Ik denk ook niet dat een paar dagen medicatie veel kwaad kan bij een gezonde hond en ben er dus verder ook niet tegen - extreme stress en paniek doen denk ik veel meer kwaad. Maar veel honden zijn er gewoon écht niet bang voor, of schrikken misschien even en herstellen zich dan weer goed. Dan ga ik geen medicatie geven uit voorzorg. Even bang zijn en daar weer van herstellen hoort ook gewoon bij het leven. Pas als het echt extreme vormen aanneemt, de angst erger wordt en/of de hond zichzelf niet meer kan kalmeren, ga ik medicatie geven (en dan in het nieuwe jaar beginnen met trainen).Stapper schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar wat ik las zijn de meeste tegen medicatie. Maar waarom. Zelf twijfel ik. Mijn honden reageren nauwelijks op de knallen maar kan zomaar veranderen. Als medicatie het rauwe wegneemt is het toch slim om dit als voorzorg te nemen? Mijn honden leven super gezond, even een pillentje. Al dit toch niet te met doen? Ik snoep en drink alcohol, dat is veel slechter. Een pil zorgt dat ze rustiger zijn weegt dat op tegen vuurwerkstress? Dus ik twijfel nog.
Na het hele topic te hebben doorgelezen snap ik het.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Wel of niet medicatie bij vuurwerkangst?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Tanja is wel bang voor vuurwerk, maar de enkele knallen kan ze nog wel hebben, aan de lijn wil ze naar huis, maar los in het bos ging nog wel. Dan schrok ze wel even als ze een knal hoorde, maar toen ze zag dat ik niet reageerde ging ze weer verder met spelen.
Gisteravond thuis waren er ineens heel veel knallen achter elkaar, zeker zo duizendklapper of zo. Toen schrok ze zich een hoedje, maar ze kwam tegen me aan liggen en herstelde zich snel.
Denk wel dat ze op oudjaar zelf banger zal zijn, maar ik vind het dit jaar al beter dan vorig jaar.
Ik vind niet zo snel iets zielig, als ze bang in de slaapkamer wil liggen doet ze dat maar, maar ik blijf in de kamer, vorig jaar heb ik gemerkt dat ze banger wordt als ik op het moment dat ze bang op bed lig me met haar bemoei. Dus ik laat haar gewoon met rust op zo moment en dan gaat ze gewoon liggen slapen.
Ze zal er even mee moeten dealen. Kan ook niks veranderen voor haar, het vuurwerk is er nu eenmaal en ze zal er doorheen moeten.
Ik merk gewoon dat als ik maar gewoon doe zij minder last heeft. Zal niet voor elke hond gelden. Maar voor Tanja wel.
Gisteravond thuis waren er ineens heel veel knallen achter elkaar, zeker zo duizendklapper of zo. Toen schrok ze zich een hoedje, maar ze kwam tegen me aan liggen en herstelde zich snel.
Denk wel dat ze op oudjaar zelf banger zal zijn, maar ik vind het dit jaar al beter dan vorig jaar.
Ik vind niet zo snel iets zielig, als ze bang in de slaapkamer wil liggen doet ze dat maar, maar ik blijf in de kamer, vorig jaar heb ik gemerkt dat ze banger wordt als ik op het moment dat ze bang op bed lig me met haar bemoei. Dus ik laat haar gewoon met rust op zo moment en dan gaat ze gewoon liggen slapen.
Ze zal er even mee moeten dealen. Kan ook niks veranderen voor haar, het vuurwerk is er nu eenmaal en ze zal er doorheen moeten.
Ik merk gewoon dat als ik maar gewoon doe zij minder last heeft. Zal niet voor elke hond gelden. Maar voor Tanja wel.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach wat klote Caro! Ik had al het vermoeden dat Jessie er erg heftig op zou gaan reageren met wat ik eerder over haar las, klote dat het gisteren al gebeurd is.
.
Dus volgende keer de polder in, dikke kans dat ze er dan uit kan komen en dan gaat het snel want hoe meer ze eruit komt, hoe meer ze gaat bewegen en snuffelen dus hoe verder ze ontspant.
De tuin is waar 'het' gebeurde dus zeker als ze nog in de angst zit zal ze daar niet heen willen. Je kunt haar voorlopig beter met de auto meenemen naar rustig gebied voor een plas (en voor beweging). Je maakt anders de tuin alleen maar meer beladen waarschijnlijk want de kans dat er een knal te horen is als je in de tuin bent is vrij groot dus dan stapelt dat weer bij de eerdere ervaring. Ik zou haar alleen de tuin in nemen als je heel zeker weet dat er geen knallen gaan komen.Net stond ze zelfs op om van de bank af te gaan, maar toen ik zei 'plasje doen?' en op de deur wees, ging ze snel weer op de hliggen.'
Je kunt - als ze daar niet gestresster op reageert - haar heel rustig masseren. In diezelfde bewegingen kun je dan ook een keer rustig haar slijmvliezen bekijken (als je dat nodig/prettig vindt).Ademhaling is nu rustig, slijmvliezen heb ik niet gekeken, zal ik dat maar even doen? Ik wilde haar zoveel mogelijk met rust laten, maar
als het belangrijk is, dan kijk ik even.
Ja, in principe klopt dat. Maar de achterliggende betekenis is dat dwingen averechts werkt in de zin dat de hond dwingen te eten/bewegen/andere plek te gaan/te liggen of juist op te doen staan/etc gewoon echt niet helpt om de hond uit die angst te krijgen op zo'n moment. Hij voelt zich bij dwang nóg minder veilig. Máár: als (korte) dwang ervoor kan zorgen dat je je hond in een situatie kan brengen waar ze uit haar angst kan komen dan heiligt het doel de middelen. Dus die dwang die nodig is om haar in de auto te krijgen (dubbel gezekerd en opgetild) maakt het er op dát moment niet beter op, maar eens je weg bent van de plek waar ze zich zó onveilig voelt en je in de totale stilte van de polder bent kan ze eindelijk weer de angst laten afvloeien. En dat positieve effect is heel veel groter en waardevoller dan het korte negatieve effect van het verplaatsen van een doodsbange hondHoe krijg je zo'n hond mee dan? In Jessie zat totaal geen beweging, dus dat moet compleet gedwongen opgetild worden en bij alles wat ik gelezen heb,
stond dat je zo'n bange hond absoluut nergens toe moet dwingen. Laten liggen waar ze liggen, iets erbij leggen wat vertrouwd ruikt, eventueel erbij
gaan zitten, maar nergens toe dwingen.

Dus volgende keer de polder in, dikke kans dat ze er dan uit kan komen en dan gaat het snel want hoe meer ze eruit komt, hoe meer ze gaat bewegen en snuffelen dus hoe verder ze ontspant.
Nouja, dat was ze denk ik ook. Komen ze ook wel weer uit, maar is ontzettend naar natuurlijk. Maar ik ga mee met Cleva: neem haar weg van de plek waar het gebeurde en rij naar een godverlaten plek. Daar heeft ze meer mogelijkheden om eruit te komen.Het leek vanavond of ze echt in shock was, het was doodeng.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zamunda schreef:
Ja, in principe klopt dat. Maar de achterliggende betekenis is dat dwingen averechts werkt in de zin dat de hond dwingen te eten/bewegen/andere plek te gaan/te liggen of juist op te doen staan/etc gewoon echt niet helpt om de hond uit die angst te krijgen op zo'n moment. Hij voelt zich bij dwang nóg minder veilig. Máár: als (korte) dwang ervoor kan zorgen dat je je hond in een situatie kan brengen waar ze uit haar angst kan komen dan heiligt het doel de middelen. Dus die dwang die nodig is om haar in de auto te krijgen (dubbel gezekerd en opgetild) maakt het er op dát moment niet beter op, maar eens je weg bent van de plek waar ze zich zó onveilig voelt en je in de totale stilte van de polder bent kan ze eindelijk weer de angst laten afvloeien. En dat positieve effect is heel veel groter en waardevoller dan het korte negatieve effect van het verplaatsen van een doodsbange hondCaro schreef:Hoe krijg je zo'n hond mee dan? In Jessie zat totaal geen beweging, dus dat moet compleet gedwongen opgetild worden en bij alles wat ik gelezen heb,
stond dat je zo'n bange hond absoluut nergens toe moet dwingen. Laten liggen waar ze liggen, iets erbij leggen wat vertrouwd ruikt, eventueel erbij
gaan zitten, maar nergens toe dwingen..
Ahhh oké, helemaal duidelijk

Ik heb er goddank dus nog nooit mee te maken gehad en eigenlijk kwam de extreme angst toch vrij onverwachts en ik schrok me gewoon
kapot.
Jessie ging vannacht rond 2.00 uur slapen en vanmorgen was ze redelijk goed: vrolijk gedag zeggen, eten, maar wel op haar hoede.
Ik heb haar meteen 1 pilletje gegeven bij d'r eten.
Een uurtje later uitgelaten (het was stil hier), en ze heeft 5 x gescheten

Ze was ondanks het pilletje, banger dan normaal: weer wat heviger op auto's reageren en op elk geluidje, maar ze kon wel gewoon lopen.
Zojuist de dierenarts gebeld: vanaf vandaag 3 x per dag 2 tabletten geven en kijken of het daarop gaat.
Ik had vanmorgen 1 pilletje gegeven (stom!) en het heeft geen zin om op dit moment nog een pilletje erbij te geven, want dat doet niks dan.
Er moet eerst 4 uur gewacht worden, dus rond 12.00 uur mag ik haar 2 pilletjes geven en dan vanavond weer.
Eventueel uitbreiden naar het maximale (4 x per dag 2.5 tablet á 0,5 mg).
Ik kan zo meer pilletjes ophalen.
In ieder geval weet ik nu dat ze weer uit die 'schock/freeze' komt en ze heeft er niet enorm veel aan overgehouden, behalve wat
behoedzamer, dus dat stelt me wat gerust. Ik hoop dat ik dus de komende dagen iets relaxter erop kan reageren.
Het heeft ook wel een oorzaak dat ik dus zelf ook ongeveer in paniek raak, ik weet dat het zo ontzettend onverstandig is,maar ik
kan om diverse redenen het niet aanzien als iemand extreme angst heeft.
Misschien moet ik ook maar een pilletje nemen

Bedankt voor al jullie reacties, adviezen, en 'kalmerende werking'

Hopelijk gaat het nu beter met een hogere dosis.
Fijn dat het weer even wat beter gaat. Dat alert blijven herken ik bij Lotje ook als weer eens echt geschrokken is. Een maand of 2 is ze ook zo gigantisch geschrokken en nu is nog ieder geluid schrikken, maar schijnbaar is mijn 'niks aan het handje' blijven hangen en dat zeg ik dan maar en dan loopt ze door. Maar bij echte harde geluiden, zoals iemand die ergens planken opgooit te veel.
Hier nu nog rustig, dus wil zo een rondje gaan proberen. Ik spuit wel de Pet Rescue op en blijf aan 'míjn' kant van het dorp. Mocht het toch mis gaan, kan ik altijd snel tussendoor weer naar huis.
Hier nu nog rustig, dus wil zo een rondje gaan proberen. Ik spuit wel de Pet Rescue op en blijf aan 'míjn' kant van het dorp. Mocht het toch mis gaan, kan ik altijd snel tussendoor weer naar huis.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou jezus zeg, ik ben blij dat je niet naar mij hebt geluisterd 

- dagmar88
- Zeer actief
Neem een borrel.Caro. schreef: Het heeft ook wel een oorzaak dat ik dus zelf ook ongeveer in paniek raak, ik weet dat het zo ontzettend onverstandig is,maar ik
Misschien moet ik ook maar een pilletje nemen![]()
Jij bent de rots, dat ben je jessie verplicht

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is dat een normale dosering en geen startdosering:kipo schreef:Ik ken dat ook niet. Ik denk hooguit dat de huidige dosis wat te weinig is.sirene schreef:Op wat voor site heb je gelezen dan dat het t kan verergeren ? Ik heb dat echt bog nooit gehoord. Je kan het zelfs geven binnen 30 min na een traumatische ervaring.
Onderstaande heb ik gekopieerd uit een infobrief van de gedragskliniek:
Zij bevelen een startdosis aan van 0,05mg per kilo, oftewel 1 tablet van 0,5mg per 10 kilo *knip*
https://vetsenpets.nl/alprazolam/
Van de dierenarts heb ik ook als maximale dosering 2 á 2.5 tablet á 0,5 mg gekregen 4 x daags (ze weegt 22 kilo).
Ik heb dus de helft daarvan gegeven gisteravond en vanmorgen, omdat ik gelezen had dat je de dagen ervoor een minimale
dosering moet geven.
Aangezien dit niet voldoende is, mag ik nu eventueel al starten met de maximale dosering, maar even proberen op 2 of 3 x daags
2 pilletjes en dan oudejaarsdag de volle dosering.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik weet hetdagmar88 schreef:Neem een borrel.Caro. schreef: Het heeft ook wel een oorzaak dat ik dus zelf ook ongeveer in paniek raak, ik weet dat het zo ontzettend onverstandig is,maar ik
Jij bent de rots, dat ben je jessie verplicht

want die is gewoon kalm en zegt 'gaat wel weer over'. Kon ik boven even gaan zitten janken

Diepe zucht... nieuwe dag, ik ga m'n koppie erbij houden en me minder erin mee laten slepen

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Goed zo, doe je best!! En het is lastig, ik weet het. Iedere keer als er hier een knal is ben ik zwaar geïrriteerd en Shep pakt dat direct op. Maar ja ik kan ook niet zomaar mijn irritatie aan de kant schuiven. Maar ze zijn dan zo gefocust op hoe jij reageert. Gisteravond toen die knal kwam terwijl ze zat te plassen, keek ze ook direct naar mij om mijn reactie te zien. Ik deed alsof er niets aan de hand was en ze stopte dan wel direct met plassen maar ze liep wel normaal mee terug. Dat is bijzonder want normaal gesproken na zo'n knal word ik mee naar huis geleurd.Caro. schreef:Ja ik weet hetdagmar88 schreef:Neem een borrel.Caro. schreef: Het heeft ook wel een oorzaak dat ik dus zelf ook ongeveer in paniek raak, ik weet dat het zo ontzettend onverstandig is,maar ik
Jij bent de rots, dat ben je jessie verplichtIk doe echt mijn best en gisteravond ben ik ook even naar boven gegaan en heeft Pieter het overgenomen,
want die is gewoon kalm en zegt 'gaat wel weer over'. Kon ik boven even gaan zitten janken![]()
Diepe zucht... nieuwe dag, ik ga m'n koppie erbij houden en me minder erin mee laten slepen
Nog even doorzetten en dan zijn we er weer voor een jaar vanaf.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben pisnijdig op die knallen onderhand.Caro schreef:Goed zo, doe je best!! En het is lastig, ik weet het. Iedere keer als er hier een knal is ben ik zwaar geïrriteerd en Shep pakt dat direct op. Maar ja ik kan ook niet zomaar mijn irritatie aan de kant schuiven. Maar ze zijn dan zo gefocust op hoe jij reageert. Gisteravond toen die knal kwam terwijl ze zat te plassen, keek ze ook direct naar mij om mijn reactie te zien. Ik deed alsof er niets aan de hand was en ze stopte dan wel direct met plassen maar ze liep wel normaal mee terug. Dat is bijzonder want normaal gesproken na zo'n knal word ik mee naar huis geleurd.Caro. schreef:Ja ik weet hetdagmar88 schreef:Neem een borrel.Caro. schreef: Het heeft ook wel een oorzaak dat ik dus zelf ook ongeveer in paniek raak, ik weet dat het zo ontzettend onverstandig is,maar ik
Jij bent de rots, dat ben je jessie verplichtIk doe echt mijn best en gisteravond ben ik ook even naar boven gegaan en heeft Pieter het overgenomen,
want die is gewoon kalm en zegt 'gaat wel weer over'. Kon ik boven even gaan zitten janken![]()
Nog even doorzetten en dan zijn we er weer voor een jaar vanaf.
De vorige honden keken ook altijd naar mij en ik reageerde totaal niet en die zijn nooit angstig geweest.
Jessie was ook nog niet bang (de dag daarvoor eventjes, maar herstelde), dus toen ze zat te plassen en de knal kwam, zei ik heel rustig 'goed zo,
plasje doen', maar ze schoot meteen in paniek weg. Toen heb ik de tuindeur opengezet en rende ze gelukkig naar binnen.
Ik ben dus zeker niet meteen in paniek geschoten, dat kwam later toen ze de soort 'shock/freeze' reactie had en ik dacht een moment dat ze
erin gebleven was. Toen ben ik zo geschrokken en dat ging niet meer weg.
Nou zeg, ik zal ook blij zijn als dit voorbij is en eens zien wat we er voor volgend jaar aan kunnen doen...
Voor nu rijden we voorlopig naar de polder om haar uit te laten, alleen nog maar aan de lijn, want je weet nooit.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Wat vervelend dat ze gisteren zo geschrokken is. En er zo van slag van is geraakt. Ik heb het twee jaar geleden met Triss ook gehad. En ik herken ook dat je er zelf zo van slag van bent. Wij gingen ook bij iedere knal naar Triss zitten kijken om te kijken hoe ze reageerde en Triss keek dan naar ons met een blik van jullie reageren dus er is echt iets. Dat hebben we ons zelf nu afgeleerd. We blijven nu gewoon normaal doen, en merken dat Triss daar baat bij heeft. Verder passen we ons ritme nu aan aan haar. Dus ‘s morgens heel vroeg naar buiten, dan zijn er geen knallen en heeft de kans om alles te doen. Soms is dat het enige moment waarop ze wat doet. De rest van de dag doet ze dan soms niets meer. Verder rijden we in de middag naar het duin/strand waar het vaak redelijk rustig is zodat ze de kans heeft nog iets te doen en te ontspannen. Vorig jaar zijn we ook begonnen met alprazolam. Ik begin zodra de knallen hier erger/vaker worden. In de avond een tabletje, nu sinds vandaag, ‘s morgens een, en ‘s avonds een. Als ze meer gaat reageren voer ik dat op, naar twee tabletjes per keer.
Triss is dit jaar al veel relaxter. Ze kijkt wel maar is niet heel bang. Buiten is dat nog een ander verhaal. Vooral als er meerdere knallen zijn. Daarom komen we overdag niet buiten in gebieden waar knallen zijn. En ook dat helpt haar. Ze ging zojuist zelfs na een knal naar buiten staan kijken zonder heel bang te zijn. Nou ja, ik wilde je even een hart onder de riem steken. Zodat je weet dat het echt wel beter wordt. Succes! Ik hoop dat Jessie goed gaat reageren op de alprazolam.
Triss is dit jaar al veel relaxter. Ze kijkt wel maar is niet heel bang. Buiten is dat nog een ander verhaal. Vooral als er meerdere knallen zijn. Daarom komen we overdag niet buiten in gebieden waar knallen zijn. En ook dat helpt haar. Ze ging zojuist zelfs na een knal naar buiten staan kijken zonder heel bang te zijn. Nou ja, ik wilde je even een hart onder de riem steken. Zodat je weet dat het echt wel beter wordt. Succes! Ik hoop dat Jessie goed gaat reageren op de alprazolam.

Groetjes Marja
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit vind ik trouwens best bijzonder. Triss wil in het donker niet naar buiten, maar ‘s morgens is dat geen enkel probleem. Dan is ze uitgebreid aan het snuffelen en heel relaxed. Maar zodra de dag om is en het weer donker is, gaat ze lopen loeren en is ieder geluid er een te veel.De ochtend hoef ik haar niet te dwingen omdat ze uit ervaring weet dat het dan altijd stil is.

Groetjes Marja
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Godver de godver de godver
De dierenarts heeft niks meer... ik belde 'ja kom het halen', ik kom en uitverkocht.
Nu kan ik haar dus alleen de minimale hoeveelheid geven (wat niet helpt) en hopelijk hebben ze dan maandagochtend nieuwe.
Ik heb nog maar 8 pilletjes...
Wat een schijt dierenarts zeg, wie heeft er nu niks op voorraad deze tijd

De dierenarts heeft niks meer... ik belde 'ja kom het halen', ik kom en uitverkocht.
Nu kan ik haar dus alleen de minimale hoeveelheid geven (wat niet helpt) en hopelijk hebben ze dan maandagochtend nieuwe.
Ik heb nog maar 8 pilletjes...
Wat een schijt dierenarts zeg, wie heeft er nu niks op voorraad deze tijd

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Weesp (bij A'dam)Jion schreef:Weet niet waar je woont maar je mag gerust hier wat extra komen halen. Ik heb genoeg liggen.

Ik heb het op de weesper facebook site gezet in de hoop dat iemand nog wat heeft liggen...
Opsturen heeft ook geen zin in het weekend.
Andere dierenartsen gekeken en die zijn dicht op zaterdag en de apotheek ook (anders had ik een recept gevraagd
voor de apotheek).
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje Caro dat is inderdaad wel slecht. Is er een andere da in de buurt? In uiterste nood zou je hier ook een strip kunnen ophalen. Ik heb genoeg tot oud en nieuw.

Groetjes Marja
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja zat dierenartsen, maar niet open op zaterdagtycha schreef:Jeetje Caro dat is inderdaad wel slecht. Is er een andere da in de buurt? In uiterste nood zou je hier ook een strip kunnen ophalen. Ik heb genoeg tot oud en nieuw.

Waar woon jij? (mag ook per pb hoor als je dat liever wilt).
Ik wacht vandaag af, kan 2 x 1.5 tablet geven, en als het dan weer zo erg wordt als gisteravond, dan kan ik morgen wel gaan rijden.
Voor nu hoop ik dat 1.5 dan genoeg is. Dat mens zei 'nu zit het al in haar bloed en werkt het beter'... nou dat hopen we dan maar.
Hebben jullie dan geen dienstdoende dierenartsen?? Hier is zo'n kring van dierenartsen die om beurt de 'niet open' uren doen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, de spoedkliniek in A'dam (MCD) is voor spoedgevallen open en dat is het.Neeltje schreef:Hebben jullie dan geen dienstdoende dierenartsen?? Hier is zo'n kring van dierenartsen die om beurt de 'niet open' uren doen.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb je een pb gestuurdCaro. schreef:Ja zat dierenartsen, maar niet open op zaterdagtycha schreef:Jeetje Caro dat is inderdaad wel slecht. Is er een andere da in de buurt? In uiterste nood zou je hier ook een strip kunnen ophalen. Ik heb genoeg tot oud en nieuw.![]()
Waar woon jij? (mag ook per pb hoor als je dat liever wilt).
Ik wacht vandaag af, kan 2 x 1.5 tablet geven, en als het dan weer zo erg wordt als gisteravond, dan kan ik morgen wel gaan rijden.
Voor nu hoop ik dat 1.5 dan genoeg is. Dat mens zei 'nu zit het al in haar bloed en werkt het beter'... nou dat hopen we dan maar.

Groetjes Marja
- kipo
- Zeer actief
En een apotheek dan? Er zal er toch wel een zijn die wel open is?
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hier in onze woonplaats is er niks open (daar had ik ook al naar gekeken, want dan had ik een recept gevraagd bij de dierenarts).kipo schreef:En een apotheek dan? Er zal er toch wel een zijn die wel open is?
Tot nu toe gaat het goed, maar dat was gisteren ook, toen liep ze nog vrolijk los te rennen.
We gaan nu met de auto naar de polder en daar heeft ze nog lekker gelopen, wel aangelijnd, want ik neem geen enkel risico meer.
Heel in de verte hoor je dan nog wat, maar daar reageerde ze gelukkig niet op.
Op de paar knallen die hier thuis zijn geweest, reageert ze wel met verschrikt opkijken, heen en weer lopen en dan weer gaan liggen,
maar niet zo erg als gisteravond.
Ik ga zo 1.5 pil geven en vanavond rond 20.00 uur. Dan kan ik morgenochtend 1 geven, om 15.00 1.5 en om 20.00 uur 1.5 en dan
heb ik er nog 1 over voor maandagochtend vroeg en dan maar hopen dat de dierenarts ze inderdaad weer heeft. Anders vrees ik
dat ik een krantenkop word

- Caro
- Zeer actief
Dan lijkt de medicatie nu toch te werken, fijn. Hopelijk kun je maandag nog bij krijgen en anders bij een andere dierenarts.
Hier is het momenteel alert fase 1. Bij de buren 3 huizen verder gingen ze net in de achtertuin volop vuurwerk afsteken. En aangezien dit rijtjeshuizen zijn, klonk het alsof het in mijn tuin was. Shep sprong trillend op schoot. Nu is het weer rustig maar ze blijft dan toch alert. Steeds gaan liggen en na een seconde die kop weer omhoog. Jammer dat het niet keihard gaat regenen.
Hier is het momenteel alert fase 1. Bij de buren 3 huizen verder gingen ze net in de achtertuin volop vuurwerk afsteken. En aangezien dit rijtjeshuizen zijn, klonk het alsof het in mijn tuin was. Shep sprong trillend op schoot. Nu is het weer rustig maar ze blijft dan toch alert. Steeds gaan liggen en na een seconde die kop weer omhoog. Jammer dat het niet keihard gaat regenen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach jeeCaro schreef:Dan lijkt de medicatie nu toch te werken, fijn. Hopelijk kun je maandag nog bij krijgen en anders bij een andere dierenarts.

Onze directe buren steken gelukkig geen vuurwerk af, maar direct achter onze tuin is de fietstunnel die 2 delen van de stad met
elkaar verbind. Dat is favoriete plek om vuurwerk af te steken omdat het zo 'lekker galmt'. Dan bibbert dus letterlijk alles in en aan
ons huis (houten huis ook nog). Echt waardeloos.
Wij zeiden hier al tegen elkaar 'graag 3 dagen plensregen en storm'

Ik had er voorgaande jaren nooit zo'n erg in omdat ik geen bange hond had. Wel had ik er altijd al een hekel aan, maar dit jaar kan ik
iedereen wel zowat wurgen.
Maar goed, het heeft geen zin, het enige wat je kan doen is je hond zo comfortabel mogelijk houden en volgend jaar ga ik kijken voor een
hele goede training (alhoewel ik vermoed dat het bij Jessie er echt helemaal inzit, ook omdat ze sowieso van wat hardere geluiden bang is,
maar je weet het nooit).
- Gollum
- Zeer actief
Ik hoor net dat de buren een flink vuurwerkpakket hebben gehaald en de visite ook vuurwerk meeneemt. Ik blijf dus thuis
Ik snap dat niet hoor, dan heb je bange honden en ga je voor je huis vuurwerk afsteken.
Vooralsnog geen tekenen van angst maar door de verhalen ben ik nu wel een beetje zenuwachtig. Ik ga wel keihard een schietspelletje spelen op de xbox rond 12en.

Ik snap dat niet hoor, dan heb je bange honden en ga je voor je huis vuurwerk afsteken.
Vooralsnog geen tekenen van angst maar door de verhalen ben ik nu wel een beetje zenuwachtig. Ik ga wel keihard een schietspelletje spelen op de xbox rond 12en.
- Caro
- Zeer actief
Hier gaat standaard tegen 12 uur Rob Zombie (band) echt keihard op de stereo. Shep is opgegroeid met mijn liefde voor snoeiharde muziek, dus daar draait ze haar koppie niet voor om. Gaat dan zelfs gerust voor één van de geluidsboxen liggen.Gollum schreef:Ik hoor net dat de buren een flink vuurwerkpakket hebben gehaald en de visite ook vuurwerk meeneemt. Ik blijf dus thuis![]()
Net weer maar een mini blokje kunnen lopen want het knallen gaat nu maar door en ze wil dan direct naar huis. Zodra ze binnen komt rent ze naar haar knuffels en moeten er trekspelletjes gedaan worden. Lijkt me dat ze zo haar stress wil ontladen, dus ik doe maar mee.

- Gollum
- Zeer actief
Als ik dat opzet word ik zelf gestrestCaro schreef:Hier gaat standaard tegen 12 uur Rob Zombie (band) echt keihard op de stereo. Shep is opgegroeid met mijn liefde voor snoeiharde muziek, dus daar draait ze haar koppie niet voor om. Gaat dan zelfs gerust voor één van de geluidsboxen liggen.Gollum schreef:Ik hoor net dat de buren een flink vuurwerkpakket hebben gehaald en de visite ook vuurwerk meeneemt. Ik blijf dus thuis![]()
Net weer maar een mini blokje kunnen lopen want het knallen gaat nu maar door en ze wil dan direct naar huis. Zodra ze binnen komt rent ze naar haar knuffels en moeten er trekspelletjes gedaan worden. Lijkt me dat ze zo haar stress wil ontladen, dus ik doe maar mee.

Wij zijn net met de auto weggegaan, hup die buurt uit en lekker wandelen ergens waar geen knallen zijn. Ik ben in staat nekjes om te draaien als iemand in de buurt van de honden rotjes afschiet dus dit is het veiligste, toch wel handig als ik niet vast zit met oudjaar

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn vanmiddag weer naar het duin gereden. Daar zijn weinig knallen te horen en degene die je hoort zijn ver weg. Onderweg zeiden we nog tegen elkaar, het is slecht weer (regen en wind) dus het zal wel niet zo druk zijn.
Nou, volgens mij liep heel hondenminend Nederland daar. Ik heb het nog nooit zo druk gezien, allemaal mensen met honden, die volgens mij daar met hetzelfde idee liepen. Weg van de knallen. Triss was de eerste helft van de wandeling ontzettend vrolijk en ontspannen. Later waren er een paar knallen te horen en veel honden, niet allemaal even leuk, en dan zie je toch wel weer wat spanning ontstaan. Niet heel veel, en ze bleeft ook koekjes aannemen, dus het was voor haar toch weer een fijne wandeling.
Nu thuis kijkt ze wel op bij knallen, maar geen angst. Tot zo ver gaat het dus goed.
Nou, volgens mij liep heel hondenminend Nederland daar. Ik heb het nog nooit zo druk gezien, allemaal mensen met honden, die volgens mij daar met hetzelfde idee liepen. Weg van de knallen. Triss was de eerste helft van de wandeling ontzettend vrolijk en ontspannen. Later waren er een paar knallen te horen en veel honden, niet allemaal even leuk, en dan zie je toch wel weer wat spanning ontstaan. Niet heel veel, en ze bleeft ook koekjes aannemen, dus het was voor haar toch weer een fijne wandeling.
Nu thuis kijkt ze wel op bij knallen, maar geen angst. Tot zo ver gaat het dus goed.

Groetjes Marja
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah joh, je moet toch wat over hebben voor je hondenGollum schreef:Als ik dat opzet word ik zelf gestrest![]()

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Hun eigen honden zijn bang voor vuurwerk? Zijn die lui debiel ofzo?Gollum schreef:Ik hoor net dat de buren een flink vuurwerkpakket hebben gehaald en de visite ook vuurwerk meeneemt. Ik blijf dus thuis![]()
Zou voor mij trouwens reden zijn om juist niet thuis te blijven. Honden in de auto en rustiger oorden opzoeken lijkt me handiger met zulke buren