Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bearded of niet...? (Update pagina 7, WELKOM KYUUBI!)
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Bearded of niet...? (Update pagina 4, zoektocht!)
Zorgwekkender waarom? Ik hoor graag input, daar kan ik verder mee. ^_^
Ja... de bolle kopjes en korte neusjes twijfelde ik ook over...
Het gaat inderdaad niet door. Niet erg netjes, want ik zou zondag komen, maar ineens was de pup toch besproken... tja. Ook deze was duidelijk niet voor mij bedoeld....
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Het gaat inderdaad niet door. Niet erg netjes, want ik zou zondag komen, maar ineens was de pup toch besproken... tja. Ook deze was duidelijk niet voor mij bedoeld....

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik wilde het typen dat ik moeder wel een heel kort neusje vond hebben. Pups waren erg schattig maar na het zien van moeder weet ik het niet hoor.sjm schreef:Ik vind het koppie van de moeder er zorgwekkender uitzien dan die van de Chihuahua.
Maar het gaat niet door dus? De pups waren wel erg schattigZullen allemaal wel bolle koppies en korte neusjes krijgen dan lijkt me.
Daar is het wel een kruising naar.
- Miezemuis
- Zeer actief
Oh ik miste de update. Nou lekker dan, wet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt...
- Nakisha
- moderator
Precies! Duidelijk niet zo'n goed idee.... zo moet het niet.Miezemuis schreef:Oh ik miste de update. Nou lekker dan, wet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt...

-
- Zeer actief
Ah, balen, dat is idd niet netjes. Maar als ze er zo mee omgaan is het over het algemeen maar goed ook dat het niet doorgaat.. Niet de beste 'fokkers' vaak.Nakisha schreef:Zorgwekkender waarom? Ik hoor graag input, daar kan ik verder mee. ^_^
Ik vind de moeder een opgepropt kortneusig hoofdje hebben. Kan het niet echt uitleggen.

- Miezemuis
- Zeer actief
Ze lijkt meer op een pekinees dan een shih. Vind ik.sjm schreef:Ah, balen, dat is idd niet netjes. Maar als ze er zo mee omgaan is het over het algemeen maar goed ook dat het niet doorgaat.. Niet de beste 'fokkers' vaak.Nakisha schreef:Zorgwekkender waarom? Ik hoor graag input, daar kan ik verder mee. ^_^
Ik vind de moeder een opgepropt kortneusig hoofdje hebben. Kan het niet echt uitleggen.
-
- Zeer actief
Ik dacht ik kijk eens op marktplaats. Nooit moeten doen.
Staat genoeg schattigs op

- Nakisha
- moderator
Oprechte vraag... uit een kruising Maltezer X Pekinees kan je toch geen kortharen krijgen?
Ik kreeg (heel lief bedoeld) een nestje doorgestuurd. Maltezermoeder staat erbij op de foto... maar er zitten zowel beardies als echte korthaartjes in het nest. Kan Pekinees dat vererven?
Alle hondjes zijn trouwens wit, wat ik niet heel vreemd vind... maar korthaar...? Ik twijfel of de vermeende vader de vader wel zal zijn....
Ik kreeg (heel lief bedoeld) een nestje doorgestuurd. Maltezermoeder staat erbij op de foto... maar er zitten zowel beardies als echte korthaartjes in het nest. Kan Pekinees dat vererven?

Alle hondjes zijn trouwens wit, wat ik niet heel vreemd vind... maar korthaar...? Ik twijfel of de vermeende vader de vader wel zal zijn....

- Nakisha
- moderator
Dat dacht ik dus ook...lor1_1984 schreef:Lijkt me stug tenzij de ouders niet raszuiver zijn.

-
- Zeer actief
Hopelijk hoor je snel wat terug.Nakisha schreef:Ik ben ook smoorverliefd. Maar nog geen berichtje terug.. geduld...!Zyntia schreef:Reutje 1
-
- Zeer actief
Oh nee,....wat jammerNakisha schreef:Oh, update... mogelijk toch niet... pfff. Kennelijk hebben ze haast? Even zien wat er gezegd word, maar ik vermoed dat het pech word....
En update: Pup ineens "al weg". Ja, dan houd t hard op, ten tijde van het laatste bericht was zondag goed... ik snap het niet meer. Ook deze was kennelijk niet voor mij bedoeld.... Bellen kon niet, ik had geen nummer gekregen.

-
- Zeer actief
Echt welsjm schreef:Ik dacht ik kijk eens op marktplaats. Nooit moeten doen.Staat genoeg schattigs op
![]()

Daarom kijk ik bijna nooit bij de honden daarzo, want dan weet ik het wel

Jammer dat er helaas nog steeds broodfokkers actief zijn op marktplaats.
Of van die lok-advertenties....één dag lid en zogenaamd een stamboomhond voor niks....je hoeft alleen maar even te bellen.
Nu hoeft dat niet altijd zo te zijn, maar meestal wel.
- Nakisha
- moderator
Dank je... dat dacht ik al...! Die doen we dus niet.Nanna schreef:Ga er maar van uit dat bij dergelijke pups de ouders de ouders niet zijn. Er wordt flink wat gefantaseerd over de rassen die de ouders moeten zijn en vaak zijn dat populaire keuzes. Uit twee langharige ouders (recessief) kan NOOIT korthaar vallen.Nakisha schreef:Dat dacht ik dus ook...lor1_1984 schreef:Lijkt me stug tenzij de ouders niet raszuiver zijn.Ik hecht 0 waarde aan raszuiverheid, maar ik wil wel graag weten of de ouders de ouders wel zijn, of dat er toch iets anders inzit... als ik daar al over moet twijfelen...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou juist met kruising hondjes waarbij er sprake is van een trimvacht ouder rekening houden met een veeleisende vacht.
Waarom zoek je het niet de hoek met gladhaartjes?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik een Pekingees is niet bearded dus volgens mij kan het wel dat er non beardeds tussen zitten.
- Nakisha
- moderator
Oh, ik zou best graag een gladhaartje willen. Eigenlijk is het gewoon moeilijk iets te vinden waar wel shihtzu inzit, maar ook gladhaar en dan daar een gladhaar pupje uit te vinden...Brindlecardi schreef:Ik zou juist met kruising hondjes waarbij er sprake is van een trimvacht ouder rekening houden met een veeleisende vacht.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is dit niks?https://link.marktplaats.nl/m1345448246Nakisha schreef:Oh, ik zou best graag een gladhaartje willen. Eigenlijk is het gewoon moeilijk iets te vinden waar wel shihtzu inzit, maar ook gladhaar en dan daar een gladhaar pupje uit te vinden...Brindlecardi schreef:Ik zou juist met kruising hondjes waarbij er sprake is van een trimvacht ouder rekening houden met een veeleisende vacht.
Ik heb verder geen idee hoe het zit met de vachten hoor, maar volgens mij moet dit best wel kunnen voldoen.
- Nakisha
- moderator
Wie weet, ze zijn nog te jong om nu iets van de vachtjes te kunnen zeggen...Dees en Maylo schreef:Is dit niks?https://link.marktplaats.nl/m1345448246Nakisha schreef:Oh, ik zou best graag een gladhaartje willen. Eigenlijk is het gewoon moeilijk iets te vinden waar wel shihtzu inzit, maar ook gladhaar en dan daar een gladhaar pupje uit te vinden...Brindlecardi schreef:Ik zou juist met kruising hondjes waarbij er sprake is van een trimvacht ouder rekening houden met een veeleisende vacht.
Ik heb verder geen idee hoe het zit met de vachten hoor, maar volgens mij moet dit best wel kunnen voldoen.
Ik ben inmiddels alweer wat nestjes die ik doorgestuurd kreeg verder. Ongelooflijk wat je allemaal hoort. Mensen die geen foto's van de vader hebben, en eigenlijk ook geen echte info. Mensen die kortaf reageren en als je niet van de foto af wilt kopen is het al wel klaar eigenlijk, want voor jou tien anderen, dus waarom komen kijken of informatie geven... Mensen die kruisingen beweren die niet overeenkomen met de puppies die je ziet. Wat een rommeltje...
Ik zie door de broodfuk de pups niet meer.
Wat is nou eigenlijk een goede plek om te zoeken als je een particuliertje wil die met zijn hondje besloot een leuk gelegenheidsnestje kruisingkjes te nemen?

Tja, die mensen verkopen wanneer ze het kunnen en gaan niet wachten. Voor jou inderdaad 10 andere.
- dagmar88
- Zeer actief
Tja, als ze zo snel gaan kun je niet blijven wachten.
En ik zou er als fokker goed zenuwachtig van worden als ze met vijf weken nog niet grotendeels besproken zijn.
Daarbij kan ik me niet voorstellen dat het met een leuk boomertje "geen match" is.
Als je een shih tzu zonder shih tzu vacht wilt, moet je hem afscheren.
Ik wil ook wel een husky met een plukvacht.
Anders kijken naar pups die weer binnen een paar weken moeten verkassen, maar ook dan moet je veel geluk hebben.
En ik zou er als fokker goed zenuwachtig van worden als ze met vijf weken nog niet grotendeels besproken zijn.
Daarbij kan ik me niet voorstellen dat het met een leuk boomertje "geen match" is.

Ik wil ook wel een husky met een plukvacht.
Anders kijken naar pups die weer binnen een paar weken moeten verkassen, maar ook dan moet je veel geluk hebben.
-
- Zeer actief
Wil je niet wachten op een Sofie pup? Daar zit ook shih tzu in toch? Weet je in elk geval dat er over nagedacht is en dat de ouders echt de ouders zijn.
-
- Zeer actief
Ik dacht ook aan misschien een Sofi pup inderdaad 

- dagmar88
- Zeer actief
Dat worden toch allemaal ruwhaartjes met een korthaar jr reu?nomo schreef:Wil je niet wachten op een Sofie pup? Daar zit ook shih tzu in toch? Weet je in elk geval dat er over nagedacht is en dat de ouders echt de ouders zijn.

Ik zou goed kijken naar de vachten van de ouders. De fokker had me al gewaarschuwd dat sjaak erg veel lang haar zou krijgen, de vacht was voor haar een belangrijke overweging toen ze de dekreu uitzocht en daar ligt haar voorkeur.
Ze dacht dat hij wat dat betreft meer op z'n vader zou gaan lijken, en inderdaad is dat zo.
Ondanks dat het overvloedig veel haar is, is het sinds de vachtwissel heel makkelijk in onderhoud. Hij heeft weinig ondervacht en lang zacht dansend andrelon haar

Maandelijks wassen met shampoo en crèmespoeling en als ik er iedere week een klodder conditioner in smeer en er een borstel doorheen haal is het veel.
Al met al veel makkelijker zelfs dan mijn kortharen. Van hem geen haren op je kleren/spullen buiten de rui.
- Nakisha
- moderator
Zo veel om over na te denken...!
Nanna, wat een moppie is Lusia zeg...
Te zoet! Nee, het hoeft niet per se een pupje te zijn, al heb ik wel lichte voorkeur voor een reutje trouwens. Dus herplaatsertjes als deze zijn wel te overwegen natuurlijk. Ik zei hier thuis al dat jij zo'n goede kijk op honden hebt, dat ik jou maar moest vragen! Hoe vind je ze toch altijd?
En Dagmar, wat een heerlijk beestje is dat, WAT een giga vacht zeg!
Dat pretbekje....
Sofi pup? Ik ga kijken waar het over gaat, dat heb ik even gemist! Edit; Gevonden!
Ik ga het even volgen.
Ik begin me af te vragen wat wijsheid is. Ik neem vandaag een rustdagje om alles in overweging te nemen. Er zijn zoveel lieve, leuke honden en ik weet zeker dat het dus linksom of rechtsom gewoon gaat lukken, maar in alle gekte ben ik het overzicht even kwijt. Ik kreeg ineens uit alle hoekjes en gaatjes pupjes aangeboden, maar daar zat de Xfactor helaas nog niet bij. Alle pups zijn schattig...
Tijd voor een pas op de plaats en diep nadenken, het is me wel wat.
Nanna, wat een moppie is Lusia zeg...

En Dagmar, wat een heerlijk beestje is dat, WAT een giga vacht zeg!

Sofi pup? Ik ga kijken waar het over gaat, dat heb ik even gemist! Edit; Gevonden!

Ik begin me af te vragen wat wijsheid is. Ik neem vandaag een rustdagje om alles in overweging te nemen. Er zijn zoveel lieve, leuke honden en ik weet zeker dat het dus linksom of rechtsom gewoon gaat lukken, maar in alle gekte ben ik het overzicht even kwijt. Ik kreeg ineens uit alle hoekjes en gaatjes pupjes aangeboden, maar daar zat de Xfactor helaas nog niet bij. Alle pups zijn schattig...

Tijd voor een pas op de plaats en diep nadenken, het is me wel wat.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 19 nov 2018 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Nakisha schreef: En Dagmar, wat een heerlijk beestje is dat, WAT een giga vacht zeg!Dat pretbekje....
![]()
![]()

- Nakisha
- moderator
Oke, wat vinden jullie van dit hondje, eerlijk roepen. Moeder zou Shihtzu wezen en vader Chihuahua. Pup past niet goed in het nieuwe gezin en word nu doorverkocht.
Ik twijfel... toch teveel een appelkopje of redelijk normaal...? Voor de rest erg schattig!!

Ik twijfel... toch teveel een appelkopje of redelijk normaal...? Voor de rest erg schattig!!

-
- Zeer actief
Een dotje! Lijkt mij gewoon redelijk Chihuahua-achtig. 

- dagmar88
- Zeer actief
Frootje schreef:dagmar88 schreef:Dat worden toch allemaal ruwhaartjes met een korthaar jr reu?Ik probeer sandra sjaak aan te smeren, maar daar komen langhaartjes met baard uit.
. Een Sjofi! Dat klinken als super leuke baby's, ik ben jaloers!

Zij vond hem op papier wat te klein/breekbaar, maar hij heeft nog een goede groeispurt gehad.
Nu is het best een stevig bonkje en groter dan een dwergkees. Niet zo'n rattenbekkie maar een goede snuit en traanbuizen.

Als sjaak een jaar is laat ik z'n knietjes testen en daarna wil ik hem sowieso een paar keer laten dekken.
Ik vind het een leuk pupje!
-
- Zeer actief
Leuk hondje
Zie er veel Chihuahua in.

Zie er veel Chihuahua in.
- Nakisha
- moderator
Bedankt allemaal! Ik heb besloten vanavond bij dit kereltje te gaan kijken. Hij heet nu Humfphey... maar ik heb een andere naam in het hoofd. (Eindigt ook op i). Benieuwd of het wat word...?