Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze Spanjaard Lemmy...

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Re: Onze Spanjaard Lemmy...

Ongelezen bericht door Jonas26 »

malinois schreef:
Jonas26 schreef:
Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaan :roll: :roll:
Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Buitenlandse honden adopteer je, je tekent een adoptie contract en klaar is het, zo wordt het door alle stichingen benoemd wat jij er ook van moge vinden :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jonas26 schreef:
malinois schreef:
Jonas26 schreef:
Habibi schreef:En voor mij persoonlijk ook dat ik dus wèl de adoptieprocedure van kinderen van relatief dichtbij heb meegekregen.

En die procedure is gruwelijk loodzwaar, als je een beetje pech hebt.
En zeer langdurig.
En zeer emotioneel.
Ik ga de details ervan niet geven, maar ze zijn niet mis.

En om zo'n jarenlange procedure te vergelijken met het uitkiezen, betalen en in ontvangst nemen van een hond vind IK dus erg fout.
Ach schei toch even uit, ze zegt alleen dat ze een hond geadopteerd heeft, zoals velen hier op het forum. Om daar nou kinder adoptie in te betrekken zegt alles over jou en er niet mee kunnen omgaan :roll: :roll:
Een hond adopteer je niet die koop je. Een kind kun je adopteren.
Buitenlandse honden adopteer je, je tekent een adoptie contract en klaar is het, zo wordt het door alle stichingen benoemd wat jij er ook van moge vinden :mrgreen:
Nee die koop je want voor de wet is een hond een ding en dingen kun je niet adopteren. Het wordt dus je eigendom ondanks de neppapiertjes van de stichtingen proberen te doen voorkomen ;) geen enkele rechter zal er in meegaan iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Zo had ik laatst een hele discussie over dat ik de hond van mijn vriendin mijn pleegkind noemde, dat klopte niet!
Uiteindelijk zijn we overeengekomen dat het mijn petekind is :F:

Hoe boeiend is dat nou verder, het is gewoon een kwestie van perceptie en misschien smaak.
Jonas26
Zeer actief

malinois schreef:[want voor de wet is een hond een ding en dingen kun je niet adopteren. Het wordt dus je eigendom ondanks de neppapiertjes van de stichtingen proberen te doen voorkomen ;) geen enkele rechter zal er in meegaan iig.
Kijk dat in jouw wereldje honden uitsluitend als gebruiksvoorwerp gezien worden is me allang duidelijk :roll:
Hond werkt niet goed hoppa verkopen en langs de achterdeur gaan ze eruit en via de voordeur komt de nieuwe pup alweer :roll: Meis en Muts zijn beiden geadopteerd :ok:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Jonas26 schreef:
malinois schreef:[want voor de wet is een hond een ding en dingen kun je niet adopteren. Het wordt dus je eigendom ondanks de neppapiertjes van de stichtingen proberen te doen voorkomen ;) geen enkele rechter zal er in meegaan iig.
Kijk dat in jouw wereldje honden uitsluitend als gebruiksvoorwerp gezien worden is me allang duidelijk :roll:
Hond werkt niet goed hoppa verkopen en langs de achterdeur gaan ze eruit en via de voordeur komt de nieuwe pup alweer :roll: Meis en Muts zijn beiden geadopteerd :ok:
Zo die is even onder de gordel zeg... :O:

Helemaal omdat je volgens mij nu mensen door elkaar gaat halen. :LOL:
Laatst gewijzigd door Gimmick op 22 feb 2017 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Jonas26 schreef:
Lezen is ook wel lastig voor je of niet?
Er staat voor DE WET... en een dier is volgens de wet nog steeds een ding/voorwerp, niets meer, niets minder!

On topic;
TS ik zou een goede gedragstherapeut in huis nemen, die de situatie bij jullie in huis kan beoordelen.
Want als het te gevaarlijk is voor je kind, dan is er maar 1 juiste beslissing :ok:
Op een forum is niet te bepalen of je hond een gevaar is, maar als jullie het lastig vinden om signalen op te pikken van de hond, dan kan het wel een gevaarlijke situatie worden.

Succes met deze erg leuk uitziende hond :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jonas26 schreef:
Wat is mijn wereldje dan?
In mijn wereld (neem aan dat je mij persoonlijk bedoeld) blijven al mijn honden bij me tot ze tussen 6 plankjes vertrekken. Oh dat is pas van ouderdom overigens of als t niet meer hondwaardig is of als een hond echt niet op zn plek zit en ik niet aan zijn welzijn of door hem aan die van mn andere honden kan voldoen. Maar dan niet tussen 6 plankjes.
In de africhting zijn er altijd nog mensen idd die t zo zien maar die zijn veruit in de minderheid in mijn sport.
Maar even terug omdat jij niet kunt lezen: voor de wet, en guess what! Die heb ik niet gemaakt dus je had je vooroordelen gewoon voor je kunnen houden palingsound, zijn honden dingen en dingen kun je niet adopteren. Ook die (zogenaamde) klapkaken van jou niet.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 feb 2017 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Kan er niet een speeltuin geopend worden waar die vervelende Jonas kan gaan spelen. Wat een kwal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tineke schreef:Kan er niet een speeltuin geopend worden waar die vervelende Jonas kan gaan spelen. Wat een kwal.
dan moet die speeltuin wel groot zijn, anders past zijn porsche er niet in :cool2:
Afbeelding
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Wat een gedoe weer hier. Laat haar die hond noemen zo zij wilt. Je Kun je mening hierover wel zeggen maar daarna PUNT.

Onze zoon en schoondochter hebben 3 weken geleden een herder teefje gekocht.
Nou ik heb enorm gelachen.
Vraagt mijn zoon of we op kraamvisite kwamen. En wat kregen we beschuit met roze muisjes en champagne. Haha lekkere combinatie.

Noem haar dan ook gekscherend mijn kleinhond. En kom eens bij oma.

En toch is het voor hun en voor ons een HOND.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

carina58 schreef:Wat een gedoe weer hier. Laat haar die hond noemen zo zij wilt. Je Kun je mening hierover wel zeggen maar daarna PUNT.

Vraagt mijn zoon of we op kraamvisite kwamen. En wat kregen we beschuit met roze muisjes en champagne. Haha lekkere combinatie.

Mijn moeder is ook de oppasoma voor de honden, kan ze vast wennen aan het idee voor als ze ooit 'echte' kleinkinderen krijgt :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
carina58
Actief

Shibby schreef:
carina58 schreef:Wat een gedoe weer hier. Laat haar die hond noemen zo zij wilt. Je Kun je mening hierover wel zeggen maar daarna PUNT.

Mijn moeder is ook de oppasoma voor de honden, kan ze vast wennen aan het idee voor als ze ooit 'echte' kleinkinderen krijgt :mrgreen:

Haha ja. Wij hebben ook nog geen kleinkind. Dus kan ik alvast wennen. :LOL:
carina58
Actief

Shibby schreef:

Haha ja. Wij hebben ook nog geen kleinkind. Dus kan ik alvast wennen. :LOL:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

malinois schreef: Nee die koop je want voor de wet is een hond een ding en dingen kun je niet adopteren. Het wordt dus je eigendom ondanks de neppapiertjes van de stichtingen proberen te doen voorkomen ;) geen enkele rechter zal er in meegaan iig.
En dat is een vergissing hè, dat heb ik elders al genoemd.
Er is al en rechter in mee gegaan...
Maar dat is off topic. Ik ben benieuwd hoe het met Lemmy gaat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:
malinois schreef: Nee die koop je want voor de wet is een hond een ding en dingen kun je niet adopteren. Het wordt dus je eigendom ondanks de neppapiertjes van de stichtingen proberen te doen voorkomen ;) geen enkele rechter zal er in meegaan iig.
En dat is een vergissing hè, dat heb ik elders al genoemd.
Er is al en rechter in mee gegaan...
Maar dat is off topic. Ik ben benieuwd hoe het met Lemmy gaat.
Als ik betaal voor een hond, hij bij mij woont en ik en al zn verzorging betaal is hij gewoon van mij hoor. Knappe stichting die hem terug gaat krijgen. Er zal misschien een rechter ooit een andere uitspraak gedaan hebben maar daarentegen vele meer met een andere uitspraak.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Ja, dat vind ik ook hoor.
Maar hoe bewijs je je eigenaarschap?
Buz geeft als tip bonnen te bewaren van voeding, speeltjes, verzorgingsmiddelen en d.a. kosten. En ook gewoon bedingen bij stichtingen dat de adoptie na verloop van tijd automatisch eigenaarschap wordt. Nooit in emailberichten verklaren dat je het adoptiecontract prima vindt, dat soort dingen.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Rami schreef:
renee-uk schreef:

ik ben al heel blij als ik hier iemand zie verschijnen die wil leren en niet meteen begint te blaten over dominantie en honden op ruggen en zijden gooien en vind het bijzonder jammer dat zo iemand de lust om hier verder te leren vergaat vanwege het commentaar, terwijl ze meer gebaat zou zijn bij wat hulp.

de zoveelste gemiste kans!
Eens. En ik hoop dan ook te kunnen lezen hoe het verder gaat met Lemmy. We zijn allemaal ooit 'beginner' geweest, en er zijn hier zat mensen actief met de nodige kennis en dat ook willen delen.
Ik ben ook benieuwd hoe het verder met Lemmy gaat :D
Tineke
Zeer actief

Hoe je een hond noemt is niet belangrijk het is meer belangrijker hoe je met ze omgaat. Ik noem de honden van mijn kinderen ook mijn kleinhonden en met Sint was er voor hun ieder ook een pakje met knabbeltjes maar dat neemt niet weg dat ik ze gewoon als een hond behandel.
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tineke schreef:Hoe je een hond noemt is niet belangrijk het is meer belangrijker hoe je met ze omgaat. Ik noem de honden van mijn kinderen ook mijn kleinhonden en met Sint was er voor hun ieder ook een pakje met knabbeltjes maar dat neemt niet weg dat ik ze gewoon als een hond behandel.
Ben met Maggie balansoefeningen aan het doen en dan moet ze een klein stukje steunend op haar slechte poot naar me toe lopen en ik betrapte mezelf dat ik haar aanmoedigde met de woorden: 'Goed zo meiske! Kom maar naar mama.' :LOL:

('t Is overigens de eerste keer in mijn leven dat ik zoiets zei tegen mijn honden. Meestal refereer ik aan mezelf als 'vrouwtje' :mrgreen: ).
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Ik noem mijzelf niet de mama van mijn honden, maar mijn moeder wel de oma. "Ga maar naar oma! "
En die vind dat helemaal niet leuk, dus blijf ik dat doen. :engel:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hoe gaat het nu met Lemmy?
TS is al 2 pagina's "weg".... :hmmm:
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:
Tineke schreef:Hoe je een hond noemt is niet belangrijk het is meer belangrijker hoe je met ze omgaat. Ik noem de honden van mijn kinderen ook mijn kleinhonden en met Sint was er voor hun ieder ook een pakje met knabbeltjes maar dat neemt niet weg dat ik ze gewoon als een hond behandel.
Ben met Maggie balansoefeningen aan het doen en dan moet ze een klein stukje steunend op haar slechte poot naar me toe lopen en ik betrapte mezelf dat ik haar aanmoedigde met de woorden: 'Goed zo meiske! Kom maar naar mama.' :LOL:

('t Is overigens de eerste keer in mijn leven dat ik zoiets zei tegen mijn honden. Meestal refereer ik aan mezelf als 'vrouwtje' :mrgreen: ).
Ik zeg weleens tegen de honden ga naar vader toe en dat is dan Jan :mrgreen: . Die zelf overigens nooit zichzelf vader noemt of mij mama :tongue:
Afbeelding

Jonas26
Zeer actief

[quote="mosquito1980"]Hoe gaat het nu met Lemmy?
TS is al 2 pagina's "weg".... :hmmm:[/quote
Raar heh :roll:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jonas26 schreef:
mosquito1980 schreef:Hoe gaat het nu met Lemmy?
TS is al 2 pagina's "weg".... :hmmm:[/quote
Raar heh :roll:
Nou, eerlijk gezegd wel.

Je kan ook de kritiek over je heen laten komen.

Ik krijg ook weleens kritiek, daar krijg je niks van en soms hebben degenen met kritiek gelijk. Dan accepteer je dat en hoppa je gaat weer verder.

Kijk, ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe hij/zij iets benoemt, persoonlijk hou ik er ook niet zo van om een hond je kindje te noemen, maar als mensen dat doen denk ik er het mijne van maar zal er niet snel iets van zeggen.

En Lemmy je adoptiekindje noemen houdt in dat de hond op dezelfde plek als haar dochter wordt gezet en ik vind dat een kind ten alle tijden voor de hond moet komen.

Ik zou mijn hart vasthouden als een hond al twee keer naar het kind haar gezicht heeft gesnept.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Wat een heerlijk topic weer, lekker hondenforum geleuter. :lol1:

@TS: Til er niet te zwaar aan, het is best gezellig hier. Gewoon hard om lachen, even met de hond gaan wandelen en gaan met die banaan (en je hondje je kindje noemen, hoort toch niemand dan). :mrgreen: Hoop dat jullie er met een goede gedragstherapeut uit komen. :ok:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Tenmashi schreef:Wat een heerlijk topic weer, lekker hondenforum geleuter. :lol1:

@TS: Til er niet te zwaar aan, het is best gezellig hier. Gewoon hard om lachen, even met de hond gaan wandelen en gaan met die banaan (en je hondje je kindje noemen, hoort toch niemand dan). :mrgreen: Hoop dat jullie er met een goede gedragstherapeut uit komen. :ok:
Precies :ok:
Engelke69
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Engelke69 »

ik heb het forum even gelaten voor wat het was. Had er echt geen zin meer in. Had het al moeilijk genoeg met de situatie, dan hoef ik die negativiteit er echt niet bij...

Bedankt aan de mensen die positief en ondersteunend gereageerd en pb's gestuurd hebben. :)
Jullie zijn de reden waarom ik hier terug ben :wink:

We hebben dus een hondentherapeute laten komen.
Ze heeft mij en mijn dochter richtlijnen gegeven. Waar extra op letten, waarom een bepaalde reactie van Lemmy komt, hoe reageren,...
Door de schoolvakantie was mijn dochter nu een week bij mij ipv een weekend en dat is zonder problemen verlopen. Hij komt naar haar voor een snoepje en voelt zich al iets meer op zijn gemak.

We gaan nog veel werk hebben, maar ze heeft er een goed oog in :E:

De problemen die er nu nog zijn, zoals (terug) zindelijk maken en "leren" spelen, ga ik in de juiste rubriek schrijven.
#dontshopadopt
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat is goed nieuws! En fijn dat je het forum nog een kans wil geven...

Hopelijk horen we nog veel van lemmy. :ok:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Engelke69 schreef:
ik heb het forum even gelaten voor wat het was. Had er echt geen zin meer in. Had het al moeilijk genoeg met de situatie, dan hoef ik die negativiteit er echt niet bij...

Bedankt aan de mensen die positief en ondersteunend gereageerd en pb's gestuurd hebben. :)
Jullie zijn de reden waarom ik hier terug ben :wink:

We hebben dus een hondentherapeute laten komen.
Ze heeft mij en mijn dochter richtlijnen gegeven. Waar extra op letten, waarom een bepaalde reactie van Lemmy komt, hoe reageren,...
Door de schoolvakantie was mijn dochter nu een week bij mij ipv een weekend en dat is zonder problemen verlopen. Hij komt naar haar voor een snoepje en voelt zich al iets meer op zijn gemak.

We gaan nog veel werk hebben, maar ze heeft er een goed oog in :E:

De problemen die er nu nog zijn, zoals (terug) zindelijk maken en "leren" spelen, ga ik in de juiste rubriek schrijven.
Yay wat goed! :cheer:
Zo fijn dat jullie je willen verdiepen in je hond :ok:

(ik slaap weleens lepeltje lepeltje met mijn hondenkindjes waarvan 1 geadopteerd is, liefs van een hondenmama)
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Goed om je bericht te lezen. Ik hoop dat het gaat lukken met Lemmy!
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”