Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden wc EN 3 keer per dag wandelen
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen
ik zou het type woning niet te veel van je evt hond af laten hangen, enkel bij een etagewoning is een lift handig, verder maakt het niet zoveel uit volgens mij. Dat andere wat in je tuin zouden gooien, ik geloof niet dat dat nou zo vaak gebeurt. Tuurlijk het zal voorkomen, maar het komt ook voor dat ze los schieten bij het uitlaten en onder en auto komen.
En een kennel, tja ieder zijn ding. Mijn honden zitten in een kennel met toegang tot en deel van de stal, als ik niet thuis ben. Ben ik thuis zijn ze gewoon bij mij in huis en slapen op de slaapkamer. Ze zijn niet zielig hoor en het is ook niet vanwege te veel energie.
En een kennel, tja ieder zijn ding. Mijn honden zitten in een kennel met toegang tot en deel van de stal, als ik niet thuis ben. Ben ik thuis zijn ze gewoon bij mij in huis en slapen op de slaapkamer. Ze zijn niet zielig hoor en het is ook niet vanwege te veel energie.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je kunt nou niet zeggen dat ik.honden met erg weinig energie heb maar die rusten dus als ik werk. Die gaan niet spelen of rennen. Die komen niet verder (gecheckt met ip camera) dan een paar vierkante meter ondanks de aangeboden ruimte). Slapen, drinken, slapen. Als ik thuis kom is alle tijd voor hen. En ja helaas hier wordt wel vuurwerk in de tuin geflikkerd dus t gebeurd zeker.
En wat Crutz zegt; plexiglas wordt een broeikast. In mn vorig woning de helft van de kennel met plexiglas bedekt ivm inregenen nou dat was er zomers met 1 dag af... ondanks nog geheel 2.5 open zijden werd t bloedheet.
En wat Crutz zegt; plexiglas wordt een broeikast. In mn vorig woning de helft van de kennel met plexiglas bedekt ivm inregenen nou dat was er zomers met 1 dag af... ondanks nog geheel 2.5 open zijden werd t bloedheet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik bedoelde de helft dichtmaken zodat ze niet speelgoed naar beneden laat vallen of klem komt te zitten als ze ineens iets gekd van plan is haha. Ik rook zelf ook 99% buiten dus moet wel open blijven idd geen broeikas balkoncrutz schreef:Zal op een zomerdag erg warm wordenDoggoLover schreef:Ik dacht eraan om aan de balkon hek met plexiglas dicht te maken. Gaatjes in boren en met tyraps vastzetten. Klaar. Denk dat t dan wel veilig moet zijn en kunnen we er ook doorheen kijkeneen van m’n pupkopers heeft z’n balkon met kennelpanelen afgezet. Wel veilig en uitzicht, geen broeikas

-
- Zeer actief
Ik dacht er aan om plexiglas zo hoog als de balkon hek te maken en dat de bovenkant open blijft. Met ook van die uhm.. kom even niet op de naam... vast aan t plafond schaduw dingen lolmalinois schreef:Je kunt nou niet zeggen dat ik.honden met erg weinig energie heb maar die rusten dus als ik werk. Die gaan niet spelen of rennen. Die komen niet verder (gecheckt met ip camera) dan een paar vierkante meter ondanks de aangeboden ruimte). Slapen, drinken, slapen. Als ik thuis kom is alle tijd voor hen. En ja helaas hier wordt wel vuurwerk in de tuin geflikkerd dus t gebeurd zeker.

Ik dacht aan plexiglas ivm speelgoed dat naar beneden valt of dat ze iets geks probeert en vast komt tw zitten... vallen zal ze niet want ik neem een grote hond
-
- Zeer actief
Ja ik heb ook besloten gewoon naar flatwoningen te zoekenJeannettebo schreef:ik zou het type woning niet te veel van je evt hond af laten hangen, enkel bij een etagewoning is een lift handig, verder maakt het niet zoveel uit volgens mij. Dat andere wat in je tuin zouden gooien, ik geloof niet dat dat nou zo vaak gebeurt. Tuurlijk het zal voorkomen, maar het komt ook voor dat ze los schieten bij het uitlaten en onder en auto komen.

-
- Zeer actief
Kan ik het ook gewoon met gaas doen? Ne het is alleen zo hoog als de hek zelf. Puur zodat speelgoed niet valt en als ze iets geks probeert dat ze niet met haar nek vast komt te zitten ofzocrutz schreef:Zal op een zomerdag erg warm wordenDoggoLover schreef:Ik dacht eraan om aan de balkon hek met plexiglas dicht te maken. Gaatjes in boren en met tyraps vastzetten. Klaar. Denk dat t dan wel veilig moet zijn en kunnen we er ook doorheen kijkeneen van m’n pupkopers heeft z’n balkon met kennelpanelen afgezet. Wel veilig en uitzicht, geen broeikas

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ze kan natuurlijk ook proberen om over de reling te springen als ze buiten iets interessants ziet
Zeker als je haar daar zonder toezicht op wilt laten, zou ik het wel dichtmaken met gaas o.i.d.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een grotere hond kan er ook overheen willen springen. Zou zeker ook hoger wat dichtmaken met gaas oid.DoggoLover schreef:Kan ik het ook gewoon met gaas doen? Ne het is alleen zo hoog als de hek zelf. Puur zodat speelgoed niet valt en als ze iets geks probeert dat ze niet met haar nek vast komt te zitten ofzocrutz schreef:Zal op een zomerdag erg warm wordenDoggoLover schreef:Ik dacht eraan om aan de balkon hek met plexiglas dicht te maken. Gaatjes in boren en met tyraps vastzetten. Klaar. Denk dat t dan wel veilig moet zijn en kunnen we er ook doorheen kijkeneen van m’n pupkopers heeft z’n balkon met kennelpanelen afgezet. Wel veilig en uitzicht, geen broeikas
-
- Zeer actief
Oke dus gaas tot het dak lol. Daar gaat mn uitzicht..
Denk dat ik dan beter geen hondenluik kan doen want ik wil wel uitzicht.. anders lijkt het meer op een gevangenis.. plus er zijn veel mensen die hun hond op t balkon laten en die vliegen er ook niet overheen dus denk dat als ik er bij ben het wel goed moet zitten..
En een kleine hond? Kan die hoger dan een meter springen? Klein tot middelgroot bedoel ik niet zo een ienie minie blafferdje haha. Niet dat ik wat tegen ienie minie blafferdjes heb hoor
Denk dat ik dan beter geen hondenluik kan doen want ik wil wel uitzicht.. anders lijkt het meer op een gevangenis.. plus er zijn veel mensen die hun hond op t balkon laten en die vliegen er ook niet overheen dus denk dat als ik er bij ben het wel goed moet zitten..
En een kleine hond? Kan die hoger dan een meter springen? Klein tot middelgroot bedoel ik niet zo een ienie minie blafferdje haha. Niet dat ik wat tegen ienie minie blafferdjes heb hoor

-
- Zeer actief
Ik dacht aan een grote hond omdat dat leuk is met knuffelen
maar een kleine hond heeft ook wel voordelen zoals dat ze me niet omver kan trekken als ze besluit te rennen met het uitlaten haha.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Mijn hondjes (37 en 38 hoog) springen best hoog anders...
-
- Zeer actief
Oke even off topic een beetje... de reden dat ik een vrouwtjes hond wil is omdat ik best veel mannetjes honden heb gezien die met hun dingeling eruit hangen.. en dat vind ik vies sorry maar echt.. als dat tegen me aan zou komen zou ik echt vervelend vinden.. maar die honden die ik zag waren allemaal niet gecastreerd. Heeft een gecastreerde hond ook dat die met zn dingeling in de lucht staat te hobbele of tegen iets aan komt omdat t eruit hangt?
Als dat bij een gecastreerde hond niet het geval is kan ik namelijk ook wel een mannetje nemen en dan is de keuze groter wanneer ik eenmaal een hond kan halen. Plus mannetje honden heb ik toch betere ervaringen mee gehad tot nu toe kwa gedrag <:) het is gewooon dat dingeling gebeuren dat ik persee een vrouwtje wou. Iehwl hihi
Als dat bij een gecastreerde hond niet het geval is kan ik namelijk ook wel een mannetje nemen en dan is de keuze groter wanneer ik eenmaal een hond kan halen. Plus mannetje honden heb ik toch betere ervaringen mee gehad tot nu toe kwa gedrag <:) het is gewooon dat dingeling gebeuren dat ik persee een vrouwtje wou. Iehwl hihi
-
- Zeer actief
Hoger dan een balkon hek? Die zijn hoger dan een meterFotogravinnetje schreef:Mijn hondjes (37 en 38 hoog) springen best hoog anders...

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Als je een reu wil omwille van het gedrag zou ik gewoon voor een reu gaan. Gedrag is altijd belangrijker dan het uiterlijk (+ bij Lou zie je niets hoor).
Ook een grote of juist kleine hond kiezen heeft veel meer gevolgen, zoals dat je met een grote hond veel meer geld aan bijvoorbeeld voer kwijt bent.
De meeste honden kunnen wel hoger dan een meter springen.
Ook een grote of juist kleine hond kiezen heeft veel meer gevolgen, zoals dat je met een grote hond veel meer geld aan bijvoorbeeld voer kwijt bent.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Niet zo onzeker joh. Zal ik eens wat vertellen. Mijn eerste hondje toen was internet net op komst en had ik mij aangemeld bij dit hondenforum. Bleek mijn hondje van een broodfokker te komen. Ik was mij kapot geschrokken. Niet om mijn allessie naar dat hij van een broodfokker kwam.
Sinds dien heb ik mij er pas in verdiept.
Is een klein hondje niks Die kun je makkelijk overal mee naar toe nemen.
-
- Zeer actief
Oke bedankt!Leonie. schreef:Als je een reu wil omwille van het gedrag zou ik gewoon voor een reu gaan. Gedrag is altijd belangrijker dan het uiterlijk (+ bij Lou zie je niets hoor).

-
- Zeer actief
Sorry maar ik begrijp de helft niet van wat je typt haha zit je ook met een drankje?Mirri schreef:Niet zo onzeker joh. Zal ik eens wat vertellen. Mijn eerste hondje toen was internet net op komst en had ik mij aangemeld bij dit hondenforum. Bleek mijn hondje van een broodfokker te komen. Ik was mij kapot geschrokken. Niet om mijn allessie naar dat hij van een broodfokker kwam.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als pup kwam Gait uit een puppyren van 60 cm hoogDoggoLover schreef:Hoger dan een balkon hek? Die zijn hoger dan een meterFotogravinnetje schreef:Mijn hondjes (37 en 38 hoog) springen best hoog anders...

-
- Zeer actief
Waauww ik dacht dat puppies niet eens op de bank konden springenFotogravinnetje schreef:Als pup kwam Gait uit een puppyren van 60 cm hoogDoggoLover schreef:Hoger dan een balkon hek? Die zijn hoger dan een meterFotogravinnetje schreef:Mijn hondjes (37 en 38 hoog) springen best hoog anders...En de vensterbank van 70 cm hoog vormt ook geen enkel probleem. Een meter zullen ze ook wel halen als ze daar reden toe zien

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Haha ja ik wou het toch vragen hoe dat zit met gecastreerde mannetjes haha
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zou je hond niet zonder toezicht op het balkon laten, een van mijn honden heeft eens een duif gevangen op het balkon en wilde een poosje daarna weer een duif grijpen toen sprong ze omhoog gelukkig was ik er bij op het balkon, maar anders was ze er zowat overheen gegaan. Ik woon negen hoog.
En bij mijn hondentrainster is eens een hond over het stenen muurtje van haar balkon gesprongen, die viel een hoog naar beneden. Gelukkig heeft hij het wel overleefd. Ze paste op die hond. Die hond schrok ergens van en hoppa over de rand heen.
En bij mijn hondentrainster is eens een hond over het stenen muurtje van haar balkon gesprongen, die viel een hoog naar beneden. Gelukkig heeft hij het wel overleefd. Ze paste op die hond. Die hond schrok ergens van en hoppa over de rand heen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Misverstand. Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door DoggoLover op 12 jan 2018 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
O mijn god je was serieus.. oke ik zal wel iets verkeerd begrepen hebben..Heavy schreef:Jaaa mijn gecastreerd mannetje laat zijn dingetje er vaak uithangen . Het lijkt net een lippenstift . Wil je een foto?DoggoLover schreef:Haha ja ik wou het toch vragen hoe dat zit met gecastreerde mannetjes haha
Kijk
-
- Zeer actief
Wauw.. oke dus niet zonder toezicht.gonnie schreef:Zou je hond niet zonder toezicht op het balkon laten, een van mijn honden heeft eens een duif gevangen op het balkon en wilde een poosje daarna weer een duif grijpen toen sprong ze omhoog gelukkig was ik er bij op het balkon, maar anders was ze er zowat overheen gegaan. Ik woon negen hoog.
-
- Zeer actief
Ik heb het eerder gezien.. hoe het er uit ziet gaat het niet om het is gewoon dat ik het vies vind als het tegen mij of mn spullen aankomtHeavy schreef:Jaaa mijn gecastreerd mannetje laat zijn dingetje er vaak uithangen . Het lijkt net een lippenstift . Wil je een foto?DoggoLover schreef:Haha ja ik wou het toch vragen hoe dat zit met gecastreerde mannetjes haha
Kijk

-
- Zeer actief
Oh oke dat maakt niet uitHeavy schreef:Die foto was alleen maar om te laten zien dat dat dingeling eruit komt als hij blij / opgewonden is . Maar dat is een kwestie van seconde en dat komt niet tegen mij of mijn spullen aan hoor![]()
Als hij poept gebeurd het ook . En dat is het dan wel . Verder heb ik er geen vuiligheid van in huis hoor

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik snap het wel, ik heb daarom ook drie teven. Ik kan beter met een bloederige muts omgaan dan met piemels die uitsteken. Als ik reuen knuffel moet ik ook altijd uitkijken dat ik niet per ongeluk die piemel vastpak, al dan niet groen van het pus. Ik aaide laatst een boomer reutje van 4 maanden, en zo mini als hij was kwam er toch een enorme roze piemel tevoorschijn, bah.
Ik voel me nu net Nanna

Ik voel me nu net Nanna

-
- Zeer actief
Ik ben 26 he dus niet echt een kind meer :p oke wel van binnen soms maar officieel niet hihiCleva schreef:Oh lieve kind. Begin in godsnaam niet aan een hond als je op hygiëne gesteld bent.mij of mn spullen
Het zijn precies varkens.
Je kunt een hoop willen maar het blijven smeerkezen.
Als je een schone hond belangrijk vindt verwijs ik je naar de windhonden en klapkaken.
Alles met een ondervacht geeft troep en geur en van die jachthonden springen in de eerste moddersloot die ze tegenkomen. Elke dag weer.

Het gaat me niet om hygiene. Modderige pootjes zou ik wel schoonmaken dat wel. Na het uitlaten billetje afvegen zou ik ook doen. Elke maand in bad ook. Maar verder maakt het me niet zo uit.
Wat de ondervacht befreft.. ik zoek naar rassen met van die haren die je zo van je af kan kloppen. Van die fluffy honden en bijna elke kat die ik heb gezien heeft van die ondervacht dat echt blijft plakken aan je kleren. Zolang ik het van mn kleren en lakens af kan kloppen of makkelijk met de stofzuiger kan opruimen zonder alles met de roller af te moeten gaan maakt het me niks uit

-
- Zeer actief
Hahaha ik weet niet wie nanna is maar de rest van je bericht was grappig hahaGollum schreef:Ik snap het wel, ik heb daarom ook drie teven. Ik kan beter met een bloederige muts omgaan dan met piemels die uitsteken. Als ik reuen knuffel moet ik ook altijd uitkijken dat ik niet per ongeluk die piemel vastpak, al dan niet groen van het pus. Ik aaide laatst een boomer reutje van 4 maanden, en zo mini als hij was kwam er toch een enorme roze piemel tevoorschijn, bah.
Ik voel me nu net Nanna![]()