Martijn schreef:"De natuur wil iets zeggen..." god bewaar me. Kan het nog vager?
Waar heb je het trouwens over...de stem van de natuur...in een golden? Vast wel.
Oké Martijn. Mijn hondjes zijn geen natuur. Dat zijn machientjes die ik kan programmeren. Bij de oudste vond ik het wel makkelijk dat ze maar eens per anderhalf jaar loops werd. Ik heb een klein programmeer-foutje gemaakt toen Miep erbij kwam. Ik wilde dat Saar zich ging optrekken aan haar loopsheid, et voila: Miep wordt stipt om de 5 maanden en 3 weken loops. Saar doet nu elk jaar keurig mee. Zoals ik het geprogrammeerd had....
Maar even serieus hoor.
De fokster had Saar best willen gebruiken in haar fokplannen. Ze is ook mooi, en haar karakter is geweldig. Maar buiten het feit dat ik mijn hond dan 10 weken kwijt ben (wat ik dus al nooit zou doen), vind ik dat Saar niet de beste kandidaat is uit die duizenden andere goldens.
Ze is maar eens per zoveel tijd loops, ze is dik van niks, je moet haar geen Frontline opspuiten want dan houdt ze geen huid of haar meer over. En hoewel ze dus een geweldige kop heeft, en een pracht golden-karakter heeft wil ik dus niet dat er met haar gefokt wordt. Juist omdat ze die 'kleinigheden' heeft. Jeuk om niks, dik van alles, ANDERHALF jarige cyclus. In jouw ogen geen natuur misschien, maar in mijn ogen genoeg...