Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Droom, verwachting of verplichting?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Droom, verwachting of verplichting?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De enige waarbij ik echt helemaal niets verwachtte was herplaatser Guinnie. En zelfs daar heb ik de meest leuke dingen mee "gedaan"; op haar nivo. Wat een uitdaging en plezier om dingen zo laag in te steken (en te bedenken wat NOG eenvoudiger zou zijn) zodat zij er lol in had. We hebben Seniorenfun gedaan; ze kon over boomstammen stappen en kon, op haar nivo, hersenwerkjes. Genieten.. 100%.

Bij Rowan had ik de hoop behendigheid te gaan doen. Hij dacht er anders over; nu doen we hoopers.
Alle vormen van sport vind ik goed, als ze maar wat willen doen voor en met me.
Ik zoek dus bij een volgende pup wel degelijk naar 'will to please"... maar of het dan hoopers, behendigheid, iets anders lichamelijks aktiefs of speuren wordt... het zal mij wel, maar "iets" wil ik met ze doen, zolang ze er zelf lol in hebben en ik ook.

Ik zou niets 'kunnen" met een ras / hond die echt niets met mij kan of wil doen. Dat is niet mijn dingetje. Ik zal dus altijd zoeken naar een ras / hond die bij mij past en bij mij past sporttief bezig zijn met de hond. In welke vorm dan ook. En nee, dat hoeft niet gerelateerd te zijn aan prijzen winnen, al verbied ik ze dat natuurlijk niet ;-)

Ik zie dan weer niets in jachthonden of herders; dat is mijn ding niet. Dus op die manier zal ik altijd een hond zoeken die bij mij / ons past. En dat gaat goedkomen.

Suzanne
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Toen we naast Evert nog een hond wilden, wilde ik wel een hond die een beetje sportief was aangelegd. Maar het hoefde ook geen hond te zijn die erg energiek was met het oog op het toekomstige gezin. Freek past daar goed in, vindt heel veel leuk om te doen en wandelt graag en ver als het moet. Alleen als je voor de eerste prijzen wilt gaan moet je een andere hond zoeken ;-)
Op het moment doet Freek zweetwerk en Flyball met een groep en tijdens het wandelen doen we de obstakel run, op allerlei dingen staan, overheen lopen, summier zoeken etc. Dit is samen met het moederschap zo goed te combineren. Oude Evert doet alleen nog zweetwerk en dat is genoeg voor hem. maar in z'n jongere jaren ook een hoop mee gesport. Hij heeft iets meer z'n voorkeuren en soms wat last van z'n terriertrekjes, maar gelukkig is het aanbod groot in hondensporten.

Ik zoek dus meer op energieniveau en welke sport het dan uiteindelijk wordt zien we wel wat de hond ook leuk vindt.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Wij kiezen een hond waarvan wij denken dat hij bij ons past, en met een jonge volwassen hond kan je makkelijker inschatten of dit het geval zal zijn. Maar soms draait het net anders uit :wink:

Na het overlijden van Igor hebben we jonge Mechelaar van 4 1/2 maand in huis gehaald. Een nestoverblijvertje, vermoedelijk omdat hij te rustig & lief was. Ideaal voor ons die op zoek zijn naar een gezellige huishond die niet de hele buurt bij elkaar blaft.

Naast lange natuurwandelingen, zou ik hem graag leren speuren, maar een club vinden die dat op louter recreatief niveau doet is niet evident.
(Hoopers) Agility zit ook in m'n gedachten, maar daarvoor ben ik verplicht om eerst de gehoorzaamheidscursus(sen) te doorlopen. En dat doe ik momenteel, zij het niet van harte omdat de lessen te lang duren en ik zie dat het hem teveel is. Anderzijds komt hij dan in contact met andere mensen & honden, wat mij motiveert om iedere keer aan te zetten.

Het blijft koffiedik kijken als hij graag agility zal doen. Is dit niet het geval, geen probleem, dan stoppen we ermee. Voor ons is hij in de eerste plaats een gezinslid waarmee we samen ons leven willen delen.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Tamara/Bayko schreef:
Hippo schreef: Ja de border is ingeslapen. Ze wilde niet herplaatsen en ik denk dat het gedrag van een border er niet veel beter op wordt als hij in een kennel in het asiel komt, het zijn toch gevoelige honden. Deze hond is dus 100% de dupe van zijn eigenaren. Maar het lag natuurlijk niet aan hen (cognitieve dissonantie...) , was allemaal omdat de hond gewoon verknipt was aldus de eigenaren.
Sommige mensen zijn echt geen hond waard. Helaas ken ik wel meer van dergelijke gevallen bij dit door mij zo geliefde ras :(:
Dit is echt om te huilen :ugh:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Cayenne werd mijn nieuwe behendigheidshond. Ik wilde verder komen dan met Salina (3 u'tjes in de A). Helaas blijkt Cay geen springtalent en is ze een watje met toestellen. We doen nu op een laag pitje behendigheid, wat ze heel leuk vindt (want de enge dingen hoeft ze niet en de sprongen staan laag).

Tussen vooraf iets willen en zwaar teleurgesteld raken zit nog een groot gebied ;) Cay blijkt wel aanleg te hebben voor hoopers en dat is nu onze wedstrijdsport.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”