Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En? Hoe gaat het met de hondjes?
Moderator: moderatorteam
- Maartje
- Zeer actief
Re: En? Hoe gaat het met de hondjes?
Op het laatste moment heb ik toch besloten om met de honden naar de plek te gaan waar het 4 jaar geleden zo rustig was. Imke kan een paar losse knallen wel hebben, maar meer niet. Abby wordt met het jaar banger en Lupa heeft nog niet echt een mening over vuurwerk, maar ze is wel van pup of aan heel gevoelig voor geluid. Stofzuigen kan pas sinds ze 10 maanden is. Daarnaast is Abby haar grote voorbeeld in het leven.
Rustig was het er helaas helemaal niet meer. Wel rustiger dan thuis, maar de grond trilde overdag al regelmatig. Wel een hele lange, grotendeels knalvrije, wandeling kunnen maken en eenmaal terug toch de Alprazolam uitgedeeld. Toen vroeg naar bed gegaan en om 23:45 de honden snel even laten plassen. Imke heeft alleen verstoord opgekeken. Abby is op uitnodiging heel dicht naast mij komen liggen en is na een kwartier oorlog diep in slaap gevallen. Lupa is er niet eens wakker van geworden. Ik heb onverwacht een heel erg leuk weekend gehad, ondanks het vuurwerk.
Ik ben dus heel tevreden en ik hoop dat die onzin morgen thuis uitblijft als ik moet werken.
Rustig was het er helaas helemaal niet meer. Wel rustiger dan thuis, maar de grond trilde overdag al regelmatig. Wel een hele lange, grotendeels knalvrije, wandeling kunnen maken en eenmaal terug toch de Alprazolam uitgedeeld. Toen vroeg naar bed gegaan en om 23:45 de honden snel even laten plassen. Imke heeft alleen verstoord opgekeken. Abby is op uitnodiging heel dicht naast mij komen liggen en is na een kwartier oorlog diep in slaap gevallen. Lupa is er niet eens wakker van geworden. Ik heb onverwacht een heel erg leuk weekend gehad, ondanks het vuurwerk.
Ik ben dus heel tevreden en ik hoop dat die onzin morgen thuis uitblijft als ik moet werken.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Tessa slaat niks op van het counter conditioneren, lijkt wel. De 1e keer dat we het deden is ze wel onder de kerstboom vandaan gebleven, maar is ze volledig over de zeik gaan blaffen als er net een knal komt als ik er niet ben. (WC bijvoorbeeld) Of als ik net te laat ben, dan komt ze slecht uit die angst. Het lijkt ook wel alsof ze de angst/frustratie dan maar op het voer richt, waardoor het ook gevaarlijk voor handen en de andere honden wordt.DeDiana schreef:Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor.heimwee schreef:Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.
Balen dat het voor Kalev en voor jullie zo niet echt een leuke start van het nieuwe jaar was, hopelijk volgend jaar beter!
We hadden ook luchtpijpen gehaald en Winni vermoorde zichzelf er bijna mee. Die ging zo fanatiek knagen van de stress dat we hem maar weer afgepakt hebben en haar volgepropt met andere dingen.
Hier zijn ze jammer genoeg vandaag weer bezig.
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Hm ik vermoed dat mijn moeder vlak bij jou woont, AH Molenweg/2de Oude Hezelaan.DeDiana schreef:Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor.heimwee schreef:Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.
Balen dat het voor Kalev en voor jullie zo niet echt een leuke start van het nieuwe jaar was, hopelijk volgend jaar beter!
Wellicht begint ze dus echt doof te worden
Dan toch maar een verplichte vakantie in t buitenland rondom oud en nieuw..

-
Sam2012
- Zeer actief
Nadat vanochtend iedereen wakker was en we hebben ontbeten heb ik Sam opgepakt en even zijn "stress' eruit laten rennen.
Op een veilig stuk los gelaten, en hij ging daar uit zijn stekker. Hij bleef maar rennen en rennen, en op een gegeven moment begon hij weer vogeltjes op te jagen
.
Nadat alles eruit gerend was, rustig aangelijnd en nog een lekker stuk gewandeld. Helaas op de terug weg werd er in een steegje vuurwerk afgestoken
. Sam maakten bijna een salto aan de riem van angst.
De jongens schrokken zich ook een ongeluk en boden meteen meerdere malen excuses aan.
Helaas toch nog wat stress in zijn lichaam.
Thuis gekomen, begonnen met alle kerstspullen op te ruimen (dus nog steeds geen rust in huis). Woonkamer ook wat anders inrichten ivm de grote bench voor Hardy.
Tegen het einde van de middag was hij klaar met drentelen en in een diepe slaap beland.
Hij werd zelfs niet wakker toen ik de koelkast open deed
Op een veilig stuk los gelaten, en hij ging daar uit zijn stekker. Hij bleef maar rennen en rennen, en op een gegeven moment begon hij weer vogeltjes op te jagen
Nadat alles eruit gerend was, rustig aangelijnd en nog een lekker stuk gewandeld. Helaas op de terug weg werd er in een steegje vuurwerk afgestoken
De jongens schrokken zich ook een ongeluk en boden meteen meerdere malen excuses aan.
Helaas toch nog wat stress in zijn lichaam.
Thuis gekomen, begonnen met alle kerstspullen op te ruimen (dus nog steeds geen rust in huis). Woonkamer ook wat anders inrichten ivm de grote bench voor Hardy.
Tegen het einde van de middag was hij klaar met drentelen en in een diepe slaap beland.
Hij werd zelfs niet wakker toen ik de koelkast open deed
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, haha, dat is inderdaad vlak bij mij in de buurt, bij die supermarkt doe ik mijn dagelijkse boodschappen. Ik kan me niet voorstellen dat het daar veel minder knalt dan bij mij, 500 m verderop.heimwee schreef:Hm ik vermoed dat mijn moeder vlak bij jou woont, AH Molenweg/2de Oude Hezelaan.DeDiana schreef:Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor.heimwee schreef:Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.
Wellicht begint ze dus echt doof te worden![]()
![]()
Ik zou dan inderdaad ook naar een echt vuurwerkvrije bestemming gaan
- heimwee
- Zeer actief
Dat vermoeden had ik al, haha. Nou ja, dan weten we dat ook weer voor volgend jaarDeDiana schreef:Ja, haha, dat is inderdaad vlak bij mij in de buurt, bij die supermarkt doe ik mijn dagelijkse boodschappen. Ik kan me niet voorstellen dat het daar veel minder knalt dan bij mij, 500 m verderop.heimwee schreef:Hm ik vermoed dat mijn moeder vlak bij jou woont, AH Molenweg/2de Oude Hezelaan.DeDiana schreef:Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor.heimwee schreef:Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.
![]()
Al kan ik me dat van vroeger ook echt niet herinneren, zoveel.vuurwerk. Wel dat ik bang was voor de rot jochies uit de buurt die af.en toe rotjes gooide als je langs fietste. Maar verder eigenlijk niet. Alles werd na 12 uur af gestoken en dat was voor onze hond toen dan een uur niet leuk. Maar dat was maar een uur.
Stom dat dat nu zo anders moet

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Met Wilma ging het beter dan vorig jaar. Ze is buiten erg bang, maar neemt wel lekkers aan. Dat deed ze vorig jaar niet. Ze heeft gisteravond de hele tijd rustig op de bank gelegen. Vorige jaarwisseling lag ze te trillen op de deurmat.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco was gisteren behoorlijk nerveus, iets wat ik niet van hem gewend ben.
Maar het is nogal betrekkelijk.
's morgens ben ik in een rustig stuk bos met hem gaan lopen. Dit stuk is vlakbij de schietbaan (kleiduiven, dus jachtgeweren).
Het knalde volop, achter elkaar door. En meneer gaf geen krimp, leek het niet eens te horen.
Totale focus op de nieuwe luchtjes (ik loop hier niet vaak) en muisjes.
Typisch Staff dus.......100% focus op 1 ding en de rest bestaat dan gewoon niet.
Maar het is nogal betrekkelijk.
's morgens ben ik in een rustig stuk bos met hem gaan lopen. Dit stuk is vlakbij de schietbaan (kleiduiven, dus jachtgeweren).
Het knalde volop, achter elkaar door. En meneer gaf geen krimp, leek het niet eens te horen.
Totale focus op de nieuwe luchtjes (ik loop hier niet vaak) en muisjes.
Typisch Staff dus.......100% focus op 1 ding en de rest bestaat dan gewoon niet.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb de wekker gezet, half 6 mijn bed uitgestrompeld,Sam2012 schreef:@ Hanneke2: Hoe is het nu met Lilo & Toto? Hebben ze nog geplast?
Ik werd vervolgens om half elf wakker en toen lagen de honden nog in diepe rust, dus heerlijk op mijn gemakje koffie gedronken en toen lekker een grote wandeling gedaan.
Morgenochtend weer, want tijdens het laatste rondje zonet stak er weer een of andere randdebiel opeens een paar vuurpijlen af dus Toto ligt weer met een volle blaas op de bank.
Edit: ik heb het er net toch even op gewaagd, en het was heerlijk stil buiten. Toto heeft een megaplas gedaan en ik hoef morgen niet op een onmogelijke tijd op.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 02 jan 2017 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, zo kut is dat. Van bang naar niet bang duurt jaren, en van niet bang naar bang duurt 1 flinke knal.TessaThomas schreef:Ik heb er vreselijk de ziekte in. Dat Tessa bang is weten we, maar Winni en Tay gaven er vorig jaar niks om. Tay dit jaar nog steeds niet, maar toen we gisterenochtend Winni uit hadden gelaten en de tuin in liepen knalde er vlak bij ons wat en die was dus vanaf dat moment ook over de zeik geweest. En als zometeen alles wakker wordt, dan krijgen we nog een dag vuurwerk.
Ik hoop voor jou dat Winni het volgend jaar weer een beetje vergeten is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
ik kan mijn hond gewoon mee naar buiten nemen om 00.00 uur met oud en nieuw.
hij geeft er geen kik om.
we staan wel veilig van het vuurwerk hoor!
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
En? Hoe gaat het met de hondjes?
Bij mij in de straat is geen vuurwerk afgestoken, haha. En ik woon dan weer 500 meter de andere kant op van de AHheimwee schreef:Dat vermoeden had ik al, haha. Nou ja, dan weten we dat ook weer voor volgend jaarDeDiana schreef:Ja, haha, dat is inderdaad vlak bij mij in de buurt, bij die supermarkt doe ik mijn dagelijkse boodschappen. Ik kan me niet voorstellen dat het daar veel minder knalt dan bij mij, 500 m verderop.heimwee schreef:Hm ik vermoed dat mijn moeder vlak bij jou woont, AH Molenweg/2de Oude Hezelaan.DeDiana schreef: Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor.Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.
![]()
Al kan ik me dat van vroeger ook echt niet herinneren, zoveel.vuurwerk. Wel dat ik bang was voor de rot jochies uit de buurt die af.en toe rotjes gooide als je langs fietste. Maar verder eigenlijk niet. Alles werd na 12 uur af gestoken en dat was voor onze hond toen dan een uur niet leuk. Maar dat was maar een uur.
Stom dat dat nu zo anders moet
Om 00:00 is Enzi een beetje onrustig geweest maar verder prima te doen. Helemaal stil is het natuurlijk niet dus als je echt rust wilt zou ik idd voor echt vuurwerkvrij gaan.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat kan ik ook wel maar zou ik nooit doen. Kans dat ze wel een keer schrikken en verder bang zijn vind ik veel te groot. Ze hebben er ook niets aan, dus blijven maar lekker binnen. Ze zijn nu heel koel en dat houd ik graag zosemmyboy schreef:ik kan mijn hond gewoon mee naar buiten nemen om 00.00 uur met oud en nieuw.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gisteravond moest kennelijk al het overgebleven vuurwerk de lucht in. Het was wel een eind weg, maar voor opvanger Rico was het spannend genoeg om niet naar buiten te willen. Die moest vanmorgen ook heeeel erg nodig!
- heimwee
- Zeer actief
Hm het hangt dus heel erg af van welke kant we die 500meter op nemenNerazi schreef:
Bij mij in de straat is geen vuurwerk afgestoken, haha. En ik woon dan weer 500 meter de andere kant op van de AH![]()
Om 00:00 is Enzi een beetje onrustig geweest maar verder prima te doen. Helemaal stil is het natuurlijk niet dus als je echt rust wilt zou ik idd voor echt vuurwerkvrij gaan.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, blijkbaar inderdaad! Ik zit in een zijstraat van de Nieuwe Nonnendaalseweg.heimwee schreef:Hm het hangt dus heel erg af van welke kant we die 500meter op nemenNerazi schreef:
Bij mij in de straat is geen vuurwerk afgestoken, haha. En ik woon dan weer 500 meter de andere kant op van de AH![]()
Om 00:00 is Enzi een beetje onrustig geweest maar verder prima te doen. Helemaal stil is het natuurlijk niet dus als je echt rust wilt zou ik idd voor echt vuurwerkvrij gaan.Zitten jullie richting de Voorstadslaan/Marialaan qua 500m? Of de andere kant op Nieuwe Nonnendaalseweg?
Er zijn hier wel veel jongeren in de buurt en vlakbij verschillende plekken waar vaak hangjongeren te vinden zijn, daar komt dat vuurwerk dus ook vandaan.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn is gisteren nog wel even geschrokken van een rotje dat blijkbaar overgebleven was en alsnog afgestoken moest. Ze waren in de tuin aan het dollen toen de knal vlakbij klonk. Finn rende blaffend naar de deur om naar binnen te gaan en heeft daarna een poosje bij me gezeten en naar de tuin zitten kijken. Daisy vond het alleen maar stom dat het spelletje over was
Ik had het niet verwacht dat ze er zo relaxt onder zou zijn. Toen ze net bij me was, waren veel dingen spannend en ook knallen die we toen af en toe eens hoorden in de verte. Nu heeft ze echt geen kik gegeven. Kan dat ook op haar cv: "Geen vuurwerkangst"
Ik had het niet verwacht dat ze er zo relaxt onder zou zijn. Toen ze net bij me was, waren veel dingen spannend en ook knallen die we toen af en toe eens hoorden in de verte. Nu heeft ze echt geen kik gegeven. Kan dat ook op haar cv: "Geen vuurwerkangst"
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gistermiddag toen we buiten liepen werd toch nog wat geknald in de verre omgeving en dat was genoeg voor Shelly om niet meer naar buiten te willen bij de avondronde.
Maar dat vond ik dan weer aanstelleritus dus ze moest mee de laatste ronde, wel een zak met koekjes meegenomen en onderweg lekker vrolijk gedaan, aantal koekjes erin gepropt en de staart staat weer omhoog sindsdien
Maar dat vond ik dan weer aanstelleritus dus ze moest mee de laatste ronde, wel een zak met koekjes meegenomen en onderweg lekker vrolijk gedaan, aantal koekjes erin gepropt en de staart staat weer omhoog sindsdien

-
Sam2012
- Zeer actief
Hanneke2 schreef:Ik heb de wekker gezet, half 6 mijn bed uitgestrompeld,Sam2012 schreef:@ Hanneke2: Hoe is het nu met Lilo & Toto? Hebben ze nog geplast?doodse stilte buiten, allebei probleemloos gepoept en gepiest, en daarna weer slapen.
Ik werd vervolgens om half elf wakker en toen lagen de honden nog in diepe rust, dus heerlijk op mijn gemakje koffie gedronken en toen lekker een grote wandeling gedaan.
Morgenochtend weer, want tijdens het laatste rondje zonet stak er weer een of andere randdebiel opeens een paar vuurpijlen af dus Toto ligt weer met een volle blaas op de bank.
Edit: ik heb het er net toch even op gewaagd, en het was heerlijk stil buiten. Toto heeft een megaplas gedaan en ik hoef morgen niet op een onmogelijke tijd op.
Balen van die vuurpijl
Had ik met Sam ook. Werd in een steeg nog vuurwerk afgestoken. Ik had ze niet gezien en hun mij ook niet. Sam deed zowat een salto aan de lijn.
Wel boden ze heel netjes hun excuses aan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Kruimel53 schreef:Vanochtend tijdens de wandeling nog een enorme knal. De heren stonden even na te denken want knal ver weg levert niks op maar knal dichtbij = koekje. Ze besloten dat het gewoon dichtbij wasen kwamen hun salaris opeisen.

[/url]