Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenverzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hondenverzekering

Ongelezen bericht door gonnie »

Fotogravinnetje schreef:Een verzekering kan gemiddeld genomen niet uit, simpelweg omdat verzekeringsmaatschappijen ook moeten overleven. In die zin zou je kunnen zeggen dat verzekeringen nergens op slaan. Daarom moet je ook zo goed kijken of je wel gaat verzekeren. Als je genoeg spaargeld hebt, moet je het in principe niet doen, omdat het gemiddeld genomen goedkoper is om niet te verzekeren. Een paar honderd euro ophoesten lukt ons nog wel. Gaat het richting de 1000 of meer, dan wordt het hier wel een probleem. Dus hebben we een verzekering voor die hoge kosten, waarvan we hopen dat ze nooit komen
Precies, ik hoop ook dat we de verzekering nooit nodig gaan hebben. Maar ineens 1000 euro of meer ophoesten wordt toch een beetje problematisch. Gerard wilt namelijk niet ineens al zijn spaargeld kwijt zijn.

Niet dat het nog super veel is. Maar een paar akkefietjes en het is op. Na al die dierenartskosten die we vorig jaar hebben gehad.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je had dan ook een aantal oudere honden, kans dat t met een jonge hond hard aan loopt is natuurlijk nog maar de vraag, is een paar vaccinaties als het goed is en klaar .. ik ben voor Van Gils ook ruim aan het reserveren nu, de man loopt richting de 8 dus er zou zomaar iets aan kunnen komen, hopen dat ik t niet nodig heb, maar ik ga toch maar uit van de nodige ruimte en rek in de financiën . verzekering zie ik niet zitten vanwege een paar bedenkenkingen ze veranderen om de haverklap de voorwaarden,
als iedereen verzekerd is gaan dierenartsen och wat sneller dingen doen die je anders misschien niet zou laten doen, kosten worden immers toch vergoed. en dan natuurlijk kan het zomaar zo zijn dat er bepaalde dingen uitgesloten zijn op het moment dat je ze nodig hebt. en ik heb liever zelf de touwtjes in handen :wink:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

S@ndr@ schreef: als iedereen verzekerd is gaan dierenartsen och wat sneller dingen doen die je anders misschien niet zou laten doen
Dat ligt maar net aan de dierenarts. Ik heb er gelukkig eentje die mij geen onnodige of onzinnige dingen probeert aan te smeren, ook al weet hij prima dat Cyntha verzekerd is.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Mijn eerst paard had ik verzekerd, nou dat heb ik er ruimschoots uitgehaald. Iedere maand had ik wel de DA op de stoep staan.
2de paard ook verzekerd, maar al wel lager als mijn eerst paard. Daar heb ik de premie ook goed uitgehaald: spoed operatie en daarna 2 maanden in de kliniek doorgebracht. Nog nooit in mijn leven zo'n dikke factuur gezien :O:
Derde paard niet verzekerd en nooit wat gehad.

Onze eerste 2 honden niet verzekerd. Juist hetgeen wat ik wil verzekeren wordt niet vergoed.
Onze teef heeft 1x spoed operatie gehad (ivm acute baarmoeder ontsteking) en daarna complicaties gehad. Verder nooit wat
Onze reu van destijds ook nooit iets gehad.

Tja en toen kwam onze Sam :engel: . Heb bijna een abbo op de DA. Ben nog nooit zo vaak bij een dierenarts geweest. Ook allemaal dingen die ik niet van de verzekering terug zou krijgen (ivm zijn slechte gewrichten)
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

S@ndr@ schreef:en dan natuurlijk kan het zomaar zo zijn dat er bepaalde dingen uitgesloten zijn op het moment dat je ze nodig hebt.
Dat is voor mij de reden om niet te verzekeren.
gonnie
Zeer actief

Ach, ik heb al een paar jaar een verzekering voor mijn foto-uitrusting. Nog nooit wat gehad. Maar als mijn camera valt en niet te repareren is kan ik geen nieuwe camera kopen.

25 euro in de maand voor een verzekering voor de hond mis je minder snel dan dat je ineens duizend of meer euro moet betalen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wij maken eigenlijk zelden gebruik van verzekeringen. De inboedel verzekering hebben we eenmaal nodig gehad nadat er bij ons ingebroken was. Dat is 1 keer in 36 jaar. Maar eigenlijk hadden we prima zonder gekund want het is dan welliswaar een schadepost maar we hadden zelf ook best die gestolen spullen weer aan kunnen schaffen.

Zo zit ik nu dus eigenlijk ook na te denken over de inboedelverzekering. Stel dat je brand krijgt. Je bent altijd onderverzekerd heb ik de indruk. Dus je krijgt maar een bepaald percentage. We hebben een huurwoning dus geen koophuis. Ik denk dat we de dingen die verloren gaan bij brand in eerste instantie ook prima kunnen vervangen door kringlopers :wink: daar zitten soms nog best mooie spullen tussen. En je echt waardevolle dingen ben je dan dus kwijt maar waarom is dat eigenlijk erg. Je begint gewoon weer opnieuw. Dus ik ben aan het overwegen om de inboedelverzekering er ook uit te gooien. Ed verklaarde me al voor gek maar zelf vraag ik me eigenlijk af waarom niet.

En zo denk ik er wat de honden betreft ook over. De eerste 5 jaar hadden we 5 honden verzekerd bij Proteq. Echt nooit meer. Ik had een contract afgesloten voor 5 jaar. In de veronderstelling dat dat het bedrag zou zijn waar je de verzekering voor afsloot in het begin. Maar je krijgt ieder jaar dus premieverhoging. Het vijfde jaar betaalden we ongeveer dubbel zoveel als het bedrag waarvoor ik het in eerste instantie had afgesloten. Terwijl ze vrijwel nooit ziek waren. Als het nodig is kunnen we ook de duurdere operaties zelf betalen. Dus ik ben het er inderdaad mee eens dat als je het zelf kunt opbrengen dat je beter niet kunt verzekeren. Als je dat niet kunt inderdaad wel verzekeren.
Laatst gewijzigd door Jackira op 02 jan 2017 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

gonnie schreef:Ach, ik heb al een paar jaar een verzekering voor mijn foto-uitrusting. Nog nooit wat gehad. Maar als mijn camera valt en niet te repareren is kan ik geen nieuwe camera kopen.

25 euro in de maand voor een verzekering voor de hond mis je minder snel dan dat je ineens duizend of meer euro moet betalen.
Het geeft wel zekerheid.
Straks ziet je echtgenoot een leuk autotootje staan en is het dag lief en leed potje.
gonnie
Zeer actief

korthaar schreef:
gonnie schreef:Ach, ik heb al een paar jaar een verzekering voor mijn foto-uitrusting. Nog nooit wat gehad. Maar als mijn camera valt en niet te repareren is kan ik geen nieuwe camera kopen.

Het geeft wel zekerheid.
Straks ziet je echtgenoot een leuk autotootje staan en is het dag lief en leed potje.
Haha, precies.

De auto wordt elke twee jaar vervangen. Al zegt hij nu dat hij hem drie jaar houdt, maar eerst zien dan geloven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

gonnie schreef:
korthaar schreef:

Het geeft wel zekerheid.
Haha, precies.

De auto wordt elke twee jaar vervangen. Al zegt hij nu dat hij hem drie jaar houdt, maar eerst zien dan geloven.
Als de garantietermijn van de auto verloopt, horen we opeens van alles aan de auto wat niet klopt.
En met het voorspellen van hoge reparatiekosten krijgen we ons Mientje dan overstag.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ben heel erg blij dat ik er voor gekozen heb Murdock te verzekeren (18 euro bij de Hema).
In 2015 onderzoeken gehad voor een beschadigde kruisband en wat kleine dingetjes en ik had het er toen al uit.
Om maar niet van 2016 te spreken: operatie voor verwijderen sok, dagopname, medicatie, etc. En daarbij nog wat kleine dingen zoals een giardia kuurtje. Totale kosten zo'n 1200 euro, waarvan 1100 euro vergoed. Alleen het speciaal voer moesten we zelf betalen.
Murdock is 2,5 jaar. Ook jonge honden hebben wel eens wat :wink:

Nu hoop ik van ganser harte dat ik nooit meer in die situatie kom dat Murdock zo ziek is, maar mocht het gebeuren heb ik in ieder geval geen financiële strop.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Budkes schreef:
Caro. schreef:
Budkes schreef:
Een simpel rekensommetje leert dat ik dan nog steeds 3750 euro verdiend had, had ik al die jaren maar 1 dier gehad.
Maar hee, iedereen staat vrij te doen wat hij wil.
1 ding is echter zeker, als de verzekering er verlies op zou lijden dan hielden ze er rap mee op.
Dus ja het slaat wel degelijk ergens op.
Maar als je zo gaat redeneren, dan hoef je ook geen inboedel, WA of opstalverzekering meer. Natuurlijk maakt een verz.mij winst, maar het gaat
erom of jij persoonlijk een hoog/hoger bedrag kan ophoesten of niet.
Als je een dier hebt en je kan die, ik noem maar wat, €2.000 niet betalen, dan lijkt het mij verstandig om te verzekeren of omdat je graag
zekerheid wilt hebben.
In alle andere gevallen lijkt het mij ook niet nodig.
Nee dat is niet waar, want ik begon mijn relaas met dat wat je kunt betalen hoef je niet te verzekeren. En ik kan niet even 225.000 euro ophoesten als mijn huis afbrand. Ik kan ook geen 5 ton op hoesten als door mijn schuld iemand voor de rest van zijn leven invalide raakt bijvoorbeeld.
Maar voor de gemiddelde mens, is met een beetje discipline en op tijd beginnen met sparen, een behoorlijke operatie van een huisdier best op te hoesten.
Zeker afgezet tegen het geld wat je sowieso aan premie op moet hoesten.
Maar als iemand zich er beter door voelt zijn huisdiert te verzekeren even goede vrienden hoor. Ik vind het alleen zonde van mijn geld. Dus ik doe het niet. En vervolgens ga ik alleen maar in op de opmerking dat dat nergens op slaat. :U:
Voor jou (en zowat iedereen :mrgreen: ) is die 225.000 niet op te hoesten, maar voor een hoop mensen die 2.000 euro ook niet.

Persoonlijk heb ik die verzekering zodat ik 'zeker' weet (in hoeverre überhaupt iets zeker is) dat ik geen 'nee' hoef te zeggen vanwege medische
kosten.
Die 2.000 euro kan ik betalen, maar als ik net toevallig ook een stukke wasmachine heb, een kat die een operatie moet hebben en nog zo wat dingen,
dan wordt het toch wel flink wat schuiven.
Ik ben iemand die van wat zekerheid houdt en dus heb ik die verzekering en ja, daar ben ik ook mee besodemieterd, maar zelfs dan heb ik minder
kosten met verzekering dan zonder.

Het is gewoon persoonlijk of je het wel of niet wilt, voor allebei is wat te zeggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Caro. schreef:
Budkes schreef: Maar als iemand zich er beter door voelt zijn huisdiert te verzekeren even goede vrienden hoor. Ik vind het alleen zonde van mijn geld. Dus ik doe het niet.
Voor jou (en zowat iedereen :mrgreen: ) is die 225.000 niet op te hoesten, maar voor een hoop mensen die 2.000 euro ook niet.

Persoonlijk heb ik die verzekering zodat ik 'zeker' weet (in hoeverre überhaupt iets zeker is) dat ik geen 'nee' hoef te zeggen vanwege medische
kosten.
Die 2.000 euro kan ik betalen, maar als ik net toevallig ook een stukke wasmachine heb, een kat die een operatie moet hebben en nog zo wat dingen,
dan wordt het toch wel flink wat schuiven.
Ik ben iemand die van wat zekerheid houdt en dus heb ik die verzekering en ja, daar ben ik ook mee besodemieterd, maar zelfs dan heb ik minder
kosten met verzekering dan zonder.

Het is gewoon persoonlijk of je het wel of niet wilt, voor allebei is wat te zeggen.
Ja dat zei ik al. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik heb Kenji ook verzekerd bij de Hema. Gelukkig tot nu toe niet nodig gehad...

In een eerder topic over hondenverzekeringen werd ik voor gek verklaard "want je kan toch makkelijk sparen". Ja, dat is leuk tot je hond op jonge leeftijd wat gaat mankeren (1e eigen hond), wat mij dus met Oryn overkwam. Nou overleed Oryn voordat de behandeling goed en wel begonnen was maar als hij geen hartstilstand had gekregen dan had ik aangekeken tegen dialyse, IC opname etc. Dan had ik het niet gered met iedere maand de premie opsparen (16,50 betaal ik). Sterker nog, ook de rekening voor alleen alles rondom z'n reanimatie was al 3x het bedrag wat ik bij elkaar gespaard zou hadden als ik de premie had opgespaard.

Als ik straks voldoende financiële armslag heb, weet ik ook niet of ik m'n hond nog zou verzekeren. Misschien wel, misschien niet. Voor nu vind ik het heel fijn dat ik bij onverwacht hoge kosten die zekerheid van de verzekering heb. En eerlijk is eerlijk: ik betaal met liefde en plezier iedere maand voor niks premie...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
gonnie
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik heb Kenji ook verzekerd bij de Hema. Gelukkig tot nu toe niet nodig gehad...

In een eerder topic over hondenverzekeringen werd ik voor gek verklaard "want je kan toch makkelijk sparen". Ja, dat is leuk tot je hond op jonge leeftijd wat gaat mankeren (1e eigen hond), wat mij dus met Oryn overkwam. Nou overleed Oryn voordat de behandeling goed en wel begonnen was maar als hij geen hartstilstand had gekregen dan had ik aangekeken tegen dialyse, IC opname etc. Dan had ik het niet gered met iedere maand de premie opsparen (16,50 betaal ik). Sterker nog, ook de rekening voor alleen alles rondom z'n reanimatie was al 3x het bedrag wat ik bij elkaar gespaard zou hadden als ik de premie had opgespaard.

Als ik straks voldoende financiële armslag heb, weet ik ook niet of ik m'n hond nog zou verzekeren. Misschien wel, misschien niet. Voor nu vind ik het heel fijn dat ik bij onverwacht hoge kosten die zekerheid van de verzekering heb. En eerlijk is eerlijk: ik betaal met liefde en plezier iedere maand voor niks premie...
Ik betaal liever ook voor niks premie. Vind het denk ik wel een fijn gevoel dat als er eens iets is, ik geen buikpijn hoef te krijgen van de vraag wat het allemaal gaat kosten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik heb Kenji ook verzekerd bij de Hema. Gelukkig tot nu toe niet nodig gehad...

Ik betaal liever ook voor niks premie. Vind het denk ik wel een fijn gevoel dat als er eens iets is, ik geen buikpijn hoef te krijgen van de vraag wat het allemaal gaat kosten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”