bram en thijs schreef:Ik stond tussen de voorstoelen, als het ooit mis was gegaan dan was ik als een raket afgeschoten.Tineke schreef:En dat allemaal zonder gordel op de achterbank

Moderator: moderatorteam
bram en thijs schreef:Ik stond tussen de voorstoelen, als het ooit mis was gegaan dan was ik als een raket afgeschoten.Tineke schreef:En dat allemaal zonder gordel op de achterbank
Ja onze broer Jan heeft er ook nog warme herinneringen aanbram en thijs schreef:Ik was de buffer tussen mijn twee veel grotere zussen, gots wat een ellende was datTineke schreef:Tussen mijn zus en ik werd onze broer als buffer gezetdagmar88 schreef:Tussen ons werden twee koelboxen in gezet. Voor de veiligheidTineke schreef: Wij ook niet maar drie kinderen op de achterbank, niet al te ver van elkaar af in leeftijd, dat ging weleens mis hoor. Als ik die horde kleinkinderen van mij allemaal meeneem zet ik ze altijd strategisch neer
.
![]()
Ja lieverd, alsof je daar toen middenconsoles met armleuningen, stereoinstallaties of de sportmodus van je auto had zitten. Dat was gewoon platte vloer en je kon heerlijk tussen de voorstoelen in hangen. De eerste autogordel bleek in de praktijk toch ook gevaarlijker dan zonder.Tineke schreef:bram en thijs schreef:Ik stond tussen de voorstoelen, als het ooit mis was gegaan dan was ik als een raket afgeschoten.Tineke schreef:En dat allemaal zonder gordel op de achterbank![]()
bram en thijs schreef:Ja lieverd, alsof je daar toen middenconsoles met armleuningen, stereoinstallaties of de sportmodus van je auto had zitten. Dat was gewoon platte vloer en je kon heerlijk tussen de voorstoelen in hangen. De eerste autogordel bleek in de praktijk toch ook gevaarlijker dan zonder.Tineke schreef:bram en thijs schreef:Ik stond tussen de voorstoelen, als het ooit mis was gegaan dan was ik als een raket afgeschoten.Tineke schreef:En dat allemaal zonder gordel op de achterbank![]()
Ja dat ging toen zo en gelukkig ook vaak gewoon goed.bram en thijs schreef:Ja lieverd, alsof je daar toen middenconsoles met armleuningen, stereoinstallaties of de sportmodus van je auto had zitten. Dat was gewoon platte vloer en je kon heerlijk tussen de voorstoelen in hangen. De eerste autogordel bleek in de praktijk toch ook gevaarlijker dan zonder.Tineke schreef:bram en thijs schreef:Ik stond tussen de voorstoelen, als het ooit mis was gegaan dan was ik als een raket afgeschoten.Tineke schreef:En dat allemaal zonder gordel op de achterbank![]()
:dagmar88 schreef:
M'm opa had in z'n kampeerbus zonder gordels een anti lanceer tussenschot getimmerd. Heel lief
Vader ging op een dag zeggen dat ik daar niet meer mocht staan want "het journaal" had gezegd dat het gevaarlijk was. Verder was dat soort dingen tijdens de verjaardagen onderwerp van gesprek, dan deden alle oom's daar hun zegje over.dagmar88 schreef:M'm opa had in z'n kampeerbus zonder gordels een anti lanceer tussenschot getimmerd. Heel lief
Maar ook vaak genoeg fout om het toch te verbiedenTineke schreef:Ja dat ging toen zo en gelukkig ook vaak gewoon goed.bram en thijs schreef:Ja lieverd, alsof je daar toen middenconsoles met armleuningen, stereoinstallaties of de sportmodus van je auto had zitten. Dat was gewoon platte vloer en je kon heerlijk tussen de voorstoelen in hangen. De eerste autogordel bleek in de praktijk toch ook gevaarlijker dan zonder.
Ik dacht vanmiddag wel even dat mn vliezen gebroken waren maar ik zweette gewoon heel ergbram en thijs schreef:Ik wou net vragen of je van schrik aan het bevallen was geslagen.
Oh ja vast en zeker. Het verkeer is een stuk veiliger geworden door maatregelen en ander inzicht.mijke schreef:Maar ook vaak genoeg fout om het toch te verbiedenTineke schreef:Ja dat ging toen zo en gelukkig ook vaak gewoon goed.bram en thijs schreef:Ja lieverd, alsof je daar toen middenconsoles met armleuningen, stereoinstallaties of de sportmodus van je auto had zitten. Dat was gewoon platte vloer en je kon heerlijk tussen de voorstoelen in hangen. De eerste autogordel bleek in de praktijk toch ook gevaarlijker dan zonder.:
bram en thijs schreef: Als je ze tenminste nog kon zien door het rookgordijn.
Tineke schreef::dagmar88 schreef:
M'm opa had in z'n kampeerbus zonder gordels een anti lanceer tussenschot getimmerd. Heel liefLOL: Hoe attent. Onze auto heeft losse stoelen die eruit kunnen achter al gelang er kinderen of honden in moeten. Maar er zit ook een honden rek dus naar voren kunnen ze nooit gelanceerd worden. Twee vliegen, één klap
Dat deed ik inderdaad ook bij mijn vorige auto zonder airco en scheelt al behoorlijk wat hitte. Ik probeer ook altijd om mijn auto ergens in de schaduw te parkeren, dat scheelt zo 20 graden bij warm zonnig weer.Lothian schreef:Ik heb niet echt tips voor tijdens het rijden (behalve inderdaad flessen koud water bij de hond en voldoende drinkwater mee) maar wel voor het voorkomen. Ik deed zo'n scherm tegen het vriezen op mijn voorruit als ik de auto in de volle zon parkeerde, dat scheelde heel wat warmte in de auto. Ik deed alleen de voorruit maar je kan overwegen het ook op de achterruit te doen. Van die zonneachermpjes op de achterruiten en raampjes van de achterbank doen helpt ook. Volgens mij komt de meeste hitte toch door stralingswarmte door de ruiten waardoor het interieur zelf opwarmt, en dat kan je zo voorkomen. Dan heb je nog vooral de warmte van het blik zelf maar dat koelt snel wanneer je eenmaal rijdt.
Als de kinderen vervoerd worden gaan de stoelen er in en zitten ze gegordeld achterinhewi schreef:Tineke schreef::dagmar88 schreef:
M'm opa had in z'n kampeerbus zonder gordels een anti lanceer tussenschot getimmerd. Heel liefLOL: Hoe attent. Onze auto heeft losse stoelen die eruit kunnen achter al gelang er kinderen of honden in moeten. Maar er zit ook een honden rek dus naar voren kunnen ze nooit gelanceerd worden. Twee vliegen, één klap
Visioenen van kindjes met traliebekwerk
Met voor tante Jo de North States.dagmar88 schreef:bram en thijs schreef: Als je ze tenminste nog kon zien door het rookgordijn.Het sigarettenglaasje.
Je bent al een poosje niet meer in de stad geweest begrijp ikPaisley schreef:We wonen in file-vrij noord Nederland, dat scheelt een hele hoop.
En jij hebt vast nog nooit woonwerkverkeer tijdens spitsuren in de randstad hoeven rijdenmijke schreef:Je bent al een poosje niet meer in de stad geweest begrijp ikPaisley schreef:We wonen in file-vrij noord Nederland, dat scheelt een hele hoop.![]()
Ik heb gister twee soorten koelmatjes gehaald bij de Action. Warme weer is natuurlijk net over maar ze liggen klaar om te kijken wat Oor daar van vindt
Nee dat klopt die zetten niet uit. Er zit geen gel in die uitzet, puur de zeem die water vasthoudt.toots schreef:Even over die koelmatjes van de Action. Ik heb er één voor Toots maar die zet niet uit. Het is net een soort zeem. Doe ik iets fout of hoort het zo bij de matjes. Die ik voorheen had zette wel uit en bleef daardoor ook veel langer koel.
Nou die beland in de kliko. Waardeloos ding.veertje schreef:Nee dat klopt die zetten niet uit. Er zit geen gel in die uitzet, puur de zeem die water vasthoudt.toots schreef:Even over die koelmatjes van de Action. Ik heb er één voor Toots maar die zet niet uit. Het is net een soort zeem. Doe ik iets fout of hoort het zo bij de matjes. Die ik voorheen had zette wel uit en bleef daardoor ook veel langer koel.