Mocht ze weglopen ga ik zeker wel piepen want ik ben namelijk van mening dat ik haar niet aan onnodig risico heb blootgesteld. Ik vind dat iedereen zelf mag weten hoe ze met hun hond omgaan en hoe ze de kosten en baten tegen elkaar opwegen en risico's inschatten. Op wat écht zéér onverantwoordelijke uitwassen na vind ik het gewoon niet de plaats van andere mensen om daar over te oordelen.Heavy schreef:Je krijgt van mij niet met de zweep maar ik wil je ook niet horen piepen als Oor weggelopen ismijke schreef:Tsja ik vind dat behoorlijk onverbiddelijk en als ik lees dat je zelfs bezoek naar huis zou moeten sturen dat er niet goed mee om gaatDe hond is niet het enige op de wereld hoor, mensen hebben zelf ook nog een leven. Iedereen mag zelf bepalen in hoeverre ze hun hond boven alles willen stellen. Ikzelf ben daar dus een stuk minder streng in. Ik krijg gewoon visiste en drink lekker wijntjes en heb - goed verhoede! - Oor zelfs los gehad op oudjaarsdag op een plek waar ik vond dat het kon. Ze was neit dubbel gezekerd en ze zat om 12 uur ook niet in de bench. Krijg ik nu ook met de zweep?
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe kan het toch: zoveel ontsnapt tijdens jaarwisseling...
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: hoe kan het toch: zoveel ontsnapt tijdens jaarwisseling.
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:schuif maar een stukje op dan kan ik er ook nog bij.jacq1970 schreef:gezellig samen zuur zitten te zijnmercedes2803 schreef:Mijn Muis staat ook zeker niet boven alles, ik heb een heel leven naast Muis, maar ik ben andersom, samen met Maarten wel zo ongeveer ALLES voor Muis en dat is doorgaans een feit voor alle honden...een feit waar je wel even bij stil mag staan als hondenbaas en daaraan koppel je dan een stuk verantwoordelijkheid dat je neemt voor dat dier dat afhankelijk is van jou.jacq1970 schreef:
als je in mijn huis bent heb je je aan mijn regels te houden, als ik mensen uitnodig met kinderen op oud en nieuw dan heb ik mijn hond aan de lijn ja.
Toen Samara bij ons kwam wonen was zij heel erg angstig en hadden wij daar strikte regels voor het bezoek omdat de hond dwars door de ramen zou gaan uit paniek, en degene die zich niet kon aanpassen was gewoon niet welkom in mijn huis...
Maar wel heel bekrompen ook om dan maar te denken dat je dan geen leven hebt haha..ook ik heb regelmatig visite , meer dan me lief is eigenlijk, etentjes, kleinkinderen en ja ook ik drink een wijntje whoehoe en dat kan makkelijk met een verantwoordelijk gevoel naar je dier toe.
Ik stel mijn hond niet boven alles maar ik neem mijn verantwoording, aangezien ik het vreselijk zou vinden als mijn dier met oud en nieuw buiten zou lopen in de volle paniek, jij vind dat klaarblijkelijk niet zo belangrijk en interessant om daar rekening mee te houden en dat is jou goed recht, maar er denken er teveel zoals jou en daarom lopen er zoveel honden zoek met de jaarwisseling...
over zwart-wit denken gesproken ook
ohw en trouwens.. de zweep komt pas nadat je besmeurt met pek en veren door de straten bent getrokken, daarna op het marktplein aan een paal gebonden bent.. dan pas komt de zweep anders is het niet leuk.
* pakt een spartaans, calvinistisch stoeltje en gaat naast Jacq zitten *
Zonder wijn, met een zuur gezicht, met een beperkt sociaal leven en met een zweep in de aanslag
mja mijn hond is dan ook mijn prinsesje en zo lang ik verantwoordelijk voor haar ben stel ik haar zeker wel boven niet luisterende visite, mijn huis is namelijk ook haar huis en een ander huis heeft ze niet
Kruipt ernaast met fles wijn.
Sorry die moet er wel bij.
- mijke
- Zeer actief
hewi schreef:Kruipt ernaast met fles wijn.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik kom wel bij jou zitten, want je verwoord in dit topic exact mijn mening.mijke schreef:Mocht ze weglopen ga ik zeker wel piepen want ik ben namelijk van mening dat ik haar niet aan onnodig risico heb blootgesteld. Ik vind dat iedereen zelf mag weten hoe ze met hun hond omgaan en hoe ze de kosten en baten tegen elkaar opwegen en risico's inschatten. Op wat écht zéér onverantwoordelijke uitwassen na vind ik het gewoon niet de plaats van andere mensen om daar over te oordelen.Heavy schreef:Je krijgt van mij niet met de zweep maar ik wil je ook niet horen piepen als Oor weggelopen ismijke schreef:Tsja ik vind dat behoorlijk onverbiddelijk en als ik lees dat je zelfs bezoek naar huis zou moeten sturen dat er niet goed mee om gaatDe hond is niet het enige op de wereld hoor, mensen hebben zelf ook nog een leven. Iedereen mag zelf bepalen in hoeverre ze hun hond boven alles willen stellen. Ikzelf ben daar dus een stuk minder streng in. Ik krijg gewoon visiste en drink lekker wijntjes en heb - goed verhoede! - Oor zelfs los gehad op oudjaarsdag op een plek waar ik vond dat het kon. Ze was neit dubbel gezekerd en ze zat om 12 uur ook niet in de bench. Krijg ik nu ook met de zweep?
![]()
Gr. Aniek

- hewi
- Zeer actief
mijke schreef:hewi schreef:Kruipt ernaast met fles wijn.
Sorry die moet er wel bij.Daar ga je al. Wordt het toch alweer grijs gebied he!
Ja want jacq kan dan mooi rijden.
Mijn man drinkt niet dus nog problem
- mijke
- Zeer actief
Gezellig, zijn de rollen ook eens omgekeerd. Meestal ben ik het loeiend met jou eens!Budkes schreef:Ik kom wel bij jou zitten, want je verwoord in dit topic exact mijn mening.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
mijke schreef:Gezellig, zijn de rollen ook eens omgekeerd. Meestal ben ik het loeiend met jou eens!Budkes schreef:Ik kom wel bij jou zitten, want je verwoord in dit topic exact mijn mening.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kom er ook bij. Overigens gaan met oudjaar mijn honden voor alles. Mensen kunnen ook nog 364 dgn daarna komen wanneer t minder risicovol is.hewi schreef:renee-uk schreef: schuif maar een stukje op dan kan ik er ook nog bij.
mja mijn hond is dan ook mijn prinsesje en zo lang ik verantwoordelijk voor haar ben stel ik haar zeker wel boven niet luisterende visite, mijn huis is namelijk ook haar huis en een ander huis heeft ze niet

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mijke
- Zeer actief
Juist!Cleva schreef:Het is nu eenmaal onderdeel van de realiteit dat je risico's neemt omdat ze acceptabel zijn maar ook acceptabele risico's pakken weleens verkeerd uit.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat vind ik ook. En dat geldt niet in alle gevallen, sommige mensen zijn echt gewoon laks en onnadenkend. Maar mijn honden zaten ook niet aangelijnd en in benches in huis met Oud & Nieuw met alle deuren op slot en liepen ook niet dubbel gezekerd (en Mila gewoon los, maar wel in het bos ver weg van het vuurwerk). Dus ja, stel je voor dat er ineens één per toeval op de deurklink was gesprongen of ik had een riem losgelaten, dan waren de rapen misschien ook wel gaar geweest. Maar ik vond dat gezien de omstandigheden en gezien mijn honden voldoende voorzorgsmaatregelen. Zo maakt iedereen die er bewust mee bezig is zelf die afweging, passend bij de omstandigheden en bij de hond en ik neem aan met het belang van de hond voorop.mijke schreef:Juist!Cleva schreef:Het is nu eenmaal onderdeel van de realiteit dat je risico's neemt omdat ze acceptabel zijn maar ook acceptabele risico's pakken weleens verkeerd uit.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Vooruit... jij neemt wijn mee, dan neem ik wel een zak nootjes meehewi schreef:mijke schreef:hewi schreef:Kruipt ernaast met fles wijn.
Sorry die moet er wel bij.Daar ga je al. Wordt het toch alweer grijs gebied he!
Ja want jacq kan dan mooi rijden.
Mijn man drinkt niet dus nog problem
-
Dreesje
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Huh
Ik heb toch best het gevoel dat ik goed voor Zoey zorg, maar als ik dit topic lees ben ik de slechtste hondenbaas ever
Ben met haar gaan hardlopen op oudjaarsdag in het bos. Los, zoals altijd. Heb met haar, wel aan de lijn, naar het knallen van de kinderen gekeken 's middags. Elke knal een snoepje. Heb haar 's avonds met alle visite los in huis gehad, lekker botje erbij. Aandacht van iedereen. Heerlijk vond ze het. Heb de kinderen geinstrueerd dat de dieren (heb ook een kat) beslist niet naar buiten mochten. Deur voor de buitendeur dicht, buitendeur en tuindeur ook. Deden ze netjes. Mijn kids zijn het gewend en die hielden de rest in de gaten.
En, vast het allerergste, ik heb haar om middernacht mee naar buiten genomen. Heeft bij mij op schoot vuurwerk gekeken. Vond ze leuk (kwispel, kwispel).
En, vast het allerergste, ik heb haar om middernacht mee naar buiten genomen. Heeft bij mij op schoot vuurwerk gekeken. Vond ze leuk (kwispel, kwispel).
Havanezertje Zoey 

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen niet eens denken aan gevolgen voor hun hond met oud en nieuw. En nee, dat is niet iets dat ik zomaar bedenk en invul. Dat is gebaseerd op jarenlang iedere keer weer met oud en nieuw verbaasde mensen in het asiel of bij dierenambulance die hun hond weer op komen halen. Maar vooral ook mensen die je vooraf gelukkig nog net op tijd even wat tips kan meegeven. Het verbaasd me eigenlijk altijd nog dat er zo weinig honden zoek rakenmijke schreef: Ik vind dat iedereen zelf mag weten hoe ze met hun hond omgaan en hoe ze de kosten en baten tegen elkaar opwegen en risico's inschatten. Op wat écht zéér onverantwoordelijke uitwassen na vind ik het gewoon niet de plaats van andere mensen om daar over te oordelen.
Ik denk dat bij de meeste mensen die er uberhaupt aan denken dat de hond des huizes bang kan zijn/ kan schrikken de hond echt niet zomaar los raakt en als wel dat het dan inderdaad grotendeels pech is. Maar de meeste gevallen waarvan ik wel weet hoe het gebeurd is, dan is het echt gewoon stommiteit van de mensen geweest en dat gebeurd dus echt nog vaker dan die gevallen van pech. Om over katten nog maar niet te spreken, dat is al helemaal triest.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Het is een schande! Hoe durf je je hondje zo bloot te stellen aan zulke gevaren.Dreesje schreef:HuhIk heb toch best het gevoel dat ik goed voor Zoey zorg, maar als ik dit topic lees ben ik de slechtste hondenbaas ever
Ben met haar gaan hardlopen op oudjaarsdag in het bos. Los, zoals altijd. Heb met haar, wel aan de lijn, naar het knallen van de kinderen gekeken 's middags. Elke knal een snoepje. Heb haar 's avonds met alle visite los in huis gehad, lekker botje erbij. Aandacht van iedereen. Heerlijk vond ze het. Heb de kinderen geinstrueerd dat de dieren (heb ook een kat) beslist niet naar buiten mochten. Deur voor de buitendeur dicht, buitendeur en tuindeur ook. Deden ze netjes. Mijn kids zijn het gewend en die hielden de rest in de gaten.
_Esmee
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
die laatste zin.. dat zeg ik dus de hele tijd al, alleen wordt het geheel uit zijn verband getrokken en ik ben de moeilijkste niet ik doe gewoon lekker mee aan het trekken en het duwen...malinois schreef:Ik kom er ook bij. Overigens gaan met oudjaar mijn honden voor alles. Mensen kunnen ook nog 364 dgn daarna komen wanneer t minder risicovol is.hewi schreef:renee-uk schreef: schuif maar een stukje op dan kan ik er ook nog bij.
maar daar gaat het dus om..
- hewi
- Zeer actief
jacq1970 schreef:die laatste zin.. dat zeg ik dus de hele tijd al, alleen wordt het geheel uit zijn verband getrokken en ik ben de moeilijkste niet ik doe gewoon lekker mee aan het trekken en het duwen...malinois schreef:Ik kom er ook bij. Overigens gaan met oudjaar mijn honden voor alles. Mensen kunnen ook nog 364 dgn daarna komen wanneer t minder risicovol is.hewi schreef:renee-uk schreef: schuif maar een stukje op dan kan ik er ook nog bij.
Sorry die moet er wel bij.![]()
maar daar gaat het dus om..
En wat cleva zegt. Dingen gebeuren. Dat kan
Maar wat zowel jacq als mercedes als renee als wievergeetiknu zeggen is dat sommige ontsnappingen gewoon voorkomen kunnen worden met oud en nieuw.
Maar dat wordt geheel uit zijn verband gerukt alsof wij hele jaar onder bank vast aan hond zitten.
Laatst gewijzigd door hewi op 04 jan 2017 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rebble
- Zeer actief
Nou, Mercedes zegt het iets genuanceerder (jahaaa, wie had dat gedacht *passendesmileymaarzitviatapatalkenweetdecodeniet*)
Jacq1970 brengt het wat....hard en ongezellig. Izzy is ook bang (dit jaar ging het echt super dus ik kan bang zeggen ipv zeer angstig) maar wij gaan gewoon, zoals elk jaar met de jaarwisseling, naar vrienden. Ja, ik let extra op maar ik ga ook gewoon naar buiten en laat Izzy dan binnen los lopen. Als ik haar vastzet/ in een bench doe en haar niet een eigen schuilplek laat zoeken (achter de kerstboom
) dan wordt ze panisch. Dat zou dus betekenen dat ze elke jaarwisseling panisch door moet brengen óf dat ik thuis op de bank moet gaan zitten met de deur op slot? Nee, ik zie echt een gezellige gouden middenweg waarbij ik zeer goed oplet en waarbij het risico vast iets groter zal zijn dan bij Jacq1970 maar toch nog zeer klein in mijn ogen, ik wil mijn hond ook echt niet laten ontsnappen tijdens de jaarwisseling. Misschien dat je het wat botter zegt uit boosheid over al die vermissingen, Jacq, maar op mij kwam het dus ook wat star en ongezellig over.
Jacq1970 brengt het wat....hard en ongezellig. Izzy is ook bang (dit jaar ging het echt super dus ik kan bang zeggen ipv zeer angstig) maar wij gaan gewoon, zoals elk jaar met de jaarwisseling, naar vrienden. Ja, ik let extra op maar ik ga ook gewoon naar buiten en laat Izzy dan binnen los lopen. Als ik haar vastzet/ in een bench doe en haar niet een eigen schuilplek laat zoeken (achter de kerstboom

-
Manuma
- Zeer actief
jacq1970 schreef:Helemaal niet maarManuma schreef:. Waarom vind je dat je daar een oordeel over moet hebben? Zodat je denkt dat het jou nooit zal overkomen?
Oké.jacq1970 schreef:En nee.. mij gebeurt dat niet tijdens oud en nieuw
Ik hoop het voor je
Ik denk ook dat een hoop voorkomen kan worden. Met wel meer dan alleen honden kwijtraken trouwens. Ik weet ook dat soms dingen gewoon heel erg misgaan zonder dat je daarop rekent. Of je dat nu altijd dom kunt noemen weet ik niet, misschien ook wel. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en doen we allemaal wel eens iets waarbij we achteraf pas bedenken hoe we dat anders hadden kunnen doen. Als je zo'n fout maakt vind ik je niet meteen dom, zal ik nooit denken dat die hond je geen reet kan schelen of dat je er minder voor zal doen dan ik of ieder ander. Ik vind het ook behoorlijk wat om te zeggen dat je niet meer meezoekt als een hond opnieuw kwijt is. Niet omdat ik toevallig zo'n eigenaar ben hoor, maar je zoekt toch naar die hond voor de hond? Ik heb honden gezocht voor eigenaren die gewoon op de bank zitten te wachten tot je 'm terug komt brengen. Ja, dat vind ik stom maar ik kan dat dier helpen dus ik doe dat.
Ik denk ook niet dat Mijke zegt dat diegenen die aangeven wel maatregelen te nemen geen sociaal leven hebben. Daar wordt wel behoorlijk op gereageerd namelijk. Ik zou bezoek ook niet naar huis sturen als ze de deur eens niet goed dichtdoen of wat dan ook. Dat begrijp ik ook niet. Ík ben dan degene die op de hond moet letten want ik weet dat mijn visite over het algemeen geen hondenmensen zijn, er minder begrip voor hebben en er dus ook weinig tot geen rekening mee houden. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen vind ik. Dus ik houd die deur in de gaten en ik ga niet mee vuurwerk kijken, ik houd de honden in de gaten. Ik zet bezoek niet voor mijn hond maar mijn hond ook niet voor bezoek. Het is mijn verantwoordelijkheid en ik kies hoe ik die neem. Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij je visite kunt leggen.
Weet iemand hier van hun hond of hij deuren open maakt?
Heb je de hond in de tuin gelaten zonder lijn om op oud- en nieuwjaarsdag?
Retorisch.
En dan heb je nog de honden die nooit angst hebben getoond voor vuurwerk en, zoals bekend, ineens omslaan, zich plots in paniek uit hun tuig wurmen zodra de klap dichterbij klinkt. Je staat ernaar te kijken, probeert je hond nog te kalmeren maar je bent zo overdonderd dat je hem niet op tijd kunt vastpakken aan zijn vacht en weg. Oops? Gelukkig krijg je via social media dan nog even een lesje over verantwoordelijkheid, veroordelende reacties en alle hondenvrouwtjes die met het tablet op hun buik onder de dubbele onderkin je vertellen dat het je eigen schuld, dikke bult is en arme, arme hond.
Ja, dáár word ik giftig van. Natuurlijk kun je overal maatregelen voor nemen, kan. Je maakt mij niet wijs dat er mensen bestaan die zonder risico leven. Ook niet met betrekking tot hun dieren.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wat heeft een onderkin er nou weer mee te maken?Manuma schreef:jacq1970 schreef:Helemaal niet maarManuma schreef:. Waarom vind je dat je daar een oordeel over moet hebben? Zodat je denkt dat het jou nooit zal overkomen?Oké.jacq1970 schreef:En nee.. mij gebeurt dat niet tijdens oud en nieuw
Ik hoop het voor je
Ik denk ook dat een hoop voorkomen kan worden. Met wel meer dan alleen honden kwijtraken trouwens. Ik weet ook dat soms dingen gewoon heel erg misgaan zonder dat je daarop rekent. Of je dat nu altijd dom kunt noemen weet ik niet, misschien ook wel. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en doen we allemaal wel eens iets waarbij we achteraf pas bedenken hoe we dat anders hadden kunnen doen. Als je zo'n fout maakt vind ik je niet meteen dom, zal ik nooit denken dat die hond je geen reet kan schelen of dat je er minder voor zal doen dan ik of ieder ander. Ik vind het ook behoorlijk wat om te zeggen dat je niet meer meezoekt als een hond opnieuw kwijt is. Niet omdat ik toevallig zo'n eigenaar ben hoor, maar je zoekt toch naar die hond voor de hond? Ik heb honden gezocht voor eigenaren die gewoon op de bank zitten te wachten tot je 'm terug komt brengen. Ja, dat vind ik stom maar ik kan dat dier helpen dus ik doe dat.
Ik denk ook niet dat Mijke zegt dat diegenen die aangeven wel maatregelen te nemen geen sociaal leven hebben. Daar wordt wel behoorlijk op gereageerd namelijk. Ik zou bezoek ook niet naar huis sturen als ze de deur eens niet goed dichtdoen of wat dan ook. Dat begrijp ik ook niet. Ík ben dan degene die op de hond moet letten want ik weet dat mijn visite over het algemeen geen hondenmensen zijn, er minder begrip voor hebben en er dus ook weinig tot geen rekening mee houden. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen vind ik. Dus ik houd die deur in de gaten en ik ga niet mee vuurwerk kijken, ik houd de honden in de gaten. Ik zet bezoek niet voor mijn hond maar mijn hond ook niet voor bezoek. Het is mijn verantwoordelijkheid en ik kies hoe ik die neem. Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij je visite kunt leggen.
Weet iemand hier van hun hond of hij deuren open maakt?
Heb je de hond in de tuin gelaten zonder lijn om op oud- en nieuwjaarsdag?
Retorisch.
En dan heb je nog de honden die nooit angst hebben getoond voor vuurwerk en, zoals bekend, ineens omslaan, zich plots in paniek uit hun tuig wurmen zodra de klap dichterbij klinkt. Je staat ernaar te kijken, probeert je hond nog te kalmeren maar je bent zo overdonderd dat je hem niet op tijd kunt vastpakken aan zijn vacht en weg. Oops? Gelukkig krijg je via social media dan nog even een lesje over verantwoordelijkheid, veroordelende reacties en alle hondenvrouwtjes die met het tablet op hun buik onder de dubbele onderkin je vertellen dat het je eigen schuld, dikke bult is en arme, arme hond.
Ja, dáár word ik giftig van. Natuurlijk kun je overal maatregelen voor nemen, kan. Je maakt mij niet wijs dat er mensen bestaan die zonder risico leven. Ook niet met betrekking tot hun dieren.
verder mee eens
- mercedes2803
- Zeer actief
Goed he!Rebble schreef:Nou, Mercedes zegt het iets genuanceerder (jahaaa, wie had dat gedacht *passendesmileymaarzitviatapatalkenweetdecodeniet*)
Jacq1970 brengt het wat....hard en ongezellig. Izzy is ook bang (dit jaar ging het echt super dus ik kan bang zeggen ipv zeer angstig) maar wij gaan gewoon, zoals elk jaar met de jaarwisseling, naar vrienden. Ja, ik let extra op maar ik ga ook gewoon naar buiten en laat Izzy dan binnen los lopen. Als ik haar vastzet/ in een bench doe en haar niet een eigen schuilplek laat zoeken (achter de kerstboom) dan wordt ze panisch. Dat zou dus betekenen dat ze elke jaarwisseling panisch door moet brengen óf dat ik thuis op de bank moet gaan zitten met de deur op slot? Nee, ik zie echt een gezellige gouden middenweg waarbij ik zeer goed oplet en waarbij het risico vast iets groter zal zijn dan bij Jacq1970 maar toch nog zeer klein in mijn ogen, ik wil mijn hond ook echt niet laten ontsnappen tijdens de jaarwisseling. Misschien dat je het wat botter zegt uit boosheid over al die vermissingen, Jacq, maar op mij kwam het dus ook wat star en ongezellig over.
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik heb geen tablet en geen onderin en ja, af en toe mag dat best even hardop gezegd worden tegen onvoorzichtige oetlullen waarover hier al lang en breed gesproken is.
De echte pech-ongelukken daargelaten, maar uit dommigheid je hond laten ontsnappen kan bij mij in elk geval op nul "boehoe" rekenen richting BAAS...
Wel "boehoe" richting hond, want die heeft er niet om gevraagd.
Zo hard als er "boehoe, wat kloten voor jou en je hond" geroepen mag worden, zo hard mag er ook "boehoe wat kloten voor je hond en wat ben jij een onbenullige gans" geroepen worden.
Gewoon omdat een ander een andere mening mag hebben.
Dat jij er dan vanuit je eigen ervaring wellicht, een heel verhaal over onderkinnen en tablets op de bank hangende bij aan haalt ligt bij jou, niet bij de mensen die een andere mening toebedeeld is.
De echte pech-ongelukken daargelaten, maar uit dommigheid je hond laten ontsnappen kan bij mij in elk geval op nul "boehoe" rekenen richting BAAS...
Wel "boehoe" richting hond, want die heeft er niet om gevraagd.
Zo hard als er "boehoe, wat kloten voor jou en je hond" geroepen mag worden, zo hard mag er ook "boehoe wat kloten voor je hond en wat ben jij een onbenullige gans" geroepen worden.
Dat jij er dan vanuit je eigen ervaring wellicht, een heel verhaal over onderkinnen en tablets op de bank hangende bij aan haalt ligt bij jou, niet bij de mensen die een andere mening toebedeeld is.
- Rebble
- Zeer actief
Meid, ik ben trots op jemercedes2803 schreef:Goed he!Rebble schreef:Nou, Mercedes zegt het iets genuanceerder (jahaaa, wie had dat gedacht *passendesmileymaarzitviatapatalkenweetdecodeniet*)![]()
![]()

-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Ik vind het wel heel dom als mensen hun hond kwijtraken door hun eigen stomme schuld, maar dat maakt hun angst en verdriet toch niet minder oprecht? Als het echt krokodillentranen waren dan zouden ze hun hond niet aanmelden bij WIOA en op zoek gaan.
En niet iedereen leest online over alle weggelopen honden en denkt na over alle risico's. Mijn vriend zou Dexter misschien ook wel meenemen naar een feestje op oudejaarsavond, zonder te bedenken dat in de drukte iemand misschien vergeet de deur goed dicht te doen. En dan zou hij gerust wel opletten en aandacht voor Dex hebben, maar als hij even op het toilet zit en iemand anders loopt naar buiten kan het al te laat zijn natuurlijk.
Je hond weg laten lopen rond nieuwjaar kan niet iederéén overkomen maar het gebeurt ook niet alleen bij mensen die geen flikker om hun hond geven. En als het iemand gebeurt omdat ze zelf niet nadenken dan is dat superstom en dat mag je heus zeggen, maar ik vind het wel heel naar om dan ook te zeggen dat ze niet mogen piepen en niet verdrietig mogen zijn. Wat moeten ze dan, die hond maar gewoon laten lopen omdat het hun eigen schuld was dus nu mogen ze ook niet zoeken? Of geen hulp inschakelen bij het zoeken, zodat de hond nog langer ronddwaalt? Of wel hulp inschakelen maar overal in hoofdletters bijzetten dat het hun Eigen Domme Schuld was en ze een huilverbod hebben?
En niet iedereen leest online over alle weggelopen honden en denkt na over alle risico's. Mijn vriend zou Dexter misschien ook wel meenemen naar een feestje op oudejaarsavond, zonder te bedenken dat in de drukte iemand misschien vergeet de deur goed dicht te doen. En dan zou hij gerust wel opletten en aandacht voor Dex hebben, maar als hij even op het toilet zit en iemand anders loopt naar buiten kan het al te laat zijn natuurlijk.
Je hond weg laten lopen rond nieuwjaar kan niet iederéén overkomen maar het gebeurt ook niet alleen bij mensen die geen flikker om hun hond geven. En als het iemand gebeurt omdat ze zelf niet nadenken dan is dat superstom en dat mag je heus zeggen, maar ik vind het wel heel naar om dan ook te zeggen dat ze niet mogen piepen en niet verdrietig mogen zijn. Wat moeten ze dan, die hond maar gewoon laten lopen omdat het hun eigen schuld was dus nu mogen ze ook niet zoeken? Of geen hulp inschakelen bij het zoeken, zodat de hond nog langer ronddwaalt? Of wel hulp inschakelen maar overal in hoofdletters bijzetten dat het hun Eigen Domme Schuld was en ze een huilverbod hebben?

- mercedes2803
- Zeer actief
Hoe komen jullie er nou toch bij dat ik dat ergens geschreven heb ?
Misschien een ander hoor, maar ik zeg toch nergens dat mensen niet mogen vragen om hulp of niet mogen janken ?
Moet je vooral doen, die hulp inroepen, en daar waarhet kan zal ik de laatste zijn die niet helpt, maar MAG ik er ook gewoon even pissig om worden en dat , als het mij blieft, iets over zeggen ?
Het grappige is nou juist dat ik dat 9 van de 10 keer niet doe hoor, maar he! Ik ben ook maar mens en het kan zomaar gebeuren dat ik wel een keer uit mijn slof schiet en daaroom begrijp ik de reactie van Jacq dus wel, in tegenstelling tot wat anderen.
Wat ik vind en wat ik schrijf is volgens mij hartstikke helder, ik ga mezelf niet nog 3 keer zitten verduidelijken, dus be my guest als het verdraaien van wat ik schrijf handiger uitkomt of zo
Misschien een ander hoor, maar ik zeg toch nergens dat mensen niet mogen vragen om hulp of niet mogen janken ?
Moet je vooral doen, die hulp inroepen, en daar waarhet kan zal ik de laatste zijn die niet helpt, maar MAG ik er ook gewoon even pissig om worden en dat , als het mij blieft, iets over zeggen ?
Het grappige is nou juist dat ik dat 9 van de 10 keer niet doe hoor, maar he! Ik ben ook maar mens en het kan zomaar gebeuren dat ik wel een keer uit mijn slof schiet en daaroom begrijp ik de reactie van Jacq dus wel, in tegenstelling tot wat anderen.
Wat ik vind en wat ik schrijf is volgens mij hartstikke helder, ik ga mezelf niet nog 3 keer zitten verduidelijken, dus be my guest als het verdraaien van wat ik schrijf handiger uitkomt of zo
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Ik reageerde niet specifiek op jou hè.
Ik schrijf nergens dat JIJ zei dat mensen niet mogen piepen of janken, dus ik verdraai niks hoor. Anderen hebben dat wel geschreven.

- hewi
- Zeer actief
Nee er werd gezegd dat er minder empathie voor opgebracht werd.
En zoals mercedes zegt , ja het is erg , ja het is stom en dat mag ook best gezegd worden toch of moeten we met zijn allen ach koetsiekoetsie geeft niet dat je je net aangekomen hond niet dubbel zekerder met vuurwerk.
ik bedoel als we nou toch dingen uit verband gaan trekken....
En verdomme ik heb onderkin. Maar ik ben wel aan werk maakt dat dan verschil ? Mag ik hem dan wel ?
En zoals mercedes zegt , ja het is erg , ja het is stom en dat mag ook best gezegd worden toch of moeten we met zijn allen ach koetsiekoetsie geeft niet dat je je net aangekomen hond niet dubbel zekerder met vuurwerk.
ik bedoel als we nou toch dingen uit verband gaan trekken....
En verdomme ik heb onderkin. Maar ik ben wel aan werk maakt dat dan verschil ? Mag ik hem dan wel ?
-
Manuma
- Zeer actief
Niets joh, dat dikt (nah!) het stereotype zo lekker aan.sbientje schreef:wat heeft een onderkin er nou weer mee te maken?![]()
Natuurlijk mag dat. En dat is exact wat hier besproken wordt, meningen over en weer enzo.mercedes2803 schreef: Zo hard als er "boehoe, wat kloten voor jou en je hond" geroepen mag worden, zo hard mag er ook "boehoe wat kloten voor je hond en wat ben jij een onbenullige gans" geroepen worden.
Een heel verhaal nog welmercedes2803 schreef:Dat jij er dan vanuit je eigen ervaring wellicht, een heel verhaal over onderkinnen en tablets op de bank hangende bij aan haalt ligt bij jou, niet bij de mensen die een andere mening toebedeeld is.
Nou, dát is inderdaad iets waar ik giftig om kan worden. Dat iemand wil zeggen dat het stom is, prima. Dat zal de andere partij ook heus zelf wel weten. Het is onnodig, maar ja, hoe vaak zeg je nou dagelijks iets echt nuttigs?DaniBanani schreef:En als het iemand gebeurt omdat ze zelf niet nadenken dan is dat superstom en dat mag je heus zeggen, maar ik vind het wel heel naar om dan ook te zeggen dat ze niet mogen piepen en niet verdrietig mogen zijn.
Mag je wie?hewi schreef: En verdomme ik heb onderkin. Maar ik ben wel aan werk maakt dat dan verschil ? Mag ik hem dan wel ?
Heb jij geen buik?!Heavy schreef:Ik heb geen onderkin en ook geen buik maar wel een tablet
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben het opzich volledig met je eens ik snap het ook niet.~Suzanne~ schreef:Maar hoe KAN dat dan???? Dit soort dingen moet toch niet kunnen? Hoe moeilijk is het nou om het belang van het dier voor alles te stellen en het veilig te houden?Heavy schreef:Ik denk een combinatie van feest , bezoek, deuren die open gaan ,drank ,even minder opletten en denken dat jouw hond toch niet bang is .~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Weten mensen het niet? Boeit het ze niet? Leef je onder een steen dat je helemaal nergens dat soort waarschuwingen tegenkomt???
Suzanne
Ik snap van dat soort dingen niets, echt niets. En met de mensen heb ik dan ook geen meelij. Met de honden wel uiteraard maar ik vind het ZO stom om zo onvoorzichtig te zijn.
Suzanne
Ik weet dat er veel gezinnen zijn waar met oudejaarsavond echt feest gevierd wordt inclusief in en uit loop van kinderen en kleinkinderen en hun vrienden die samen rondje wijk doen, zo ging het er bij ons thuis aan toe. Vrienden die langs komen. En ja ik vind dat je je hond dan nog steeds veilig moet stellen, echter denk ik dat heel veel mensen er gewoon niet bij stil staan. Ze hebben het druk deze avond, bij ons maakte moeders de hapjes, vader was lam. Bij ons is nooit een hond weg gelopen, maar kan wel voor me zien dat dat in een oogwenk gebeuren kan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- hewi
- Zeer actief
Mijn onderkin ! Hij heet annieManuma schreef:Niets joh, dat dikt (nah!) het stereotype zo lekker aan.sbientje schreef:wat heeft een onderkin er nou weer mee te maken?![]()
Natuurlijk mag dat. En dat is exact wat hier besproken wordt, meningen over en weer enzo.mercedes2803 schreef: Zo hard als er "boehoe, wat kloten voor jou en je hond" geroepen mag worden, zo hard mag er ook "boehoe wat kloten voor je hond en wat ben jij een onbenullige gans" geroepen worden.
Een heel verhaal nog welmercedes2803 schreef:Dat jij er dan vanuit je eigen ervaring wellicht, een heel verhaal over onderkinnen en tablets op de bank hangende bij aan haalt ligt bij jou, niet bij de mensen die een andere mening toebedeeld is.
Nou, dát is inderdaad iets waar ik giftig om kan worden. Dat iemand wil zeggen dat het stom is, prima. Dat zal de andere partij ook heus zelf wel weten. Het is onnodig, maar ja, hoe vaak zeg je nou dagelijks iets echt nuttigs?DaniBanani schreef:En als het iemand gebeurt omdat ze zelf niet nadenken dan is dat superstom en dat mag je heus zeggen, maar ik vind het wel heel naar om dan ook te zeggen dat ze niet mogen piepen en niet verdrietig mogen zijn.
Mag je wie?hewi schreef: En verdomme ik heb onderkin. Maar ik ben wel aan werk maakt dat dan verschil ? Mag ik hem dan wel ?
Heb jij geen buik?!Heavy schreef:Ik heb geen onderkin en ook geen buik maar wel een tablet
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij zaten heerlijk in belgie in de bossen, geheel asociaal afgezonderd van de buitenwereld.
Toots de scheiterd heeft ouderjaarsdag nog los gelopen. Heerlijk. Maar dat is idd iets anders dan in een woonwijk. Wij vluchten eigenlijk daarheen met oudejaar heerlijk rustig. Zowel voor onze dieren als voor ons.
Toots de scheiterd heeft ouderjaarsdag nog los gelopen. Heerlijk. Maar dat is idd iets anders dan in een woonwijk. Wij vluchten eigenlijk daarheen met oudejaar heerlijk rustig. Zowel voor onze dieren als voor ons.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..