Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rocky loopt al 8 weken mank
Moderator: moderatorteam
- dusk
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- dusk
- Actief
- dusk
- Actief
- dusk
- Actief
- dusk
- Actief
Het bezoek is een lang verhaal maar ik zal het zo kort mogelijk houden.
Die Dick van Zuilen is echt een toffe peer! Heel aardig en vooral heel begrip vol en leuk jegens mijn nogal drukke hond die heen en weer aan het schaatsen was van enthousiasme op de gladde vloer daar!
Na wat voelen en wrikken bleek dat Rocky ook rechts voor ED heeft (hij had het volgens de DA links alleen) Er zijn 4 foto's gemaakt... en daaruit blijkt dat er nogal wat plekken bij zijn gewricht aan het slijten zijn en dat er op diverse plekken dus stukjes bot af zijn gebroken.
Hij heeft er niet echt op aangedrongen om rocky te laten opereren... Ik moest er goed over nadenken met mijn vriendin omdat we niet zoveel geld hebben. In de tussentijd zou het niet echt veel kwaad kunnen als we nog even zouden wachten met opereren. Het hoefde ook niet perse erger te worden als we helemaal niet zouden opereren zei hij.
Ook heeft hij rocky zijn heupen gechecked en uit de kom gedraaid en er weer in geduwd. Ging weer in de kom met een "klak" geluid... wat nogal eng door zijn hele lichaam heen ging (ik hield hem in de houdgreep) het erin klakken ging al bij een hoek van 45 graden... wat dus niet echt goed was... hij heeft aanleg voor HD maar daar hoefde hij niet perse last van te krijgen.
Al met al werd ik hier wel een beetje droevig door...
We hadden een beetje pech met rocky eigenlijk zei hij want rocky heeft het slechtse van beide rassen mee waar hij mee gekruist is...
Maar qua karakter en persoonlijkheid heeft hij absoluut het beste mee van beide!!!
Ik moest alle foto's afstaan aan hem dus sorry voor zoveel tekst en zo weinig plaatjes
maar ik had er geen meer!
Die Dick van Zuilen is echt een toffe peer! Heel aardig en vooral heel begrip vol en leuk jegens mijn nogal drukke hond die heen en weer aan het schaatsen was van enthousiasme op de gladde vloer daar!
Na wat voelen en wrikken bleek dat Rocky ook rechts voor ED heeft (hij had het volgens de DA links alleen) Er zijn 4 foto's gemaakt... en daaruit blijkt dat er nogal wat plekken bij zijn gewricht aan het slijten zijn en dat er op diverse plekken dus stukjes bot af zijn gebroken.
Hij heeft er niet echt op aangedrongen om rocky te laten opereren... Ik moest er goed over nadenken met mijn vriendin omdat we niet zoveel geld hebben. In de tussentijd zou het niet echt veel kwaad kunnen als we nog even zouden wachten met opereren. Het hoefde ook niet perse erger te worden als we helemaal niet zouden opereren zei hij.
Ook heeft hij rocky zijn heupen gechecked en uit de kom gedraaid en er weer in geduwd. Ging weer in de kom met een "klak" geluid... wat nogal eng door zijn hele lichaam heen ging (ik hield hem in de houdgreep) het erin klakken ging al bij een hoek van 45 graden... wat dus niet echt goed was... hij heeft aanleg voor HD maar daar hoefde hij niet perse last van te krijgen.
Al met al werd ik hier wel een beetje droevig door...
We hadden een beetje pech met rocky eigenlijk zei hij want rocky heeft het slechtse van beide rassen mee waar hij mee gekruist is...
Maar qua karakter en persoonlijkheid heeft hij absoluut het beste mee van beide!!!
Ik moest alle foto's afstaan aan hem dus sorry voor zoveel tekst en zo weinig plaatjes
Laatst gewijzigd door dusk op 10 feb 2005 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- dusk
- Actief
-
rooiewil
- Vaste gebruiker
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- donna
- Zeer actief
- dusk
- Actief
Ja inderdaad...
Als ik hem zou laten opereren dan zou hij ook het spaakbeek breken om het een beetje te verlengenzodat de pasvorm bij het gewricht beter aan zou sluiten. Maar omdat rocky beide benen ED heeft (rechts wel beduidend minder dan links) kan het best zijn dat hij na de operatie met rechts gaat manken.
De Orthopeed legde het zo uit... Heb je in elke schoen een steentje en haal je er links eentje weg dan loopt je rechts ineens kreupel. En geld voor 1 operatie hebben we niet maar zou wel via de bank geregeld kunnen worden maar 2 operaties dat kunnen we echt niet betalen...
Dus daarom wachten we even af en zorgen we dat hij veel rust heeft... we moesten hem aan de lijn houden en vooral dun houden qua gewicht.
Als ik hem zou laten opereren dan zou hij ook het spaakbeek breken om het een beetje te verlengenzodat de pasvorm bij het gewricht beter aan zou sluiten. Maar omdat rocky beide benen ED heeft (rechts wel beduidend minder dan links) kan het best zijn dat hij na de operatie met rechts gaat manken.
De Orthopeed legde het zo uit... Heb je in elke schoen een steentje en haal je er links eentje weg dan loopt je rechts ineens kreupel. En geld voor 1 operatie hebben we niet maar zou wel via de bank geregeld kunnen worden maar 2 operaties dat kunnen we echt niet betalen...
Dus daarom wachten we even af en zorgen we dat hij veel rust heeft... we moesten hem aan de lijn houden en vooral dun houden qua gewicht.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,dusk schreef:De Orthopeed legde het zo uit... Heb je in elke schoen een steentje en haal je er links eentje weg dan loopt je rechts ineens kreupel.
Zo legde de orthopeed het destijds ook uit bij Lana. Maar stel je eens voor dat je iedere dag moet lopen op schoenen waar een steentje in zit?! Zo loopt jullie hond nu iedere dag.
En de hond op deze leeftijd alleen maar aan de lijn uitlaten, lijkt me ook niet erg leuk voor hem en voor jullie, toch?
Kun je de operaties niet in termijnen betalen?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- dusk
- Actief
Ik tegen dick van zuilen:
Goh hoe flexibel zijn jullie met betalingen:
Dick van zuilen:
Zo flexibel als een looien deur...
Wat er gebeurt moet ook direct betaald worden...
-----------------------------------------------------------------
Dus geen termijnen helaas... en we zijn nu al 300,- kwijt aan foto's en consult alleen van DA en Orthopeed... plus 800- operatie kosten en daarna nog een keer bezoek en een foto wordt +_ 75,- dus alles bij elkaar +_1175,- voor een poot.
Scoob:
Jij hebt destijd beide poten laten doen? Tegelijkertijd of met een rust ertussen?
Dick van zuilen:
Dus geen termijnen helaas... en we zijn nu al 300,- kwijt aan foto's en consult alleen van DA en Orthopeed... plus 800- operatie kosten en daarna nog een keer bezoek en een foto wordt +_ 75,- dus alles bij elkaar +_1175,- voor een poot.
Scoob:
Jij hebt destijd beide poten laten doen? Tegelijkertijd of met een rust ertussen?

- donna
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,dusk schreef:Ik tegen dick van zuilen:
Dick van zuilen:
Scoob:
Misschien kun je eens bij een andere orthopeed informeren of je daar wel in termijnen kunt betalen? Probeer het eens bij de Wagenrenk in Wageningen bijvoorbeeld. Daar zit een erg goede orthopeed (dr. Govers). Stel dat zij wel betalen in termijnen accepteren? Dan kan jullie hond toch gewoon geopereerd worden!
Lana is inderdaad ook aan beide voorpoten geopereerd. Eerst de elleboog waar ze het meest last van had en zes weken later de andere elleboog. Gelijktijdig opereren, wilden ze niet, omdat ze ook de mogelijkheid moest hebben om fatsoenlijk te revalideren aan de geopereerde elleboog.
Groetjes, Karen
- dusk
- Actief
Misschien geen slecht idee inderdaad...
We hebben geen auto dus zo ver weg wordt misschien moeilijk...
Weet er nog iemand een goeie orthopeed verder in de buurt van amsterdam?
P.s. Hoelang heeft het geduurd dat je hond was gerevalideerd van beide poten? en hoelang duurde het voordat de 2e poot geopereerd werd?
We hebben geen auto dus zo ver weg wordt misschien moeilijk...
Weet er nog iemand een goeie orthopeed verder in de buurt van amsterdam?
P.s. Hoelang heeft het geduurd dat je hond was gerevalideerd van beide poten? en hoelang duurde het voordat de 2e poot geopereerd werd?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, Dorith Aaron! Zij is orthomanueel dierenarts. Zie: www.kreupeldier.nl Zij is ook echt erg goed en enorm begaan met de honden die bij haar komen. Ik zou het zeker eens informeren bij haar!dusk schreef:Weet er nog iemand een goeie orthopeed verder in de buurt van amsterdam?
In het totaal heeft Lana ongeveer drie maanden gerevalideerd. Zes weken na de eerste elleboog is ze aan de andere elleboog geopereerd.
Groetjes, Karen
- dusk
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,dusk schreef:Zo snel toch wel dus? Maar in ons nieuwe huis hebben we een halve trap en dat zal dus niet gaan denk ik met een operatie en een been in het gips....en een hond van 36 Kg til je niet zo gauw ook... Moeten we hem nog langer missen bij mijn vader als hij geopereerd wordt![]()
Lana zat niet in het gips na haar operatie, hoor. Er zat voor een weekje verband om heen en verder niets.
Maar traplopen is zowiezo niet goed voor een zware hond en helemaal niet voor een hond met ED en vermoedens op HD natuurlijk. Ik denk ook dat het niet aan te bevelen om gedurende de hele revalidatie hem trappen te laten lopen.
Groetjes, Karen
- dusk
- Actief
Nee dat gaan we zeker niet laten doen als hij geopereed wordt... maar omdat zijn spaakbeen gebroken moet worden en dan verlengd zal worden denk ik wel dat er gips omheen gaat. En daarom zeg ik... als hij geopereerd zal worden dan blijft hij dus bij mij vader want die heeft een lift....
Ik ga nu zoveel mogelijk met mijn vriendin langs bij rocky om hem te zien want we missen hem zo!
Maar dan moet ik hem zo lang missen... hij woont nu al bij mijn vader in totdat we ons eigen huis hebben... anders zou hij elke dag 2 trappen op en af moeten lopen +_ 5x per dag.
In ons nieuwe huis welke we gekocht hebben zit een halve trap die niet zo steil is. Dus al een hele vooruitgang en dat huis hebben we gekocht ook voor hem...
Ik ga nu zoveel mogelijk met mijn vriendin langs bij rocky om hem te zien want we missen hem zo!
Maar dan moet ik hem zo lang missen... hij woont nu al bij mijn vader in totdat we ons eigen huis hebben... anders zou hij elke dag 2 trappen op en af moeten lopen +_ 5x per dag.
In ons nieuwe huis welke we gekocht hebben zit een halve trap die niet zo steil is. Dus al een hele vooruitgang en dat huis hebben we gekocht ook voor hem...
Laatst gewijzigd door dusk op 11 feb 2005 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Sjiel
- Zeer actief
- dusk
- Actief
Ik denk het niet... want als ze er eentje helpen dan moeten ze de rest ook helpen... en dat schijnen er een hele hoop te zijn helaas! Triest is het...Sjiel schreef:Misschien hebben ze bij de dierenbescherming een potje?
70% van de bernersennen honden blijken hier last van te hebben... dat verwacht je toch niet als je zoveel geld betaalt bij een goede fokker?

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk niet dat je veel keuze hebt Jeroen. Je hond zal een keer onder het mes moeten en hoe langer je wacht hoe groter de kans op schade aan de gewrichten. Kan je geen regeling treffen met bv ouders of zo om je het bedrag van de operatie voor te schieten?
Ik zou zelf niet te lang wachten met opereren.
Ik zou zelf niet te lang wachten met opereren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- dusk
- Actief
Ja.... ouders kunnen we niet echt op terug vallen... zijn zowel aan mijn kant als aan de kant van mijn vriendin niet echt rijk.
Er is alleen maar 1 optie... geen bed kopen maar inplaats daarvan een matras op de grond en geen bank... en de muren voorlopig geen laagje verf...
Want ik wil inderdaad toch wel dat ons kereltje het beste eruit haalt wat er uit gehaald kan worden. Ik voel me er nogal emotioneel onder en dat heb ik nog nooit meegemaakt... zo'n onschuldige en machteloze hond doet je echt wat....
Ik ga toch mijn best doen om mijn vriendin over te halen voor deze operatie denk ik...
Er is alleen maar 1 optie... geen bed kopen maar inplaats daarvan een matras op de grond en geen bank... en de muren voorlopig geen laagje verf...
Want ik wil inderdaad toch wel dat ons kereltje het beste eruit haalt wat er uit gehaald kan worden. Ik voel me er nogal emotioneel onder en dat heb ik nog nooit meegemaakt... zo'n onschuldige en machteloze hond doet je echt wat....
Ik ga toch mijn best doen om mijn vriendin over te halen voor deze operatie denk ik...
Laatst gewijzigd door dusk op 11 feb 2005 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat je je inderdaad moet realiseren dat je dat bed ook over een half jaar kan kopen. Als je je hond pas over een aantal maanden laat opereren heb je geen idee wat er met alle andere gewrichten is gebeurd en in hoeverre beschadigingen gaan zorgen voor nog meer ellende..en dus nog meer rekeningen in de toekomst.dusk schreef:Ja.... ouders kunnen we niet echt op terug vallen... zijn zowel aan mijn kant als aan de kant van mijn vriendin niet echt rijk.
En echt..van geen bed slaap je geen minuut minder..van een hond met problemen lig je wakker zoals je merkt.
Geluk zit hem niet in spullen maar in geluk van geliefden om je heen en daar hoort Rocky bij. Daar moet je ook voor gaan Jeroen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- dusk
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tja, ik kan het alleen met mijn voorgangers eens zijn: dit geneest niet zonder operatie.
Zonder operatie heb je een hond met pijn, die mank loopt en die artrose zal ontwikkelen. In mijn ogen heb je geen keuze en zal je op een of andere manier aan het geld moeten komen om de hond te laten opereren, hoe eerder hoe beter.
Sterkte.....
Zonder operatie heb je een hond met pijn, die mank loopt en die artrose zal ontwikkelen. In mijn ogen heb je geen keuze en zal je op een of andere manier aan het geld moeten komen om de hond te laten opereren, hoe eerder hoe beter.
Sterkte.....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eline heeft het heel goed verwoord, daar heb je echt wat aan denk ik.
Als je een hond neemt, heb je ook eigenlijk gewoon de plicht om alles te doen wat nodig is om je hond een gezond en gelukkig leven te geven, voor zover dat medisch gezien mogelijk is. Indien hier een operatie voor nodig is zoals in jouw geval, dan hoort dat ook bij je plicht, hoe moeilijk het ook financieel gezien kan zijn...
Je zou met je dierenarts misschien kunnen overleggen of je de operatie in termijnen terug mag betalen, soms wordt dat wel gedaan (maar misschien heb je die optie al besproken, ik heb niet de hele topic doorgelezen).
En anders inderdaad maar even wachten met een nieuw bed en een lik verf op de muur...
Sterkte in ieder geval, je zit in een rotsituatie nu.
Als je een hond neemt, heb je ook eigenlijk gewoon de plicht om alles te doen wat nodig is om je hond een gezond en gelukkig leven te geven, voor zover dat medisch gezien mogelijk is. Indien hier een operatie voor nodig is zoals in jouw geval, dan hoort dat ook bij je plicht, hoe moeilijk het ook financieel gezien kan zijn...
Je zou met je dierenarts misschien kunnen overleggen of je de operatie in termijnen terug mag betalen, soms wordt dat wel gedaan (maar misschien heb je die optie al besproken, ik heb niet de hele topic doorgelezen).
En anders inderdaad maar even wachten met een nieuw bed en een lik verf op de muur...
Sterkte in ieder geval, je zit in een rotsituatie nu.