Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gijs is geadopteerd! update; 8 kilo eraf!
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Yayu heet nu Gijs, welkom!
Hahaha! Nou zo’n kleintje is het niet, ik heb hem net bij de dierenwinkel gewogen en hij weegt nu 53,5 kilo. Ik kreeg het advies iets meer te voeren zodat hij niet te snel afvalt. Ik heb ook wat light snacks meegenomen dus Gijs was blij 

- dagmar88
- Zeer actief

Bizar, net zo zwaar als hoog. Charlie woog met 56 cm 20 kilo, Tibbe 14.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is inderdaad wel verstandig. Boomer is in z'n eerste jaar bij ons een kilo of 6 afgevallen. Kreeg complimenten dat hij zo goed in z'n spieren zat, mooi glanzende vacht. In de twee jaar daarna ging er nog eens 6 af. Kalm maar gestaag. En dus steeds de hoeveelheid voer verminderd met iets van 10 gram als hij weer op een plateau leek te zitten. Alleen in de eerste tijd enorm honger gehad omdat hij gewend was geraakt aan 1 keer per dag dieetbrokken en ik hem liever 3 keer per dag normale brokken gaf. Z'n maag was dus heel erg leeg vergeleken met wat hij gewend was. Trok gelukkig wel vrij snel bij, maar ik had wel met hem te doen in die tijd
- Gollum
- Zeer actief
Ja niet normaal hè, ik had het wel verwacht hoor want een kontje de bank op geven ging niet zo makkelijkdagmar88 schreef:Ik dacht nog dat het wel los zou lopen met die 55 kilo, maar dus toch.

- Gollum
- Zeer actief
Bij Gijs mag het wel iets sneller want dat gewicht drukt echt op zijn poten. Die poten zakken door en hij is gewoon te zwaar om zijn achterhand goed onder controle te houden. Dat bewegen moet wat makkelijker kunnen.Fotogravinnetje schreef:Is inderdaad wel verstandig. Boomer is in z'n eerste jaar bij ons een kilo of 6 afgevallen. Kreeg complimenten dat hij zo goed in z'n spieren zat, mooi glanzende vacht. In de twee jaar daarna ging er nog eens 6 af. Kalm maar gestaag. En dus steeds de hoeveelheid voer verminderd met iets van 10 gram als hij weer op een plateau leek te zitten. Alleen in de eerste tijd enorm honger gehad omdat hij gewend was geraakt aan 1 keer per dag dieetbrokken en ik hem liever 3 keer per dag normale brokken gaf. Z'n maag was dus heel erg leeg vergeleken met wat hij gewend was. Trok gelukkig wel vrij snel bij, maar ik had wel met hem te doen in die tijd
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Eerste kilo eraf dusGollum schreef:Hahaha! Nou zo’n kleintje is het niet, ik heb hem net bij de dierenwinkel gewogen en hij weegt nu 53,5 kilo. Ik kreeg het advies iets meer te voeren zodat hij niet te snel afvalt. Ik heb ook wat light snacks meegenomen dus Gijs was blij

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als het enigszins kan ieder 2 weken wegen. Hij mag niet meer dan 2% van zijn lichaamsgewicht per week verliezen. Dus voor nu 0.8-1 kg per week.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Gollum
- Zeer actief
Dat heb ik inderdaad afgesproken! Ik pas om de week op een kindje en dan ga ik daar naar via natura. We houden een lijst bijDomor schreef:Als het enigszins kan ieder 2 weken wegen. Hij mag niet meer dan 2% van zijn lichaamsgewicht per week verliezen. Dus voor nu 0.8-1 kg per week.

- Gollum
- Zeer actief
Haha een hele weekbram en thijs schreef:Je hebt het lang zonder hond volgehouden

Ik heb niks gedaan behalve geen nee zeggen :p
- bram en thijs
- Zeer actief
Het aantal inwoners van Okkenbroek is hiermee met hoeveel procent toegenomen?Gollum schreef: Ik heb niks gedaan behalve geen nee zeggen :p

Jezes, dus écht zoveel
Pientje is even hoog en weegt 28...Succes met diëten 

- *Esther
- Zeer actief
Dat hij zo makkelijk is. Braafje.
Leuk dat je hem daar weegt!
- kipo
- Zeer actief
Linda woog 50 kilo toen ze bij ons kwam en bij haar zat dat ook echt in de weg. Na 200 meter lopen begon ze met haar achterpoten te slepen. Nu had zij in Spanje ook géén beweging en dus nul conditie.
Ik heb haar op dieetbrokken gezet en we zijn het wandelen voorzichtig op gaan bouwen. Op die manier is ze in relatief korte tijd 12 kilo afgevallen en in conditie enorm vooruitgegaan. Ondanks dat ze toen ook al 12 was, hebben we nog een hele tijd wandelingen van 5 kilometer kunnen maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb haar op dieetbrokken gezet en we zijn het wandelen voorzichtig op gaan bouwen. Op die manier is ze in relatief korte tijd 12 kilo afgevallen en in conditie enorm vooruitgegaan. Ondanks dat ze toen ook al 12 was, hebben we nog een hele tijd wandelingen van 5 kilometer kunnen maken.
- dagmar88
- Zeer actief
Ach, het is zondeGollum schreef:Ja niet normaal hè, ik had het wel verwacht hoor want een kontje de bank op geven ging niet zo makkelijkdagmar88 schreef:Ik dacht nog dat het wel los zou lopen met die 55 kilo, maar dus toch.

- Gollum
- Zeer actief
Ja leuke mensen daar*Esther schreef:Dat hij zo makkelijk is. Braafje.

Hilde was er niet vandaag maar die zal hem wel snel zien.
Ik had ook niet verwacht dat hij zo makkelijk zou zijn. Verstaat geen woord Nederlands natuurlijk maar reageert heel goed op handgebaren. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij nooit in een huis heeft gewoond. Die moet ooit wel een baas gehad hebben.
- Gollum
- Zeer actief
Gijs staat nu ook op dieetbrokken omdat ik geen vriezer heb. We slapen vanavond bij een vriendin die dat wel heeft dus kreeg hij smuldier maar dat vrat hij nietkipo schreef:Linda woog 50 kilo toen ze bij ons kwam en bij haar zat dat ook echt in de weg. Na 200 meter lopen begon ze met haar achterpoten te slepen. Nu had zij in Spanje ook géén beweging en dus nul conditie.

Aangezien hij niet te snel moet afvallen toch maar de meegenomen brokken gegeven en dat wilde hij wel. Nah ja
Gemiste kans op een goed potje krachttraining?dagmar88 schreef:Ach, het is zondeGollum schreef:Ja niet normaal hè, ik had het wel verwacht hoor want een kontje de bank op geven ging niet zo makkelijkdagmar88 schreef:Ik dacht nog dat het wel los zou lopen met die 55 kilo, maar dus toch.

- dagmar88
- Zeer actief
Of op een hernia.Sandra&co schreef: Gemiste kans op een goed potje krachttraining?
- Gollum
- Zeer actief
Hahaha! Ik had vandaag ook een grote handdoek meegenomen om die om te kunnen binden mocht hij ergens niet in kunnen komen. Het is voor mij niet te tillen dat gewicht, mijn gewrichten schieten al uit de kom als ik er naar kijkdagmar88 schreef:Of op een hernia.Sandra&co schreef: Gemiste kans op een goed potje krachttraining?

Was gelukkig niet nodig.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik had voor Thijs een krukje. En heel vaak een zere rug en schoudersGollum schreef: Was gelukkig niet nodig.

- Gollum
- Zeer actief
Ik zie me al gaan met enorme rugtas, dito hond en krukjebram en thijs schreef:Ik had voor Thijs een krukje. En heel vaak een zere rug en schoudersGollum schreef: Was gelukkig niet nodig.

- bram en thijs
- Zeer actief
Jij wou 'm, jij zoekt het maar uitGollum schreef:Ik zie me al gaan met enorme rugtas, dito hond en krukje

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ach wat een leukerd, die zal je er toch zo bij nemen! Die vindt echt wel snel een baas, weet ik zeker!

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Leuke collega's heb ik hè?Gollum schreef:Ja leuke mensen daar*Esther schreef:Dat hij zo makkelijk is. Braafje.
Hilde was er niet vandaag maar die zal hem wel snel zien.
Ik had ook niet verwacht dat hij zo makkelijk zou zijn. Verstaat geen woord Nederlands natuurlijk maar reageert heel goed op handgebaren. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij nooit in een huis heeft gewoond. Die moet ooit wel een baas gehad hebben.

Ik kan niet wachten tot ik Gijs ga zien, echt heel erg leuk dat je bij ons komt wegen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik denk dat hij al bij zijn baas woond maar baas weet het zelf nog nietBarnsley schreef:Ach wat een leukerd, die zal je er toch zo bij nemen! Die vindt echt wel snel een baas, weet ik zeker!

twinkeltje schreef:Ik denk dat hij al bij zijn baas woond maar baas weet het zelf nog nietBarnsley schreef:Ach wat een leukerd, die zal je er toch zo bij nemen! Die vindt echt wel snel een baas, weet ik zeker!

- *Esther
- Zeer actief
Haha, dat denk ik ook ja!!twinkeltje schreef:Ik denk dat hij al bij zijn baas woond maar baas weet het zelf nog nietBarnsley schreef:Ach wat een leukerd, die zal je er toch zo bij nemen! Die vindt echt wel snel een baas, weet ik zeker!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Jup, je weet toch wel wat er gebeurd als je opvangers een eigen naam geeft?! 

- bram en thijs
- Zeer actief
In Okkenbroek gaat alles tragertwinkeltje schreef:Ik denk dat hij al bij zijn baas woond maar baas weet het zelf nog niet