Bij mensen wordt het dacht ik ook alleen maar als angstremmer gegeven. Ws heb je veel hogere doseringen nodig om ook je opslag echt te beinvloeden. Rohypnol de verkrachtingsdrug is de grote broer van Alprazolam. Slachtoffers van verkrachting wisten erna niet of nauwelijks wat er gebeurt was.-Saskia- schreef:Het wordt als bijwerking vermeld in de bijsluiter.sirene schreef:Het is geen bijwerking maar een werking van het medicijn. Het onderdrukt de opslag van dingen die voor en na het nemen van het medicijn zijn gebeurt. Ik moet nu weg maar ik wil vanavond wel proberen uit te leggen hoe het werkt.
De uitleg in die link klinkt erg logisch maar ik neem het af en toe zelf en heb het nog nooit meegemaakt dat ik me niet meer kan herinneren wat er voor of na inname is gebeurd
Het is ook niet zo dat je je niks herinnert hè. Gebeurtenissen komen op meerdere manieren binnen en worden op meerdere manieren opgeslagen. Bij honden zorgt het ervoor dat alle dingen die bij een angstervaring horen er niet ook nog bij opgeslagen worden. Het generaliseren stopt (shit champagne en oliebollen!) doordat het samenvoegen van alle prikkels via de hyppocampus niet gebeurt. En wat via je je amygdala wordt opgeslagen is primitief en onderbewust, daar ben je je normaal ook niet bewust van. Wat via je hersenschors binnenkomt, komt ook met deze medicatie binnen.