Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt voor de reacties op "Woest"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Chica schreef:
massam schreef:
Chica schreef:
Tarz schreef: Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
Ben ik het absoluut niet mee eens.
waarom ben je het er niet mee eens? (maak discussieren veeeel makkelijker)

Deze discussie is een andere dan waar deze topic overgaat.
Maar goed ik ben het met Stang eens dat ik het minder erg vind als mijn kat een mooi en vrolijk leven heeft gehad met de kans dat ze voortijdig overlijd dan dat ze een lang maar oersaai binnen leven heeft gehad en nooit een muis of vogeltje heeft kunnen vangen.
Gun mijn dieren het beste namelijk.
ik gun jouw dieren ook het beste, maar waarom moeten andere mensen daar last van hebben?

misschien zijn katten nog wel helemaal niet ver genoeg gedomesticeerd om bij mensen te wonen, maar zijn wij te egoistisch om dit te erkennen.
Afbeelding
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Daar kan je gelijk in hebben om heel eerlijk te zijn hebben wij ook nooit gekozen voor deze kat en ook niet voor haar moeder.
Haar moeder heeft mijn oom in een steegje gevonden ze zat samen met haar zusje met de oogjes nog dicht in een doos.
Mijn oom heeft er 1 gehouden en wij hebben de tweede anders zou ze verzopen worden.
Door ongelukje (mijn ouders waren erg onwetend toen nog) heeft ze een nest gehad waar Sandy van over is gebleven bij ons.
En dat andere mensen er last van hebben lijkt mij nu heel erg onwaarschijnlijk want wij hebben geen tuinen en geen zandbak bij ons in de buurt (waar de kat loopt dan en ze loopt niet ver meer op haar oude dag dat weet ik zeker).
Verder heb ik ook wel eens last van andere dieren of mensen, als mijn was ondergescheten word door de vogels sta ik ook niet te juigen maar ja het zijn dieren en dieren hebben ruimte nodig net zo goed dat wij dat nodig hebben.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mensen echt echt last kunnen hebben van dieren welk dier dan ook.
Laatst gewijzigd door Chica op 11 feb 2004 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Chica schreef:Daar kan je gelijk in hebben om heel eerlijk te zijn hebben wij ook nooit gekozen voor deze kat en ook niet voor haar moeder.
Haar moeder heeft mijn oom in een steegje gevonden ze zat samen met haar zusje met de oogjes nog dicht in een doos.
Mijn oom heeft er 1 gehouden en wij hebben de tweede anders zou ze verzopen worden.
Door ongelukje (mijn ouders waren erg onwetend toen nog) heeft ze een nest gehad waar Sandy van over is gebleven bij ons.
En dat andere mensen er last van hebben lijkt mij nu heel erg onwaarschijnlijk want wij hebben geen tuinen en geen zandbak bij ons in de buurt (waar de kat loopt dan en ze loopt niet ver meer op haar oude dag dat weet ik zeker).
Verder heb ik ook wel eens last van andere dieren of mensen, als mijn was ondergescheten word door de vogels sta ik ook niet te juigen maar ja het zijn dieren en dieren hebben ruimte nodig net zo goed dat wij dat nodig hebben.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mensen last kunnen hebben van dieren welk dier dan ook.
ik denk daar helaas anders over, maar ik heb dezelfde discussie al met stang gehad. lijkt me mooi geweest zo
Afbeelding
Chica
Actief

Dat is zo het heeft ook geen zin om daar over door te blijven gaan de een ziet het zo de ander zus.
M@scha
Zeer actief

idd :ok:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Chica schreef:
Tarz schreef:
Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt? :?
Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
Ik wel. Ooit al eens een kat zich van de weg af zien slepen omdat hij aangereden was? Ik helaas wel en dat was een heel naar gezicht. Beestje had waarschijnlijk een bekkenfractuur en sleepte zich met zijn voorpootjes van de weg af nadat mijn voorganger hem had aangereden en doorreed (tot grote woede van omstanders).
Maar het is heel tegenstrijdig. Mijn ouders hun katten kwamen altijd buiten. De laatste kat was ook niet te houden. Hebben het nog met een tuigje geprobeerd, maar ook dat was geen succes. Mijn moeder riep toen dat ie maar vlot moest worden geholpen omdat ie anders maar aan zou jongen en daar wilde ze niet aan meewerken. Met een half jaar is die dus gecastreerd en mocht ie naar buiten. Maar dit was een kat die van een boerderij ergens in de polder kwam. Echt een buitenkat.
Mijn eigen katten komen niet buiten. Kwamen dat dus wel als kitten (heel onverantwoordelijk voor zo'n ongeënt beestje) en mogen dat niet meer. Waarom? Ik woon op 2 hoog en aan een hele drukke weg. Als ik op het moment langs de trap kom en daar de kattenpislucht ruik erger ik mij kapot. Mijn katten geven geen overlast en zijn veilig binnen.
In het begin wilden ze nog wel eens proberen te ontsnappen en 1 heb ik voor de deur van mijn buurvrouw in zijn nekvel kunnen pakken omdat ik hem anders kwijt was. Tegenwoordig kan ik de deur wijd open zetten en rustig aan naar binnen stappen, ze talen er niet eens meer naar.
Wel heb ik ze laten chippen, want stel je eens voor dat ze wel ontsnappen? Dan ben ik een ongechipte kat dus misschien voorgoed kwijt.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Chica schreef:
massam schreef:
Chica schreef:
Tarz schreef: Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
waarom ben je het er niet mee eens? (maak discussieren veeeel makkelijker)
ik ben het lekker niet eens mijn poesjes komen ook van een boerderij en leven nu al 8 jaar bijna binnen in een flat naar buiten willen ze echt niet hoor
en als je een hond met jacht instinct thuis houd zonder dat hij vrij uit buiten kan jagen is dus niet zieleg
ik wil er wel bij zeggen dat als ik benede hat gewoon de katten buiten mochten hoor maar wel in mijn afgezette tuin dan ik heb ook niks tegen buiten katten hoor maar een ongeluk zit in een klein hoekje

Deze discussie is een andere dan waar deze topic overgaat.
Maar goed ik ben het met Stang eens dat ik het minder erg vind als mijn kat een mooi en vrolijk leven heeft gehad met de kans dat ze voortijdig overlijd dan dat ze een lang maar oersaai binnen leven heeft gehad en nooit een muis of vogeltje heeft kunnen vangen.
Gun mijn dieren het beste namelijk.
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Tja, ook ik vind het niet prettig om last te hebben van andere katten.
We zijn blij nu dat we de carpoort betegeld hebben.
Maar voor we hem betegeld hadden moest Menno eerst met zijn handen in 21 kattedrollen grijpen...................
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Branka schreef:
Chica schreef:
Tarz schreef:
Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt? :?
Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
Ik wel. Ooit al eens een kat zich van de weg af zien slepen omdat hij aangereden was? Ik helaas wel en dat was een heel naar gezicht. Beestje had waarschijnlijk een bekkenfractuur en sleepte zich met zijn voorpootjes van de weg af nadat mijn voorganger hem had aangereden en doorreed (tot grote woede van omstanders).

Nee gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt :cry2: (wel met een hond trouwens :cry: ). Het is ook vreselijk én ik ben met iedereen eens dat je inderdaad een stukje van je eigen verantwoordelijkheid afschuift naar andere mensen. Toch zie ik soms geen andere oplossing :cry: (dan behalve geen katten nemen)

Over het overreden worden: ik hoop dat ik het nooit, nooit meemaak en ik zal vreselijk verdrietig zijn als het wél gebeurd.
Toch ook hier weer een "maar": we kunnen niet alles en iedereen overal voor beschermen..... als we zelf naar buiten gaan nemen we ook een risico, als we onze kinderen voor het eerst buiten laten spelen is er ook een risico. Als we willen leven (en laten leven) nemen we nu eenmaal bepaalde risico's hoe vreselijk verdrietig die soms ook zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator

ik weet niet wat ik heb gedaan of gevogelt maar mijn bericht is helemaal door elkaar :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Toch nog even iets erbij vermelden: ik vind dat het er wel aan ligt wáár je ze naar buiten laat. Als je middenin de drukke stad woont, ben je natuurlijk dom bezig.
Wij wonen vrij rustig gelukkig met zeer veel "vrije" ruimte voor een kat buiten. Ook bijna alle buren hebben hier katten, dus dat scheelt ook ;)

Dus er moet wel een mogelijkheid zijn om ze redelijk veilig naar buiten te laten. Toen ik op mijn flat woonde, liet ik mijn kat (ondanks zijn echte aanvallen) dus absoluut niet naar buiten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator

we hebben ook nooit gemerkt dat ze er last van hebben hoor maar het zijn ook echte knuffelpoesjes ze volgen me konstand bijna net als de honden denk dat ze me gewoon lief vinden en nergens anders heen willen
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Maar geloof mij maar dat deze discussie ook op diverse kattenforums en het kattenprikbord wordt gehouden. En ook daar kunnen de voor- en tegenstanders elkaar niet overtuigen.
Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik het normaal vond om katten buiten te laten lopen omdat ik er gewoon nog nooit bij stil had gestaan. Toen ik er over nadacht was voor mij de keuze (ook gezien mijn situatie) makkelijk gemaakt.
Over 1 ding is iedereen het trouwens wel eens: een ongecastreerde kater of poes hoort niet buiten te lopen. Maar dat vinden de meesten hier gelukkig ook.
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Zo, even een klein duitje in het discussie hier :mrgreen:

Ook wij hebben 1 poes, pas naar buiten gelaten toen ze gecastreerd was
(verschrikkelik, een krolse poes 8O ), toen ze naar buiten mocht, slecht geslapen de eerste nachten natuurlijk :mrgreen: .

Nu is ze 7-8 jaar oud en als ze naar buiten wilt, mag ze. 99 van de 100 keer als je der roept, komt ze naar binnen toe :ok: .
En ze draagt een halsbandje met adreskokertje.
Dit is een halsbandje die elastisch is en waarvan de sluiting vrij makkelijk los kan schieten, ze is er dan in der loop der jaren ook al 2 kwijtgeraakt :roll: .
Maar ik denk dat als ze binen gehouden moest worden om welke reden dan ook, ze dat wel naa een tijdje goed vindt.

De buurt heeft geen last van der (ze heeft het niet op vreemde mensen) en anders kreeg ze een plens water over zich heen en sindsdien blijft ze uit de achtertuin van de buurman weg.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik woon in de stad,3 hoog, en heb 1 kat die graag naar buiten gaat met mooi weer.
Dan gaat die voor op het stoepje liggen of speelt wat met de buurtkat,maar als het regent of het is koud blijft ie binnen.
Dit bericht heeft niet echt een zinnige bijdrage aan dit topic,maar ik denk ik meld het ff :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zag vanmiddag toevallig effe vijf minuten van een programma op National Geografic over de pestepidemie. Mensen dachten destijds dat de ziekte werd overgebracht door dieren, en loslopende honden en katten werden massaal gedood. Ratten werden met rust gelaten. Uiteindelijk versnelde dat de verspreiding van de pest dus nogal. :roll:

Ik wil niet beweren dat we het risico zouden lopen op een nieuwe pestepidemie als iedereen zijn kat binnen zou houden. Maar waar kattenhaters altijd zo lekker makkelijk aan voorbij gaan is dat loslopende katten er wel voor zorgen dat we niet omkomen in de muizen en ratten.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Hanneke2 schreef: Maar waar kattenhaters altijd zo lekker makkelijk aan voorbij gaan is dat loslopende katten er wel voor zorgen dat we niet omkomen in de muizen en ratten.

Hanneke
Vind je dit niet een beetje heel kort door de bocht? Het feit dat je geen overlast van andermans katten wilt hebben maakt iemand nog niet tot een kattenhater. Ik hou van katten, heb er zelf nu niet een, maar ik wil ook niet dat ze hier in de tuin graven en schijten. Ik heb zelf honden, maar wil ook niet besprongen worden door die van iemand anders, of wakker gehouden door hun geblaf of hun drollen in mijn voortuin hebben.

Het zal best zijn dat loslopende katten mede voor uitdunning van het aantal muizen en ratten zorgen, maar ze zijn zeker niet enigen en om daarvoor nou maar te accepteren dat mijn tuin het aflegt dankzij de poep en pies van andersmans kat, nee.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hanneke schreef:
Hanneke2 schreef: Maar waar kattenhaters altijd zo lekker makkelijk aan voorbij gaan is dat loslopende katten er wel voor zorgen dat we niet omkomen in de muizen en ratten.

Hanneke
Vind je dit niet een beetje heel kort door de bocht? Het feit dat je geen overlast van andermans katten wilt hebben maakt iemand nog niet tot een kattenhater. Ik hou van katten, heb er zelf nu niet een, maar ik wil ook niet dat ze hier in de tuin graven en schijten. Ik heb zelf honden, maar wil ook niet besprongen worden door die van iemand anders, of wakker gehouden door hun geblaf of hun drollen in mijn voortuin hebben.

Het zal best zijn dat loslopende katten mede voor uitdunning van het aantal muizen en ratten zorgen, maar ze zijn zeker niet enigen en om daarvoor nou maar te accepteren dat mijn tuin het aflegt dankzij de poep en pies van andersmans kat, nee.
Ik zeg nergens "dus mogen ze van mij bij iedereen de tuin volschijten." Toch?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hanneke schreef:

Hanneke

helemaal mee eens :ok:
Bovendien hebben we, zoals vroeger geen open riolen meer, en zijn de hygienische omstandigheden nogal veranderd....dus ik denk niet dat , als mijn buurman de kat binnen houdt , ik ineens een plaag achter mijn huis krijg...wel een lekkere schone tuin :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

massam schreef:mag ik dan zelf weten wie?

hmmmmm moet ik even over denken hoor :twisted:

als ik dan alle moddereters ban hebben we vrij spel!!

behalve marianne! die komt hier uit de buurt!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Chica
Actief

Martijn schreef:
Chica schreef: Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mensen echt echt last kunnen hebben van dieren welk dier dan ook.
Dat hoef je je ook niet voor te stellen want dat wordt je nu domweg gezegd. Heel af en toe gaat jouw gemak niet voor de rechten van je buurman op zijn eigen grond.
lalalalalalaaaaaaaa
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Chica schreef:
Martijn schreef:
Chica schreef: Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mensen echt echt last kunnen hebben van dieren welk dier dan ook.
Dat hoef je je ook niet voor te stellen want dat wordt je nu domweg gezegd. Heel af en toe gaat jouw gemak niet voor de rechten van je buurman op zijn eigen grond.
lalalalalalaaaaaaaa
:roll: Ik zit nog na te denken over de zinnigheid van "lalalalalaaaaaa" in deze. misschien komt dat nog, maar ik denk het niet.....
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Mijn kat komt ook buiten, als ik die binnen houd weet ik niet wie je eerder naar het gestischt kan brengen, mij of de kat. Maar ik geloof dat wij een makkelijke kat hebben. Ze blijft namelijk altijd rond ons huis hangen.

Ik heb haar toen ze klein was getracht aan het verstand te brengen om achter het huis te blijven. Nou is dat nog best redelijk gelukt al zeg ik het zelf, want ze zwerft niet de hele buurt door. Ze gaat wel mee Floe uitlaten, maar op een gegeven moment gaat ze weer terug naar huis, als ik te ver weg ga. Als ik dan terug kom met Baloe dan zit ze bij de achterdeur te wachten. Altijd, standaard. Overdag hangt ze altijd ergens rondom huis, in de zomer ligt ze altijd in de tuin te slapen, en in de winter komt ze alleen buiten om haar behoefte te doen in onze EIGEN tuin, daar heeft ze dan weer een vaste plek voor. Alleen snachts gaat ze zwerven, dus dan houden we haar binnen.

We hebben 1 keer problemen gehad met de buurman, die zei dat onze kat dus in zijn tuin poepte. Nou hadden dat ook heel goed de katten van de buren van de andere kant kunnen zijn, die zwerven namelijk wel heel de buurt door, vissen de vijvers leeg, vechten wat af en lijken als twee druppels water op onze kat, dat is ook niet raar want het zijn zusjes.
Maar goed, toen hebben wij de buurman geholpen met een of ander anti-katten spul, hebben we ook zelf betaald enzo, en sindsdien (is 4 jaar terug ofzo) heeft de buurman nooit meer geklaagd over de kat. Kijk zo kan het ook, als goede buren elkaar helpen, dan komt iedereen al een stuk verder.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Chica
Actief

Maaike schreef:
Chica schreef:
Martijn schreef:
lalalalalalaaaaaaaa
:roll: Ik zit nog na te denken over de zinnigheid van "lalalalalaaaaaa" in deze. misschien komt dat nog, maar ik denk het niet.....
Denk het ook niet maar constant iemand proberen te pakken op woorden helpt ook niet in een discussie vandaar reaktie zoals hij was heb namelijk totaal geen zin om met Martijn in discussie te gaan wij verschillen teveel van mening is alles en dat weet ik hij blijbaar nog steeds niet.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Chica schreef:
Maaike schreef:
Chica schreef:
Martijn schreef: Dat hoef je je ook niet voor te stellen want dat wordt je nu domweg gezegd. Heel af en toe gaat jouw gemak niet voor de rechten van je buurman op zijn eigen grond.
lalalalalalaaaaaaaa
Denk het ook niet maar constant iemand proberen te pakken op woorden helpt ook niet in een discussie vandaar reaktie zoals hij was heb namelijk totaal geen zin om met Martijn in discussie te gaan wij verschillen teveel van mening is alles en dat weet ik hij blijbaar nog steeds niet.
Op die fiets. Toch wel jammer eigenlijk dat je het zo opvat, want hij maakt wel een goed en duidelijk punt.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Chica
Actief

Maaike schreef:
Chica schreef:
Maaike schreef:
Chica schreef: lalalalalalaaaaaaaa
Op die fiets. Toch wel jammer eigenlijk dat je het zo opvat, want hij maakt wel een goed en duidelijk punt.
Tja helaas pindakaas bovendien gaat het er niet om hoe ik het opvat onze discussie draaien vaak uit op gesnauw heen en weer zou ik zonde vinden van de topic er zijn namelijk al discussie genoeg verziekt door dit soort dingen niet alleen door hem en mij hoor
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Chica schreef:
Maaike schreef:
Chica schreef:
Maaike schreef: :roll: Ik zit nog na te denken over de zinnigheid van "lalalalalaaaaaa" in deze. misschien komt dat nog, maar ik denk het niet.....
Tja helaas pindakaas bovendien gaat het er niet om hoe ik het opvat onze discussie draaien vaak uit op gesnauw heen en weer zou ik zonde vinden van de topic er zijn namelijk al discussie genoeg verziekt door dit soort dingen niet alleen door hem en mij hoor
Negeren is een gave. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Chica
Actief

Trouwens dat goed en duidelijk punt vind ik ook pure onzin.
Maar goed dat is mijn mening :mrgreen:
Chica
Actief

M@ri@nne schreef:
Chica schreef:
Maaike schreef:
Chica schreef: Denk het ook niet maar constant iemand proberen te pakken op woorden helpt ook niet in een discussie vandaar reaktie zoals hij was heb namelijk totaal geen zin om met Martijn in discussie te gaan wij verschillen teveel van mening is alles en dat weet ik hij blijbaar nog steeds niet.
Negeren is een gave. :roll:
Daarom maar omdathet toch nog wat moeite kosten heb ik maar iets heel stoms verzonnen hihihiiiiii :mrgreen:
Chica
Actief

Nu weer ontopic graag :lees :p:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”