Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar mijn broek van afzakt (BM)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Afbeelding
Gunther en Haile doen een hardloopwedstrijdje. Wie zou er winnen ?

Afbeelding
Gaan we het straks ook nog uitproberen of de ene hond de andere kan pakken :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Martijn schreef:
Cendy schreef: Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Nou niet vergeleken met een haas hoor. :roll: :mrgreen:
:mrgreen:
Nee ik wilde eigenlijk alleen maar melden dat veel mensen vaak verbaasd staan te kijken als ze Branco zien rennen, ze verwachten het gewoon niet dat zo'n grote hond die er lomp uitziet nog zo snel kan zijn.
Cendy
Zeer actief

sirene schreef:Afbeelding

Afbeelding
Gaan we het straks ook nog uitproberen of de ene hond de andere kan pakken :roll:
Gunther natuurlijk :pffff: die heeft een gestroomlijnd broekje aan.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Cendy schreef:

Afbeelding
En spoilers op zijn rug :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Cendy
Zeer actief

sirene schreef:
Cendy schreef:

Afbeelding
En spoilers op zijn rug :wink:
:mrgreen:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Cendy schreef:

Afbeelding
:smile:

ik zou niet weten of een bb een galgo kan pakken.
ieder heeft zn specialiteiten :19:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Cendy schreef:Of een boerboel een galgo kan vangen daar durf ik geen antwoord op te geven.
Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Branco zit regelmatig achter konijnen aan en heeft 1x een konijn te pakken gehad :jank:
En dat is uit de praktijk , hij leest gewoon niet wat je schrijft , dat hij een keer een konijn gevangen heeft, daar leest hij gewoon overheen, maar ja op sommige dingen kun je gewoon niet antwoorden als je kennis van honden artificieel is
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Martin schreef:
Cendy schreef:Of een boerboel een galgo kan vangen daar durf ik geen antwoord op te geven.
Wel vergissen mensen zich erin hoe snel en wendbaar een boerboel kan wezen.
Branco zit regelmatig achter konijnen aan en heeft 1x een konijn te pakken gehad :jank:
En dat is uit de praktijk , hij leest gewoon niet wat je schrijft , dat hij een keer een konijn gevangen heeft, daar leest hij gewoon overheen, maar ja op sommige dingen kun je gewoon niet antwoorden als je kennis van honden artificieel is
Je hebt stayers en je hebt sprinters. Een dog zal in de eerste paar honderd meter geen Galgo vangen, maar daarna als de sprinter uitgesprint is alsnog een Galgo kunnen vangen.

Mag ik u er ook attent op maken dat de Presa canario nog geen 50 jaar gelden werd gebruikt voor het vangen van andere honden die plagen veroorzaakten. Ik heb het dan voornamelijk over weggelopen, aan de kant gezette, niet meer functionerende Podenco's die op de Canarische eilanden voor de konijnen jacht gebruikt worden. De presa werd ingezet om deze zwerfhonden te vernietigen zodat ze geen schade konden aanrichten aan vee etc.

aangezien een Presa Canario ook al snel een kilo of zestig weegt, zal het mij niet verbazen dat een BB ook wel een konijntje te pakken kan krijgen. Betreffende de haas. Een konijn slaat haken in zijn vlucht en is dus nog moeilijker te pakken te krijgen omdat deze continu van richting veranderd, ze hebben ook een langer uithoudingsvermogen dan een haas. De haas daarintegen is een typische sprinter en zal de hond er in eerste instantie uitsprinten waarna hij zo snel mogelijk een plek vind om zich te verschuilen. De honden neus doet de rest.
HAP!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martijn schreef:
little-wolf schreef:ik zou niet weten of een bb een galgo kan pakken.
ieder heeft zn specialiteiten :19:
Natuurlijk kan dat niet. Een vleesstier kan ook geen renpaard inhalen.
als de BB nog wat genen van zijn voorvaders heeft zoals die van de BM dant is de 100 meter al genoeg mijn teef van een goede 62 kg loop de eerste 100 meter ook harder dan een whippet hiet in de buurt dus tja je heb het over een sprinter en een marathon loper.

mol :8):
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ach mensen, kom op zeg!
Mijn kennis artificieel?????? Een whippet kan vanuit stilstand in enkele seconde 55 km/uur rennen. Knappe molosser die dat haalt nietwaar?

De kennis en verhalen over molossers die sneller zijn dan windhonden is nu juist artificieel, wat daar ook mee bedoeld wordt. Nooit hebben jullie dat geprobeert en dat kan natuurlijk ook helemaal niet want er kan gewoon nooit een BB zijn die 55 km/uur haalt. BESTAAT NIET! Anders deden ze wel wedstrijden op de korte baan met boerboels :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

En even nog wat, een galgo is niet gefokt om te sprinten maar voor een duurloop. De grey is de sprinter de galgo de lange afstandsloper.

Over artificiele kennis gesproken, die is meestal erg correct nietwaar? :ok:

Snelheid- De Greyhound is een sprinter, erg snel op korte afstanden, ongeveer 70 km per uur. De Galgo is een actieve jager, moet langdurig kunnen galopperen, heeft meer uithoudingsvermogen, ongeveer 48 km per uur.

Knappe boerboel die een galgo vangt dus, nogmaals :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ach mensen, kom op zeg!
Mijn kennis artificieel?????? Een whippet kan vanuit stilstand in enkele seconde 55 km/uur rennen. Knappe molosser die dat haalt nietwaar?

De kennis en verhalen over molossers die sneller zijn dan windhonden is nu juist artificieel, wat daar ook mee bedoeld wordt. Nooit hebben jullie dat geprobeert en dat kan natuurlijk ook helemaal niet want er kan gewoon nooit een BB zijn die 55 km/uur haalt. BESTAAT NIET! Anders deden ze wel wedstrijden op de korte baan met boerboels :roll:
Waarom moet het in de sprint gebeuren dan?
Een dog heeft die sprint niet nodig om uiteindelijk bij zijn prooi te komen.
Gewoon volgen en als de windhond uitgesprint is.....tjakka!!!

Mijn Teef rubia doet het op het strand ook.
Gaat veel snellere honden achterna en loopt ze moe. dan als ze wat snelheid verliezen maait ze met haar voorpoten de honden onderuit :mrgreen:

Al heel wat Borders en Jackies over het strand zien rollen hoor!
Geen windhonden nee, nog niet tegengekomen. maar gellof me, als je een Border of Jackie onderuit kan halen, dan kost het maar ietje meer tijd om een windhond onderuit te leggen.
Martin
Zeer actief

Nou bovenstaande berichten zijn wederom een paar voorbeelden uit de praktijk die er niet om liegen , maar dat is natuurlijk weer niet waar, Dat zou al snel veranderen als de betweters deze honden eens in de realiteit bezig zouden zien
Mol liegt , presa liegt , Cendy liegt en ik lieg, en de boekenlezers hebben gelijk :ok:
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ach mensen, kom op zeg!

je zal raar staan te kijken, ach je zal het ook kunnen zien als martijn toch een keer op piep komt rijden :mrgreen: hoe snel ze wel niet zijn.

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Presa Pais bajos schreef:[
Al heel wat Borders en Jackies over het strand zien rollen hoor!
Geen windhonden nee, nog niet tegengekomen. maar gellof me, als je een Border of Jackie onderuit kan halen, dan kost het maar ietje meer tijd om een windhond onderuit te leggen.
Border collies weet ik niet zo, met jr's zijn helemaal niet snel en houden het ook niet lang vol. Heb tenminste niet meegemaakt dat er een Spokkie eruit liep.
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

:blah: :blah: :blah:

Je blijft een eigenwijze snuiter hoor!

Prima als jij dat denkt en dit jou waarheid is :ok:

Ik wil bij deze trouwens nog mijn verontschuldigingen aanbieden aan al die mensen waarvan hun hond door mijn dog onderuit zijn gehaald en dus al rollende met kwijl besmeurd over de Maasvlakt stuiterden.
Mijn oprechte excuses!
Tja ik ging er nou eenmaal van uit toen ik een dog kocht dat het een sullig, domkijkende. trage kolos zou zijn. :19:
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:Ik ga hier geen discussie zitten houden over welke hond vlotter is.
Ik heb gerenzen aan hoe stupide ik een gesprek laat worden.

Een windhond is tot in het kleinste detail gericht op snelheid. Een molosser heeft niet eens 1 detail dat daarop gericht is.

En halfdode konijnen zitten overal. Die vangt de dikke bejaarde lab van de buren ook.

Klaar.

En trouwens.....de reden dat een galgo een vlakke (dus niet ronde) spiervorm heeft is OMDAT dat het teken van de lange afstandsloper is.
Iemand die anderen gaat vertellen niets over honden te weten moet niet zelf zo dom zijn om een galgo een sprinter te noemen. Daar ga je namelijk zelf nogal mee voor schut.
het gaat er niet om of een galgo wel of geen sprinter is dat is die niet klaar het gaat er om dat er gezegt wordt dat de molosser zoals de BM en de BB dit juist niet zouden zijn, dit is echter in tegendeel waar de honden zijn opgebouwt uit korte spieren niet uit lange spieren wereld van verschil de 1 is voor een kracht explosie de ander voor langer duur.
de kracht explosie van bijde genoemde rassen is over de 200 kg piek vermogen, hoe kom ik hier op omdat ze dat getest hebben voor kunstbanden voor dit soort zwaren rassen die dus dubbel in geweven worden. deze kunnen afzonderlijk 1000 kg op vangen, maar de molloser in dat formaat ziet zelfs nog deze in 1 afzet af tebreken.

piek vermogen in spieren is wel de explosie voor een sprint en niet voor lange afstand.

gomez had een giga sprint niet te kloppen maar moest op een goei 100 a 150 meter over gaan ien die befaamde molloser draf omdat hij gewoon verzuurt. in die mollosser draf liep hij makkelijk 2 a 3 uur, op de tredmill gemiddeld 1 uur.

Martin
Zeer actief

Martijn schreef:
Martin schreef:Nou bovenstaande berichten zijn wederom een paar voorbeelden uit de praktijk die er niet om liegen , maar dat is natuurlijk weer niet waar, Dat zou al snel veranderen als de betweters deze honden eens in de realiteit bezig zouden zien
Mol liegt , presa liegt , Cendy liegt en ik lieg, en de boekenlezers hebben gelijk :ok:
Als jij denkt dat een galgo een sprinter is heb jij daar ook niet zoveel naar gekeken. :roll:

Je kunt het beter bij foto's houden, knul. Als je gaat praten val je door de mand.
Ach 1 foto van mij zegt nog altijd100 x meer als die bep topics van jou, heb je weer een argument gevonden,ik heb helemaal geen interesse in Galgo`s, en weet er geen hol van , ik heb allen interesse in echte honden , geef eerst die mensen eens antwoord, die met feiten aan komen.
Je moest eens weten hoeveel keer jij al door de mand gevallen bent , bij de opletters onder ons , zelf heb je nooit veel te melden he met je eigen (honden??) :denken:
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef: je zal raar staan te kijken, ach je zal het ook kunnen zien als martijn toch een keer op piep komt rijden :mrgreen: hoe snel ze wel niet zijn.

Ik zal niet raar staan tye kijken. Honden zijn snelle beesten, ook molossers...dat ontkent niemand. Maar je moet niet net gaan doen alsof een bodybuilder een baankampioen er uit rent. Niet op de sprint, niet op de lange afstand. Gewoon niet.

.
kijk en nu zijn we op het punt aan gekomen dat ik dus bedoel een BM hoord geen body builder te zijn maar een 100 meter sprinter dus zwaar in de spieren maar geen overdrijving , het hoord een atleet te zijn, en dat zie je dus vandaag de dag niet meer, die over beladen hij die je bij veel honden ziet werkt dus in hun nadeel en zijn ze niet meer zo als de BM hoord te zijn.

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martijn schreef:
Presa Pais bajos schreef::blah: :blah: :blah:

Je blijft een eigenwijze snuiter hoor!

Prima als jij dat denkt en dit jou waarheid is :ok:

Ik wil bij deze trouwens nog mijn verontschuldigingen aanbieden aan al die mensen waarvan hun hond door mijn dog onderuit zijn gehaald en dus al rollende met kwijl besmeurd over de Maasvlakt stuiterden.
Mijn oprechte excuses!
Tja ik ging er nou eenmaal van uit toen ik een dog kocht dat het een sullig, domkijkende. trage kolos zou zijn. :19:
Christus wat asociaal. Voed je hond op.
Idd, wees er maar lekker trots op hoor. :roll:
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:Ik ga hier geen discussie zitten houden over welke hond vlotter is.
Ik heb gerenzen aan hoe stupide ik een gesprek laat worden.

Een windhond is tot in het kleinste detail gericht op snelheid. Een molosser heeft niet eens 1 detail dat daarop gericht is.

En halfdode konijnen zitten overal. Die vangt de dikke bejaarde lab van de buren ook.

Klaar.

En trouwens.....de reden dat een galgo een vlakke (dus niet ronde) spiervorm heeft is OMDAT dat het teken van de lange afstandsloper is.
Iemand die anderen gaat vertellen niets over honden te weten moet niet zelf zo dom zijn om een galgo een sprinter te noemen. Daar ga je namelijk zelf nogal mee voor schut.
het gaat er niet om of een galgo wel of geen sprinter is dat is die niet klaar het gaat er om dat er gezegt wordt dat de molosser zoals de BM en de BB dit juist niet zouden zijn, dit is echter in tegendeel waar de honden zijn opgebouwt uit korte spieren niet uit lange spieren wereld van verschil de 1 is voor een kracht explosie de ander voor langer duur.
de kracht explosie van bijde genoemde rassen is over de 200 kg piek vermogen, hoe kom ik hier op omdat ze dat getest hebben voor kunstbanden voor dit soort zwaren rassen die dus dubbel in geweven worden. deze kunnen afzonderlijk 1000 kg op vangen, maar de molloser in dat formaat ziet zelfs nog deze in 1 afzet af tebreken.

piek vermogen in spieren is wel de explosie voor een sprint en niet voor lange afstand.

gomez had een giga sprint niet te kloppen maar moest op een goei 100 a 150 meter over gaan ien die befaamde molloser draf omdat hij gewoon verzuurt. in die mollosser draf liep hij makkelijk 2 a 3 uur, op de tredmill gemiddeld 1 uur.

Kijk dit herken ik wel. Ik neem het ook onmiddellijk van je aan.
Maar elr werd hier gedaan alsof het niet uitmaakt of je een boerboel of een galgo op de hazenjacht meeneemt. Dat is gewoon gelul.
ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezen :mrgreen:

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Christus wat asociaal. Voed je hond op.
Waarom, het is toch gewoon spelen? :mrgreen:
Ze komen zelf naar haar toe hoor, vooral van die hitsige reuen. Nou als jullie me willen hebben, dan maar helemaal. Whahahahaha!
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef: ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezen :mrgreen:

Neeeejjj...die hou ik voor de zwijnen. :mrgreen:
Ik las trouwens net dat galgo's daar ook voor gebruikt zouden worden. Kijk...dat vind nou weer echt onzin.
ja maar dan meer als de drijf hond opzich. tja mijn keuze is dat ook niet hahahahahaha :mrgreen:

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef: ja mijn keuze zou het ook niet meteen zijn, ik zou dan eerder voor de dogo kiezen :mrgreen:

Neeeejjj...die hou ik voor de zwijnen. :mrgreen:
Ik las trouwens net dat galgo's daar ook voor gebruikt zouden worden. Kijk...dat vind nou weer echt onzin.
ja maar dan meer als de drijf hond opzich. tja mijn keuze is dat ook niet hahahahahaha :mrgreen:

Drijfhond me hol! Ik vind galgo's echt geweldig hoor maar als een zwijn zich omdraait (en dat doet een zwijn dus) dan blijven ze op afstand.
En ze blaffen niet eens.

Galgo's zijn geen helden. Die zorgen te goed voor hun eigen hachie om een zwijnenhond te zijn.

Ik neem dan wel mijn boxertjes mee op zwijnenjacht, ze zijn licht, snel hard en zullen nimmer opgeven :pffff:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Idd, wees er maar lekker trots op hoor.
allemachtig, gaan we nu lopen miepen omdat er wat honden over het strand rollen?
Die honden komen zelf naar mijn teef toe, het is niet zo dat zij ze na gaat jagen vanuit zichzelf he.
:neenee:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Presa Pais bajos schreef:
allemachtig, gaan we nu lopen miepen omdat er wat honden over het strand rollen?
Die honden komen zelf naar mijn teef toe, het is niet zo dat zij ze na gaat jagen vanuit zichzelf he.
dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien..... :denken:
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Ik neem dan wel mijn boxertjes mee op zwijnenjacht, ze zijn licht, snel hard en zullen nimmer opgeven :pffff:
Ja..een boxer is daar ook wel goed voor.
Als je het voor elkaar krijgt hem uit te leggen wat de bedoeling is. :mrgreen:
Moet je ook niet doen, laat het zwijn maar rennen, dan snappen ze gelijk wat de bedoeling is :mrgreen:
Laatst dacht een Borderlollie mijn Feniksje te snel af te zijn na een snauw vanachteren......die had dus pech, veel mensen vergissen zich heel lelijk in de snelheid en de wendbaarheid van een boxertje :pffff:
Rob*
Zeer actief

estelle schreef:
Presa Pais bajos schreef:
dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien..... :denken:
Ja maar dat doen mijn boxertjes ook, die blijven ook erachterheen gaan om ze onderuit te meppen, maar dat is het spel...ik denk niet dat dit nu gezegt is uit grootheidswaanzin.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien.....
Ja tuurlijk, nadat ze uitgenodigd is. Gaan we zout op slakken leggen honnepon?
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Martijn schreef:
Angel-eyes schreef: Ik neem dan wel mijn boxertjes mee op zwijnenjacht, ze zijn licht, snel hard en zullen nimmer opgeven :pffff:
Ja..een boxer is daar ook wel goed voor.
Als je het voor elkaar krijgt hem uit te leggen wat de bedoeling is. :mrgreen:
Moet je ook niet doen, laat het zwijn maar rennen, dan snappen ze gelijk wat de bedoeling is :mrgreen:
Laatst dacht een Borderlollie mijn Feniksje te snel af te zijn na een snauw vanachteren......die had dus pech, veel mensen vergissen zich heel lelijk in de snelheid en de wendbaarheid van een boxertje :pffff:
Ik niet. Ik weet dat van boxers en iemand met een beetje hondenoog ziet het.
Ik vind boxers echt tof...jammer van die ontzettende ktkoppen die ze er tegenwoordig op fokken.

Ik heb er geen platkop op, de oudste teef is wel wat plat, maar de andere 2 hebben ook nooit problemen met ademen, Angeltje wordt ook door de zgn. boxerkenners belachelijk gemaakt door haar feestneusje, laat ze maar lachen, maar ze kan als een gek tekeer gaan zonder ademhalings-stoornissen.....de Boxer is een 800 meter loper :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”