Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopgebied is alleen voor (mensen met) honden, of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Margreth
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever.

Re: Losloopgebied is alleen voor (mensen met) honden, of nie

Ongelezen bericht door Margreth »

Kruimel53 schreef:Meneer K is van het hardlopen, en dat doet hij ook wel eens zonder honden door het losloopgebied. Gisteren werd hij daarbij achtervolgd en belaagd door twee grote honden die tegen hem opsprongen en in zijn armen en benen beten. De bijbehorende mensen deden niks dus meneer heeft de honden van zich afgebruld. Daarop kwamen de mensen wel in actie, ze waren er niet van gecharmeerd dat hij 'zo tekeerging' tegen hun honden, en als hij dan zo nodig hard moest lopen moest hij dat maar buiten het losloopgebied doen want dat was alleen voor honden en niet voor hardlopers. Meneer had geen zin in een discussie en is doorgelopen maar vond het achteraf wel raar.

Ik vond het idioot. Bij mijn weten is een losloopgebied een gebied waarin het is toegestaan honden los te laten, mits onder appèl, en niet een gebied dat uitsluitend toegankelijk is voor loslopende honden met hun mensen. Ik vind het daarnaast volstrekt onacceptabel als mijn honden anderen lastig vallen dan wel molesteren, waar dan ook. Wat vindt men alhier?
Bij mijn weten valt een losloopgebied onder openbaargebied en is een ieder welkom! Helaas gevuld met personen die zich 'Keizer' wanen, meestal in gezelschap van een 'ongeleid projectiel' op 4 poten. Woon in een bosrijke omgeving waarvan 1 op loop afstand met een groots losloopgebied, kom zo'n 'Keizer' vrijwel dagelijks tegen. Één blik is voldoende, de onmacht en onvermogen straalt van zo'n persoon af, ik mijn hond observeer. Hij de taal der honden machtig is maar zo'n 'ongeleid projectiel' dikwijls niet, overigens te wijten aan die 'Keizer'. Het moraal van dit verhaal: Ben de discussie met zo'n 'Keizer' allang voorbij, heeft totaal geen zin! Neem de regie (zoals Meneer K) over zijn/haar hond, domweg omdat het niet anders kan. Ik daarmee een lastige situatie voorkom voor mijn hond en hij laat dat toe door afstand te nemen. Vervolgens hervatten we onze wandeling in een losloopgebied waar vooral het motto geldt: Let the dogs play! :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Margreth schreef: Bij mijn weten valt een losloopgebied onder openbaargebied en is een ieder welkom! Helaas gevuld met personen die zich 'Keizer' wanen, meestal in gezelschap van een 'ongeleid projectiel' op 4 poten. Woon in een bosrijke omgeving waarvan 1 op loop afstand met een groots losloopgebied, kom zo'n 'Keizer' vrijwel dagelijks tegen. Één blik is voldoende, de onmacht en onvermogen straalt van zo'n persoon af, ik mijn hond observeer. Hij de taal der honden machtig is maar zo'n 'ongeleid projectiel' dikwijls niet, overigens te wijten aan die 'Keizer'. Het moraal van dit verhaal: Ben de discussie met zo'n 'Keizer' allang voorbij, heeft totaal geen zin! Neem de regie (zoals Meneer K) over zijn/haar hond, domweg omdat het niet anders kan. Ik daarmee een lastige situatie voorkom voor mijn hond en hij laat dat toe door afstand te nemen. Vervolgens hervatten we onze wandeling in een losloopgebied waar vooral het motto geldt: Let the dogs play! :)
Nu snap ik waarom je je hond liet typen.

Het is in het vervolg handig om even naar de datum te kijken voor je reageert.
Margreth
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever.

Ongelezen bericht door Margreth »

dagmar88 schreef:
Margreth schreef: Bij mijn weten valt een losloopgebied onder openbaargebied en is een ieder welkom! Helaas gevuld met personen die zich 'Keizer' wanen, meestal in gezelschap van een 'ongeleid projectiel' op 4 poten. Woon in een bosrijke omgeving waarvan 1 op loop afstand met een groots losloopgebied, kom zo'n 'Keizer' vrijwel dagelijks tegen. Één blik is voldoende, de onmacht en onvermogen straalt van zo'n persoon af, ik mijn hond observeer. Hij de taal der honden machtig is maar zo'n 'ongeleid projectiel' dikwijls niet, overigens te wijten aan die 'Keizer'. Het moraal van dit verhaal: Ben de discussie met zo'n 'Keizer' allang voorbij, heeft totaal geen zin! Neem de regie (zoals Meneer K) over zijn/haar hond, domweg omdat het niet anders kan. Ik daarmee een lastige situatie voorkom voor mijn hond en hij laat dat toe door afstand te nemen. Vervolgens hervatten we onze wandeling in een losloopgebied waar vooral het motto geldt: Let the dogs play! :)
Nu snap ik waarom je je hond liet typen.

Het is in het vervolg handig om even naar de datum te kijken voor je reageert.
Gezien het feit dat er op dit Forum gereageerd kan worden op een bericht van b.v. 16-11-2016 of ouder, vraag ik me af wat daarmee jouw probleem is! Een onderwerp van alle dag, toch? B.t.w., mijn typ(ende)ische hond me in het oor fluisterd jij zo'n typische 'Keizer' bent. Kyo rest his case! .. Mijn advies: Get á life! :zwaai
Laatst gewijzigd door Margreth op 09 okt 2018 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kells schreef: Want je mag niet meer reageren op oude topics? :U:
:LOL: Deed jij dat maar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kruimel53 schreef:Mijn topics zijn tijdloos :pffff:
Jammer genoeg wel, niet voor wat betreft jou als persoon, maar dit onderwerp.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”