estelle schreef:ok.
Alleen denk ik dat nog steeds mijn stukjes niet 'gesnapt' worden.
Ik heb niet gezegd dat een molosser (of weet ik veel wat voor hond) niet buiten gehouden kan worden. Wat ik bedoel is dat een hond die midden in de winter buiten zit wel de vacht daarvoor moet kunnen ontwikkelen zodat hij/zij beschermd wordt tegen de kou.
Een hond die meer binnen zit met de verwarming lekker aan en afentoe een paar uurtjes buiten ontwikkelt die wintervacht niet, een hond die vanaf de zomer buiten zit en afentoe een uurtje binnen ontwikkelt die vacht wel.
Bij ons op de herderclub zie je duidelijk welke herders er binnen 'leven' en welke er in een kennel zitten. Die 'kennel herders' hebben een veel dikkere vollere vacht dan de herders die binnen zitten.
dat is wat ik probeer te zeggen...niet dat een molosser niet buiten gehouden kan worden.
Ik snap jou stukje wel hoor en daar heb je helemaal gelijk in. Zeker als ze binnen in een verwarmde omgeving gehouden worden.
Ik reageerde ook, zie quote, op een stukje van Marc die stelde dat molossers slecht buiten gehouden kunnen worden omdat ze meestal geen ondervacht hebben.
BTW een Cane Corso heeft toch wel een ondervacht?