Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezondsheidsonderzoeken: doen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Gezondsheidsonderzoeken: doen?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

En waar wil je dat uitzoeken dan of bij wie.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fotogravinnetje schreef:
Nanna schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Nanna schreef:komen en niet (per se) de gezondheid van het ras.
Natuurlijk snap ik dat een fokker het graag wil weten, die moet immers al dan niet met die lijn verder.
De gezondheid van het ras? Als jij verder jouw hond niet gebruikt voor de fok is dat geen valide punt. Je kunt natuurlijk wel voor je eigen gemoedrust röntgenen.
Daar maak je een denkfout. Voor de gezondheid van een ras wil je van zoveel mogelijk dieren zoveel mogelijk informatie hebben.
Ja, maar dat is toch informatie die alleen voor de fokker interessant is? Als ik een pup koop wil ik graag weten wat de uitslagen van de ouders zijn, met de rest van het nest heb ik toch niks te maken? Dat is info die de fokker graag wil weten, en dat snap ik ook hoor. :ok:
Als ik de lijnen van een eventuele toekomstige pup wil uitzoeken, wil ik ook graag weten wat er in die lijnen speelde. En dat gaat inderdaad verder dan alleen de directe voorouders. Heel leuk dat geen van de voorouders epilepsie had, maar als er meerdere zijn waarvan de nestgenootjes dat wel hadden, weet ik tenminste dat mijn pup dus ook dat risico loopt. Om maar een voorbeeld te noemen.[/quote]

En dan maar hopen dat de fokker je de echte informatie geeft.
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Zo, het is gelukt hoor. De HD-foto's zijn gemaakt. Het was inderdaad even niet zo leuk voor Jip, maar een roesje bleek niet nodig. Nu nog de beoordeling afwachten, maar volgens de dierenarts zag het er goed uit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”