Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rocco schreef:Pitbull/Stafford vol in de drift denk dat misschien 1 procent de situatie weet goed op te lossen en rustige en je verstand erbij houden .... zonder zich te verwonden( als je dit geweld nog nooit heb meegemaakt) eerlijk gezegd achter het schermpje ff snel een breakstick,verwurgings lijntje kopen is 1 maar
in het echt juist en kunnen op te lossen is 2.
Heb wel eens herders en bulldogs en andere rassen uit elkaar getrokken maar dat is niet zo extreem als een pit/staff X is mijn ervaring. heeft onder meer te maken met het vasthoudenheid en pijngrens met verhoogde drift tot de dood aan toe.
Precies Rocco, zoals Cleva dat ook al aangaf: " Overigens moet ik het allemaal nog maar zien gebeuren, hoor, al die ninja-paktijken. Ik denk dat ruim de helft die hele honden niet eens te pakken krijgt. "
Ik heb ook zo'n aanval meegemaakt waarna de eigenaar zijn klapkaak in een nietszeggende houdgreep nam. Probeer om zo'n kop maar eens een lijntje te krijgen. Als het al lukt heb je meer geluk dan vaderlandsliefde. Iemand die ondanks dat het in de meeste situaties vrijwel kansloos is, toch perse een wurglijntje wil gebruiken raad ik dan wel een staalkabeltje aan van 2 mm dik. Heel dun met nauwelijks weerstand. Aan de ene kant een oog en aan de andere kant een flinke knevel. Trekkracht 240 kilo.
Een totaalverbod op gevaarlijke honden is wat mij betreft echter de beste optie.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Rocco schreef:Pitbull/Stafford vol in de drift denk dat misschien 1 procent de situatie weet goed op te lossen en rustige en je verstand erbij houden .... zonder zich te verwonden( als je dit geweld nog nooit heb meegemaakt) eerlijk gezegd achter het schermpje ff snel een breakstick,verwurgings lijntje kopen is 1 maar
Heb wel eens herders en bulldogs en andere rassen uit elkaar getrokken maar dat is niet zo extreem als een pit/staff X is mijn ervaring. heeft onder meer te maken met het vasthoudenheid en pijngrens met verhoogde drift tot de dood aan toe.
Precies Rocco, zoals Cleva dat ook al aangaf: " Overigens moet ik het allemaal nog maar zien gebeuren, hoor, al die ninja-paktijken. Ik denk dat ruim de helft die hele honden niet eens te pakken krijgt. "
Ik heb ook zo'n aanval meegemaakt waarna de eigenaar zijn klapkaak in een nietszeggende houdgreep nam. Probeer om zo'n kop maar eens een lijntje te krijgen. Als het al lukt heb je meer geluk dan vaderlandsliefde. Iemand die ondanks dat het in de meeste situaties vrijwel kansloos is, toch perse een wurglijntje wil gebruiken raad ik dan wel een staalkabeltje aan van 2 mm dik. Heel dun met nauwelijks weerstand. Aan de ene kant een oog en aan de andere kant een flinke knevel. Trekkracht 240 kilo.
Een totaalverbod op gevaarlijke honden is wat mij betreft echter de beste optie.
Staal kabeltje en de kans je hand er tussen krijgen met een hond vol in zijn drift en explosie kan je zo je vingers kwijt raken misschien als die tussen de lijn komen in alle commotie.....
Totaal verbod mag voor mij ook geen enkel probleem mee
Het is als je niet in een dergelijke situatie verkeerd altijd makkelijk zeggen "hoe" je (algemeen gesproken) zou reageren maar wat "dit" soort dingen betreft denk ik dat het overgrote deel dusdanig in paniek zullen raken en gillen,schoppen e.d. dat ze de situatie alleen maar verergeren en de "bijter" alleen maar meer zullen ophitsen/voeden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ja ok, nu weet ik het wel met die paniekzaaierij. Het is toch prima dat mensen op een normaal rustige manier bespreken welke methode het beste werkt in een dergelijke situatie? Ja natuurlijk is er dikke kans dat je in de paniek schiet en niks voor elkaar krijgt. Maar het zou ook kunnen dat een methode die je hier gelezen hebt daadwerkelijk het leven van je hond redt - zoals naar ik begreep bijvoorbeeld bij Lunatic al het geval is geweest. Wie weet geeft juist de kennis dat het bij andere mensen heeft gewerkt je al voldoende kalmte om juist te kunnen handelen, waar je anders wel in paniek zou zijn geraakt. Van tevoren er bij gaan lopen met de overtuiging dat je hond sowieso dood eindigt als ie aangevallen wordt heeft hoe dan ook nog nooit iets beter gemaakt.
Daarom is het wel handig als er regelmatig in topics staat hoe je het best kan reageren en dat mensen er van tevoren over nadenken.
Je kunt ook denken dat het je toch niet overkomt.
Of je kan inderdaad denken ik neem niks mee want als het zover is begin ik toch niks. Prima, dan doe je dat.
mijke schreef:Ja ok, nu weet ik het wel met die paniekzaaierij. Het is toch prima dat mensen op een normaal rustige manier bespreken welke methode het beste werkt in een dergelijke situatie? Ja natuurlijk is er dikke kans dat je in de paniek schiet en niks voor elkaar krijgt. Maar het zou ook kunnen dat een methode die je hier gelezen hebt daadwerkelijk het leven van je hond redt - zoals naar ik begreep bijvoorbeeld bij Lunatic al het geval is geweest. Wie weet geeft juist de kennis dat het bij andere mensen heeft gewerkt je al voldoende kalmte om juist te kunnen handelen, waar je anders wel in paniek zou zijn geraakt. Van tevoren er bij gaan lopen met de overtuiging dat je hond sowieso dood eindigt als ie aangevallen wordt heeft hoe dan ook nog nooit iets beter gemaakt.
In mijn geval is dat dus gewoon wel zo. Je laatste zin. Mijn hondjes zijn 5.5 kilo en gaan gillen. Als een stafford of pitje die effe goed pakt is mijn primaire reactie bepalend want 1 keer schudden en ze zijn rijp voor de roze spuit. Breken onmiddellijk hun rug of worden open gereten. Ze geven nl geen weerstand en een grote of sterke hond loopt er zo mee weg. Er is een kans dat ik een pitbull die Bas of Tom pakt en gaat doodbijten dood maak. Mijn partner doet dat zeker als het moet. Die slingerd zo'n hond aan zijn achterpoten met een rotvaart tegen een paaltje. Maakt hem echt geen reet uit of hij gebeten wordt. Ik denk dat ik probeer de kop van de hond te pakken. Als me dat lukt. En dan de wandelstok de bek in wrikken. Geen idee. Kans dat wij te laat zijn is met deze hondjes erg groot. Helaas.
Het is als je niet in een dergelijke situatie verkeerd altijd makkelijk zeggen "hoe" je (algemeen gesproken) zou reageren maar wat "dit" soort dingen betreft denk ik dat het overgrote deel dusdanig in paniek zullen raken en gillen,schoppen e.d. dat ze de situatie alleen maar verergeren en de "bijter" alleen maar meer zullen ophitsen/voeden
Klopt zijn maar weinig mensen die het hoofd cool weten te houden, en dan met een hondje van 5 kilo zul je in meeste gevallen te laat zijn als de aanval al is ingezet.....
Ben met een duitse herder die samen vast zat aan een pit bijna een uur bezig geweest om ze uit elkaar te halen (beiden zeer vasthoudend) dan had je nog het geklungel van die andere eigenaar erbij volledig in paniek hoop dit nooit meer mee te maken.
Het hoeft niet om de kop maar om de nek, je moet van de riem dus een strop maken en niet de strop van een jachtlijntje om de kop willen doen.
En ja mij is het gelukt, gelukkig had ik die tip hier eens gelezen en toen niks anders werkte, schoot dat me te binnen. En reken maar dat je op dat moment sterk bent als je je hond verscheurd ziet worden en hem/haar hoort gillen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dat gillen is het ergst. Toen Bas laatst gepakt werd ging haar gegil door merg en been. Je wordt als degene die van dat hondje houdt dan dus woest. Mijn partner pakte de betreffende hond na 2 seconde op aan het nekvel. Hing zo in de lucht en hij slingerde hem woest weg. Echt binnen 2 seconde dus en Bas had gelukkig niks. De eigenaar van de husky achtige hond stond erbij te kijken alsof hij water zag branden. Als die hond een pitbull was en Bas had vastgehouden denk ik dat mijn partner hem echt iets aan gedaan had. Die staat het domweg niet toe dat een hond zomaar onze hondjes pakt om niks. Geen enkele hond.
Nanna schreef:Al met al lijkt het me een veel handiger idee om die hele klapkakerij te verbieden.
Hoeven we ons ook de mooie hoofdjes er niet over te breken hoe we ons gillende hondje uit de kaken van een nooit loslatende megol moeten redden
Ja, heel erg eens. Maar ik zie het niet gebeuren en/of gehandhaafd worden
Nanna schreef:Al met al lijkt het me een veel handiger idee om die hele klapkakerij te verbieden.
Hoeven we ons ook de mooie hoofdjes er niet over te breken hoe we ons gillende hondje uit de kaken van een nooit loslatende megol moeten redden
Ja, heel erg eens. Maar ik zie het niet gebeuren en/of gehandhaafd worden
Ik heb nog wel hoop.
Gelukkig valt het hier in de buurt enorm mee, maar af en toe denk ik er ook weleens over na hoe ik het best een aanvallende hond met mijn lijn kan laten stikken. Je moet toch heel dichtbij komen om dat te doen, brrr.
In het kader van ervaringen van mensen die het meegemaakt hebben, dit was onze ervaring, die gelukkig werkte.
Wat Laeken en Lunatic zeggen heb ik trouwens ook zo ervaren, het gillende wanhopige geluid wat Skye maakte zal ik nooit vergeten. En dan was Skye nog niet eens echt heel erg gewond, die had echt geluk met zijn grote bos haar en het handelen van man en baasje aanvallende honden. Nouja, het was wel de schuld van de baas dat ze aanvielen, maar toen ze aanvielen handelde hij wel meteen om ze eraf te krijgen.
Bij ons bleef iedereen tijdens de aanval heel rustig en stil en is er niet geschopt, geslagen of geschreeuwd bij de honden. Mijn man pakte in ieder geval de stafford heel stevig aan zijn halsband vast (hele brede) om schudden te voorkomen en kneep zijn neus dicht. Toen hij adem moest halen liet de hond even los en kon Skye weg. De baas van de honden deed dat bij de pitbull ook. Eigenlijk ging het allemaal heel beheerst.
Maar dit moet je wel kunnen. Ik stond 5m er vandaan, bevroren aan de grond en deed helemaal niets. Ergens nog een soort van bewuste keuze met in mijn achterhoofd dat mijn angst niet zou helpen in de situatie. Mijn man is echt niet bang en het interesseert hem echt niets als die hond in hem zou hangen.
Ik heb er voor Trees wel altijd eentje bij me, ze is inmiddels 14 en altijd aangelijnd maarja je weet nooit waar je een losloper tegenkomt, en inderdaad kan ik haar er ook mee beschermen. Wandelt wel een stuk rustiger zo.
sirene schreef:Ik blijf erbij dat een dunne lijn het handigst is. Een breakstick of iets in die trant moet je wel weten te gebruiken en durven gebruiken.
Een lijntje kun je makkelijk meenemen. Gewoon een strop van maken en hard achter het hoofd aantrekken. Ook als de hond loslaat kan hij dan niet het volgende grijpen want dan heb je de hond vast. Elke hond heeft lucht nodig, zelfs een doorgedraaide killer.
maar hoe kun je een lus om de kop van de aanvaller doen als hij op dat moment jouw hond vastheeft?
Je haalt de lijn zelf door de lus of het handvat om de nek van de hond. Je maakt dus zelf een strop. Je kunt inderdaad niets over de kop trekken.
Toevallig door een incident deze week hier in het dorp besloten om maar echt voor zo'n bodycam te gaan.
Er loopt hier een vrouw rond met een paar keffers die ze op mensen en honden afstuurt als ze vindt dat je niet genoeg aan de kant gaat voor haar.
Nu is er dus een vrouw gebeten (bazin van hond die wij ook kennen) en heeft aangifte gedaan. Sprak gister toevallig de wijkagent hierover, die gaf aan maak vooral opnames beeld of geluid dat ze je bedreigt als dit gebeurt anders heb je geen bewijs.
Wij hebben ook al het nodige geschreeuw op ons afgekregen en Mahru is ook al twee keer door één van haar honden belaagd. Dit gaat echt nog een keer mis... Mijn vriend loopt niet met een smartphone dus dan is zo'n cam wel een goed idee.