Gunther en Haile doen een hardloopwedstrijdje. Wie zou er winnen ?

Gaan we het straks ook nog uitproberen of de ene hond de andere kan pakken

Moderator: moderatorteam
Martijn schreef:Nou niet vergeleken met een haas hoor.Cendy schreef: Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.![]()
Cendy schreef:Gunther natuurlijksirene schreef:
Gunther en Haile doen een hardloopwedstrijdje. Wie zou er winnen ?
Gaan we het straks ook nog uitproberen of de ene hond de andere kan pakkendie heeft een gestroomlijnd broekje aan.
En dat is uit de praktijk , hij leest gewoon niet wat je schrijft , dat hij een keer een konijn gevangen heeft, daar leest hij gewoon overheen, maar ja op sommige dingen kun je gewoon niet antwoorden als je kennis van honden artificieel isCendy schreef:Of een boerboel een galgo kan vangen daar durf ik geen antwoord op te geven.
Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Branco zit regelmatig achter konijnen aan en heeft 1x een konijn te pakken gehad
Je hebt stayers en je hebt sprinters. Een dog zal in de eerste paar honderd meter geen Galgo vangen, maar daarna als de sprinter uitgesprint is alsnog een Galgo kunnen vangen.Martin schreef:En dat is uit de praktijk , hij leest gewoon niet wat je schrijft , dat hij een keer een konijn gevangen heeft, daar leest hij gewoon overheen, maar ja op sommige dingen kun je gewoon niet antwoorden als je kennis van honden artificieel isCendy schreef:Of een boerboel een galgo kan vangen daar durf ik geen antwoord op te geven.
Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Branco zit regelmatig achter konijnen aan en heeft 1x een konijn te pakken gehad
als de BB nog wat genen van zijn voorvaders heeft zoals die van de BM dant is de 100 meter al genoeg mijn teef van een goede 62 kg loop de eerste 100 meter ook harder dan een whippet hiet in de buurt dus tja je heb het over een sprinter en een marathon loper.Martijn schreef:Natuurlijk kan dat niet. Een vleesstier kan ook geen renpaard inhalen.little-wolf schreef:ik zou niet weten of een bb een galgo kan pakken.
ieder heeft zn specialiteiten
Waarom moet het in de sprint gebeuren dan?MARC_S schreef:Ach mensen, kom op zeg!
Mijn kennis artificieel?????? Een whippet kan vanuit stilstand in enkele seconde 55 km/uur rennen. Knappe molosser die dat haalt nietwaar?
De kennis en verhalen over molossers die sneller zijn dan windhonden is nu juist artificieel, wat daar ook mee bedoeld wordt. Nooit hebben jullie dat geprobeert en dat kan natuurlijk ook helemaal niet want er kan gewoon nooit een BB zijn die 55 km/uur haalt. BESTAAT NIET! Anders deden ze wel wedstrijden op de korte baan met boerboels
je zal raar staan te kijken, ach je zal het ook kunnen zien als martijn toch een keer op piep komt rijdenMARC_S schreef:Ach mensen, kom op zeg!
Mijn kennis artificieel?????? Een whippet kan vanuit stilstand in enkele seconde 55 km/uur rennen. Knappe molosser die dat haalt nietwaar?
De kennis en verhalen over molossers die sneller zijn dan windhonden is nu juist artificieel, wat daar ook mee bedoeld wordt. Nooit hebben jullie dat geprobeert en dat kan natuurlijk ook helemaal niet want er kan gewoon nooit een BB zijn die 55 km/uur haalt. BESTAAT NIET! Anders deden ze wel wedstrijden op de korte baan met boerboels
Border collies weet ik niet zo, met jr's zijn helemaal niet snel en houden het ook niet lang vol. Heb tenminste niet meegemaakt dat er een Spokkie eruit liep.Presa Pais bajos schreef:[
Al heel wat Borders en Jackies over het strand zien rollen hoor!
Geen windhonden nee, nog niet tegengekomen. maar gellof me, als je een Border of Jackie onderuit kan halen, dan kost het maar ietje meer tijd om een windhond onderuit te leggen.
het gaat er niet om of een galgo wel of geen sprinter is dat is die niet klaar het gaat er om dat er gezegt wordt dat de molosser zoals de BM en de BB dit juist niet zouden zijn, dit is echter in tegendeel waar de honden zijn opgebouwt uit korte spieren niet uit lange spieren wereld van verschil de 1 is voor een kracht explosie de ander voor langer duur.Martijn schreef:Ik ga hier geen discussie zitten houden over welke hond vlotter is.
Ik heb gerenzen aan hoe stupide ik een gesprek laat worden.
Een windhond is tot in het kleinste detail gericht op snelheid. Een molosser heeft niet eens 1 detail dat daarop gericht is.
En halfdode konijnen zitten overal. Die vangt de dikke bejaarde lab van de buren ook.
Klaar.
En trouwens.....de reden dat een galgo een vlakke (dus niet ronde) spiervorm heeft is OMDAT dat het teken van de lange afstandsloper is.
Iemand die anderen gaat vertellen niets over honden te weten moet niet zelf zo dom zijn om een galgo een sprinter te noemen. Daar ga je namelijk zelf nogal mee voor schut.
Ach 1 foto van mij zegt nog altijd100 x meer als die bep topics van jou, heb je weer een argument gevonden,ik heb helemaal geen interesse in Galgo`s, en weet er geen hol van , ik heb allen interesse in echte honden , geef eerst die mensen eens antwoord, die met feiten aan komen.Martijn schreef:Als jij denkt dat een galgo een sprinter is heb jij daar ook niet zoveel naar gekeken.Martin schreef:Nou bovenstaande berichten zijn wederom een paar voorbeelden uit de praktijk die er niet om liegen , maar dat is natuurlijk weer niet waar, Dat zou al snel veranderen als de betweters deze honden eens in de realiteit bezig zouden zien
Mol liegt , presa liegt , Cendy liegt en ik lieg, en de boekenlezers hebben gelijk![]()
Je kunt het beter bij foto's houden, knul. Als je gaat praten val je door de mand.
kijk en nu zijn we op het punt aan gekomen dat ik dus bedoel een BM hoord geen body builder te zijn maar een 100 meter sprinter dus zwaar in de spieren maar geen overdrijving , het hoord een atleet te zijn, en dat zie je dus vandaag de dag niet meer, die over beladen hij die je bij veel honden ziet werkt dus in hun nadeel en zijn ze niet meer zo als de BM hoord te zijn.Martijn schreef:Ik zal niet raar staan tye kijken. Honden zijn snelle beesten, ook molossers...dat ontkent niemand. Maar je moet niet net gaan doen alsof een bodybuilder een baankampioen er uit rent. Niet op de sprint, niet op de lange afstand. Gewoon niet.Mol schreef: je zal raar staan te kijken, ach je zal het ook kunnen zien als martijn toch een keer op piep komt rijdenhoe snel ze wel niet zijn.
mol
.
Idd, wees er maar lekker trots op hoor.Martijn schreef:Christus wat asociaal. Voed je hond op.Presa Pais bajos schreef:![]()
![]()
![]()
Je blijft een eigenwijze snuiter hoor!
Prima als jij dat denkt en dit jou waarheid is![]()
Ik wil bij deze trouwens nog mijn verontschuldigingen aanbieden aan al die mensen waarvan hun hond door mijn dog onderuit zijn gehaald en dus al rollende met kwijl besmeurd over de Maasvlakt stuiterden.
Mijn oprechte excuses!
Tja ik ging er nou eenmaal van uit toen ik een dog kocht dat het een sullig, domkijkende. trage kolos zou zijn.
ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezenMartijn schreef:Mol schreef:het gaat er niet om of een galgo wel of geen sprinter is dat is die niet klaar het gaat er om dat er gezegt wordt dat de molosser zoals de BM en de BB dit juist niet zouden zijn, dit is echter in tegendeel waar de honden zijn opgebouwt uit korte spieren niet uit lange spieren wereld van verschil de 1 is voor een kracht explosie de ander voor langer duur.Martijn schreef:Ik ga hier geen discussie zitten houden over welke hond vlotter is.
Ik heb gerenzen aan hoe stupide ik een gesprek laat worden.
Een windhond is tot in het kleinste detail gericht op snelheid. Een molosser heeft niet eens 1 detail dat daarop gericht is.
En halfdode konijnen zitten overal. Die vangt de dikke bejaarde lab van de buren ook.
Klaar.
En trouwens.....de reden dat een galgo een vlakke (dus niet ronde) spiervorm heeft is OMDAT dat het teken van de lange afstandsloper is.
Iemand die anderen gaat vertellen niets over honden te weten moet niet zelf zo dom zijn om een galgo een sprinter te noemen. Daar ga je namelijk zelf nogal mee voor schut.
de kracht explosie van bijde genoemde rassen is over de 200 kg piek vermogen, hoe kom ik hier op omdat ze dat getest hebben voor kunstbanden voor dit soort zwaren rassen die dus dubbel in geweven worden. deze kunnen afzonderlijk 1000 kg op vangen, maar de molloser in dat formaat ziet zelfs nog deze in 1 afzet af tebreken.
piek vermogen in spieren is wel de explosie voor een sprint en niet voor lange afstand.
gomez had een giga sprint niet te kloppen maar moest op een goei 100 a 150 meter over gaan ien die befaamde molloser draf omdat hij gewoon verzuurt. in die mollosser draf liep hij makkelijk 2 a 3 uur, op de tredmill gemiddeld 1 uur.
mol
Kijk dit herken ik wel. Ik neem het ook onmiddellijk van je aan.
Maar elr werd hier gedaan alsof het niet uitmaakt of je een boerboel of een galgo op de hazenjacht meeneemt. Dat is gewoon gelul.
ja maar dan meer als de drijf hond opzich. tja mijn keuze is dat ook niet hahahahahahaMartijn schreef:Neeeejjj...die hou ik voor de zwijnen.Mol schreef: ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezen![]()
mol![]()
Ik las trouwens net dat galgo's daar ook voor gebruikt zouden worden. Kijk...dat vind nou weer echt onzin.
Martijn schreef:Drijfhond me hol! Ik vind galgo's echt geweldig hoor maar als een zwijn zich omdraait (en dat doet een zwijn dus) dan blijven ze op afstand.Mol schreef:ja maar dan meer als de drijf hond opzich. tja mijn keuze is dat ook niet hahahahahahaMartijn schreef:Neeeejjj...die hou ik voor de zwijnen.Mol schreef: ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezen![]()
mol![]()
Ik las trouwens net dat galgo's daar ook voor gebruikt zouden worden. Kijk...dat vind nou weer echt onzin.![]()
mol
En ze blaffen niet eens.
Galgo's zijn geen helden. Die zorgen te goed voor hun eigen hachie om een zwijnenhond te zijn.
dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien.....Presa Pais bajos schreef:allemachtig, gaan we nu lopen miepen omdat er wat honden over het strand rollen?Idd, wees er maar lekker trots op hoor.
Die honden komen zelf naar mijn teef toe, het is niet zo dat zij ze na gaat jagen vanuit zichzelf he.
Moet je ook niet doen, laat het zwijn maar rennen, dan snappen ze gelijk wat de bedoeling isMartijn schreef:Ja..een boxer is daar ook wel goed voor.Angel-eyes schreef: Ik neem dan wel mijn boxertjes mee op zwijnenjacht, ze zijn licht, snel hard en zullen nimmer opgeven
Als je het voor elkaar krijgt hem uit te leggen wat de bedoeling is.
Ja maar dat doen mijn boxertjes ook, die blijven ook erachterheen gaan om ze onderuit te meppen, maar dat is het spel...ik denk niet dat dit nu gezegt is uit grootheidswaanzin.estelle schreef:dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien.....Presa Pais bajos schreef:allemachtig, gaan we nu lopen miepen omdat er wat honden over het strand rollen?Idd, wees er maar lekker trots op hoor.
Die honden komen zelf naar mijn teef toe, het is niet zo dat zij ze na gaat jagen vanuit zichzelf he.
Martijn schreef:Ik niet. Ik weet dat van boxers en iemand met een beetje hondenoog ziet het.Angel-eyes schreef:Moet je ook niet doen, laat het zwijn maar rennen, dan snappen ze gelijk wat de bedoeling isMartijn schreef:Ja..een boxer is daar ook wel goed voor.Angel-eyes schreef: Ik neem dan wel mijn boxertjes mee op zwijnenjacht, ze zijn licht, snel hard en zullen nimmer opgeven
Als je het voor elkaar krijgt hem uit te leggen wat de bedoeling is.![]()
Laatst dacht een Borderlollie mijn Feniksje te snel af te zijn na een snauw vanachteren......die had dus pech, veel mensen vergissen zich heel lelijk in de snelheid en de wendbaarheid van een boxertje
Ik vind boxers echt tof...jammer van die ontzettende ktkoppen die ze er tegenwoordig op fokken.