Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten. Wist even niet wat te doen, nu aan het bezatten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gebeten. Wist even niet wat te doen, nu aan het bezatten

Ongelezen bericht door Zamunda »

bram en thijs schreef:
Zamunda schreef:Het kind ligt trouwens lekker te snurken op bed, in pyjama uiteraard :slaap2: .
Die heeft de hele boel op tilt, dat is vermoeiend.
:goeie:

Ik had haar hele lijf nagekeken, maar helemaal niet aan haar bek gedacht. Zegt baas een tijdje later ''Ohja, ze had ook nog bloed aan haar bek toen ik haar nakeek en dat was niet van het aflikken van haar pootjes''. Dus ik de hele bek en lippen goed geïnspecteerd, niks te zien. Dus moppie heeft al liggend op haar rug toch ook nog even een koekje van eigen deeg kunnen geven schijnbaar. Net goed :devil: . Niet aardig van mij en die hond kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar pech: ik voel me namelijk ook helemaal niet aardig als ik eraan denk!
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Shit! Gebeten en ik weet nu even niet wat te doen...

Ongelezen bericht door Jackira »

Zamunda schreef:
mijke schreef:Ik ben geen dokter, maar waarom zou je ontstekingsremmers al bij voorbaat geven als het nog niet ontstoken is? Oor heeft nog nooit echte aanvalswonden gehad, maar vaak genoeg kleine tandgaatjes van schermutselingen, wondjes van doornen en schelpen en opengereten voetkussentjes. Dat heelt altijd prima aan de lucht zonder ontstekingsremmers. Die paar keer dat het niet helemaal lekker gaat kun je er achteraf altijd nog ontstekingsremmers in gooien, honingzalf op smeren of het wassen met antibacteriele zeep.
Haar poot is al wat dik, dus er is sowieso een ontsteking gaande. Daarnaast doet het haar behoorlijk pijn en Lais is een keiharde dus dat ze dat toont maakt dat ik haar daarin erg serieus neem, dus pijnstilling is geen overbodige luxe vind ik.

Wondjes van doornen etc zijn niet zo erg, die brengen niet zoveel schadelijke bacteriën in en gaan niet zo diep. Voor zover ik nu kan zien is er in elk geval 1 gaatje in haar voorpoot die echt niet oppervlakkig is en echte gaatjes door tanden zijn niet fijn doordat ze van boven vaak snel sluiten terwijl er van binnen nog rottige bacteriën zittten.
Maar als ze niet zo vreselijk had gemankt (en door gillen pijn had aangegeven) dan had ik haar waarschijnlijk geen pijnstilling gegeven hoor, dus dat is voor mij wel de doorslag om het wel te doen.
Een pijnstiller is vaak ook gelijk ontstekingsremmend dus dat is gewoon goed om te doen. Zeker als ze pijn aangeeft.Die wondjes gaan niet gelijk vreselijk ontsteken, dus als je morgen twijfelt is er nog tijd genoeg en zolang je niet bang bent voor inwendig letsel zou ik het rustig afwachten tot morgen. Shira had laatst ook twee hoektandgaten door een beet van een andere hond, ze kreeg na drie dagen wat koorts en van de d.a. kreeg ze een pijnstiller die ook ontstekingsremmend werkte. Dus ik denk dat je met een pijnstiller goed zit :wink:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hoe is het nu met d'r?
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

lucie schreef:hoe is het nu met d'r?
Ze heeft een houten kop en een droge bek vanwege de rumhoning.
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik ben ook benieuwt hoe het nu is , wat een schik

PS ik lees telkens pijnstilling, wat is een pijnstilling die je zo kan halen zonder DA?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat veel mensen gewoon van dat spul in huis hebben. Mag meestal an de DA niet, maar ja ;-) zelfs ik heb het, in geval van nood voor Tristan. Als zijn voetje op gaat spelen op vrijdagavond bijvoorbeeld, of kerstavond ofzo ;-)

Suzanne
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb ook nog een potje staan, nog van toen Izzy 4 jaar terug haar poot brak, haha. Nou ja, niet hetzelfde potje, maar ik mag het zo bijhalen als het nodig is, krijg ik gewoon mee. Mijn DA vertrouwt me wel met de dosering, ik heb ongeveer 1,5 jaar gedaan om het eerste potje helemaal leeg te krijgen en gebruik het alleen als ik zie dat het écht niet lekker zit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

inderdaad heb ik ook gewoon preventief pijnstilling staan voor blessures op onmogelijke tijdstippen en voor sommige oudjes ivm ouderdomskwalen, vaak restjes van eerdere zaken. Vraag mede daarom ook om pillen (individueel verpakt) ipv bijvoorbeeld een flesje metacam omdat van een flesje metacam 6 maanden na opening de werking verliest/afneemt.
Pillen zijn wat duurder, maar als je weg moet gooien wordt het voordeligere ook duurder
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:Ik ben ook benieuwt hoe het nu is , wat een schik

PS ik lees telkens pijnstilling, wat is een pijnstilling die je zo kan halen zonder DA?
Metacam bijv. Dat heb ik preventief op voorraad. Als ik t bijna op heb dan een belletje naar de da en aangezien die mij goed vertrouwd qua kennis en ervaring met dit product krijg ik hem gewoon.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:
lucie schreef:hoe is het nu met d'r?
Ze heeft een houten kop en een droge bek vanwege de rumhoning.
:LOL:
Daar is wel meer dan één ron mielletje voor nodig hoor :lekkerpuh: !

Toen ik gisteren haar wondjes aan het schoonmaken was moest ze op een gegeven moment op haar andere zij dus ik vroeg haar op te staan en toen ging ze van de bank af om een meter of 10 verderop op een andere bank te gaan liggen, toen liep ze dus echt vre-se-lijk stijf en onregelmatig (LA en LV). Een uurtje na het schoonmaken kwam ze van de bank af omdat de baas kaas uit de koelkast had gepakt (en daar móet je bij zijn) en liep ze al heel veel beter, wel erg voorzichtig nog. Even later waren er nog andere dingen waar ze met haar neus bovenop moest staan en toen was er nog maar nauwelijks iets te merken. Bij de avondplas in de tuin was ze alweer aan het rennen...
Vanmorgen nog nauwelijks iets van stijfheid te merken ook. Ik zie wel dat het niet helemaal lekker zit, dat ze (als ze rustig is) wat voorzichtig doet als ze de bank op- of afgaat en dat ze het schoonmaken van vnl de wond onder haar duim niet prettig vindt, maar dat is het dan ook eigenlijk wel.

Waarschijnlijk was het dus de gewone stijfheid en vermoeidheid die ze in de eerste uren na zo'n wandeling heeft, gecombineerd met de zwelling bij de voorpoot die erg pijnlijk was en toch ook wel spierpijn van minimaal een paar kilometer gecompenseerd lopen (dus andere belasting om pootjes te ontzien). Ik ben in elk geval blij dat het héél erg mee lijkt te vallen! Ze moet het een beetje rustig aan doen van me, maar dat is bij Lais een vrijwel onmogelijke opgave. Als ik het even niet doorheb springt ze zo weer over de leuning omdat dat nou eenmaal de kortste weg is... Maar goed, dat rustig aan doen heb ik een paar jaar geleden al mee geworsteld toen ik erachter kwam dat ze beiderzijds HD-D heeft en op twee plekken spondylose... het heeft me hoofdbrekens bezorgd maar rustig/normaal doen is een onbegonnen zaak met die mafkees.
Zamunda
Zeer actief

Ik had nog aardig wat carporal over van Mistertje en bleek ook nog wat metacam over te hebben van Willem. Helaas is er voor honden geen pijnstilling die je buiten de DA om kunt halen, dus een klein voorraadje bij de DA vandaan is altijd handig ja.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

overigens zal je vanwege de HD en spondylose ook wel pijnstilling in huis hebben in overleg met de dierenarts ;)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen!
Zamunda
Zeer actief

crutz schreef:overigens zal je vanwege de HD en spondylose ook wel pijnstilling in huis hebben in overleg met de dierenarts ;)
Nee niet eens eigenlijk. Ze geeft echt zélden pijn aan. Het was dan ook meer een toevalsbevinding dan dat er iets aan de hand was. Ik overwoog namelijk serieus een nest met haar te fokken en ondanks dat ik ervan overtuigd was dat mijn stoere sterke krachtpatser tiptop in elkaar zat liet ik haar 'voor de vorm' toch röntgenen (ik wilde het natuurlijk verantwoord aanpakken). De barslechte uitslag kwam als een complete verrassing :ugh: . Ik ging erheen met plannen om een nest te fokken met mijn 4,5-jarige superkrachtige en -gezonde hond (en dromen dat we over tig jaar nog een verdere generatie rond zouden hebben lopen) en ik ging naar huis met een belabberd slecht gebouwde hond waarmee ik per direct moest stoppen met behendigheid :(: .

Klinisch toonde ze dus echt niet tot nauwelijks iets (er vielen een paar kleine incidenten op zijn plek) en zo is het nog steeds. Ik heb er echt gigantisch mee geworsteld dat ze zo ontzettend onvoorzichtig is met zichzelf (als een idioot rondjes rennen met superscherpe bochten, slidings etc., vanaf de grond over de leuning springen...), maar dit is zo haar hele wezen, het hoort zó bij haar... Ik zou haar compleet op moeten sluiten om die idiote bewegingen tegen te moeten gaan. Gaat niet. Klojo. Ze moet nog zó lang mee, dat gigantisch bijzondere beest!
Zamunda
Zeer actief

Re: Shit! Gebeten en ik weet nu even niet wat te doen...

Jackira schreef:Een pijnstiller is vaak ook gelijk ontstekingsremmend dus dat is gewoon goed om te doen. Zeker als ze pijn aangeeft.Die wondjes gaan niet gelijk vreselijk ontsteken, dus als je morgen twijfelt is er nog tijd genoeg en zolang je niet bang bent voor inwendig letsel zou ik het rustig afwachten tot morgen. Shira had laatst ook twee hoektandgaten door een beet van een andere hond, ze kreeg na drie dagen wat koorts en van de d.a. kreeg ze een pijnstiller die ook ontstekingsremmend werkte. Dus ik denk dat je met een pijnstiller goed zit :wink:
Klopt. Het zijn NSAID's en hetzelfde mechanisme dat de pijn tegengaat gaat ook de ontsteking tegen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
crutz schreef:overigens zal je vanwege de HD en spondylose ook wel pijnstilling in huis hebben in overleg met de dierenarts ;)
Nee niet eens eigenlijk. Ze geeft echt zélden pijn aan. Het was dan ook meer een toevalsbevinding dan dat er iets aan de hand was. Ik overwoog namelijk serieus een nest met haar te fokken en ondanks dat ik ervan overtuigd was dat mijn stoere sterke krachtpatser tiptop in elkaar zat liet ik haar 'voor de vorm' toch röntgenen (ik wilde het natuurlijk verantwoord aanpakken). De barslechte uitslag kwam als een complete verrassing :ugh: . Ik ging erheen met plannen om een nest te fokken met mijn 4,5-jarige superkrachtige en -gezonde hond (en dromen dat we over tig jaar nog een verdere generatie rond zouden hebben lopen) en ik ging naar huis met een belabberd slecht gebouwde hond waarmee ik per direct moest stoppen met behendigheid :(: .

Klinisch toonde ze dus echt niet tot nauwelijks iets (er vielen een paar kleine incidenten op zijn plek) en zo is het nog steeds. Ik heb er echt gigantisch mee geworsteld dat ze zo ontzettend onvoorzichtig is met zichzelf (als een idioot rondjes rennen met superscherpe bochten, slidings etc., vanaf de grond over de leuning springen...), maar dit is zo haar hele wezen, het hoort zó bij haar... Ik zou haar compleet op moeten sluiten om die idiote bewegingen tegen te moeten gaan. Gaat niet. Klojo. Ze moet nog zó lang mee, dat gigantisch bijzondere beest!

wist dat het onverwacht was die diagnose maar dacht dat je daarna dus wel uit voorzorg inderdaad iets van NSAIDs op voorraad zou hebben voor bepaalde momenten

dan dus mijn advies zeker als je het niet regelmatig nodig lijkt te hebben om tabletten te nemen ipv een flesje metacam (of een klein flesje) aangezien de metacam in vloeibare vorm (bestaat ook in tabletten) na opening na 6 maanden zijn werking verliest.
Zamunda
Zeer actief

crutz schreef:wist dat het onverwacht was die diagnose maar dacht dat je daarna dus wel uit voorzorg inderdaad iets van NSAIDs op voorraad zou hebben voor bepaalde momenten

dan dus mijn advies zeker als je het niet regelmatig nodig lijkt te hebben om tabletten te nemen ipv een flesje metacam (of een klein flesje) aangezien de metacam in vloeibare vorm (bestaat ook in tabletten) na opening na 6 maanden zijn werking verliest.
Ja er was eigenlijk nog geen reden voor om het in huis te hebben. Sowieso zou ik het zo op kunnen halen hoor als ik bel, maar daar heb je in het weekend natuurlijk niet veel aan. Gelukkig had ik dus nog wat van Willem en Mister en dat is voorlopig nog wel genoeg. Maar toch maar aanvullen mocht dat een keer opraken.

Voor de katten heb ik altijd wel een flesje metacam in huis en ik weet dat na die 6m de werking niet meer gegarandeerd is, maar tot nog toe bleek het ook na die periode altijd nog afdoende te werken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gelukkig valt het mee

Oke als ik weer eens naar de DA ga zal ik het nog een keer vragen voor als Blacky weer eens anaal ongemakkelijk is altijd op de gekste tijden, Dan is het wel fijn wat te hebben
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”