Budkes schreef:Caro. schreef:Budkes schreef:
Een simpel rekensommetje leert dat ik dan nog steeds 3750 euro verdiend had, had ik al die jaren maar 1 dier gehad.
Maar hee, iedereen staat vrij te doen wat hij wil.
1 ding is echter zeker, als de verzekering er verlies op zou lijden dan hielden ze er rap mee op.
Dus ja het slaat wel degelijk ergens op.
Maar als je zo gaat redeneren, dan hoef je ook geen inboedel, WA of opstalverzekering meer. Natuurlijk maakt een verz.mij winst, maar het gaat
erom of jij persoonlijk een hoog/hoger bedrag kan ophoesten of niet.
Als je een dier hebt en je kan die, ik noem maar wat, €2.000 niet betalen, dan lijkt het mij verstandig om te verzekeren of omdat je graag
zekerheid wilt hebben.
In alle andere gevallen lijkt het mij ook niet nodig.
Nee dat is niet waar, want ik begon mijn relaas met
dat wat je kunt betalen hoef je niet te verzekeren. En ik kan niet even 225.000 euro ophoesten als mijn huis afbrand. Ik kan ook geen 5 ton op hoesten als door mijn schuld iemand voor de rest van zijn leven invalide raakt bijvoorbeeld.
Maar voor de gemiddelde mens, is met een beetje discipline en op tijd beginnen met sparen, een behoorlijke operatie van een huisdier best op te hoesten.
Zeker afgezet tegen het geld wat je sowieso aan premie op moet hoesten.
Maar als iemand zich er beter door voelt zijn huisdiert te verzekeren even goede vrienden hoor. Ik vind het alleen zonde van mijn geld. Dus ik doe het niet. En vervolgens ga ik alleen maar in op de opmerking dat dat nergens op slaat.

Voor jou (en zowat iedereen

) is die 225.000 niet op te hoesten, maar voor een hoop mensen die 2.000 euro ook niet.
Persoonlijk heb ik die verzekering zodat ik 'zeker' weet (in hoeverre überhaupt iets zeker is) dat ik geen 'nee' hoef te zeggen vanwege medische
kosten.
Die 2.000 euro kan ik betalen, maar als ik net toevallig ook een stukke wasmachine heb, een kat die een operatie moet hebben en nog zo wat dingen,
dan wordt het toch wel flink wat schuiven.
Ik ben iemand die van wat zekerheid houdt en dus heb ik die verzekering en ja, daar ben ik ook mee besodemieterd, maar zelfs dan heb ik minder
kosten met verzekering dan zonder.
Het is gewoon persoonlijk of je het wel of niet wilt, voor allebei is wat te zeggen.