Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

showen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: showen

Ongelezen bericht door MonaToetje »

fes/lou schreef:Ik zou niet weten waarom ik met een gesteriliseerde teef zou willen showen.
Kost je klauwen met geld, en je hebt er niks aan.
Ik show dus met honden waarmee ik wil fokken voor de kwalificaties, en evt nog een paar keer voor de lol, maar niet als hobby.
Dit dus! :ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Hutsje schreef:Ik vind het dus geen onzin. Het tentoonstellen van honden is allang niet meer voorbehouden aan alleen fokkers. Het is ook bedoeld voor bezoekers die een beeld willen hebben van de verschillende rassen en die maakt het niet uit of de honden zich nog wel of niet kunnen voortplanten. Ik vind het niet handig dat iemand met een jong gecastreerde teef showt, en dus geen fokplannen heeft, maar ik kan me er niet aan storen. Als die het dan wint van mijn teef moet ik zelf maar met betere kwaliteit komen.
Helemaal mee eens. Daarbij komt, een hond kan ook om andere redenen worden uitgesloten van de fok (bijv. HD/ED, oogafwijking) terwijl er best mee geshowd kan worden. Dan zou je ook die honden moeten weren van de shows.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Re:

Ongelezen bericht door ArCee »

yamie schreef:ach ja het kan dus... ik snap soms het nut er niet zo van... hoewel ik best snap dat je bv als fokker trots bent op je gefokte hond , tis alleen vaak zo dat , als zo'n hond dan errug mooi is en bepaalde titels haalt bv, ik dan denk ja leuk, maar helaas zal zij die genen niet door kunnen geven...

maar goed ik vind het prima iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil :mrgreen:
Ik snap dat nut ook niet. Trouwens, nu vind ik dat met Miss verkiezingen net zo, gewoon een ordinaire veekeuring waaraan diverse mensen zich zitten op te geilen maar goed.

Ik heb bij Discovery of National Geographic wel eens een documantaire gezien wat er zich achter de schermen afspeeld, en dat begon al een week voor de show, over wat het beestje allemaal wel en niet mocht en hoe ze daar mee bezig waren. Daar is 1 woord voor:
B E L A C H E L I J K

Er liep een verslag gever langs zo'n hondje en deze gad hem even een klein aaitje over zijn koppie, baasje helemaal in paniek tot het hysterische aan toe. Helemaal uit haar plaat, dacht dat ze een schock kreeg. Of hij wel wijs was etc en wat al niet meer. Meteen weer met een kam, borstel, phone en haarlak aan de gang om het beessie op te doffen :piew:
Nu was dit wel een erg belangrijke show, de Winners of zo, maar toch.
Ik vind het soms hondonterend om te zien hoe ze dan met deze hondjes omgaan en zo betreken in het natuurlijke hond zijn, alleen maar omdat het baasje een show wil winnen, want laten we eerlijk zijn, het hondje merkt er niets van.
Die heeft alleen de ene na de andere keer een ontzettende kloteweek omdat hij alleen maar mooi en schoon moet lopen zijn, het mag amper ademen.

Het stuit mij ontzettend tegen de borst, dat soort tafrelen. :kotz:
(Eigenlijk zou je ff met een tondeuze op batterijen langs moeten lopen en ff heel snel, whheergm over die rug, zo een hele streep vacht eraf).
Zo, jij hebt ff vakantie hondebeesie :devil:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Wij showen (niet erg vaak, maar toch). De honden mogen eigenlijk altijd gewoon alles (in het water, door de bossen, door de
modder, noem het maar op), de ochtend van de show worden ze gegroomed/gewassen, dan passen we natuurlijk even op
met modder/water, maar ze worden wel gewoon nog uitgelaten hoor. Na de show verdwijnen we meestal nog een poosje
het bos in. Kijk, nu hebben wij voor de show 'maar' naakthonden, die hebben niet zoveel om vies te maken (de Puffen
trouwens wel hoor, maar goed wij hebben geen Puff om te showen) maar als ik Jayden (de Poedel) straks evt. alsnog wil
gaan showen zal het voor hem absoluut niet anders zijn.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Sommige mensen in de showwereld zijn echt om te :kotz:
Maar die shows die je op tv ziet, tjah echt niet iedereen is zo :neenee:
Er komt zelfs erg veel verschillend volk naar shows, in leeuwarden zat ik eens op de tribune bij de erekeuring, zaten rasechte "aso's" die zelf boxers showde te vloeken en te tieren en dat ze nooit gekozen werden in de eindkeuring :oohja:

Dan heb je nog het truttige tiepe, ik heb veel geld en veel tijd in m'n hond gestoken en waag het niet om hem aan te raken :pffff:

En ook normaal volk, die er gewoon heen gaat voor de puntjes, om bekende te zien of omdat de hond het leuk vind :19:

Ik besteed er niet teveel aandacht aan, 's ochtends inderdaad gewassen en netjes gemaakt, voor we de ring in gaan een kam er doorheen en meestal hebben we de ring nog niet bereikt en zit het haar alweer in de war :LOL:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik loop ook af en toe show, begonnen met Giorgio en nu met Juno...
mààr bovenal zijn ze hond, Giorgio valt doorgaans nogal mee, die wordt wat in model geknipt en gaat daags voordien zwemmen in natuurwater of als ik de kans heb in zee...soms in bad ook als hij een geurtje heeft :O:
Juno idem maar zijn gaat steevast in bad, ze is ook enkel maar proper tot na de show...sterker nog, op de clubmatch heb ik haar tijdens de show moeten wassen, de "dame" :oeps: was in een koeienvla gaan liggen en ze moest de koppelklasse nog lopen :ugh:
naast dat doe ik het dus wel graag, eens bijpraten met andere Lagotto baasjes, shoppen en kletsen met bekenden, info geven aan belangstellenden.
de honden zelf maken er niets van, ze zitten geen seconde in een bench maar zijn steeds bij mij.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

ik kende iemand die showde dus met een gesteriliseerd teefje,
het werd haar niet in dank afgenomen.
ik heb zo iets ach het oude vrouwtje had(ze leeft niet meer) ook niet anders als dit uitje.

wat ik wel belachelijk vond en nog vind
is dat de hond NL-kampioen was en toch bleef ze showen.

kijk de hele punten verschuiven toch wel,
maar kwart puntjes worden geloof ik niet :scratch:

zelf heb ik een ras die er rommelig uit behoort te zien,
een week voor de show al niet meer kammen.
ik douche ze eigenlijk ook nooit.

ik neem ze mee in de bench, op een trolly
omdat ik altijd van alles mee sleep.
Maarrrrrr...........bij de ingang, wachten voor de deur is het al een paar keer gebeurd,
dat andere honden toch uitvallen.

Ik vind showen heel leuk om te doen,
zie niet alleen graag "mijn" ras, maar kijk naar veel mooie honden.
Ik heb 3 NL kampioenen, waarvan 1 door mij zelf uit mijn eerste nestje is.
Als fokker kom ik net kijken hoor, maar ik wissel graag ervaringen uit,
en lees hier ook erg veel.

:blah: :oeps:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Toevallig gelezen? Afgelopen weekend een hondenshow in Leeuwaarden.
Politie heeft 30 honden moeten bevrijden uit bloedhete auto's afgelopen zaterdag.
1 Italiaan had er 12 of 14 (meen ik) in de auto zitten waarvan er inmiddels al 4 van bezweken waren.

Ja hoor, het zijn allemaal hondenliefhebbers en ze houden toch zoveel van hun dieren dat ze nog niet eens de basis van een hond in hun arrogante kop hebben zitten :devil:
Het enige wat telt is dat HUN hond wint, voor de rest kennen en weten ze niks van honden af.
Ongelofelijke grafzakken, grrrrrr :devil: :devil: :devil:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”