Kruimel53 schreef:Meneer K is van het hardlopen, en dat doet hij ook wel eens zonder honden door het losloopgebied. Gisteren werd hij daarbij achtervolgd en belaagd door twee grote honden die tegen hem opsprongen en in zijn armen en benen beten. De bijbehorende mensen deden niks dus meneer heeft de honden van zich afgebruld. Daarop kwamen de mensen wel in actie, ze waren er niet van gecharmeerd dat hij 'zo tekeerging' tegen hun honden, en als hij dan zo nodig hard moest lopen moest hij dat maar buiten het losloopgebied doen want dat was alleen voor honden en niet voor hardlopers. Meneer had geen zin in een discussie en is doorgelopen maar vond het achteraf wel raar.
Ik vond het idioot. Bij mijn weten is een losloopgebied een gebied waarin het is toegestaan honden los te laten, mits onder appèl, en niet een gebied dat uitsluitend toegankelijk is voor loslopende honden met hun mensen. Ik vind het daarnaast volstrekt onacceptabel als mijn honden anderen lastig vallen dan wel molesteren, waar dan ook. Wat vindt men alhier?
Bij mijn weten valt een losloopgebied onder openbaargebied en is een ieder welkom! Helaas gevuld met personen die zich 'Keizer' wanen, meestal in gezelschap van een 'ongeleid projectiel' op 4 poten. Woon in een bosrijke omgeving waarvan 1 op loop afstand met een groots losloopgebied, kom zo'n 'Keizer' vrijwel dagelijks tegen. Één blik is voldoende, de onmacht en onvermogen straalt van zo'n persoon af, ik mijn hond observeer. Hij de taal der honden machtig is maar zo'n 'ongeleid projectiel' dikwijls niet, overigens te wijten aan die 'Keizer'. Het moraal van dit verhaal: Ben de discussie met zo'n 'Keizer' allang voorbij, heeft totaal geen zin! Neem de regie (zoals Meneer K) over zijn/haar hond, domweg omdat het niet anders kan. Ik daarmee een lastige situatie voorkom voor mijn hond en hij laat dat toe door afstand te nemen. Vervolgens hervatten we onze wandeling in een losloopgebied waar vooral het motto geldt: Let the dogs play!