Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Charlie... update niks meer aan de hand....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Charlie mank/sloom foto's goed + geen MZZ...
Ik heb er geen verstand van, niet voor doorgeleerd maar wat ik denk te zien op de filmpjes is juist een stijfheid in de achterhand. Voor mijn gevoel stuwt ze voort met de voorhand en "sukkelt de achterkant" erachteraan. Maar.. nogmaals... ik heb er niet voor doorgeleeerd!
Ik zou heel beslist fysio of osteopathie overwegen. Als het (wat "het" dan ook is) niet op foto's zichtbaar is, denk ik banden en pezen.
Probeer 's Elma Bakker ( Dogfysion) in Kamerik? Dat is volgens mij vanuit jou goed aan te rijden?
Niets moet, alles mag, doe ermee wat je wilt, vergeet de rest.
Suzanne
Ik zou heel beslist fysio of osteopathie overwegen. Als het (wat "het" dan ook is) niet op foto's zichtbaar is, denk ik banden en pezen.
Probeer 's Elma Bakker ( Dogfysion) in Kamerik? Dat is volgens mij vanuit jou goed aan te rijden?
Niets moet, alles mag, doe ermee wat je wilt, vergeet de rest.
Suzanne
-
- Zeer actief
1 x is genoeg 
Suzanne

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 02 jul 2020 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Heb je charlie al eens op pijnstillers gehad?
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als hier ook weer niks uitkomt ga ik weer verder denken. Die fysio/osteopaat was inderdaad ook een optie. Op een gegeven moment weet je niet meer alles waar je aan gedacht hebt. Dus fijn dat er meegedacht wordt!
Ze heeft in maart op pijnstilling gezeten, ik weet niet meer welke, maar dat deed niks voor haar.
Ze heeft in maart op pijnstilling gezeten, ik weet niet meer welke, maar dat deed niks voor haar.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
pff, ik kan me voorstellen dat je een beetje moedeloos wordt, zelfs al zijn al die negatieve uitslagen natuurlijk wel fijn. Het ziet er inderdaad niet heel prettig uit op dat filmpje
Een osteo kan inderdaad ontzettend veel doen; ik heb veel goede ervaringen met mijn paarden en ook voor mezelf
Zo had ik laatst door een nare val van mijn paard een flinke whiplash over mijn hele rug en die voelde wekenlang totaal verkrampt. Op scans e.d. was niets te zien, maar de osteo voelde het onmiddellijk. Na 1 behandeling is die verkramping weg
. Ik heb nog wel wat pijn, maar het verschil is gigantisch!
Ik hoop dat je gauw iets zult vinden om haar te helpen.

Een osteo kan inderdaad ontzettend veel doen; ik heb veel goede ervaringen met mijn paarden en ook voor mezelf

Zo had ik laatst door een nare val van mijn paard een flinke whiplash over mijn hele rug en die voelde wekenlang totaal verkrampt. Op scans e.d. was niets te zien, maar de osteo voelde het onmiddellijk. Na 1 behandeling is die verkramping weg

Ik hoop dat je gauw iets zult vinden om haar te helpen.
- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
- Aantal honden: 3
Je verhaal doet me heel erg aan Puck denken.
Zij werd ook minder actief, geen zin meer om te wandelen en was gewoon niet zichzelf. Oefeningen en spelen deed ze nog wel maar met minder enthousiasme dan ik van haar gewend was.
Mzz zijn getest, schildklier, andere bloedonderzoeken, foto's van rug en gewrichten, dieet aangepast, naar een osteopaat geweest en fysio gedaan maar niks hielp.
Uiteindelijk ben ik op aanraden van een collega met haar naar heukels, orthomanueel dierenarts gegaan. Zij heeft bij Puck een nekwervel, 2 rugwervels en haar heiligbeen recht gezet en na 2 behandelingen had ik mijn oude meisje weer terug. Echt een verschil van dag en nacht.
Mocht er uit het schildklier onderzoek niks komen dan zou ik zeker overwegen om Charlie na te laten kijken door een orthomanueel dierenarts. Groot voordeel vind ik dat ze ook echt opgeleid is als dierenarts en ze daarmee oog heeft voor het hele plaatje.
Success met de zoektocht verder!
Zij werd ook minder actief, geen zin meer om te wandelen en was gewoon niet zichzelf. Oefeningen en spelen deed ze nog wel maar met minder enthousiasme dan ik van haar gewend was.
Mzz zijn getest, schildklier, andere bloedonderzoeken, foto's van rug en gewrichten, dieet aangepast, naar een osteopaat geweest en fysio gedaan maar niks hielp.
Uiteindelijk ben ik op aanraden van een collega met haar naar heukels, orthomanueel dierenarts gegaan. Zij heeft bij Puck een nekwervel, 2 rugwervels en haar heiligbeen recht gezet en na 2 behandelingen had ik mijn oude meisje weer terug. Echt een verschil van dag en nacht.
Mocht er uit het schildklier onderzoek niks komen dan zou ik zeker overwegen om Charlie na te laten kijken door een orthomanueel dierenarts. Groot voordeel vind ik dat ze ook echt opgeleid is als dierenarts en ze daarmee oog heeft voor het hele plaatje.
- Rebble
- Zeer actief
Dank je, wat fijn dat zij door het hele land werkt ook. Hoogvliet is echt prima te doen vanaf hier.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, Heukels is een aanraderElske schreef:Je verhaal doet me heel erg aan Puck denken.

Maar wat ik tegen Zinodo ook zei: ze is wel heel direct in haar benadering en haar aanpak. Daar moet je wel de geschikte hond voor hebben

Of je moet van tevoren met haar bespreken of er andere opties zijn. Jip kon het prima hebben hoor, maar ik weet niet of ik het met Abel zou aandurven.
- Rebble
- Zeer actief
Oh, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat bedoeltnatalie schreef: Ja, Heukels is een aanrader
Maar wat ik tegen Zinodo ook zei: ze is wel heel direct in haar benadering en haar aanpak. Daar moet je wel de geschikte hond voor hebben![]()
Of je moet van tevoren met haar bespreken of er andere opties zijn. Jip kon het prima hebben hoor, maar ik weet niet of ik het met Abel zou aandurven.

Als ik van tevoren aan geef dat Charlie rustig benadert en behandelt moet worden staat ze daar dan wel voor open?

- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
Ja, daar staat ze zeker voor open. Ze is inderdaad behoorlijk direct in haar aanpak, maar bij Puck die het echt heel spannend vind en ook best wil bijten als het haar te snel gaat had ze daar echt wel oog voor.Rebble schreef:Oh, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat bedoeltnatalie schreef: Ja, Heukels is een aanrader
Maar wat ik tegen Zinodo ook zei: ze is wel heel direct in haar benadering en haar aanpak. Daar moet je wel de geschikte hond voor hebben![]()
Of je moet van tevoren met haar bespreken of er andere opties zijn. Jip kon het prima hebben hoor, maar ik weet niet of ik het met Abel zou aandurven.Charlie laat in principe alles toe zolang ik bij haar sta maar anders is ze niks te beroerd om zelf ook even direct te zijn.
Als ik van tevoren aan geef dat Charlie rustig benadert en behandelt moet worden staat ze daar dan wel voor open?
Als ze eenmaal begonnen is pakt ze bij Puck wel door met een houding van ik weet dat het niet leuk voor je is, maar het moet even gebeuren. Dat werkt voor Puck heel goed.
- Rebble
- Zeer actief
Oke, doorpakken is alleen maar goed, geaarzel wekt wantrouwen. Ik wacht het schildklieronderzoek af en komt daar niks uit is dit mijn volgende stap.

-
- Zeer actief
Dat geloof ik ook zeker ja. Ze is heel goed in wat ze doet en ik ga er met Jip binnenkort weer naartoe. Maar ik zag het even niet aankomen en ze stond al aan Jip te duwen en te sjorren voor ik er erg in had. Toen was ik wel blij dat ik daar niet met Abel stond. Dus dan ben je vast gewaarschuwdElske schreef:Ja, daar staat ze zeker voor open. Ze is inderdaad behoorlijk direct in haar aanpak, maar bij Puck die het echt heel spannend vind en ook best wil bijten als het haar te snel gaat had ze daar echt wel oog voor.Rebble schreef:Oh, dan ben ik wel benieuwd hoe je dat bedoeltnatalie schreef: Ja, Heukels is een aanrader
Of je moet van tevoren met haar bespreken of er andere opties zijn. Jip kon het prima hebben hoor, maar ik weet niet of ik het met Abel zou aandurven.Charlie laat in principe alles toe zolang ik bij haar sta maar anders is ze niks te beroerd om zelf ook even direct te zijn.
Als ze eenmaal begonnen is pakt ze bij Puck wel door met een houding van ik weet dat het niet leuk voor je is, maar het moet even gebeuren. Dat werkt voor Puck heel goed.

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik op de filmpjes zie, is een heel herkenbaar beeld.
Het verhaal van alle onderzoeken waar niks noemenswaardigs uitkomt ook..
Het lijkt wel over Kai te gaan.
Hij heeft vaak met wandelen ook van deze "periodes". Hij lijkt dan echt een terminale, 16jarige hond. ( Hij is pas 5,5)
Hoevaak ik niet tijdens een wandeling de DA gebeld heb dat ik er NU aankom, dat het niet goed gaat.. De DA zag het ook, maar uit de onderzoeken kwam niet echt iets noemenswaardigs.
Ja, hij heeft een nekblessure, maar is wat dat betreft zo goed als pijnvrij, en als het zeer doet geeft hij dit op een hele andere manier aan.
Het is me opgevallen dat hij, als hij niet meer "kan" lopen, een soort "error" in zn koppie heeft. Een soort zelfgecreëerd probleem. Hij weet niet meer precies hoe hij moet lopen, hij weet niet meer waarom hij ook weer in dat bos is etc.
Ik heb nu altijd de buggy mee, en als hij in zo'n fase zit ga ik even bij hem zitten. Even vasthouden, even knuffelen en als hij wil mag hij in de buggy. 5/10 min verder wil hij er weer uit en gaat het weer prima. Heb ik een keer de buggy niet mee, is het bij hem zitten een tijdje voldoende. (Kai heeft ook een hersenbeschadiging wat dit alles versterkt )
Kai is een heel angstig hondje, en de omgeving en geluiden etc is voor hem al snel te veel. Dit kan zeker ook als resultaat hebben dat hij "op slot" gaat.
We gaan regelmatig naar de osteopaat, en hier heeft hij heel erg veel baat bij, ik zou het zeker eens proberen!
Het verhaal van alle onderzoeken waar niks noemenswaardigs uitkomt ook..
Het lijkt wel over Kai te gaan.
Hij heeft vaak met wandelen ook van deze "periodes". Hij lijkt dan echt een terminale, 16jarige hond. ( Hij is pas 5,5)
Hoevaak ik niet tijdens een wandeling de DA gebeld heb dat ik er NU aankom, dat het niet goed gaat.. De DA zag het ook, maar uit de onderzoeken kwam niet echt iets noemenswaardigs.
Ja, hij heeft een nekblessure, maar is wat dat betreft zo goed als pijnvrij, en als het zeer doet geeft hij dit op een hele andere manier aan.
Het is me opgevallen dat hij, als hij niet meer "kan" lopen, een soort "error" in zn koppie heeft. Een soort zelfgecreëerd probleem. Hij weet niet meer precies hoe hij moet lopen, hij weet niet meer waarom hij ook weer in dat bos is etc.
Ik heb nu altijd de buggy mee, en als hij in zo'n fase zit ga ik even bij hem zitten. Even vasthouden, even knuffelen en als hij wil mag hij in de buggy. 5/10 min verder wil hij er weer uit en gaat het weer prima. Heb ik een keer de buggy niet mee, is het bij hem zitten een tijdje voldoende. (Kai heeft ook een hersenbeschadiging wat dit alles versterkt )
Kai is een heel angstig hondje, en de omgeving en geluiden etc is voor hem al snel te veel. Dit kan zeker ook als resultaat hebben dat hij "op slot" gaat.
We gaan regelmatig naar de osteopaat, en hier heeft hij heel erg veel baat bij, ik zou het zeker eens proberen!
- Rebble
- Zeer actief
Ook de schildkliertest was goed. Maar nu heeft ze dit sinds een paar dagen

Haar snuit jeukt ook, ze wrijft regelmatig met haar poot over haar neus. Haar lip lijkt af en toe ook wat rood. Dit doet dan weer aan een allergie denken. Maar haar huid is verder overal rustig, ook haar voetkussentjes en daartussen, okelsels en liezen.
Morgen weer een afspraak bij de dierenarts...

Haar snuit jeukt ook, ze wrijft regelmatig met haar poot over haar neus. Haar lip lijkt af en toe ook wat rood. Dit doet dan weer aan een allergie denken. Maar haar huid is verder overal rustig, ook haar voetkussentjes en daartussen, okelsels en liezen.
Morgen weer een afspraak bij de dierenarts...

-
- Zeer actief
Re: Charlie mank/sloom.... en nu weer uitslag op haar neus..
Is het niet een schaafplek waar de korstjes af zijn? Al is het wel op een paar plekken zie ik...
Niet met bal over stoep geschaafd ofzo?
Niet met bal over stoep geschaafd ofzo?
- Rebble
- Zeer actief
Nee, het begon als een kleine verkleuring en wordt steeds groter en vuriger. Ze speelt ook niet echt haha dus ik weet zeker dat het geen schaafwond oid is. Ze laat ook af en toe een deel van haar eten staan sinds een week of 2 en in haar bek kijken laat ze slecht toe terwijl dat nooit een probleem was. Het lijkt dus alsof haar snuit en bek gevoelig zijn. Een paar weken geleden had ze ook een rare verdikking bij 1 snorhaar, toen dacht ik dat ze gestoken was maar dat heeft ook bijna anderhalve week geduurd voor het weg was.
Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee, ik wil gewoon weten wat haar mankeert. En stoppen met bergen geld naar dierenartsen te brengen.
Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee, ik wil gewoon weten wat haar mankeert. En stoppen met bergen geld naar dierenartsen te brengen.

-
- Zeer actief

Nou Charlie, het is wel weer even mooi geweest zo hè. Hopelijk is het een reactie op de laatste nesten processierups ofzo. Iets wat over een paar dagen gewoon wegtrekt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dit doet mij eerder denken aan een auto-immuunziekte, maar dan zou je verwachten dat er wel iets in de bloedtesten te zien zou zijn geweest.
Alle andere symptomen zouden ook in dat plaatje kunnen passen.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 14 jul 2020 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Heb je iets van honingzalf ofzo in huis?
- Rebble
- Zeer actief
Pfff zeg dat wel!natalie schreef:![]()
Nou Charlie, het is wel weer even mooi geweest zo hè. Hopelijk is het een reactie op de laatste nesten processierups ofzo. Iets wat over een paar dagen gewoon wegtrekt.
Het zou kunnen maar die kans schat ik niet hoog in, we hebben er in deze gemeente weinig last van. In de gebieden waar ik loop zitten ze niet gelukkig. Ik heb het wel even aangekeken maar het wordt alleen maar erger
Dat is ook door mijn hoofd geschoten maar die bloedtesten kloppen dan weer niet. Ik breng het morgen wel ter sprake. Er kijken frisse ogen naar want de dierenarts die ik tot nu toe had is onverwacht veel eerder bevallen.DeDiana schreef:Dit doet mij eerder denken aan een auto-immuunziekte, maar dan zou je denken dat er wel iets in de bloedtesten te zien zou zijn geweest.
Nee helaas, maar dat zou ook zo weg zijn op die plek denk ikPersistence schreef:Heb je iets van honingzalf ofzo in huis?

Ze heeft er niet enorme, constante jeuk aan want ze wrijft er maar heel af en toe over met haar poot.
Bedankt voor het meedenken, dat vind ik echt heel fijn!

- Tineke
- Zeer actief
Wat vervelend zeg, hopelijk komt er een echt antwoord op de vragen en een passende behandeling.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Pfff...schiet niet op zo hé?
Als je nu wist wat er aan de hand was dan kon je er iets mee.
Kan ik ook niet zo goed tegen, dat gevoel er is iets mis, en niet weten wat er aan de hand is.
Auto immuun iets zou zomaar kunnen...maar hoe krijg je dat duidelijk?
Als je nu wist wat er aan de hand was dan kon je er iets mee.
Kan ik ook niet zo goed tegen, dat gevoel er is iets mis, en niet weten wat er aan de hand is.
Auto immuun iets zou zomaar kunnen...maar hoe krijg je dat duidelijk?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is anders kliniek den hoek in De Bilt een optie?
Holistisch.
Schijnt erg goed te zijn (heb zelf geen ervaring)
Holistisch.
-
- Zeer actief
Ik was wat aan het typen over meteen wandelen en oefening doen maar toen dacht ik... nee je hebt ook gelijk haha.Rebble schreef:
Nee helaas, maar dat zou ook zo weg zijn op die plek denk ik![]()
Ik snap goed dat je nu wel wilt weten wat er aan de hand is.
Zou de uitslag trouwens van een berenklauw kunnen zijn omdat je zegt dat het erger wordt? Die staan er nu wel volop.
-
- Zeer actief
zoals je het omschrijft zou ik denken aan een schimmeltje die kunnen nog wel eens uitbreiden , hopelijk kan de da je helpen
- Rebble
- Zeer actief
Er staat hier geen berenklauw gelukkig, dat denk ik dus nietPersistence schreef:Ik was wat aan het typen over meteen wandelen en oefening doen maar toen dacht ik... nee je hebt ook gelijk haha.Rebble schreef:
Zou de uitslag trouwens van een berenklauw kunnen zijn omdat je zegt dat het erger wordt? Die staan er nu wel volop.
Ja, ik bedacht dat gisteravond ook ineens, een losstaand iets en ging even googelen op schimmel op neus van hond. Toen kwam ik gelijk aspergillose tegen en op het manken na past dat wel, maar dat manken is zo zelden dat dat wel eens een losstaand iets kan zijn. Honden met aspergillose worden slomer, minder speels, hebben een verminderde eetlust... Past wel, dat zou wel rot zijn want die behandelingen zijn echt klote...S@ndr@ schreef:zoals je het omschrijft zou ik denken aan een schimmeltje die kunnen nog wel eens uitbreiden , hopelijk kan de da je helpen
Nou ja, we gaan het zien..

- *Esther
- Zeer actief
Wat een rotplekje op haar neus. Nee, googelen op schimmel/neus daar word je niet vrolijk van. Mijn Grote Poedel Hazel had vorige twee zomers ook neusproblemen vandaar dat ik dit topic aanklikte, ik had het niet eerder gezien sorry. Zij wordt verdacht van een auto imuunziekte. (DLE) Uiteindelijk koos ik voor prednison geven en kijken of dat werkte en dat deed het gelukkig. Ik ben erg goed geholpen door de internist van de Wagenrenk. Giora van Straten. Ongelooflijk vriendelijke man, zoveel vragen heeft nog nooit een DA gesteld over de gezondheid van mijn hond. Enorm betrokken en ook oog voor mijn wensen. Geweldig toch. Mocht je vastlopen, kan ik je hem echt aanraden. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt, ik weet hoeveel energie het vreet als je hond iets mankeert en je krijgt niet duidelijk wat. Sterkte!!Rebble schreef:Er staat hier geen berenklauw gelukkig, dat denk ik dus nietPersistence schreef:Ik was wat aan het typen over meteen wandelen en oefening doen maar toen dacht ik... nee je hebt ook gelijk haha.Rebble schreef:
Zou de uitslag trouwens van een berenklauw kunnen zijn omdat je zegt dat het erger wordt? Die staan er nu wel volop.Ja, ik bedacht dat gisteravond ook ineens, een losstaand iets en ging even googelen op schimmel op neus van hond. Toen kwam ik gelijk aspergillose tegen en op het manken na past dat wel, maar dat manken is zo zelden dat dat wel eens een losstaand iets kan zijn. Honden met aspergillose worden slomer, minder speels, hebben een verminderde eetlust... Past wel, dat zou wel rot zijn want die behandelingen zijn echt klote...S@ndr@ schreef:zoals je het omschrijft zou ik denken aan een schimmeltje die kunnen nog wel eens uitbreiden , hopelijk kan de da je helpen
Nou ja, we gaan het zien..
-
- Zeer actief
nou ja t hoeft niet in de neus te zijn he, want dan zou er gespoeld moeten worden t kan ook lokaal op de neus zijn.. maar ik zou dan toch heel nieuwsgierig zijn waarom de weerstand niet beter is en waar de rest van de symptomen vandaan komt 

- Rebble
- Zeer actief
Dank je wel voor je reactie en wat fijn dat Hazel het weer goed doet! Had Hazel nog meer klachten dan de plek op haar neus?*Esther schreef: Wat een rotplekje op haar neus. Nee, googelen op schimmel/neus daar word je niet vrolijk van. Mijn Grote Poedel Hazel had vorige twee zomers ook neusproblemen vandaar dat ik dit topic aanklikte, ik had het niet eerder gezien sorry. Zij wordt verdacht van een auto imuunziekte. (DLE) Uiteindelijk koos ik voor prednison geven en kijken of dat werkte en dat deed het gelukkig. Ik ben erg goed geholpen door de internist van de Wagenrenk. Giora van Straten. Ongelooflijk vriendelijke man, zoveel vragen heeft nog nooit een DA gesteld over de gezondheid van mijn hond. Enorm betrokken en ook oog voor mijn wensen. Geweldig toch. Mocht je vastlopen, kan ik je hem echt aanraden. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt, ik weet hoeveel energie het vreet als je hond iets mankeert en je krijgt niet duidelijk wat. Sterkte!!
De Wagenrenk hou ik in mijn achterhoofd maar is ruim een uur rijden, geen probleem als ik het echt niet meer weet maar ik hoop iets dichter bij huis uit te komen

De weerstand maak ik me heel eerlijk gezegd niet zo druk om als oorzaak, dat kan bij mensen al een week slaaptekort zijn om iets wakker te laten worden. Het is juist dat de rest van de symptomen ook zouden passen bij aspergillose, de sloomheid, het niet willen spelen en haar bak was altijd binnen 10 seconden leeg en werd grondig schoongelikt. Nu staat ze er naar te kijken en eet uiteindelijk wel haar eten op maar laat regelmatig wat liggen en likt haar bak niet meer schoon. Gister liet ze zelf soep liggen wat ik over haar eten had gedaan. Ik zeg niet dat het het ook echt is maar ik vind het wel passen. Uiteraard hoop ik wel iets uitwendigs, dat is makkelijker te bestrijden.S@ndr@ schreef:nou ja t hoeft niet in de neus te zijn he, want dan zou er gespoeld moeten worden t kan ook lokaal op de neus zijn.. maar ik zou dan toch heel nieuwsgierig zijn waarom de weerstand niet beter is en waar de rest van de symptomen vandaan komt
Dank je wel! Het is echt naar om niet te weten wat het is. Vorige week, na de goede uitslag van het schildklieronderzoek was ik er wel klaar mee en dacht ik gewoon spoken te zien of een luie hond te hebben maar nu dit weer..Tamara81 schreef:Wat een zorgenHopelijk kom je er snel achter wat het is.
![]()
Ik weet niet wat holistisch dan als voordeel heeft? Ik weet in grote lijnen wat het inhoud maar hoe het in dit geval een voordeel kan zijn? Dat is een oprechte vraag hoor, ik weet het gewoon echt nietranetje schreef:Is anders kliniek den hoek in De Bilt een optie?
Holistisch.

Iedereen bedankt voor het meedenken en het meeleven, dat is echt fijn!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ze richten zich op de hele hond.Rebble schreef:Ik weet niet wat holistisch dan als voordeel heeft? Ik weet in grote lijnen wat het inhoud maar hoe het in dit geval een voordeel kan zijn? Dat is een oprechte vraag hoor, ik weet het gewoon echt nietranetje schreef:Is anders kliniek den hoek in De Bilt een optie?
Holistisch.
Schijnt erg goed te zijn (heb zelf geen ervaring)![]()
Als er al zoveel is onderzocht zou juist het benoemen van alle verschillende klachten bij hen een totaal beeld kunnen opleveren waar ze wat mee kunnen.
Ze zoeken eerder naar een verband tussen de klachten.
Dat is wat ik er van weet.
Als ik er na veel onderzoeken nog niet uit zou zijn zou ik het een optie vinden.
Denk ik