We hebben vandaag dus maar een afzichtelijk stuk tapijt gehaald en in de woonkamer gelegd, tot aan de waterbak. Hopelijk helpt dit, anders weet ik het ook niet meer.
Moderator: moderatorteam
Ja bah, het was echt naar om te zienStapper schreef:Verdorie, weet een stapje achteruit. Hopelijk helpt het
Oei, dat klinkt niet best.Gollum schreef:De afgelopen paar dagen kreeg Gol ineens moeite met lopen op de laminaatvloer. Eerst had ze het alleen wanneer ze uit de mand kwam maar nu schoot ze een paar keer volledig in paniek bij het lopen door de kamer![]()
We hebben vandaag dus maar een afzichtelijk stuk tapijt gehaald en in de woonkamer gelegd, tot aan de waterbak. Hopelijk helpt dit, anders weet ik het ook niet meer.
Ja echt stom. Ze heeft altijd op laminaat gelopen maar blijkbaar vind ze het nu te eng. Rani zwiert ook vaak door de kamer en Gol is niet snel genoeg meer om opzij te gaan.Marjoleine schreef:Dat is stom. Hopelijk helpt dit. Chaconne loopt boven ook heel voorzichtig op het laminaat. dat is best glad vaak.
Die wordt wat stram. Ook eens laten checken trouwens.
Oh dat klinkt wel hoopvol, ik hoop dat het voor Gol ook zo goed werkt. Ik zit ook steeds te kijken maar ze ligt in diepe slaap dus er is weinig actie op de vloerSterre schreef:Dat deed de boxer van de buren jaren geleden ook als ze bij ons kwam. Wij hadden parket en zij hadden plavuizen. Het parket vond ze doodeng en ze stond ook met bolle poten en nagels in de vloer gedrukt. De boxer was heel stram en had ook spondylose. Wij pasten vaak op haar en hebben toen ook een stuk tapijt van de voordeur naar haar mand neergelegd als ze bij ons was en dat ging ook goed. Ze kwam ook niet van dat tapijt af, dus ook water- en voerbak erop gezet. Zo kon ze toch bij ons komen als de baasjes weg waren.Gollum schreef:Ze probeerde met haar nagels de grond vast te grijpen, haar poten stonden helemaal bol. Ze durfde ook niet meer in de keuken te eten.
We hebben haar nu Mika's oude eetplek gegeven in de woonkamer, tot daar ligt het tapijt. Ze vond het helemaal prima dat ze nu daar at, terwijl ze normaal op de 'eerste' plek in de keuken eten kreeg. Gelukkig heeft ze geen probleem om nu als tweede te eten. Ze liep daarna ook normaal naar haar mand dus ik heb goede hoop.
Denk dat ik 's nachts ook maar een lichtje voor haar aan zal laten.
Gelukkig, fijn om te lezen dat dit voor haar werkt en dat ze weer gewoon rond durft te lopenGollum schreef:Volgens mij vind ze het wel wat![]()
Ze loopt nu normaal door de woonkamer en accepteert haar nieuwe eetplek. Alleen lag er in de gang nog niks, toen ik haar wilde uitlaten wilde ze niet de gang in. Ik heb mijn deken toen maar in de gang gelegd en toen durfde ze wel. We gaan vanmiddag dus nog maar een stuk tapijt voor in de gang halen.
Wat we nu hebben voldoet ook prima, het goedkoopste stuk tapijt van 8 m2 voor 15 euro ligt nu in de woonkamer. Als we nog eens zo'n stuk halen en doormidden doen hebben we een loper voor de gang en naar de achterdeur. De dames hebben nogal de neiging om juist op het tapijt te kotsen als ze misselijk zijn dus als het vies word gooien we het gewoon weg voor die prijs.dagmar88 schreef:De action heeft lopers met anti slip. Ik gebruik hem als deurmat, maar daar zou je goed "paadjes" mee kunnen maken.
Ja dat opperde mijn vriend ook al, maar ik heb Gol al eens schoentjes aangetrokken toen haar teen doormidden lag en dat was een dramaDeDiana schreef:Gelukkig, fijn om te lezen dat dit voor haar werkt en dat ze weer gewoon rond durft te lopenGollum schreef:Volgens mij vind ze het wel wat![]()
Ze loopt nu normaal door de woonkamer en accepteert haar nieuwe eetplek. Alleen lag er in de gang nog niks, toen ik haar wilde uitlaten wilde ze niet de gang in. Ik heb mijn deken toen maar in de gang gelegd en toen durfde ze wel. We gaan vanmiddag dus nog maar een stuk tapijt voor in de gang halen.Anders zou je misschien nog schoentjes kunnen proberen voor meer grip.
Gol heeft door haar hele lijf artrose, ik weet niet of anabolen daar nog wat aan kunnen verbeteren. Ik kan het altijd vragen aan de dierenarts natuurlijk.kipo schreef:Linda krijgt dagelijks pijnstillers, ik merk dat ze moeilijker opstaat zonder. Met gaat het heel goed en wandelt ze ook nog gerust een wandeling van 1 a 1,5 uur. Qua afstand kan ze 3 tot 4 km dagelijks, maar gaan we verder, dan moet ik daarna een rustig dagje doen.
Als ik merk dat ze ondanks de pijnstillers toch wat moeite heeft met uit haar bed komen, dan krijgt ze een injectie met anabolen.
Ik ben er vroeg bij, Linda's klachten zijn echt nog niet ernstig, maar als zij niet meer op kan staan, is het voorbij. Ik kan en wil een hond van Linda's formaat niet naar buiten dragen voor een plas.
Misschien heeft Gollum ook nog baat bij anabolen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Nee, als ze dat echt niet prettig vindt, zou ik dat ook geen optie vinden.Gollum schreef:Ja dat opperde mijn vriend ook al, maar ik heb Gol al eens schoentjes aangetrokken toen haar teen doormidden lag en dat was een dramaDeDiana schreef:Gelukkig, fijn om te lezen dat dit voor haar werkt en dat ze weer gewoon rond durft te lopenGollum schreef:Volgens mij vind ze het wel wat![]()
Ze loopt nu normaal door de woonkamer en accepteert haar nieuwe eetplek. Alleen lag er in de gang nog niks, toen ik haar wilde uitlaten wilde ze niet de gang in. Ik heb mijn deken toen maar in de gang gelegd en toen durfde ze wel. We gaan vanmiddag dus nog maar een stuk tapijt voor in de gang halen.Anders zou je misschien nog schoentjes kunnen proberen voor meer grip.
![]()
Ze ging daar zo raar van lopen dat me dat ook niet goed lijkt voor haar lijf.
Sinds Gol erg ziek is geweest is ze gewend dat ik haar snackjes kom brengenCaro schreef:Ik denk dat ik uiteindelijk ook naar stukken tapijt toe moet. Ik heb een behoorlijk gladde laminaat vloer en Shep van 12.5 met artrose in de heupen heeft nu ook regelmatig moeite met het opstaan. Als ze in haar mand opstaat (waar dekbedden) liggen gaat dat wel nog gewoon soepel. Merk wel dat het lastiger gaat nadat zij bijvoorbeeld achter de bal aan heeft gerend. Maar wat mij opvalt en ben benieuwd of dat bij jou ook zo is; is dat wanneer ze gewoon op wil staan dat vaak moeite kost maar wanneer ze hoort dat ik in de keuken haar snacktrommel open maak dan springt ze opeens wel zonder problemen in één keer overeind op het laminaat.
Oh haha, Nee Shep weet dan niet hoe snel ze in de keuken moet zijn. Maar die durft dan ook nog wel gewoon op het laminaat te lopen en te rennen. Alleen opstaan geeft regelmatig problemen.Gollum schreef:Sinds Gol erg ziek is geweest is ze gewend dat ik haar snackjes kom brengenCaro schreef:Ik denk dat ik uiteindelijk ook naar stukken tapijt toe moet. Ik heb een behoorlijk gladde laminaat vloer en Shep van 12.5 met artrose in de heupen heeft nu ook regelmatig moeite met het opstaan. Als ze in haar mand opstaat (waar dekbedden) liggen gaat dat wel nog gewoon soepel. Merk wel dat het lastiger gaat nadat zij bijvoorbeeld achter de bal aan heeft gerend. Maar wat mij opvalt en ben benieuwd of dat bij jou ook zo is; is dat wanneer ze gewoon op wil staan dat vaak moeite kost maar wanneer ze hoort dat ik in de keuken haar snacktrommel open maak dan springt ze opeens wel zonder problemen in één keer overeind op het laminaat.![]()
Ze is wel ineens wakker, dat dan weer wel. Maar ze blijft rustig in haar mand liggen wachten tot ik het kom brengen
Zat ik ook aan te denken.Marjoleine schreef:Je kunt haar meenemen en niet zoveel lopen ter plekke?
Ja dat doe ik al, we gaan naar de losloopplek op ouwelullentempo en daar mag ze lekker in het water keutelen. Daarom duurt het ook zo langMarjoleine schreef:Je kunt haar meenemen en niet zoveel lopen ter plekke?
Dat deden we met Willemijn indertijd. Gingen we maar ergens zitten en dan ging alles rotzooien.
Willemijn ook, maar die deed dan alles op haar gemakje. Zo heeft ze het tot het einde gered. In afstand liepen w eniks, maar in tijd wel, zeg maar.
Ik hoop dat ze het nog even redt!
Ik heb het wel eens geprobeerd met Gol toen ze jonger was en ik langere afstanden wilde fietsen, maar dat was een drama. Gol wil er niet in, ze ging naar me blaffen en joelen toen ik haar aanmoedigdeFeather__ schreef:Is een doggyride niks? Snoopy vond het geweldig om erin te gaan als hij niet meer wilde lopen. Sterker nog zelfs Yindi bepaalde zelf wanneer ze erin wilde, we luisterde er niet altijd naar want dan liepen we maar 10 minuten met haar. Maar beide vonden hem geweldig.
Feather__ schreef:Is een doggyride niks? Snoopy vond het geweldig om erin te gaan als hij niet meer wilde lopen. Sterker nog zelfs Yindi bepaalde zelf wanneer ze erin wilde, we luisterde er niet altijd naar want dan liepen we maar 10 minuten met haar. Maar beide vonden hem geweldig.