurlijke motivaties te ontdoen vind ik symptomatisch voor hoe het niet moet.
Als een reuenkarakter je niet aanstaat moet je een teef nemen.
Precies!!!
Na de castratie kon Stapper al snel weer uren vrij rondlopen!!!
en dat kn hij niet met ballen? of ging je altijd door het park waar je wist waar andere honden waren?

mol :8):
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:En dat is NIET zielig want ze is er 14 op geworden en was tot het laatst een mooie en gezonde hond. Een te dikke hond heeft er hoe dan ook erg veel last van nl :wink: Ik zou echt iets doen nu het nog kan zelf. :ok:

Nee, dat is niet zielig.
Maar Saar is geen vreetzak, verre van. Die haalt voor meer dingen haar neus op, dan jij kunt bedenken. Heeft ze altijd gedaan. Meer dan 50 gram brok op een dag kreeg ik niet naar binnen. Nu eet ze wel smakelijker, maar ze is nog steeds kieskeurig in wat ik haar geef.
Qua "snoepjes" krijgen ze hier zelfgemaakte koekjes. Dat zijn ongeveer een blokje of 3 per wandeling (10 x 10 x 5 mm).

En het is goed zo. Ik weet dat dikke honden er zelf last van hebben, maar bij Saar is dat niet zo. Die is aktiever dan Miep. Ze is ook niet moddervet, maar ze is stevig. En dat is ze altijd geweest, en zal ze altijd blijven. Zolang zij vooraan staat als we weer 20 km gaan wandelen (en dat doet ze), dan vind ik het goed zo :wink:
Nou, een beetje zielig vind ik het wel als een hond niet zoveel mag eten als hij wil. Veel mensen hebben er ook een groot probleem mee. Hoe dan ook, Spok mag eten zoveel hij wil, en nog is hij aan de slanke kant. Dat heb ik toch liever dan een hond die je levenslang op dieet moet zetten.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Martijn schreef:
malinois schreef:juist! Ik ben ook tegenstander van castratie (zowel reu als teef) maar als het echt nodig is, prima!
Ja, maar ja. Wat is "echt nodig"?
Die grens varieert nog al.
Dat kun je alleen zelf bepalen.
Ik weet waar voor mij die grens lag.
Je kunt zo'n topic als dit doorlezen , maar eenduidig wordt het het nooit.
Meeste stemmen gelden vind ik ook zo iets...
Ik heb mijn hond laten castreren omdat ik hoopte dat het uiteindelijk fijner voor hem zou zijn.
Hij mist echt zijn ballen niet.
Wel is hij niet meer ziek van verliefdheid en kan hij weer los mee.
Zo'n beslissing neem je zelf als hondeneigenaar..
Ik heb er een jaar over gedaan...
marian*
Erelid
Contacteer:

Zoie schreef: Nou, een beetje zielig vind ik het wel als een hond niet zoveel mag eten als hij wil.
Bente is niet gecastreerd/gesteriliseerd,maar mag tóch niet eten wat ze wil :roll:
En nee,dat is niet zielig in mijn optiek.
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik ben niet tegen het castreren van honden als er een medische of ernstig gedragprobleem is.
Maar er word vaak te makkelijk over nagedacht, de dierenartsen adviseren het te snel en, helemaal raar: Ik kreeg bij de wandeling voor Kids for animals verschillende folders.
Waaronder 1 van een hondenvoer.. (merk weet ik niet meer) het was een klein boekje over het aanschaffen van een hond, voor beginners ofzo..
Even doorgelezen, kon ik op een pagina, reu of teef..
En daar staat letterlijk: Kies je voor een teef, houd er rekening mee, dat je deze moet sterreliseren, als u geen nestje pups wilt...

Klaar... alsof het de normaalste zaak van de wereld is, niets geen andere tips erover...

En dat vind ik gewoon belachelijk!
Zoie
Zeer actief

marian* schreef:
Zoie schreef: Nou, een beetje zielig vind ik het wel als een hond niet zoveel mag eten als hij wil.
Bente is niet gecastreerd/gesteriliseerd,maar mag tóch niet eten wat ze wil :roll:
Oke, het is niet zielig, Maar waarom dan niet ? Ik kan ook niet eten wat ik wil, maar met een beetje oppassen en beweging red ik het prima. Maar je hebt ook mensen bij wie dat even anders ligt. Lijkt me knap lastig als je steeds trek hebt, en je mag niet. Waarom is dat bij een hond anders ?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

omdat bijvoornbeeld mijn sam geen rem geeft..

als ik de ton brokken voor hem zet issie leeg...

kan nooooit goed voor hem zijn om een paar kilo op te eten!
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

massam schreef:omdat bijvoornbeeld mijn sam geen rem geeft..

arme Sam !
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

marian* schreef:
Dikke honden zijn nog veel zieliger... Toen ik Molli kreeg was ze 43 kilo en toen was ze veel zieliger dan met haar 32 kilo nu. Haar eten weeg ik voordat ze het krijgt en als ze tussendoor wat gehad heeft gaat dat hoppa weer van haar eten af.. in het begin had ze nog wel vaak honger 's avonds, maar tegenwoordig weet ze niet beter en ik geloof dat het lichaam zich ook wel aanpast. In ieder geval is ze een stuk vrolijker nu ze lekker kan rennen en springen zonder die extra 10 kilo mee te hoeven sjouwen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoie schreef:
massam schreef:omdat bijvoornbeeld mijn sam geen rem geeft..

arme Sam !
nou, hij is echt zielig!!

door hem op een goede manier te voeden heb ik een vrolijke hond in goede conditie.

ik zal alleen straks als hij gecastreerd is nog beter op zijn voeding moeten letten...
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Senta schreef:
malinois schreef:
Senta schreef:Mijn gecastreerde opvangreu doet beslist niet onder voor zijn ongecastreerde soortengenoten. Er moet niemand aan "zijn" vrouwen komen daar maakt meneer resoluut een einde aan.
en dat laat je toe?
Er gebeurt helemaal niets!!!!! Hij zegt alleen woefwaf. .
Kijk, zo'n hond wil ik nu ook: hij zegt een keer woefwaf, en het is meteen afgelopen met het gesodemieter !
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”