Weet je Mol, sommige mensen hebben zo'n andere belevingswereld dat ze dingen niet als probleem zien. Buitenstaanders kunnen daar anders tegenaan kijken ..goddank. Anders bestonden er geen organisatie's zoals Amnesty International of allerlei andere mensenrechtenorganisatie's..anders werd er overal nog vrolijk naar dansende beren gekeken en was het gewoon ook nog helemaal okee je windhond op te hangen en in de hens te steken omdat ie niet snel genoeg was. Goddank bemoeien mensen zich met zaken over hun landsgrenzen heen die niet toelaatbaar zijn. Goddank is niet iedereen zo kortzichtig als jij.v.d Lupinehof schreef:en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gespiltst .
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asieldieren zijn zielig
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je nu nog even wat verder terug gaat in de ontstaansgeschiedenis van jouw ras kom je uiteindelijk terug bij een gemeenschappelijke voorvader van álle honden. Dus waar wil je nou naartoe?v.d Lupinehof schreef:je haalt 2 dingen door elkaar ,zoals jij het zegt mag ik dus een ras fokken wat van origine uit dit kikkerland komt ,maar heel theoreties gezien is mijn ras een verbastering van de bullebijter uit brabant dus fok ik met bloed wat van oorsprong dus hier vandaan komt en wat door de over koepelende organisatie FCI erkent is als een opzich zelf staant ras.
En?v.d Lupinehof schreef:en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gesplitst .
mol
Wat maakt het een échte hondenliefhebber nou uit wie er uiteindelijk een hond uit de stront helpt?
En wat weet jij nou helemaal van wat ZE wel of niet doen, in Spanje, of in welk Timboektoe dan ook?
Wat doe jij zelf om de "eigen" honden te helpen en hun problemen op te lossen?
- Mol
- Zeer actief
kijk dat jij noten op je zang hebt alla, maar omdat er hier lieve hondjes in het assiel niet aan jou eisen voldoen zijn ze dus de dupe van dat jij dus je standaard te hoog zet voor onze asiel hondjes ,wat je een stukje terug al schreef wil jij dus niet een kruising tussne een rott en een herde maar een kruising tussen een windhond een een golden om maar ff wat te roepen ,nou dat vind ik dus niet passen ,als je zegt ik vind kruisingen leuk.Eline* schreef:Mol, ik heb eerst even mijn mond opgeraapt, want die viel te ver open om op zijn plek te blijven zitten.v.d Lupinehof schreef:ik ben niet verandwoordelijk voor honden waar ik geen inbreng in heb, jij daar integen wel ,en weet je wat het is je heb nog noten op je zang ook als het om een rasloos hondje gaat dus heel zwart wit gezien kunnen mesen daar ook weer speciaal een kruising voor maken omdat er mensen zijn zoals jij noten op hu zang hebben omtrent een ras loze hond
kolder ten top
mol
Wat ben je nu een partij slap aan het lullen. Mag ik je vragen welke inbreng ik heb aan asielhonden? Omdat ik ze in huis heb? Dat is inderdaad meer inbreng dan jij met je zooitje weloverwogen aangekochte en gefokte kapitaaltje.
Er is geen fokker op de wereld, hoe klotig dan ook die honden fokt voor het asiel. Het kost namelijk geld om je hond naar het asiel te brengen..zulke liefdadige fokkers ken ik niet...jij wel?
Ik heb inderdaad noten op mijn zang als ik een dier in huis haal. Ik moet er namelijk mee samenleven. Ik heb net zoveel recht om een dier te kiezen wat bij mij past alsdat jij dat hebt.
Jij bent een scheiding aan het maken in waarde...dat zint me niet.
Jij bent mij aan het vertellen dat ik wat te vragen en te willen mag hebben als ik kies voor een zorgvuldig gefokte pup, maar dat ik niks te willen heb als ik kies voor een rasloze hond.
Mijn rasloze hond is niet voor mij gefokt, ook niet voor mij naar het asiel gebracht en ook niet voor mij naar Nederland gehaald.
Ik kies de hond die ik wil en dat is voor mij net zo'n belangerijk godje alsdat jouw honden dat voor jou zijn.
mol

- Mol
- Zeer actief
helemaal mee eens echt waar ,maar halen we nu gelijk alle uitgehongerde mesnen uit afrika hier heen? nee dat doen we niet we proberen daar de oplossing te vinden ,en dat is het verschilEline* schreef:Weet je Mol, sommige mensen hebben zo'n andere belevingswereld dat ze dingen niet als probleem zien. Buitenstaanders kunnen daar anders tegenaan kijken ..goddank. Anders bestonden er geen organisatie's zoals Amnesty International of allerlei andere mensenrechtenorganisatie's..anders werd er overal nog vrolijk naar dansende beren gekeken en was het gewoon ook nog helemaal okee je windhond op te hangen en in de hens te steken omdat ie niet snel genoeg was. Goddank bemoeien mensen zich met zaken over hun landsgrenzen heen die niet toelaatbaar zijn. Goddank is niet iedereen zo kortzichtig als jij.v.d Lupinehof schreef:en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gespiltst .
mol
mol

Ik heb NOOIT!!! gezegd dat Nanni slecht verzorgd is!!! Alleen krijgt een fokteef nou eenmaal minder aandacht als gewoon een huishond. Dit gewoon doordat ze komt bij minstens 20 andere honden en hier dus alleen zit.Tarz schreef:WENDY!
Ik moest even ergens aan denken. Nanni kwam van een fokster vandaan die haar volgens jou niet goed behandelde.
Je hebt foto's neergezet van hoe ze er toen uitzag en hoe ze er nu uit zag. Hele verhalen erbij en hoe goed ze het niet heeft.
Jij doet in principe precies hetzelfde dus waar heb je het eigenlijk over?
En ik heb gezegd dat ik trots ben op mijn meissie hoe zij zich heeft aangepast. Ik heb nergens gezegd dat ik geweldig ben omdat ik haar opgevangen heb ofzo 8O Trouwens, ik heb haar genomen omdat ik een hond wilde, niet omdat zij "zielig" was ofzo hoor!
En ja ik heb foto's neergezet van hoe ze toen was en hoe ze nu is... Gewoon om te laten zien dat een oude hond nog zo verandert... (trouwens, jij hebt ook genoeg foto's geplaatst van toen Chaya pup was en nu????) Dus jij verwijt mij dingen die je zelf doet

- Mol
- Zeer actief
moet ik nou alles gaan herhalen wat ik hier voor heb gezegt? ben ik niet van plan.Wil de hond schreef:Als je nu nog even wat verder terug gaat in de ontstaansgeschiedenis van jouw ras kom je uiteindelijk terug bij een gemeenschappelijke voorvader van álle honden. Dus waar wil je nou naartoe?v.d Lupinehof schreef:je haalt 2 dingen door elkaar ,zoals jij het zegt mag ik dus een ras fokken wat van origine uit dit kikkerland komt ,maar heel theoreties gezien is mijn ras een verbastering van de bullebijter uit brabant dus fok ik met bloed wat van oorsprong dus hier vandaan komt en wat door de over koepelende organisatie FCI erkent is als een opzich zelf staant ras.En?v.d Lupinehof schreef:en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gesplitst .
mol
Wat maakt het een échte hondenliefhebber nou uit wie er uiteindelijk een hond uit de stront helpt?
En wat weet jij nou helemaal van wat ZE wel of niet doen, in Spanje, of in welk Timboektoe dan ook?
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor,v.d Lupinehof schreef:moet ik nou alles gaan herhalen wat ik hier voor heb gezegt? ben ik niet van plan.Wil de hond schreef:Als je nu nog even wat verder terug gaat in de ontstaansgeschiedenis van jouw ras kom je uiteindelijk terug bij een gemeenschappelijke voorvader van álle honden. Dus waar wil je nou naartoe?v.d Lupinehof schreef:je haalt 2 dingen door elkaar ,zoals jij het zegt mag ik dus een ras fokken wat van origine uit dit kikkerland komt ,maar heel theoreties gezien is mijn ras een verbastering van de bullebijter uit brabant dus fok ik met bloed wat van oorsprong dus hier vandaan komt en wat door de over koepelende organisatie FCI erkent is als een opzich zelf staant ras.En?v.d Lupinehof schreef:en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gesplitst .
mol
Want ik heb nog niks gelezen wat als een zinnige reaktie op mijn vragen aan je kan dienen. Vertel liever eens wat nieuws.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Jammer Mol. Zo af en toe heb je zinnige bijdrage's en stijg je weer wat in mijn achting..Nu heb ik het gevoel dat ik tegen een randdebiel zit aan te praten en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Een discussie prima, maar dan graag wel met enige steekhoudende argumenten.v.d Lupinehof schreef:kijk dat jij noten op je zang hebt alla, maar omdat er hier lieve hondjes in het assiel niet aan jou eisen voldoen zijn ze dus de dupe van dat jij dus je standaard te hoog zet voor onze asiel hondjes ,wat je een stukje terug al schreef wil jij dus niet een kruising tussne een rott en een herde maar een kruising tussen een windhond een een golden om maar ff wat te roepen ,nou dat vind ik dus niet passen ,als je zegt ik vind kruisingen leuk.
mol
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
hahahahahaha ben je toch een mieren zifter zeg,maar goedMartijn schreef:Je noemt ze wel teringzooi.v.d Lupinehof schreef:ahahahahahah jajajajajaja mooie verhalen allemaal hoor,echt werkelijk prachtig,de een vind dat je een grootere dieren vriend bent als je de tering zooi van een ander mee naar huis neemt
Geeft niets, het zijn er ook zat binnen jouw ras die dat van jouw honden vinden.
En hou je smilies maar bij je want daar kan ik niets mee na dit soort opmerkingen.
tuurlijk zijn er mensen die mijn honden niks vinden binnen het ras wat ik fok ,maardat heb ik net zo goed binnen mijn ras dus dat blijf je atijd houden.
mol

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, boven het door jouw gequote stukje heb ik de voorbeelden van ''asielhond, buitenlandse hond en rashond'' aangehaaldEline* schreef:Dat weet ik niet. Men kijkt hier op het niveau van hoe men zelf voor zijn hond zorgt. Blijkbaar maakt het dan niet zo gruwelijk veel uit waar je je hond vandaan hebt. Je bent een hondenliefhebber als je goed voor je eigen hond zorgt...dat is toch wat je zegt?Stang schreef:Ik neem aan dat ik hier toch niet hoef uit te leggen dat broodfok hier niet onder valt?Eline* schreef:Dus iemand die een broodfokpup koopt is evenveel hondenliefhebber als iemand die een asielhond neemt of een zorgvuldig gefokte raspup aanschaft?Stang schreef:Daarom is het dus ook allemaal ''gelul'': wat maakt dat nou uit waar je je hond vandaan hebt?
Als je namelijk op het niveau kijkt waar jij op kijkt klopt die redenatie.
Als je even daarboven kijkt, zie je dat er simpelweg te veel honden zijn.
Vermeerderen van honden die nergens iets aan toevoegen houdt onder meer dat hele probleem in stand. Men wil immers puppy's dus fokt de meederheid maar wat.

Die bedoelde ik dus ook; was dat echt niet duidelijk?

Als je bewust een hond bij een broodfokker koopt (en eigenlijk ook wel onbewust want dan heb je de moeite niet genomen om je erin te verdiepen) dan ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Zo duidelijker?

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
En zo ook in het buitenland wat honden betreft..informeer je eens voor je je grote waffel opentrekt!v.d Lupinehof schreef:helemaal mee eens echt waar ,maar halen we nu gelijk alle uitgehongerde mesnen uit afrika hier heen? nee dat doen we niet we proberen daar de oplossing te vinden ,en dat is het verschil
mol
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
kom nou pas geleden werd er heel wat anders vertelt door een instantie hier op het forum, daar werd gezegt dat ze haast niks durfde wegens reprasaje dus niet zo grof doenEline* schreef:En zo ook in het buitenland wat honden betreft..informeer je eens voor je je grote waffel opentrekt!v.d Lupinehof schreef:helemaal mee eens echt waar ,maar halen we nu gelijk alle uitgehongerde mesnen uit afrika hier heen? nee dat doen we niet we proberen daar de oplossing te vinden ,en dat is het verschil
mol
mol

- Mol
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat wil je nou Mol? Ga jij dan helpen met je grote waffel en je brede schouderpartij? Nee, anderen moeten het opknappen en jij doet geen flikker behalve kritiek leveren en je eigen produktjes fokken.v.d Lupinehof schreef:kom nou pas geleden werd er heel wat anders vertelt door een instantie hier op het forum, daar werd gezegt dat ze haast niks durfde wegens reprasaje dus niet zo grof doenEline* schreef:En zo ook in het buitenland wat honden betreft..informeer je eens voor je je grote waffel opentrekt!v.d Lupinehof schreef:helemaal mee eens echt waar ,maar halen we nu gelijk alle uitgehongerde mesnen uit afrika hier heen? nee dat doen we niet we proberen daar de oplossing te vinden ,en dat is het verschil
mol
mol
Het interesseert je gewoon geen ruk wat er met honden gebeurd..niet binnen de grenzen van Nederland en niet over de grens daarbuiten...als het met je eigen toko maar goed gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Even hoor, want verder ga ik me met dit topic niet bemoeienStang schreef:Als je bewust een hond bij een broodfokker koopt (en eigenlijk ook wel onbewust want dan heb je de moeite niet genomen om je erin te verdiepen) dan ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Zo duidelijker?

Ergens lees ik dat iedere hond uit het asiel recht op een goed leven heeft. Maar een pup uit het (al dan niet bewust gefokte) nestje van mijn buuv dus niet? Dat die buuv dan even iets heel duidelijk gemaakt moet worden, doet niets af aan het feit dat die pupjes daar niets aan kunnen doen. En die verdienen ook een goed leven.
En de conclusie dat mensen die hun hond bij een broodfokker vandaan hebben, geen knip voor de neus waard zijn, vind ik een nogal boude redenering. Een hoop mensen zijn iets minder "intents" met hun dieren dan de gemiddelde mens hier op het forum. Kijk alleen maar al naar mensen op een boerderij. Die hebben katten om op muizen te jagen. Functioneel. Er zijn jaren geweest dat die beesten daadwerkelijk hun brood waren. En als er een hond dood gaat, dan komt er een ander voor in de plaats. Omdat het erf bewaakt moet worden, of omdat de muizen verjaagt moeten worden.
Dat die mensen geen knip voor de neus waard zijn gaat me te ver

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedere hond heeft recht op een goed leven, maar niet iedere fokker heeft recht op het fijn op tijd van zijn pups afkomen en er nog geld voor vangen ook.Marion. schreef:Ergens lees ik dat iedere hond uit het asiel recht op een goed leven heeft. Maar een pup uit het (al dan niet bewust gefokte) nestje van mijn buuv dus niet? Dat die buuv dan even iets heel duidelijk gemaakt moet worden, doet niets af aan het feit dat die pupjes daar niets aan kunnen doen. En die verdienen ook een goed leven.
En de conclusie dat mensen die hun hond bij een broodfokker vandaan hebben, geen knip voor de neus waard zijn, vind ik een nogal boude redenering. Een hoop mensen zijn iets minder "intents" met hun dieren dan de gemiddelde mens hier op het forum. Kijk alleen maar al naar mensen op een boerderij. Die hebben katten om op muizen te jagen. Functioneel. Er zijn jaren geweest dat die beesten daadwerkelijk hun brood waren. En als er een hond dood gaat, dan komt er een ander voor in de plaats. Omdat het erf bewaakt moet worden, of omdat de muizen verjaagt moeten worden.
Mensen die moedwillig maar wat voor de kat zijn viool fokken zijn inderdaad geen knip voor de neus waard. Aangezien je dat soort praktijken in stand houdt met aanschaf van een dergelijke pup ben je dan inderdaad verkeerd bezig. Wat mij betreft dan dus ook geen knip voor de neus waard.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
tsja het valt mij op dat de mensen die helemaal niks van herplaatshonden altijd de kloterigste opmerkingen en anders wel beledigingen bah gewoon ronduit kinderachtig je mag best je mening hebben maar moet het zo?!je komt met de meest onlogische opmerkingen en hoe kun je nu een hondenvriend zijn als je buitenlandse honden teringzooi noemt?Hondenvriend is een algemeen begrip dat wil zeggen je kan van een ras houden maar respecteert ook kruisingen en bastaardhonden en ook voor hun wil je het beste.Hondenvriend wil niet zeggen mijn ras is het beste en andere honden kunnen barsten.Ik doe de laatste paar dagen niet anders dan op sites rondkijken van buitenlandse honden en je schrikt als je ziet wat die dieren hebben meegemaakt.Ook dat trek je je dan als hondenliefhebber aan.Maar dat interesseert je geen hol als jouw ras maar de goede lijn heeft en gezond is kan het je geen fluit schelen wat er met andere honden gebeurt zowel niet in eigen land als het buitenland dus laat me niet lachen jij als hondenvriend want alles wat jij zegt is pure lariekoek!!!!!!!En waarom?Omdat je veelste arrogant ben en ik kots van je
Kom maar een keer terug met de feiten dan weet je ook waar je het over hebt!!Ik walg van mensen zoals jij

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg niet dat dat pupje geen knip voor de neus waard is, ik zeg dat de mens die dat pupje gekocht heeft bij een broodfokker geen knip voor de neus waard is!Marion. schreef:Even hoor, want verder ga ik me met dit topic niet bemoeienStang schreef:Als je bewust een hond bij een broodfokker koopt (en eigenlijk ook wel onbewust want dan heb je de moeite niet genomen om je erin te verdiepen) dan ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Zo duidelijker?![]()
Ergens lees ik dat iedere hond uit het asiel recht op een goed leven heeft. Maar een pup uit het (al dan niet bewust gefokte) nestje van mijn buuv dus niet? Dat die buuv dan even iets heel duidelijk gemaakt moet worden, doet niets af aan het feit dat die pupjes daar niets aan kunnen doen. En die verdienen ook een goed leven.
Dat pupje, wat helaas al geboren is door die mensen, heeft net zoveel recht op een fijn thuis als de rashond of wat voor hond dan ook.
Feit blijft echter dat zolang mensen bij broodfokker blijven kopen, deze honen blijven fokken. Dat teven dus in ermbarmelijke omstandigheden zitten; 2 nesten per jaar, jarenlang, geen fatsoenlijk eten, enz. enz.
Er is dus maar 1 oplossing voor en dat is dat niemand ooit nog een pupje koopt bij een broodfokker en ja, dan is idd dat nestje wat ze dan hebben heel erg de pineut

De buuv die per ongeluk een nestje heeft, is trouwens geen broodfokker he?! wellicht een hele domme vrouw, maar een broodfokker is toch echt iets anders!
Nee, mensen die moedwillig gaan lopen vermeerderen daar heb ik ook geen goed woord voor over. Dat mensen die zo'n pup kopen die populatie in stand houden verkeerd bezig zijn vind ik ook.Eline* schreef:maar niet iedere fokker heeft recht op het fijn op tijd van zijn pups afkomen en er nog geld voor vangen ook.
Mensen die moedwillig maar wat voor de kat zijn viool fokken zijn inderdaad geen knip voor de neus waard. Aangezien je dat soort praktijken in stand houdt met aanschaf van een dergelijke pup ben je dan inderdaad verkeerd bezig. Wat mij betreft dan dus ook geen knip voor de neus waard.
Alleen zijn er een heleboel mensen (waarschijnlijk hier meer dan in het westen) die absoluut niet bezig zijn met waar hun hond vandaan komt. Het aantal kruisingen hier is ook vele malen groter dan het aantal rashonden. Een hoop mensen hier 'kopen' geen pup, maar krijgen er één. Geven 5 euro voor de benzine ofzo. En de mensen waar die pup vandaan komt, zijn geen broodfokkers (ook geen fokkers vind ik). Dat zijn gewoon buren, die hun hond niet goed binnen hebben gehouden toen die loops was. Of die het wel een keer leuk vonden om een nestje te hebben. Heel fout ja. Maar wel gebeurd.
En mocht mijn buuv zo'n nestje hebben (zal mij dus niet gebeuren, da's weer het voordeel van mijn buuv

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn dus mensen die erg onverschillig met hun hond omgaan en die zijn..je raadt het al, wat mij betreft geen hondenvrienden. Laika komt ook uit de soort combi die jij beschrijft. Gekocht voor op de boerderij, alleen het wicht liep weg, dus dan sluit je haar op in de schuur totdat je haar echt spuugzat bent.Marion. schreef: Alleen zijn er een heleboel mensen (waarschijnlijk hier meer dan in het westen) die absoluut niet bezig zijn met waar hun hond vandaan komt. Het aantal kruisingen hier is ook vele malen groter dan het aantal rashonden. Een hoop mensen hier 'kopen' geen pup, maar krijgen er één. Geven 5 euro voor de benzine ofzo. En de mensen waar die pup vandaan komt, zijn geen broodfokkers (ook geen fokkers vind ik). Dat zijn gewoon buren, die hun hond niet goed binnen hebben gehouden toen die loops was. Of die het wel een keer leuk vonden om een nestje te hebben. Heel fout ja. Maar wel gebeurd.
En mocht mijn buuv zo'n nestje hebben (zal mij dus niet gebeuren, da's weer het voordeel van mijn buuv), dan zou ik er bijna zeker wel een pupje van nemen. Op de eerste plaats omdat ik pupjes niet kan weerstaan, maar ik zie het voordeel voor de pup ook niet als die wekenlang bij de buuv blijft zitten. En dan mag ik misschien geen knip voor de neus waard zijn, maar dat ene - toch al geboren pupje - krijgt wel een fijn leven!
Dat zijn geen hondenliefhebbers.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Nee, dat heb jij niet gezegd. Maar ergens anders in dit topic las ik zoiets. Dat volwassen asieldieren recht hebben op een goed leven.Stang schreef:Ik zeg niet dat dat pupje geen knip voor de neus waard is, ik zeg dat de mens die dat pupje gekocht heeft bij een broodfokker geen knip voor de neus waard is!
Dat pupje, wat helaas al geboren is door die mensen, heeft net zoveel recht op een fijn thuis als de rashond of wat voor hond dan ook.
Ja, dat ben ik met je eens. En ik ben ook van mening dat je tegenwoordig het kaf en het koren goed kunt scheiden. En ook zonder internet, zie je genoeg programma's op tv die dit soort malafide handel laten zien. En toch hoef ik hier maar 10 minuten over straat te lopen, en ik heb 10 mensen gevonden die het woord broodfokker niet kennen. Laat staan dat ze het herkennen. Misschien zijn het dan mensen met een heel bekrompen wereldjeStang schreef:Feit blijft echter dat zolang mensen bij broodfokker blijven kopen, deze honen blijven fokken. Dat teven dus in ermbarmelijke omstandigheden zitten; 2 nesten per jaar, jarenlang, geen fatsoenlijk eten, enz. enz.
Er is dus maar 1 oplossing voor en dat is dat niemand ooit nog een pupje koopt bij een broodfokker en ja, dan is idd dat nestje wat ze dan hebben heel erg de pineut, maar niet al die honderden pups die daarna nog komen zolang er mensen zijn die ze blijven kopen.

Ik zal de complimenten doorgeven aan m'n moederStang schreef:De buuv die per ongeluk een nestje heeft, is trouwens geen broodfokker he?! wellicht een hele domme vrouw, maar een broodfokker is toch echt iets anders!

Toen ik een jaar of 10 was, ging ik naar buiten. Zie ik ineens onze hond in de voortuin van de overburen staan. Kont aan kont met een andere hond. Ik riep Susy naar me toe. Ze keek wel, het leek alsof ze wel wilde komen, maar ze kwam niet. Ik m'n vader geroepen. Hij zag het tafereeltje en ging heel snel een emmer koud water halen, die hij over de konten van de honden heen gooide. Hielp niet veel, want ze zaten nog steeds vast

Ik snapte ook niet waarom m'n moeder die weken daarna steeds aan de buik van Susy zat te voelen. Tot er op een gegeven moment 2 lieve pupjes in de mand lagen, toen viel het kwartje ineens bij me

Nee, dat zijn geen broodfokkers. Die pupjes bij ons zijn ook gratis weg gegaan, naar familie of vrienden. En nee, onze teef was geen zielig teefje die 2 keer per jaar moest werpen en uitgehongerd werd ofzo.
Als er een manier zou zijn dat de broodfok tegengehouden kan worden, zou dat van mij gisteren al uitgevoerd moeten worden. En voorlopig betekent dat denk ik nog meer publiciteit, en nog meer bekendheid. Buiten het feit dat er een hoop mensen zijn die moedwillig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (die blijf je ook houden denk ik), zijn er nog heel veel teveel mensen die het gewoon niet weten...
Nee, ik noem ze ook geen hondenliefhebbers. Dat zijn ze ook niet. Ze kijken heel anders tegen dieren aan dan wij luxe-paardjes. Ze hebben geleefd van die beesten (letterlijk soms). Ze lachen mij uit omdat ik een 'honden-vriezer' heb en het eten vaak ver weg haal.Eline* schreef:Dat zijn dus mensen die erg onverschillig met hun hond omgaan en die zijn..je raadt het al, wat mij betreft geen hondenvrienden. Laika komt ook uit de soort combi die jij beschrijft. Gekocht voor op de boerderij, alleen het wicht liep weg, dus dan sluit je haar op in de schuur totdat je haar echt spuugzat bent.
Dat zijn geen hondenliefhebbers.
Dat zegt dus iets over hoe anders ik naar mijn honden kijk dan dat zij dat doen. Maar dat betekent niet dat zij geen knip voor de neus waard zijn

(overigens.... zodra je je hond slecht gaat behandelen, of in een schuur op gaat sluiten, dan heb ik een iets andere mening hoor!)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha, je moederMarion. schreef:Nee, dat heb jij niet gezegd. Maar ergens anders in dit topic las ik zoiets. Dat volwassen asieldieren recht hebben op een goed leven.Stang schreef:Ik zeg niet dat dat pupje geen knip voor de neus waard is, ik zeg dat de mens die dat pupje gekocht heeft bij een broodfokker geen knip voor de neus waard is!
Ja, dat ben ik met je eens. En ik ben ook van mening dat je tegenwoordig het kaf en het koren goed kunt scheiden. En ook zonder internet, zie je genoeg programma's op tv die dit soort malafide handel laten zien. En toch hoef ik hier maar 10 minuten over straat te lopen, en ik heb 10 mensen gevonden die het woord broodfokker niet kennen. Laat staan dat ze het herkennen. Misschien zijn het dan mensen met een heel bekrompen wereldjeStang schreef:Feit blijft echter dat zolang mensen bij broodfokker blijven kopen, deze honen blijven fokken. Dat teven dus in ermbarmelijke omstandigheden zitten; 2 nesten per jaar, jarenlang, geen fatsoenlijk eten, enz. enz.
Er is dus maar 1 oplossing voor en dat is dat niemand ooit nog een pupje koopt bij een broodfokker en ja, dan is idd dat nestje wat ze dan hebben heel erg de pineut, maar niet al die honderden pups die daarna nog komen zolang er mensen zijn die ze blijven kopen.
Ik woon natuurlijk wel in een Achterlijke Hoek
![]()
Ik zal de complimenten doorgeven aan m'n moederStang schreef:De buuv die per ongeluk een nestje heeft, is trouwens geen broodfokker he?! wellicht een hele domme vrouw, maar een broodfokker is toch echt iets anders!![]()
Toen ik een jaar of 10 was, ging ik naar buiten. Zie ik ineens onze hond in de voortuin van de overburen staan. Kont aan kont met een andere hond. Ik riep Susy naar me toe. Ze keek wel, het leek alsof ze wel wilde komen, maar ze kwam niet. Ik m'n vader geroepen. Hij zag het tafereeltje en ging heel snel een emmer koud water halen, die hij over de konten van de honden heen gooide. Hielp niet veel, want ze zaten nog steeds vast![]()
Ik snapte ook niet waarom m'n moeder die weken daarna steeds aan de buik van Susy zat te voelen. Tot er op een gegeven moment 2 lieve pupjes in de mand lagen, toen viel het kwartje ineens bij me![]()
Nee, dat zijn geen broodfokkers. Die pupjes bij ons zijn ook gratis weg gegaan, naar familie of vrienden. En nee, onze teef was geen zielig teefje die 2 keer per jaar moest werpen en uitgehongerd werd ofzo.
Als er een manier zou zijn dat de broodfok tegengehouden kan worden, zou dat van mij gisteren al uitgevoerd moeten worden. En voorlopig betekent dat denk ik nog meer publiciteit, en nog meer bekendheid. Buiten het feit dat er een hoop mensen zijn die moedwillig voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (die blijf je ook houden denk ik), zijn er nog heel veel teveel mensen die het gewoon niet weten...

Afijn, toen jij 10 was, was het leven ook wel wat anders (jij bent toch van mijn leeftijd ongeveer? of ik van jouw leeftijd, kan ook

Toen hadden wij een soort van boerderijhondje wat gewoon los het hele dorp afstruinde

Ik heb het over broodfokkers dus, en over mensen die zien hoe erbarmelijk de honden erbij zitten en er toch een puppy kopen. Ja die mensen zijn voor mij geen knip voor de neus waard.
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
hahahahahaha tja ach ik lul met net zoveel verstand als jij ,en dat is niet veel als je de moeite had genomen had je gelezen in het begin dat ik heb gezegt"dat ik mijn meening in het midden liet dus dat het niet mijn mening is,en ik heb netzo goed een opvang zitten duskots maar een eind weg maar uhhmmm kijk je wel uit voor me schoenenNancy schreef:tsja het valt mij op dat de mensen die helemaal niks van herplaatshonden altijd de kloterigste opmerkingen en anders wel beledigingen bah gewoon ronduit kinderachtig je mag best je mening hebben maar moet het zo?!je komt met de meest onlogische opmerkingen en hoe kun je nu een hondenvriend zijn als je buitenlandse honden teringzooi noemt?Hondenvriend is een algemeen begrip dat wil zeggen je kan van een ras houden maar respecteert ook kruisingen en bastaardhonden en ook voor hun wil je het beste.Hondenvriend wil niet zeggen mijn ras is het beste en andere honden kunnen barsten.Ik doe de laatste paar dagen niet anders dan op sites rondkijken van buitenlandse honden en je schrikt als je ziet wat die dieren hebben meegemaakt.Ook dat trek je je dan als hondenliefhebber aan.Maar dat interesseert je geen hol als jouw ras maar de goede lijn heeft en gezond is kan het je geen fluit schelen wat er met andere honden gebeurt zowel niet in eigen land als het buitenland dus laat me niet lachen jij als hondenvriend want alles wat jij zegt is pure lariekoek!!!!!!!En waarom?Omdat je veelste arrogant ben en ik kots van jeKom maar een keer terug met de feiten dan weet je ook waar je het over hebt!!Ik walg van mensen zoals jij
mol

Gosh neeeeeeeee, kind! Ik ben heel veel ouder dan jijStang schreef:Hahahaha, je moeder![]()
Afijn, toen jij 10 was, was het leven ook wel wat anders (jij bent toch van mijn leeftijd ongeveer? of ik van jouw leeftijd, kan ook).
Toen hadden wij een soort van boerderijhondje wat gewoon los het hele dorp afstruindeGod mag weten hoeveel puppies die verwerkt heeft
![]()

Ja, het leven was toen heel anders. Onze hond liep ook altijd los rond. Alleen is hier in heel veel dorpen het leven nog steeds zo hoor. Echt waar! Mensen zijn naief, kids mogen nog alleen naar school lopen en worden niet gebracht en gehaald door moederlief.
Mijn tante (buurvrouw van m'n ouders) heeft 2 JR. Van een broodfokker. Tante is een supermoderne vrouw, wil met haar tijd meegaan, heeft geen internet wel televisie. En ik ben al jarenlang bezig haar te vertellen dat ze beter geen hondjes kan kopen bij een broodfokker. En het lukt me niet. Ze ziet het niet. Haar oudste loopt op z'n eindje nu, maar ik vrees dat ze de volgende weer bij die broodfokker gaat halen.Stang schreef:Ik heb het over broodfokkers dus, en over mensen die zien hoe erbarmelijk de honden erbij zitten en er toch een puppy kopen. Ja die mensen zijn voor mij geen knip voor de neus waard.
Niet om het geld. Gewoon uit naïeviteit. En toch is ze me meer waard dan een knip voor m'n neus, ondanks dat gebrek

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan best dat ze voor jou persoonlijk meer waard is, maar als hondenliefhebber is ze voor mij niets waard. Zeker niet als ze ook nog op de hoogte gesteld wordt van de praktijken daar.Marion. schreef:Gosh neeeeeeeee, kind! Ik ben heel veel ouder dan jijStang schreef:Hahahaha, je moeder![]()
Afijn, toen jij 10 was, was het leven ook wel wat anders (jij bent toch van mijn leeftijd ongeveer? of ik van jouw leeftijd, kan ook).
Toen hadden wij een soort van boerderijhondje wat gewoon los het hele dorp afstruindeGod mag weten hoeveel puppies die verwerkt heeft
![]()
![]()
Ja, het leven was toen heel anders. Onze hond liep ook altijd los rond. Alleen is hier in heel veel dorpen het leven nog steeds zo hoor. Echt waar! Mensen zijn naief, kids mogen nog alleen naar school lopen en worden niet gebracht en gehaald door moederlief.
Mijn tante (buurvrouw van m'n ouders) heeft 2 JR. Van een broodfokker. Tante is een supermoderne vrouw, wil met haar tijd meegaan, heeft geen internet wel televisie. En ik ben al jarenlang bezig haar te vertellen dat ze beter geen hondjes kan kopen bij een broodfokker. En het lukt me niet. Ze ziet het niet. Haar oudste loopt op z'n eindje nu, maar ik vrees dat ze de volgende weer bij die broodfokker gaat halen.Stang schreef:Ik heb het over broodfokkers dus, en over mensen die zien hoe erbarmelijk de honden erbij zitten en er toch een puppy kopen. Ja die mensen zijn voor mij geen knip voor de neus waard.
Niet om het geld. Gewoon uit naïeviteit. En toch is ze me meer waard dan een knip voor m'n neus, ondanks dat gebrek