Helemaal mee eens. Gun jezelf die nachtrust nou maar gewoon.Heavy schreef:Nee joh dat maakt echt niet uit .Tamaartje schreef:Dat gaat het ook. Na een nacht goed slapen kan ik gewoon veel meer aan. Wat mij betreft zou ze gewoon de nacht, zolang ze nog niet zindelijk is, het op die handdoek mogen doen. Maar ik kan me voorstellen dat in de nacht buiten zetten beter is voor het zindelijk worden, dus gaan we dat vannacht gewoon weer proberen.
Maak het jezelf nou niet moeilijker dan het al is
Als je overdag goed oplet en haar buiten laat dan plast ze het grootste deel buiten
Dat plasje in de nacht verdwijnt vanzelf en dan slaapt ze lekker door
Als je zelf meer energie hebt na een goede nachtrust dan is dat voor overdag zindelijk maken en opvoeden ook beter
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet meer willen slapen (tegenslag 1)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Niet meer willen slapen (tegenslag 1)
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zorgen maken hoeft niet, maar kan prima een reden zijn dat de zindelijkheid training langzamer verloopt.Tamaartje schreef:Klopt. Ze heeft teveel kristallen in haar urine. En gek genoeg plast ze helemaal niet zo veel. Maar ze drinkt ook niet meer overdreven veel. Ze is verder super actief, dus ik maak me vooralsnog niet veel zorgen.crutz schreef:rommelen jullie niet ook met iets van blaasontsteking/urine die niet goed is?
zou me echt geen zorgen maken om dat nachtelijke plasje, dat verdwijnt vanzelf, of met de leeftijd of als de urine weer goed is
Had vorig jaar een pup die ook heel jong een blaasontsteking had en in de bench was ze schoon maar los was ophouden nog lang lastig
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
elke hond is ook anders. Wij hebben er 3 alle 3 op een andere manier zindelijk gekregen. Bij onze laatste duurde het heel lang. Tot ze plots er niet meer uit hoefde om 6.00uur.
Maar na die tijd is ze ook gestopt met piepen als het wel moest. Dus soms vind ik nog wel eens wat beneden. Niet erg ik ruim het op (nooit een plasje). Ook had ze bedacht dat ze best boven haar behoefte kon doen onder het bureau op de studeer kamer. Ging ze snel naar boven en weer naar beneden.
Dus een hele tijd geen deuren meer open nu is ze daar ook mee gestopt gelukkig maar ja ze is dan ook al 3 jaar oud
het komt dus wel goed hoor al duurt het 3 jaar
Maar na die tijd is ze ook gestopt met piepen als het wel moest. Dus soms vind ik nog wel eens wat beneden. Niet erg ik ruim het op (nooit een plasje). Ook had ze bedacht dat ze best boven haar behoefte kon doen onder het bureau op de studeer kamer. Ging ze snel naar boven en weer naar beneden.
Dus een hele tijd geen deuren meer open nu is ze daar ook mee gestopt gelukkig maar ja ze is dan ook al 3 jaar oud

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Ze is pas 13 weken. Overdag gaat het best redelijk. Vooral goed opletten. Dat in de ochtend een plasje en drol vind is helemaal niet erg.blacky schreef:elke hond is ook anders. Wij hebben er 3 alle 3 op een andere manier zindelijk gekregen. Bij onze laatste duurde het heel lang. Tot ze plots er niet meer uit hoefde om 6.00uur.
Dus een hele tijd geen deuren meer open nu is ze daar ook mee gestopt gelukkig maar ja ze is dan ook al 3 jaar oud![]()
Ik heb vooral moeite om ze te leren alleen te blijven. Samen met mijn senior gaat dat redelijk. Maar als ik die even snel alleen uitlaat dat gaat ze loeien als een malle. Niet non stop, maar wel behoorlijk. Het genoeg voor mij om het moeilijk te vinden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ze mist dat gevoel van absolute veiligheid in jullie huis nog. Met senior erbij voelt ze zich blijkbaar wel veilig, maar nog niet zonder. Dat heeft tijd nodig.
Ik nam Gait gewoon altijd mee als pup. Gewoon in een draagtas. Of hij bleef samen met Elco thuis. Nooit helemaal alleen. Hij zou dat nu prima kunnen
Ik nam Gait gewoon altijd mee als pup. Gewoon in een draagtas. Of hij bleef samen met Elco thuis. Nooit helemaal alleen. Hij zou dat nu prima kunnen
-
- Zeer actief
Ik neem ze ook heel veel mee. En kan ze niet mee komt er iemand in huis of breng ik haar weg. Ik vind het gewoon prettig dat ik mijn oudje ook even alleen kan uitlaten. Dan ontlast hij net wat makkelijker.Fotogravinnetje schreef:Ze mist dat gevoel van absolute veiligheid in jullie huis nog. Met senior erbij voelt ze zich blijkbaar wel veilig, maar nog niet zonder. Dat heeft tijd nodig.
-
- Zeer actief
Ga ik zeker doen.Alfilillo schreef:Helemaal mee eens. Gun jezelf die nachtrust nou maar gewoon.Heavy schreef:Nee joh dat maakt echt niet uit .Tamaartje schreef:Dat gaat het ook. Na een nacht goed slapen kan ik gewoon veel meer aan. Wat mij betreft zou ze gewoon de nacht, zolang ze nog niet zindelijk is, het op die handdoek mogen doen. Maar ik kan me voorstellen dat in de nacht buiten zetten beter is voor het zindelijk worden, dus gaan we dat vannacht gewoon weer proberen.
Maak het jezelf nou niet moeilijker dan het al is
Als je overdag goed oplet en haar buiten laat dan plast ze het grootste deel buiten
Dat plasje in de nacht verdwijnt vanzelf en dan slaapt ze lekker door
Als je zelf meer energie hebt na een goede nachtrust dan is dat voor overdag zindelijk maken en opvoeden ook beter
- ceciel
- Zeer actief
Misschien heb je het al geprobeerd hoor, wat ik hier doe als ik even een stukje alleen met Styx wil lopen is dat ik eerst de pup alleen meeneem op wandeling of de tuin. Dan even wachten tot hij binnen weer in rust modus is, pens staafje of een paar brokjes ter afleiding op de grond, en dan ga ik op stap met die 'ouwe'.
Hier werkt dat prima met uitzondering van een of twee keer dat hij hier een feestje had waarbij hij aan/in de gordijnen hing

Hier werkt dat prima met uitzondering van een of twee keer dat hij hier een feestje had waarbij hij aan/in de gordijnen hing

-
- Zeer actief
Dat is inderdaad hoe ik het bij haar ook doe. Alleen ga ik niet altijd wandelen van te voren, maar ga ik met haar spelen/trainen. Geef haar wat te kluiven, maar zodra ik door de deur ga stopt ze met kluiven en is het paniek. Ik probeer dit nu toch zeker iedere dag te doen om te oefenen. Weet het anders ook niet. Of mijn kluifjes zijn niet lekker genoeg.ceciel schreef:Misschien heb je het al geprobeerd hoor, wat ik hier doe als ik even een stukje alleen met Styx wil lopen is dat ik eerst de pup alleen meeneem op wandeling of de tuin. Dan even wachten tot hij binnen weer in rust modus is, pens staafje of een paar brokjes ter afleiding op de grond, en dan ga ik op stap met die 'ouwe'.
Hier werkt dat prima met uitzondering van een of twee keer dat hij hier een feestje had waarbij hij aan/in de gordijnen hing![]()
-
- Zeer actief
Mag ik vragen wat je toen hebt gedaan. De dierenarts heeft namelijk net gebeld en ze gaan toch uit van een blaasontsteking. Over 2 weken weer urine brengen om te kijken hoe het dan is.crutz schreef:Zorgen maken hoeft niet, maar kan prima een reden zijn dat de zindelijkheid training langzamer verloopt.Tamaartje schreef:Klopt. Ze heeft teveel kristallen in haar urine. En gek genoeg plast ze helemaal niet zo veel. Maar ze drinkt ook niet meer overdreven veel. Ze is verder super actief, dus ik maak me vooralsnog niet veel zorgen.crutz schreef:rommelen jullie niet ook met iets van blaasontsteking/urine die niet goed is?
zou me echt geen zorgen maken om dat nachtelijke plasje, dat verdwijnt vanzelf, of met de leeftijd of als de urine weer goed is
Had vorig jaar een pup die ook heel jong een blaasontsteking had en in de bench was ze schoon maar los was ophouden nog lang lastig
En ze gaan haar voer bekijken om te zien of het daar aan kan liggen. Ze is nog te jong voor medicatie.
- ceciel
- Zeer actief
Linc is morgen 12 weken dus vergelijkbaar qua leeftijd met jullie, super schattigeTamaartje schreef:Dat is inderdaad hoe ik het bij haar ook doe. Alleen ga ik niet altijd wandelen van te voren, maar ga ik met haar spelen/trainen. Geef haar wat te kluiven, maar zodra ik door de deur ga stopt ze met kluiven en is het paniek. Ik probeer dit nu toch zeker iedere dag te doen om te oefenen. Weet het anders ook niet. Of mijn kluifjes zijn niet lekker genoeg.ceciel schreef:Misschien heb je het al geprobeerd hoor, wat ik hier doe als ik even een stukje alleen met Styx wil lopen is dat ik eerst de pup alleen meeneem op wandeling of de tuin. Dan even wachten tot hij binnen weer in rust modus is, pens staafje of een paar brokjes ter afleiding op de grond, en dan ga ik op stap met die 'ouwe'.
Hier werkt dat prima met uitzondering van een of twee keer dat hij hier een feestje had waarbij hij aan/in de gordijnen hing![]()

Ik merk aan hem wel dat hij iets meer nodig heeft om (mentaal) moe of voldaan te raken dan alleen even spelen en een poepje/plasje in de tuin. Een wandelingetje zonder zijn grote broer is voor hier voldoende om hem hier tevreden alleen te kunnen laten.
Moet ik er wel bij verklappen dat grote broer niet lang mag wandelen dus ik heb het dan over max. 10 tot 15 minuten.
Samen alleen kan al wat langer. Wel ook eerst zorgen dat pup eerst voldoende aandacht en uitdaging heeft gehad en weer in rust modus is voordat we een boodschap gaan doen.
Tot nu toe treffen we dan een slapende of rustig liggende pup aan bij terug komst.
-
- Zeer actief
Samen gaat hier ook echt wel oké. Ze piept soms nog wel even maar uiteindelijk gaat ze lekker liggen slapen. Naast mijn senior.ceciel schreef:Linc is morgen 12 weken dus vergelijkbaar qua leeftijd met jullie, super schattigeTamaartje schreef:Dat is inderdaad hoe ik het bij haar ook doe. Alleen ga ik niet altijd wandelen van te voren, maar ga ik met haar spelen/trainen. Geef haar wat te kluiven, maar zodra ik door de deur ga stopt ze met kluiven en is het paniek. Ik probeer dit nu toch zeker iedere dag te doen om te oefenen. Weet het anders ook niet. Of mijn kluifjes zijn niet lekker genoeg.ceciel schreef:Misschien heb je het al geprobeerd hoor, wat ik hier doe als ik even een stukje alleen met Styx wil lopen is dat ik eerst de pup alleen meeneem op wandeling of de tuin. Dan even wachten tot hij binnen weer in rust modus is, pens staafje of een paar brokjes ter afleiding op de grond, en dan ga ik op stap met die 'ouwe'.
, pup.
Ik merk aan hem wel dat hij iets meer nodig heeft om (mentaal) moe of voldaan te raken dan alleen even spelen en een poepje/plasje in de tuin. Een wandelingetje zonder zijn grote broer is voor hier voldoende om hem hier tevreden alleen te kunnen laten.
Moet ik er wel bij verklappen dat grote broer niet lang mag wandelen dus ik heb het dan over max. 10 tot 15 minuten.
Samen alleen kan al wat langer. Wel ook eerst zorgen dat pup eerst voldoende aandacht en uitdaging heeft gehad en weer in rust modus is voordat we een boodschap gaan doen.
Tot nu toe treffen we dan een slapende of rustig liggende pup aan bij terug komst.
Ik kan een half uur met haar buiten lopen en trainen, maar helaas vind ze binnen dan nog niet voldoende rust. Ze slaapt ook heel licht.
Ze zal gewoon wat langer nodig hebben. Ik kan ze met de camera in de gaten houden.
Fijn dat jullie pupsel het zo goed doet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoezo dat?Tamaartje schreef:Mag ik vragen wat je toen hebt gedaan. De dierenarts heeft namelijk net gebeld en ze gaan toch uit van een blaasontsteking. Over 2 weken weer urine brengen om te kijken hoe het dan is.crutz schreef:Zorgen maken hoeft niet, maar kan prima een reden zijn dat de zindelijkheid training langzamer verloopt.Tamaartje schreef:Klopt. Ze heeft teveel kristallen in haar urine. En gek genoeg plast ze helemaal niet zo veel. Maar ze drinkt ook niet meer overdreven veel. Ze is verder super actief, dus ik maak me vooralsnog niet veel zorgen.crutz schreef:rommelen jullie niet ook met iets van blaasontsteking/urine die niet goed is?
En ze gaan haar voer bekijken om te zien of het daar aan kan liggen. Ze is nog te jong voor medicatie.

Blaasontsteking moet je behandelen.
Mijn laatste pup heeft 5 weken lang AB gehad tot het eindelijk over was, na eerst een paar "kuurtjes" waarmee het niet over ging.
Wat je in ieder geval wel kan doen is de urine aanzuren, bijv. met appelazijn (daardoor zou het gruis kunnen verminderen) en om zo veel mogelijk bacteriën kwijt te raken kan je dagelijks D-mannose geven.
Oh en waar je waarschijnlijk even op moet letten.
Als ze geënt moet worden, doe dat even niet.
Entingen zijn alleen voor gezonde honden.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sowieso eerst steriel afnemen en op kweek als het nog niet weg is. Dan kan je gericht behandelen.Tamaartje schreef:Mag ik vragen wat je toen hebt gedaan. De dierenarts heeft namelijk net gebeld en ze gaan toch uit van een blaasontsteking. Over 2 weken weer urine brengen om te kijken hoe het dan is.crutz schreef:Zorgen maken hoeft niet, maar kan prima een reden zijn dat de zindelijkheid training langzamer verloopt.Tamaartje schreef:Klopt. Ze heeft teveel kristallen in haar urine. En gek genoeg plast ze helemaal niet zo veel. Maar ze drinkt ook niet meer overdreven veel. Ze is verder super actief, dus ik maak me vooralsnog niet veel zorgen.crutz schreef:rommelen jullie niet ook met iets van blaasontsteking/urine die niet goed is?
Pup hier heeft AB gehad en langer ophouden is gewoon langzaamaan beter geworden toen blaasontsteking met steriele afname uitgesloten was
-
- Zeer actief
Er is nog geen steriele urine afgenomen. We moeten over 2 weken opnieuw urine inleveren, binnen een half uur na het plassen. Dat wordt een leuke race tegen de klok. Maar goed hierdoor hoop ik dat het wel mee valt. De dierenarts heeft aangegeven de pup nog te jong te vinden voor medicatie. We hebben gisteren begin van de avond doorgegeven welk voor we gebruiken. Dan kunnen ze kijken of daar iets aan kan liggen.crutz schreef:Sowieso eerst steriel afnemen en op kweek als het nog niet weg is. Dan kan je gericht behandelen.Tamaartje schreef:Mag ik vragen wat je toen hebt gedaan. De dierenarts heeft namelijk net gebeld en ze gaan toch uit van een blaasontsteking. Over 2 weken weer urine brengen om te kijken hoe het dan is.crutz schreef:Zorgen maken hoeft niet, maar kan prima een reden zijn dat de zindelijkheid training langzamer verloopt.Tamaartje schreef: Klopt. Ze heeft teveel kristallen in haar urine. En gek genoeg plast ze helemaal niet zo veel. Maar ze drinkt ook niet meer overdreven veel. Ze is verder super actief, dus ik maak me vooralsnog niet veel zorgen.
Pup hier heeft AB gehad en langer ophouden is gewoon langzaamaan beter geworden toen blaasontsteking met steriele afname uitgesloten was
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is blaasontsteking geconstateerd en ze krijgt geen medicatie?Tamaartje schreef:
Er is nog geen steriele urine afgenomen. We moeten over 2 weken opnieuw urine inleveren, binnen een half uur na het plassen. Dat wordt een leuke race tegen de klok. Maar goed hierdoor hoop ik dat het wel mee valt. De dierenarts heeft aangegeven de pup nog te jong te vinden voor medicatie. We hebben gisteren begin van de avond doorgegeven welk voor we gebruiken. Dan kunnen ze kijken of daar iets aan kan liggen.
Ik zou op zoek gaan naar een andere dierenarts
En staan op steriele afname en kweek ipv nog een keer enkel opvangen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Rond laten lopen met blaasontsteking zonder behandeling is wachten op chronische problemen
-
- Zeer actief
Ze vinden haar te jong voor medicatie. Ze is net 13 weken. Ik weet het ook niet. Ze bellen nog vandaag, vanwege het voer, zal nog eens goed vragen.crutz schreef:Er is blaasontsteking geconstateerd en ze krijgt geen medicatie?Tamaartje schreef:
Er is nog geen steriele urine afgenomen. We moeten over 2 weken opnieuw urine inleveren, binnen een half uur na het plassen. Dat wordt een leuke race tegen de klok. Maar goed hierdoor hoop ik dat het wel mee valt. De dierenarts heeft aangegeven de pup nog te jong te vinden voor medicatie. We hebben gisteren begin van de avond doorgegeven welk voor we gebruiken. Dan kunnen ze kijken of daar iets aan kan liggen.
Ze vertoont verder ook helemaal geen klachten. En het plassen is al veel beter dan een kleine 2 weken geleden.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De laatste pup die ik had had met 8 (of 9) weken al AB voor een blaasontsteking en als met de controle op 12 weken het niet weg was had ze gewoon weer gekregen. Beter AB dan doorgeslagen infectieTamaartje schreef:Ze vinden haar te jong voor medicatie. Ze is net 13 weken. Ik weet het ook niet. Ze bellen nog vandaag, vanwege het voer, zal nog eens goed vragen.crutz schreef:Er is blaasontsteking geconstateerd en ze krijgt geen medicatie?Tamaartje schreef:
-
- Zeer actief
Is het raar dat ik ervan uit ga dat het dan niet zo heftig is? Ik mag aannemen dat ze anders wel hadden ingegrepen. Dat is wel wat ik van ze gewend ben.crutz schreef:De laatste pup die ik had had met 8 (of 9) weken al AB voor een blaasontsteking en als met de controle op 12 weken het niet weg was had ze gewoon weer gekregen. Beter AB dan doorgeslagen infectieTamaartje schreef:Ze vinden haar te jong voor medicatie. Ze is net 13 weken. Ik weet het ook niet. Ze bellen nog vandaag, vanwege het voer, zal nog eens goed vragen.crutz schreef:Er is blaasontsteking geconstateerd en ze krijgt geen medicatie?Tamaartje schreef:
De kristallen waren al minder dan de vorige keer en de ph waarde was goed.
-
- Zeer actief
Dat is ook het plan. Mijn man wilde het vanuit huis doen. Maar dat is 20 minuten rijden.Heavy schreef:Binnen een half uur na plassen urine inleveren hoeft toch geen race tegen de klok te zijn? Ik zou haar ter plekke wat water geven en even met haar wandelen dan plast ze vast wel ,al is het maar van de spanning
-
- Zeer actief
Even wat anders zouden jullie de fokker inlichten over een blaasontsteking?
-
- Zeer actief
Dan doe ik het niet. De Fokker zit erg op gezondheid, vandaar mijn twijfel.Nanna schreef:Nee. Het is geen fokfoutTamaartje schreef:Even wat anders zouden jullie de fokker inlichten over een blaasontsteking?Ik zou alleen inlichten bij erfelijke gebreken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als fokker zou ik het wel willen weten, niet omdat het een fokfout is, maar wel omdat ik graag weet hoe het met mijn pups gaatTamaartje schreef:Dan doe ik het niet. De Fokker zit erg op gezondheid, vandaar mijn twijfel.Nanna schreef:Nee. Het is geen fokfoutTamaartje schreef:Even wat anders zouden jullie de fokker inlichten over een blaasontsteking?Ik zou alleen inlichten bij erfelijke gebreken.

-
- Zeer actief
Ja precies. Maar dan wacht ik liever even tot wanneer ik meer zekerheid weet.Nanna schreef:Maar dan is het meer meedelen dan inlichtencrutz schreef:Als fokker zou ik het wel willen weten, niet omdat het een fokfout is, maar wel omdat ik graag weet hoe het met mijn pups gaatTamaartje schreef:Dan doe ik het niet. De Fokker zit erg op gezondheid, vandaar mijn twijfel.Nanna schreef: Nee. Het is geen fokfoutIk zou alleen inlichten bij erfelijke gebreken.
Ik heb weinig aan een half verhaal.
Toch blijf ik het raar vinden dat ze weinig tot geen signalen geeft.
Een vriendinnetje zei daarnet: gelukkig heb jij geen kinderen. Zoveel stress als je om je honden hebt.

-
- Zeer actief
Dat vind ik heel lastig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo is datcrutz schreef:De laatste pup die ik had, had met 8 (of 9) weken al AB voor een blaasontsteking en als met de controle op 12 weken het niet weg was had ze gewoon weer gekregen. Beter AB dan doorgeslagen infectieTamaartje schreef:Ze vinden haar te jong voor medicatie. Ze is net 13 weken. Ik weet het ook niet. Ze bellen nog vandaag, vanwege het voer, zal nog eens goed vragen.crutz schreef:Er is blaasontsteking geconstateerd en ze krijgt geen medicatie?Tamaartje schreef:

Mijn laatste pup heeft 5 weken AB gehad.
Ze wilden haar bij de DA trouwens ook op ander voer hebben (ik voer kvv).
Dat heb ik geprobeerd en leverde voornamelijk kotspartijen op, dus daar ben ik toen snel weer mee gestopt.