Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

estelle schreef:ok.
Alleen denk ik dat nog steeds mijn stukjes niet 'gesnapt' worden.
Ik heb niet gezegd dat een molosser (of weet ik veel wat voor hond) niet buiten gehouden kan worden. Wat ik bedoel is dat een hond die midden in de winter buiten zit wel de vacht daarvoor moet kunnen ontwikkelen zodat hij/zij beschermd wordt tegen de kou.
Een hond die meer binnen zit met de verwarming lekker aan en afentoe een paar uurtjes buiten ontwikkelt die wintervacht niet, een hond die vanaf de zomer buiten zit en afentoe een uurtje binnen ontwikkelt die vacht wel.

Bij ons op de herderclub zie je duidelijk welke herders er binnen 'leven' en welke er in een kennel zitten. Die 'kennel herders' hebben een veel dikkere vollere vacht dan de herders die binnen zitten.

dat is wat ik probeer te zeggen...niet dat een molosser niet buiten gehouden kan worden.
:wink:

Ik snap jou stukje wel hoor en daar heb je helemaal gelijk in. Zeker als ze binnen in een verwarmde omgeving gehouden worden.
Ik reageerde ook, zie quote, op een stukje van Marc die stelde dat molossers slecht buiten gehouden kunnen worden omdat ze meestal geen ondervacht hebben.
BTW een Cane Corso heeft toch wel een ondervacht? :idea: Of zit ik mis?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

little-wolf schreef:maar wie gooit een hond in alleen in de winter buiten?
Ik geloof niet dat Estelle dat zegt, ik denk dat ze bedoelt dat het voor een hond beter is om of IN de kennel te zitten of binnen, kwa vacht dan. Dus dat er teveel verschil zit tussen de temperaturen in de winter als de hond snachts binnen zit en overdag buiten :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Presa Pais bajos schreef:Ik reageerde ook, zie quote, op een stukje van Marc die stelde dat molossers slecht buiten gehouden kunnen worden omdat ze meestal geen ondervacht hebben.
Naast het feit dat een molosser graag aansluiting aan het gezin heeft. Veel mensen zeggen in Spanje leven ze ook buiten, tuurlijk, maar vergeet niet dat Spanjaarden ook buiten leven. In NL zit niemand in de tuin van november tot april, de hond heeft relatief dus erg weinig aanspraak en al helemaal geen plaats in het gezin als hij permanent buiten leeft :wink:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

MARC_S schreef:
Presa Pais bajos schreef:Ik reageerde ook, zie quote, op een stukje van Marc die stelde dat molossers slecht buiten gehouden kunnen worden omdat ze meestal geen ondervacht hebben.
Naast het feit dat een molosser graag aansluiting aan het gezin heeft. Veel mensen zeggen in Spanje leven ze ook buiten, tuurlijk, maar vergeet niet dat Spanjaarden ook buiten leven. In NL zit niemand in de tuin van november tot april, de hond heeft relatief dus erg weinig aanspraak en al helemaal geen plaats in het gezin als hij permanent buiten leeft :wink:
Nou als ik 1 ding geleerd heb van Spanjaarden is dat de meeste toch wel iets anders met hun dieren omgaan dan wij, het feit dat wij honden binnen houden die dan ook nog eens op de bank enz mogen liggen vinden de meeste toch wel iets vreemd, de honden die ik daar gezien heb worden idd veelal buiten gehouden maar krijgen echt over het algemeen veel minder aandacht dan hier, een hond die daar gehouden wordt met een taak wordt vaak enkel en alleen voor zijn taak gehouden.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Een DC in Tenerife/Spanje neemt een heel andere rol in beslag als een hond hier in Nederland. Daar is het een vorm van alarm systheem zeg maar. Natuurlijk moeten ze braaf en lief zijn tegen het gezin, maar ik heb ze ook diverse malen op garage bedrijven, bouwplaatsen en erven zien rondlopen waar geen kip kwam. Daar voeren ze alleen de taak als waker uit. De baas zet daar 1 keer per week een open zak brokken neer en dat was het dan.
Ga je kijken naar de showhonden, dan is het een ander verhaal. Maar ook die worden meestal buiten in kennels gehouden.

Dat wij geen buitencultuur hebben is waar. Maar die keren dat wij buiten zaten met onze buren, zaten alleen onze honden erbij. Die van hun bleven mooi achter het hek.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

cloris schreef:
Ik geloof niet dat Estelle dat zegt, ik denk dat ze bedoelt dat het voor een hond beter is om of IN de kennel te zitten of binnen, kwa vacht dan. Dus dat er teveel verschil zit tussen de temperaturen in de winter als de hond snachts binnen zit en overdag buiten :wink:
dank u!!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

cloris schreef:
maar zomers kan de temp. ook veel schelen met dag en nacht.
estelle

little-wolf schreef:
cloris schreef:
:roll: laat maar zitten.....
cloris
Zeer actief

little-wolf schreef:
cloris schreef:
Daar gaat het toch niet over of wel soms :denken:

het gaat om de temperatuurverschillen waaraan de hond wordt blootgesteld in de winter als hij van een warme huiskamer snachts naar de kou buiten (overdag) moet, daar kan hij zijn vacht niet op aanpassen, die verschillen zijn vele malen groter (denk aan kachel) dan in de zomer.
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Presa Pais bajos schreef:BTW een Cane Corso heeft toch wel een ondervacht? :idea: Of zit ik mis?
De cane corso heeft een hele lichte ondervacht maar marc schreef het al, een cane corso is een gezelschapsdier en in Nederland echt niet geschikt om buiten te zitten hoor.
Ik heb er hier 1 die heeft anderhalf jaar buiten gezeten en jullie willen niet weten hoe zijn vacht en zijn conditie eruit zag.
En dan heb ik het toch over een tochtvrije kennel maar half open.

Nee een cc hoort niet buiten.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

cane corso schreef:
Presa Pais bajos schreef:BTW een Cane Corso heeft toch wel een ondervacht? :idea: Of zit ik mis?
De cane corso heeft een hele lichte ondervacht maar marc schreef het al, een cane corso is een gezelschapsdier en in Nederland echt niet geschikt om buiten te zitten hoor.
Ik heb er hier 1 die heeft anderhalf jaar buiten gezeten en jullie willen niet weten hoe zijn vacht en zijn conditie eruit zag.

Hoe worden ze in Italië gehouden? Wat is de functie van de CC en waar zijn ze voor gefokt?
Ik ben een CC leek :roll:
laeken
Zeer actief

Een windhond wordt in Spanje jaarrond in een kennel gezet en na de jacht- of baancarriere opgehangen :19: Toch komen de podenco espagnol en bv de galgo oorspronkelijk uit Spanje.

Ik denk niet dat we de manier van hondenhouden en verzorgen in Spanje als voorbeeld mogen stellen voor de manier waarop wij hier met Spaanse rassen om zouden moeten gaan. Wij weten en kunnen beter :ok: :mrgreen:

Voor Italie geldt precies hetzelfde, alleen zijn ze daar iets minder bruut. Ik heb tijdens vakanties daar ook cc zien lopen met muilkorven en een dikke stok in de hand van een dame van 80 jaar, niet bepaald DE manier om met die honden om te gaan lijkt me. Veel veel veel cc achtige honden aan kettingen met bijtwonden door lokale zwerfhonden. :boos:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Een windhond wordt in Spanje jaarrond in een kennel gezet en na de jacht- of baancarriere opgehangen :19: Toch komen de podenco espagnol en bv de galgo oorspronkelijk uit Spanje.

Ik denk niet dat we de manier van hondenhouden en verzorgen in Spanje als voorbeeld mogen stellen voor de manier waarop wij hier met Spaanse rassen om zouden moeten gaan. Wij weten en kunnen beter :ok: :mrgreen:

Voor Italie geldt precies hetzelfde, alleen zijn ze daar iets minder bruut. Ik heb tijdens vakanties daar ook cc zien lopen met muilkorven en een dikke stok in de hand van een dame van 80 jaar, niet bepaald DE manier om met die honden om te gaan lijkt me. Veel veel veel cc achtige honden aan kettingen met bijtwonden door lokale zwerfhonden. :boos:
Je scheert hier wel alles over 1 kam.

Een Galgo is een race hond en hoe die na de race gehouden wordt verschilt idd per land. Hier wsch in huiselijke kring in Spanje wsch in een kennel of erger. Maar het blijft een racer, daar is hij voor gefokt.

Een DC is een waak en verdedigings hond. Dat ligt in zijn karakter. Hoe hij daarbij gehouden wordt ligt weer aan de eigenaar. In Tenerife op een verlaten stuk land of op een dak. In Nederland in huis met uitloop in de tuin.
Maar ik heb ook zat voorbeelden van mensen die hun DC in huis hielden hoor.

Ik denk toch dat je verder moet kijken naar de functie en oorsprong van een ras. Een labrador zwemt, een Beagle blaft, een Teckel kruipt in een konijnen hol, een Border Collie hoedt. Als je al die rassen goed bedoeld de zelfde leefomstandigheid zou geven denk ik dat sommige rassen zich daar toch niet helemaal goed bij voelen.

Ieder ras zijn uitdaging, zijn specifieke karakter eigenschap, zijn manier van werken. Ik vind wel dat een toekomstige eigenaar van een ras genoeg informatie en kennis moet vergaren zodat ze weten wat ze te wachten staat.
laeken
Zeer actief

Presa Pais bajos schreef:
Ik denk toch dat je verder moet kijken naar de functie en oorsprong van een ras. Een labrador zwemt, een Beagle blaft, een Teckel kruipt in een konijnen hol, een Border Collie hoedt. Als je al die rassen goed bedoeld de zelfde leefomstandigheid zou geven denk ik dat sommige rassen zich daar toch niet helemaal goed bij voelen.
Mijn alternatief voor een ketting of een kennel is ook niet stil liggen in een mand binnen :eek:
Ik ga er zowiezo vanuit dat mensen die bewust kiezen voor een ras weten wat ze doen. Ik wilde dus helemaal niet zeggen dat een galgo hetzelfde leven moet krijgen als een dc. :denken:

Alleen in huis leven met uitloop naar buiten kan elk ras wel waarderen. Of denk je dat een dc liever buiten woont in een hok in de tuin? Dat geloof ik nl niet. Hij prefereert net als elke andere hond de vrijheid en de keuzemogelijkheid. Als hij wil mag hij dagen lang buiten liggen, maar wil hij spelen of aanspraak dan kan hij binnen komen uit vrije keus.

Op die manier is een beagle, een galgo, een tekkel en een dc blij. Wat je er verder mee doet is rasafhankelijk natuurlijk.

Een hond alleen is nooit blijer dan een hond met gezelschap, het is en blijft een roedeldier.
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Mijn alternatief voor een ketting of een kennel is ook niet stil liggen in een mand binnen :eek:
Ik ga er zowiezo vanuit dat mensen die bewust kiezen voor een ras weten wat ze doen. Ik wilde dus helemaal niet zeggen dat een galgo hetzelfde leven moet krijgen als een dc. :denken:

Alleen in huis leven met uitloop naar buiten kan elk ras wel waarderen. Of denk je dat een dc liever buiten woont in een hok in de tuin? Dat geloof ik nl niet. Hij prefereert net als elke andere hond de vrijheid en de keuzemogelijkheid. Als hij wil mag hij dagen lang buiten liggen, maar wil hij spelen of aanspraak dan kan hij binnen komen uit vrije keus.

Op die manier is een beagle, een galgo, een tekkel en een dc blij. Wat je er verder mee doet is rasafhankelijk natuurlijk.

Een hond alleen is nooit blijer dan een hond met gezelschap, het is en blijft een roedeldier.
Mee eens.
Dus we zijn er uit. :wink:
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

cane corso schreef:

Hoe worden ze in Italië gehouden? Wat is de functie van de CC en waar zijn ze voor gefokt?
Ik ben een CC leek :roll:
Er zijn genoeg Italiaanse fokkers die hun cc's buiten hebben maar in dichte kennels dus dit vindt ik niet echt buiten.
maar er zijn ook genoeg fokkers die hun cc in huis hebben.
Een cc is van origine niet een waak en verdedigings hond in de zin van waak en verdediging voor het huis maar wel voor het vee.
Het zijn perfecte drijvers en als de Italianen visite over de vloer kregen voor een wijnte en een gezellige babbel moest dit onverstoord kunnen en konden ze veilig langs de cc.
De cc wordt hier in Italie over het algemeen niet meer voor gebruikt.

en dat je ze gemuilkorfd ziet lopen is normaal dit moeten in principe alle honden in Italie maar houden zich er niet aan net als in Spanje.

Ik ga in januari als alles goed gaat een paar fokkers bezoeken in de omgeving van Milaan en ga daar de show in Milaan bezoeken en ik zal dan mijn ogen de kost geven.
Mijn oren zullen minder horen want ik kan absoluut geen italiaans.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

cane corso schreef:

Ik ga in januari als alles goed gaat een paar fokkers bezoeken in de omgeving van Milaan en ga daar de show in Milaan bezoeken en ik zal dan mijn ogen de kost geven.
Mijn oren zullen minder horen want ik kan absoluut geen italiaans.
das gaaf zeg!
ik zou begin van t jaar met de fokker van balou naar spanje zijn geweest om dc's te bekijken. helaas door pers. omstandigheden ging dat niet door.
maar ik hoop ooit nog es naar spanje te gaan om de dc dara te bewonderen.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef:Voor de mensen die geen inbrekers willen, neem een herdermiks, allerter en waakser komen ze niet en zodra een inbreker 1 vinger door een hek of raam zet staat daar de hond.

Mij aanvallen of lastig vallen is ook geen optie met Wuilus. Wel kan ze met kinderen en is ze een supergoed opgevoedde huishond zover dat lukt met een geflipte herplaatser :ok:

Je hebt daar helemaal geen presa of cc voor nodig, die neem je als je verzot bent op het ras en echt kiest voor zo'n type hond, nooit als afschrikmiddel of personal protectiondog :kotz: :eek:
Ikzelf ben tussen bouviers opgegroeid en een oom van mij werkt met herders en bezit zelf 2 groenendaelers,maar ikzelf zie toch liever de onverschrokkenheid en imposante lichamen die je in veel mollossers ziet.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
laeken
Zeer actief

greatdane schreef:Ikzelf ben tussen bouviers opgegroeid en een oom van mij werkt met herders en bezit zelf 2 groenendaelers,maar ikzelf zie toch liever de onverschrokkenheid en imposante lichamen die je in veel mollossers ziet.
Die imposante lichamen kan ik niet ontkennen natuurlijk, maar als de herders van je oom, die er mee werkt, niet onverschrokken zijn doet hij iets verkeerd :wink:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
greatdane schreef:Ikzelf ben tussen bouviers opgegroeid en een oom van mij werkt met herders en bezit zelf 2 groenendaelers,maar ikzelf zie toch liever de onverschrokkenheid en imposante lichamen die je in veel mollossers ziet.
Die imposante lichamen kan ik niet ontkennen natuurlijk, maar als de herders van je oom, die er mee werkt, niet onverschrokken zijn doet hij iets verkeerd :wink:
inderdaad dan heeft ie niet de goede herders uitgekozen hoor!
Natuurlijk zit er enorm veel verschil in de ene herder en de andere maar das bij de mollossers net zo.
Ik kom hier vrij veel mollossers tegen die er inderdaad erg indrukwekkend uitzien maar als je 'boe' roept schijten ze 10 kleuren.....en zo ken ik oook een hoop herders.

Alleen al tussen mijn eigen 3 herders zit enorm veel verschil; Hera staat echt haar 'mannetje', die is nauwelijks ergens van onder de indruk en als ze wat wil dan doet ze wat er voor nodig is ookal brengt dat voor haar enorme risico's mee.
Chello is daarbij een enorme schijtluis, als bijv. zijn bal van een brug het water inflikkert is er geen haar op z'n lijf dat ooit maar zal denken he water in te springen, Hera springt zo haar bal achterna...........
Ghaya zit tussen Hera en Chello in.....
greatdane
Zeer actief

estelle schreef:
MARC_S schreef:
inderdaad dan heeft ie niet de goede herders uitgekozen hoor!
Natuurlijk zit er enorm veel verschil in de ene herder en de andere maar das bij de mollossers net zo.
Ik kom hier vrij veel mollossers tegen die er inderdaad erg indrukwekkend uitzien maar als je 'boe' roept schijten ze 10 kleuren.....en zo ken ik oook een hoop herders.

Alleen al tussen mijn eigen 3 herders zit enorm veel verschil; Hera staat echt haar 'mannetje', die is nauwelijks ergens van onder de indruk en als ze wat wil dan doet ze wat er voor nodig is ookal brengt dat voor haar enorme risico's mee.
Chello is daarbij een enorme schijtluis, als bijv. zijn bal van een brug het water inflikkert is er geen haar op z'n lijf dat ooit maar zal denken he water in te springen, Hera springt zo haar bal achterna...........
Ghaya zit tussen Hera en Chello in.....
Met de groenendaelers wordt niet gewerkt,maar komen wel uit hele goede lijnen ik weet zo de naam effe niet kan ik eventueel navragen.Verder vind ik de meeste herders die ik ken erg zenuwachtig en beetje "schrikkerig" reageren tuurlijk ze zullen niet allemaal zo zijn,maar de meeste wel vind ik.Ook de bouviers die wij vroeger hadden waren de meeste gewoon doetjes en als ik dan kijk naar bv mijn dog of de andere mollossers die ik ken dan zijn deze erg zelfverzekerd en weet ik 100% zeker dat hij er zal zijn indien nodig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bouviers horen de kalmte zelf te zijn tot er wat gebeurd en dan zijn ze er, meer zoals een molosser dus.
Groenendalers zijn bekend om hun verlies aan karakter wat betreft de oorspronkelijkheid. Een groenendaler is dus niet meer geschikt voor africhting, tenminste 90% van de groenendalers niet. Verder kampt het ras met nervositeitsproblemen, net als de terveur.

Een mechel waar verkeerd mee gewerkt wordt is ook geen toonbeeld vanm kalmte en beheersing inderdaad.

Een goede Duitser of een kalme mechel is echter de beste waakhond die er is. Ze reageren op elke piep, kraak of zucht met hun oren, blijkt er wat te zijn dan staan ze op de plek des onheils binnen 2 seconden.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

MARC_S schreef: Een goede Duitser of een kalme mechel is echter de beste waakhond die er is. Ze reageren op elke piep, kraak of zucht met hun oren, blijkt er wat te zijn dan staan ze op de plek des onheils binnen 2 seconden.
Hier kan ik niet anders dan mee eens zijn. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Joy C schreef:
MARC_S schreef: Een goede Duitser of een kalme mechel is echter de beste waakhond die er is. Ze reageren op elke piep, kraak of zucht met hun oren, blijkt er wat te zijn dan staan ze op de plek des onheils binnen 2 seconden.
De beste waakhond die er is dat is volgens mij toch echt de fila brasileiro die is onovertroffen en boerboel is een hele goede nr.2.Ik ken helaas niet genoeg boerboels om erover te oordelen,maar filas ken ik wel en daar kan echt geen 1 herder,bouvier of wat dan ook tegen op.Tuurlijk is een bouvier ook een hele goede waakhond en veel herders misschien ook wel,maar de beste :denken:
Afbeelding
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsa »

greatdane schreef:
Joy C schreef:
De beste waakhond die er is dat is volgens mij toch echt de fila brasileiro die is onovertroffen en boerboel is een hele goede nr.2.Ik ken helaas niet genoeg boerboels om erover te oordelen,maar filas ken ik wel en daar kan echt geen 1 herder,bouvier of wat dan ook tegen op.Tuurlijk is een bouvier ook een hele goede waakhond en veel herders misschien ook wel,maar de beste :denken:
ben het hier helemaal mee eens, denk alleen dat de boerboel zijn tweede plaats moet delen met een Tosa Inu :roll:

:ok:
Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Elsa schreef:
greatdane schreef:
Joy C schreef:
ben het hier helemaal mee eens, denk alleen dat de boerboel zijn tweede plaats moet delen met een Tosa Inu :roll:

:ok:
Waarom wordt de DC weer overgeslagen hier :boos:
little-wolf
Zeer actief

Waarom wordt de DC weer overgeslagen hier :boos:
zijn niet imposant genoeg? :U:
laeken
Zeer actief

Kijk, het verschil zit hem in het feit dat ik geen waakhond hoef die een inbreker verscheurd. Tuurlijk is een Fila en ook een boerboel geschikter voor het verscheuren van inbrekers, of pubers waarvan de voetbal in de tuin vliegt om maar wat te noemen :roll: .
Een herder is gewoon allert en slaat aan, gebeten wordt er als dat genegeerd wordt en dan heeft iemand wat gaatjes. :ok: Dat is voor mij al ruim voldoende.

Voor moordpartijen en afslachtingen zou ik zelf ook voor de fila en de boerboel gaan, maar ik ben zo niet :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Kijk, het verschil zit hem in het feit dat ik geen waakhond hoef die een inbreker verscheurd. Tuurlijk is een Fila en ook een boerboel geschikter voor het verscheuren van inbrekers, of pubers waarvan de voetbal in de tuin vliegt om maar wat te noemen :roll: .
Een herder is gewoon allert en slaat aan, gebeten wordt er als dat genegeerd wordt en dan heeft iemand wat gaatjes. :ok: Dat is voor mij al ruim voldoende.

Voor moordpartijen en afslachtingen zou ik zelf ook voor de fila en de boerboel gaan, maar ik ben zo niet :ok: :mrgreen:
Ik ben vaker bijna gebeten door een herder dan door een molosser. Met name dan de Mechelaar. Angsthappers :pffff:
laeken
Zeer actief

Ik ben vaker bijna gebeten door een herder dan door een molosser. Met name dan de Mechelaar. Angsthappers :pffff:
Tuurlijk, daar zijn er meer van. Angsthappers worden het met domme bazen, in de africhting en bewaking heb je niks aan een angshapper en heb je alleen herders :idea: Dingdong! Za; toch zijn redenen wel hebben. :wink: Ze zijn bv slim itt.

Maar als het zo doorgaat veranderd dat snel. Ben bang dat er dan ook weer nieuwe maatregelen komen want hipper dan een Ambull, boerboel, cc of dc kan het niet tegenwoordig :eek:
Er staan er al een groot aantal gratis af te halen op marktplaats, gaat de goede kant op dus :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”