Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup/hond er bij in 2018

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Pup/hond er bij in 2018

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik hoop dat er nog een jaartje niks bij komt, maar realistisch gezien is die kans er wel. Dushi is bijna 15 , haar oogoperaties heeft ze verbazend goed doorstaan en ze is nog steeds fit, maar ook blind en ze hoort slecht. Ik ben aan dat Doeske me zelf aangeeft als het genoeg is. Als dat zo is komt er ok bruin snel een poedel. Dame of heer ben ik nog niet uit. En hoeft hey ok niet perse een pup te zijn.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Manuma schreef:
Machie schreef:
Manuma schreef:Hier komt een krullenbol :cheer:
Nog geen hond gevonden maar komen gaat ie :D
*kijkt dr roedel rond*
Krullebollen zijn de leuksten :cheer:
Wordt wel een leuk gezicht, onze roedel :lol1:
Het wordt wel een grote, een doedel of poedel. Al staart vriend ook wel heel verliefd naar Labradors maar door vaak voorkomende epilepsie binnen het ras zijn we wat terughoudend.
Er zijn momenteel best een aantal poedelnesten met reuen (want je wilde een reu toch?)
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Miezemuis schreef:Ik hoop dat er nog een jaartje niks bij komt, maar realistisch gezien is die kans er wel. Dushi is bijna 15 , haar oogoperaties heeft ze verbazend goed doorstaan en ze is nog steeds fit, maar ook blind en ze hoort slecht. Ik ben aan dat Doeske me zelf aangeeft als het genoeg is. Als dat zo is komt er ok bruin snel een poedel. Dame of heer ben ik nog niet uit. En hoeft hey ok niet perse een pup te zijn.
Poedels rule!
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Judith schreef:Er zijn momenteel best een aantal poedelnesten met reuen (want je wilde een reu toch?)
Het wordt echt pas 2018 ;) Eerst nog een paar dingen afvinken voor we werkelijk serieus kunnen zoeken. Ik ben gestopt met kijken naar wat nu kan, daar pest ik mezelf alleen maar mee.
Inderdaad, we gaan voor een reu :) Vriend wil een witte en we hebben een fokker in Duitsland gevonden waar we wel enthousiast over zijn.
Maar in eerste instantie wordt het een doedel.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Manuma schreef: Vriend wil een witte en we hebben een fokker in Duitsland gevonden waar we wel enthousiast over zijn.

Moet je wel wachten tot 15 weken, dat weten jullie he?

Leuk dat jullie voor een derde erbij gaan.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Tamara/Bayko schreef:
Manuma schreef: Vriend wil een witte en we hebben een fokker in Duitsland gevonden waar we wel enthousiast over zijn.

Moet je wel wachten tot 15 weken, dat weten jullie he?

Leuk dat jullie voor een derde erbij gaan.
Ja, dat weten we. Is ook niet zo erg :D
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Manuma schreef:
Machie schreef:
Manuma schreef:Hier komt een krullenbol :cheer:
Nog geen hond gevonden maar komen gaat ie :D
*kijkt dr roedel rond*
Krullebollen zijn de leuksten :cheer:
Wordt wel een leuk gezicht, onze roedel :lol1:
Het wordt wel een grote, een doedel of poedel. Al staart vriend ook wel heel verliefd naar Labradors maar door vaak voorkomende epilepsie binnen het ras zijn we wat terughoudend.
Epilepsie bij Labradors? :scratch: Er zijn wel andere gezondheidszaken waar ik me bij Labs druk om zou maken, maar ik wist niet dat epilepsie zo'n ding was?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Tamara/Bayko schreef:
Hylos schreef:
Hylos schreef:Leuk vooruitzicht, Bishy!

Het is even afwachten hoe alles loopt.. maar het zou kunnen dat Xavi er een vriendinnetje bij krijgt volgend jaar. :D
Sowieso een herplaatser dan. Klein, ongecompliceerd hondje.
Maar even afwachten hoe alleen wonen met 1 hond bevalt en daarnaast voornamelijk de financien en werktijden uiteraard. :mrgreen:
Nou de plannen zijn definitief.. er komt geen hond bij want ik mag maar 1 huisdier hebben in mn nieuwe huis. :engel:
Aan de ene kant jammer maar ach, woon er niet voor altijd dus dat komt misschien ooit nog wel eens.
Oooh echt?? Wat jammer, zeg :blauwoog: Nou ja, jullie tijd gaat hopelijk nog wel komen.
Ja op zich wel jammer. Maar als ik nu zie(woon tijdelijk bij mn ouders) hoe gehecht Xavi aan zijn rust is en hoe gestressed hij wordt van dat er altijd iemand thuis is en bezig is.. is het misschien ook maar beter dat hij de enige hond in huis is.

Manuma, wat leuk zeg!! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Shibby schreef:
Johnny Jones schreef:Leuk Shibby! Ben je er al uit wat het wordt?
Een iets :mrgreen:
Bij voorkeur een border collie mix, maar het is het belangrijkste dat het klikt met Loutje en de kat, dat er wel wat werkdrift in zit en het een reu is. Pup tot jongvolwassen.

Al zal het me nog niet eens verbazen als er uiteindelijk een of andere volwassen straatrat bij komt :LOL:
Ok het is najaar en geen voorjaar, maar in het asiel Unco Jerry zit Lucky, kruising border,kees.
Te vinden op de fb pagina. Ik kan hem hier niet delen spijtig genoeg.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Doke schreef:
Shibby schreef:
Johnny Jones schreef:Leuk Shibby! Ben je er al uit wat het wordt?
Een iets :mrgreen:
Bij voorkeur een border collie mix, maar het is het belangrijkste dat het klikt met Loutje en de kat, dat er wel wat werkdrift in zit en het een reu is. Pup tot jongvolwassen.

Al zal het me nog niet eens verbazen als er uiteindelijk een of andere volwassen straatrat bij komt :LOL:
Ok het is najaar en geen voorjaar, maar in het asiel Unco Jerry zit Lucky, kruising border,kees.
Te vinden op de fb pagina. Ik kan hem hier niet delen spijtig genoeg.
Lijkt me best een leuk hondje. Border collie karakter en bijbehorende behoeften overheersen volgens de vorige eigenaresse. Volgens mij wel een hond waar nog flink aan geschaafd moet worden (verlatingsangst, trekken aan de riem), maar da's misschien een mooie uitdaging voor iemand die daar zin en tijd in kan steken. Het lijkt een kleintje te blijven: huidig gewicht ruim zes kilo op een leeftijd van 10,5 maand. En hij is gecastreerd. Lucky/Zorro in een notendop, voor de mensen zonder Facebook :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Hij zou hier perfect passen, moest er al geen Chouffeke rondlopen (herplaatskleinkeesje).
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik kan me hier ook melden want Vinou krijgt hopelijk volgend jaar een zusje :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Frederique schreef:Ik kan me hier ook melden want Vinou krijgt hopelijk volgend jaar een zusje :cheer:
Wat leuk zeg! Wat voor ras komt er, weer een Bouvier?
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

_Leonie schreef:
Frederique schreef:Ik kan me hier ook melden want Vinou krijgt hopelijk volgend jaar een zusje :cheer:
Wat leuk zeg! Wat voor ras komt er, weer een Bouvier?
Ja, dat ras daar heb ik mijn hart aan verpand :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Niet echt hier bij mij maar mijn zoon is zich aan het oriënteren voor een hond, ik heb natuurlijk geheel belangeloos (hoest) aangeboden om op te passen als hij naar het werk moet.
Hij ziet een puli helemaal zitten maar een grote poedel was ook een optie.
Ik moet hem echter wel even met de benen op de grond zetten ivm kosten en verantwoordelijkheden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Op een dag als vandaag, moet ik écht even niet denken aan een tweede hond. Die eerste kost mij genoeg energie en frustraties ;-) We wandelden in een losloopgebied bij een plas, en Jip spotte een andere hond. Die Golden Retriever was ruim 300 meter bij ons vandaan. Jip kijkt er naar, ik beloon uitgebreid en... hij trekt ineens een sprintje! :80: En shit, toen kwamen er nog twee honden aan, nog weer 100 meter verderop... Dus ja hoor, ook daar even naartoe. Er kwam nog net geen stoom uit mijn oren. Dus eerst deze jongeman eens goed opvoeden, voor ik aan een tweede begin. En dat moet dan een baasgerichte hond zijn :) :lol1: Voor nu pak ik de lange lijn weer uit de kast...
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij staan op een wachtlijst :cheer: . Het gaat nog een hele tijd duren maar we zijn nu al blij! :mrgreen:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

natalie schreef:Op een dag als vandaag, moet ik écht even niet denken aan een tweede hond. Die eerste kost mij genoeg energie en frustraties ;-) We wandelden in een losloopgebied bij een plas, en Jip spotte een andere hond. Die Golden Retriever was ruim 300 meter bij ons vandaan. Jip kijkt er naar, ik beloon uitgebreid en... hij trekt ineens een sprintje! :80: En shit, toen kwamen er nog twee honden aan, nog weer 100 meter verderop... Dus ja hoor, ook daar even naartoe. Er kwam nog net geen stoom uit mijn oren. Dus eerst deze jongeman eens goed opvoeden, voor ik aan een tweede begin. En dat moet dan een baasgerichte hond zijn :) :lol1: Voor nu pak ik de lange lijn weer uit de kast...
Leuk he die flatcoateds! :cheer: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

natalie schreef:Op een dag als vandaag, moet ik écht even niet denken aan een tweede hond. Die eerste kost mij genoeg energie en frustraties ;-) We wandelden in een losloopgebied bij een plas, en Jip spotte een andere hond. Die Golden Retriever was ruim 300 meter bij ons vandaan. Jip kijkt er naar, ik beloon uitgebreid en... hij trekt ineens een sprintje! :80: En shit, toen kwamen er nog twee honden aan, nog weer 100 meter verderop... Dus ja hoor, ook daar even naartoe. Er kwam nog net geen stoom uit mijn oren. Dus eerst deze jongeman eens goed opvoeden, voor ik aan een tweede begin. En dat moet dan een baasgerichte hond zijn :) :lol1: Voor nu pak ik de lange lijn weer uit de kast...
3 jaar geleden kon ik het me ook niet voorstellen. Jura is in haar eentje al twee handen vol. En nu ondertussen komt er toch al een derde. :mrgreen:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Barnsley schreef:
Ik droom stiekem van een Dalmatiër als tweede hond. Maar als ik daarvan de karakteromschrijving lees, is dat nog erger dan een Flatcoat :wink:
http://www.doggo.nl/artikelen/hondenrassen/dalmatier/

Het blijft bij dromen, waarschijnlijk.
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

natalie schreef:
Barnsley schreef:
Ik droom stiekem van een Dalmatiër als tweede hond. Maar als ik daarvan de karakteromschrijving lees, is dat nog erger dan een Flatcoat :wink:
http://www.doggo.nl/artikelen/hondenrassen/dalmatier/

Het blijft bij dromen, waarschijnlijk.

ik herken sommige dingen echt niet. maar ja liz is dan ook een geval appart :cheer:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik acht de kans heeeel klein dat er in 2018 een hond bij gaat komen. Dan wordt het maar 2019, het is wat het is en gelukkig is Maloutje hartstikke lief, leuk en gezellig.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gaia...
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gaia... »

Hier als alles goed gaat een pup die rond kerst verwacht wordt(dus in 2018 bij ons komt wonen :P )
Een cocker spaniël
Likje en een poot van Jayla:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Nope. Er komt over twee weken een pup hier wonen en naar het zich laat aanzien is dat mijn laatste hond.
Of Rozi moet heel jong overlijden, dan nog wel. Maar anders niet.
Wil je dan hondloos oud worden?
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Het zal geen 2018 worden maar ik sluit niet uit dat er weer iets met prikoren bijkomt. Wat een beetje te trainen is. Ik ben heel blij met de huidige bezetting en ze zijn natuurlijk mega leuk maar daarbij komt wel dat het nog geen twee passen in de maat loopt. Twee van die loze speurneuzen en dan één brein die het regelt. Ideaal.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Nou als je 75 bent kun je toch nog wel een tokkel aan?
Neeltje

Nanna schreef:
Neeltje schreef:
Nanna schreef:Nope. Er komt over twee weken een pup hier wonen en naar het zich laat aanzien is dat mijn laatste hond.
Als die pup 15 wordt ben ik 75. En dat vind ik te oud om nog aan een hond te beginnen. Beestjesloos wil ik niet zijn dus dan komen er ws wel twee siamezen.
Ok ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ligt er bij Lotje ook aan hoe oud ze wordt. Als zij 15 zou worden, dan ben ik 69. Ik zie dan wel wat ik doe, ik moet het lichamelijk dan wel aankunnen. Misschien ga ik wel oudjes uit het asiel halen of zo. Zie tegen die tijd wel, katten niet meer, ik heb geen zin meer om bakken schoon te maken, dat heb ik lang genoeg gedaan en na 2 suikerkatten, ga ik dat al helemaal niet meer riskeren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Neeltje schreef:
Als die pup 15 wordt ben ik 75. En dat vind ik te oud om nog aan een hond te beginnen. Beestjesloos wil ik niet zijn dus dan komen er ws wel twee siamezen.
M’n moeder was 72 toen haar eerste hond kwam ;)
Neeltje

Nanna schreef:
crutz schreef: M’n moeder was 72 toen haar eerste hond kwam ;)
Was dat zo’n succes dan? Volgens mij zat Plato meer bij jou dan bij haar :cool2:
En wie weet als ik me goed voel dat ik het wel doe. Een oud krakkemikkig herplaatsertje of zo. De tijd zal het leren.
Een grote hond zou ik ook niet doen en mocht ik weer voor een Tibetaan gaan, dan zal die denk ik toch kort gaan, maar het is ook, in ieder geval voor mij, om te gaan wandelen, bezig zijn en gezelschap. Ik zie het hier bij de 'oudjes' die eerst een hond hadden en nog een ommetje gingen maken, nu thuis zitten, Kijk als het niet gaat, dan gaat het niet, maar als ik het lichamelijk aan kan, dan komt er hier toch echt nog een hondje dan.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
crutz schreef: M’n moeder was 72 toen haar eerste hond kwam ;)
Was dat zo’n succes dan? Volgens mij zat Plato meer bij jou dan bij haar :cool2:
En wie weet als ik me goed voel dat ik het wel doe. Een oud krakkemikkig herplaatsertje of zo. De tijd zal het leren.
Enkel de laatste 2 jaar (9-11) en het laatste jaar volledig door haar verhuizing anders was hij daar gebleven. Maar hij miste daar de tuin.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”