Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?

Ongelezen bericht door malinois »

incubi666 schreef:Kleine honden die veel blaffen agressief gemaakte en doorgefokte honden.
Zoals staffords en teckels terrier Allemaal veel te klein. Ik wil een hond geen cavia haha
Ik wil ook geen beagle domste honden ter wereld.. ergens gelezen ip internet
Hmm als jij een berghond of herder wil hebben en zulke onzin al direct geloofd zou ik eens wat jaartjes doorlezen nog voor je uberhaupt een hond aanschaft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hilde schreef:
incubi666 schreef:Kleine honden die veel blaffen agressief gemaakte en doorgefokte honden.
Zoals staffords en teckels terrier Allemaal veel te klein. Ik wil een hond geen cavia haha
Hehehe. Beagles dom? :LOL:
Ik heb dat ook weleens gelezen. De Husky scoorde ook slecht op die lijst. Maar ik vind dat juist twee heel slimme rassen, die kunnen zelfstandig van alles en weten dat die baas alleen interessant is als er koek te halen valt. Maar daarbuiten is de wereld ook fantastisch leuk :cheer: Ik vind dat juist heel slim dan dat een hond volledig voor een baas leeft :lol1:
Ik denk dat ze het op het kunnen trainen hebben gebaseerd. Dat is ietsje moeilijker ja :engel:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Alle honden die er voor mij niet als een hond uitzien en qua karakter, alle honden die niet redelijk gehoorzaam, sociaal naar mensen, honden en katten en meer dan gemiddeld energiek, waaks, vecht- of jachtlustig zijn.

Hoe ziet een hond er dan voor mij uit?

Die heeft sowieso een duidelijke snuit en goed zichtbare ogen. Hoger dan 30 cm en een half langharige of ruige (niet ruwharige) vacht. Die heeft ook geen geknipte oren of staart. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle andere honden lelijk zijn, maar die passen dan gewoon niet bij mij.

Ik moet een hond mooi vinden om er op te kunnen vallen.
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Slim en trainbaar zijn twee verschillende dingen. Daarnaast is trainbaar ook nog eens sterk afhankelijk van de trainer. Denk dus niet dat Beagles hele domme honden zijn.

Er zijn echt zát honden die hier nooit binnen zouden komen. Maar bovenaan staan toch wel de Boomer-typjes, ben er daar nog geen een leuke van tegengekomen. De Shih-Tzu vind ik sowieso echt de lelijkste hond die ik me kan bedenken.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Nanna schreef: Je ziet die Shih-tiepjes heel veel en meestal zijn ze kortgeknipt, te dik en en met van die vieze rooie snuiten en traanstrepen. En nee, dat doet niet veel voor je als hond :ugh:
Echt niet om aan te zien :kotz:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Pienda schreef: De Shih-Tzu vind ik sowieso echt de lelijkste hond die ik me kan bedenken.
Mooi verzorgd vind ik het best een aantrekkelijk hondje. Alhoewel ik de Lhasa mooier vindt, dat wel. Je ziet die Shih-tiepjes heel veel en meestal zijn ze kortgeknipt, te dik en en met van die vieze rooie snuiten en traanstrepen. En nee, dat doet niet veel voor je als hond :ugh:
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb met beiden niets... maar ik val ook op de meer "natuurlijke" koppen als de herder en de husky bijv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Pienda schreef: De Shih-Tzu vind ik sowieso echt de lelijkste hond die ik me kan bedenken.
Mooi verzorgd vind ik het best een aantrekkelijk hondje.

Het is die suffe kop met zo'n bol eng voorhoofd en grote ogen. Vind ze echt tenenkrommend lelijk, onhonds.
Daar kan geen haar tegenop.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef:
Hehehe. Beagles dom? :LOL:
En een stafford is een cavia :mrgreen:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Kleine honden, die gaan mij te snel stuk en keffers, die hoef ik ook niet. Ik houd van rust.

Wel typisch inderdaad dat zelfstandigheid soms gelijk wordt getrokken aan dom. Zelden heb ik meer inventiviteit gezien dan van zelfstandige honden. Beagles die keukenkasten openmaken en dan de voerton die erin staat te pakken weten te krijgen noem ik niet dom iig.
Misty die naar de auto ging als ze in het park even wat belangrijkers te doen had gehad dan op mij letten en mij kwijt was geraakt was ook zeker niet dom. Ik zou haar zelfs kunnen betichten van geslepenheid.

Dat mensen daar de zenuwen van krijgen kan ik goed inkomen. Maar als je je leiderschapsstijl erop weet aan te passen (net als dat sommige werknemers het niet zo best doen op commando's) kun je best ver komen met een zelfstandige hond. Ik ben niet zo directief.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Dit vind ik een mooi hondje. Geen ras, maar een buitenlands samenraapseltje. Doet mee aan de mooiste hond wedstrijd... :I:

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Een jachthond, hoe mooi ze uiterlijk ook zijn.
Het constant achter wild aan willen zou me hartstikke gek maken. En daar kan het beest ook niets aan doen, omdat het daar nu eenmaal voor gefokt is. En ik weet dat het te trainen is, maar het is gewoon niet mijn soort hond.
Ook honden die heel erg op zichzelf zijn, type berghond. Ik vind ze werkelijk schitterend. Maar de manier van 'met hun omgaan' om ze dingen te leren zou mij ook niet liggen.

Ik vind honden waar we tot nu toe voor gekozen hebben heerlijk. Op de mens gericht, de will to please.
Dat is waar ik gelukkig van wordt. En uiteindelijk de hond dus ook. Dat 'mijn type' honden dan minder met andere honden kan over het algemeen vind ik dan weer geen probleem.

En dat wil niet zeggen dat ze altijd luisteren hoor, haha. Maar de wil is er wel.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ook eentje :)
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Was de chihuahua vergeten
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik zie mezelf niet zo snel met een bedlingtonterrier
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Terriërs passen niet bij mij op een husseltje na.
Maar verder zie ik mijzelf niet zo snel met een terriër eindigen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Platsnuiten en honden met korte pootjes.
En honden die constant aan je vastgeplakt zitten als ze loslopen.
En honden met traanstrepen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

honden zonder neuzen of bouw waardoor ze amper kunnen lopen,honden met heel veel vel of mega hanglippen,langharige of honden met krulvacht en kleinere hondjes vallen af.

ik zou ook mij geen raad weten met honden welke ik geestelijk voldaan en bezig moet houden ( borders collies ed) ,geef mij maar honden die genoeg hebben aan goed lichamelijk moe maken,dat spelletjes doen en kunstjes aanleren is niets voor mij.

alhoewel een bullterrier niet groot is,zou ik die dan qwa maat voor lief nemen,ik vind ze zó leuk...maar helaas...vallen hier onder de gevaarlijke honden en dan is de hondenbelasting niet te betalen..
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

De rottweiler, ik kan ze totaal niet lezen :(
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vind bepaalde rashonden erg mooi maar zouden niet bij mij passen, omdat ze jachthonden zijn, eigenwijs of erg zelfstandig en niet zo mensgericht zijn: zoals bijv. airedales, riesenschnauzers, duitse staanders, saarloos wolfhonden.
Naast herders vind ik windhonden echt supermooi, wellicht zal ik dan ooit maar voor lief nemen dat je deze niet altijd los kan laten.

Andere honden vind ik echt, echt, echt niet mooi maar zouden wellicht wel bij me passen: poedels, havanezers.
Ik hou niet van truttig uitziende hondjes, en van die vachten waar alle takjes en weet ik veel wat in blijft hangen.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Alles wat van nature geen enkele belangstelling heeft voor luisteren en de baas in de gaten houden. Maar daar zou ik nog misschien aan kunnen wennen. Ik zou echt horendol worden van een border collie. Ik raak al geïrriteerd als ik er 1 zou gedreven zie liggen, wachtend tot de baas iets gaat doen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Alles wat koppig is en veel jachtdrift heeft. :') Zoals de meeste terriërs dus. Heb een wandelpup, prachtige Airedale terriër van 7 maanden maar man dat beest weet soms toch echt wel het bloed onder mijn nagels uit te halen. Om af en toe mee te wandelen en te spelen is het nog oké, maar als het mijn eigen hond was zou ik gek worden.
Prachtige honden om te zien, (vooral bulletjes als hun neus niet te extreem is, vind ik heel mooi), maar echt niks voor mij als het op karakter aankomt.

Persistence; een van mijn wandelhondjes is een windhond, heeft ook nog op de baan gelopen. Maar deze kan prima los! Heeft totaal geen belangstelling voor alle eekhoorns en vogels die hier in het bos lopen.. Maar het is natuurlijk niet heel raseigen, moet je al een beetje naar een oudere hond gaan kijken om zeker te zijn dat hij los kan.

[Edit] Ohja, en staffords en dergelijke vind ik hele mooie honden (zoals rotweillers etc), maar zoals hierboven geschreven is vind ik het ook heel moeilijk om hun lichaamstaal te lezen. En verder wil ik ook geen honden die (extreem) kwijlen of snurken doordat ze niet kunnen ademen.
En labradors of goldens ook niet (of alles wat lomp is), ik wil niet dat mijn hond andere mensen leuker vind dan mij!:') Leker egoïstisch, ik weet het.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik denk de meesten hahahaha :LOL: zelfs mijn ene eigen hond past eigenlijk niet zo goed bij me (maar dat ligt aan de hond, niet aan het ras, want die ander fits me like a glove :P ) Toevallig gister tijdens m'n lesjes ringtraining nog geconstateerd dat ik eigenlijk niet van honden hou, de meesten vind ik énig om te zien maar ik hóef ze gewoon niet :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”