Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF, achttienhonderd euro?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: WTF, achttienhonderd euro?!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jackira schreef: Dat is veel geld voor een husky. Ik zou het ook betalen hoor wanneer ik graag een hond daar van wil. Maar wat ik vaak zie is dat voor een husky een prijs van 650-700 euro wordt gevraagd.
Boomloos en ongetest zitten ze al aan de 500-600.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Voor mijn oudste whippet uit showlijnen heb ik bijna elf jaar geleden de toen gangbare 650 euro betaald, voor mijn jongste van nu twee (uit dezelfde lijnen) 900 euro, en die prijs zit aan de ondergrens van wat er nu gevraagd wordt. Ik hoorde al dat er bij een aantal grote (showlijn)fokkers pups voor 1200+ euro weggaan. In de renlijnenkant van het ras ligt de prijs een paar honderd euro lager maar daar wordt heel veel gefokt, dus meer aanbod. Ik heb het iedere keer graag neergelegd maar het is wel apart dat de prijzen zo gestegen zijn in relatief korte tijd.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Franse Bull met stamboom makkelijk 1500 € voor die misbaksels KETJENGGG !!!
Laatst gewijzigd door Rocco op 20 okt 2018 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Nee hoor niet allemaal heb er laatst 1 met zes gezien en een beetje broodfokkertje heeft wel een paar reserve teefjes op voorraad als het mis goat :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rocco schreef:Nee hoor niet allemaal heb er laatst 1 met zes gezien en een beetje broodfokkertje heeft wel een paar reserve teefjes op voorraad als het mis goat :pffff:
Okay, dan is zes standaard.

:19: :LOL:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Die bedragen tegenwoordig zijn absurd.

Ti Jay kocht ik bijna tien jaar geleden voor €1500. (dat was en is al veel geld) maar hij was show/dek kwaliteit, dus een duurdere prijsklasse.
Stel Ti Jay zou er straks niet meer zijn en ik wil dan weer een Show/dek AA reu, dan mag ik rekenen op een bedrag VANAF €2500 :ugh: :pale:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik kon een Jack pup kopen in het buitenland, 2500 euro ... gedingggg. Dan kan ik ze beter zelf fokken. :roll:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Leanne schreef:Die bedragen tegenwoordig zijn absurd.

Ti Jay kocht ik bijna tien jaar geleden voor €1500. (dat was en is al veel geld) maar hij was show/dek kwaliteit, dus een duurdere prijsklasse.
Stel Ti Jay zou er straks niet meer zijn en ik wil dan weer een Show/dek AA reu, dan mag ik rekenen op een bedrag VANAF €2500 :ugh: :pale:
'
En dan is het nog maar de vraag of zo'n pup echt als een goede show/dekhond uitgroeit :LOL: Moet niet gekker worden zeg. Meer dan 1000,- krijgt geen enkele fokker van me, en dan moet het al iets heul bijzonders zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik word steeds gelukkiger dat ik hou van een ander type honden. Mijn kroaatje met show en fok en werk kwaliteiten was wel 850 euro. Wereldbedrag.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maryanne schreef:Ik kon een Jack pup kopen in het buitenland, 2500 euro ... gedingggg. Dan kan ik ze beter zelf fokken. :roll:
Voor een reu bouvier pup in Amerika moet ik 3.250,= betalen. :80:
Bij een bevriende lieve fokster kan ik er 1 cadeau krijgen , hoef ik alleen de vliegreis te betalen. :I:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
Maryanne schreef:Ik kon een Jack pup kopen in het buitenland, 2500 euro ... gedingggg. Dan kan ik ze beter zelf fokken. :roll:
Voor een reu bouvier pup in Amerika moet ik 3.250,= betalen. :80:
Bij een bevriende lieve fokster kan ik er 1 cadeau krijgen , hoef ik alleen de vliegreis te betalen. :I:
Stamboomloze mechelse herders in Florida kosten 2250$ (teef) 2500$ (reu)

AKC stamboom mechelse herders zo ongeveer in de rest van de USA tussen de 1000-2500$ waarbij die van 1000$ geen registratie met volledige rechten hebben (geen fok)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Cleva schreef:
Machie schreef:Ik word steeds gelukkiger dat ik hou van een ander type honden. Mijn kroaatje met show en fok en werk kwaliteiten was wel 850 euro. Wereldbedrag.

Precies. Eigenlijk is het nog duur maar toe maar.
Klopt maar niet extreem. Ik vond het reuze meevallen.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Sandra&co schreef:
Leanne schreef:Die bedragen tegenwoordig zijn absurd.

'
En dan is het nog maar de vraag of zo'n pup echt als een goede show/dekhond uitgroeit :LOL: Moet niet gekker worden zeg. Meer dan 1000,- krijgt geen enkele fokker van me, en dan moet het al iets heul bijzonders zijn.
Nu had ik ook heus niet de drang om persee te willen fokken en showen. Ik wilde gewoon een hele mooie. Nou dat is gelukt, uiterlijk is niets mis mee. Gezondheid daarentegen is wat anders. Ik heb voor een mooie pup ook best een x bedrag over. Maar vanaf 2500 gaat me toch te ver.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”