Ik heb wel van meer mensen gehoord dat ze het afscheid van hun eerste opvanghond het heftigst vonden. Ik vond het zelf afhangen van de klik die ik met de hond had en inderdaad ook wel van hoeveel energie ik in de hond had gestoken. Ik heb een aantal opvangers gehad die angstig en onzeker waren toen ze hier aankwamen en waar ik best veel in heb geïnvesteerd op dat gebied. Bij die honden vond ik het afscheid lastiger dan bij de honden waarvan ik sowieso wel wist dat ze zich prima zouden redden. Misschien ook omdat je je het bij die honden niet kunt permitteren om een zekere afstand te bewaren als je het vertrouwen echt wilt winnen, dus ik ook wel echt in korte tijd een sterke band met ze kreeg. Het kan dus net zo goed zo zijn dat je in een (jong)volwassen hond veel investeert, al is dat soms op andere gebieden dan bij een pup.mijke schreef:Daar sla je wel de spijker op de kop denk ik! Daarom ook sowieso geen pup meer. Daar investeer je toch meer in dan in een volwassen hond (denk ik?), omdat je er gewoon constant mee bezig bent of in ieder geval op moet letten. Nouja, misschien is het met opvangen ook wel net zo als met verliefd zijn; de eerste keer is het heftigst?hakunamatata schreef:Met mijn opvangkittens heb ik altijd dat juist die waar ik echt veel tijd en moeite in heb geïnvesteerd het lastigst zijn om te laten gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doei Skittles!
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: doei Skittles!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Bij mij ging zonder uitzondering de vlag uit
Dan had ik de handel uitgezwaaid en zeeg ik met een zucht van verlichting op de bank neer met Mayke; rust!
Maar goed, iedereen doet dat op zn eigen manier, natuurlijk! Fijn dat Skittles zo goed geplaatst is!
Maar goed, iedereen doet dat op zn eigen manier, natuurlijk! Fijn dat Skittles zo goed geplaatst is!

-
Manuma
- Zeer actief
Wat fijn voor Skittles dat jullie zo'n fijn huis hebben gevonden. En ik kan me heel goed voorstellen dat je hem mist!
Ik heb mijn eerste opvanger gehouden, de tweede was er drie weken en hoewel ik niet veel met haar had toch een traan gelaten en nouja.. Co. Dat verhaal ken je wel. Opvangen is ontzettend leuk maar ook vrij intensief. Van Co ben ik wel wat geschrokken, dat een hond zo lang kan blijven dat hij als eigen voelt en het moment dat je hem toch afstaat. Brrr. Hier zal het dus wel even duren voordat we weer zullen opvangen
Ik heb mijn eerste opvanger gehouden, de tweede was er drie weken en hoewel ik niet veel met haar had toch een traan gelaten en nouja.. Co. Dat verhaal ken je wel. Opvangen is ontzettend leuk maar ook vrij intensief. Van Co ben ik wel wat geschrokken, dat een hond zo lang kan blijven dat hij als eigen voelt en het moment dat je hem toch afstaat. Brrr. Hier zal het dus wel even duren voordat we weer zullen opvangen
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hij heeft mede dankzij jou nu een fijn thuis.
Zelf hebben wij ook honden opgevangen, zo'n 13 jaar a 14 jaar geleden. een aantal zijn geplaatst maar 3 zijn er gebleven. En toen hadden we ineens een roedel honden bestaande uit 5 honden en was het opvangverhaal over.
Ik ben er slecht in om ze weer af te staan. Dus ik weet eigenlijk wel dat als ik weer aan een opvanger zou beginnen dat de kans groot is dat hij blijft. Dus zolang daar geen ruimte voor is begin ik er maar niet meer aan. 
Zelf hebben wij ook honden opgevangen, zo'n 13 jaar a 14 jaar geleden. een aantal zijn geplaatst maar 3 zijn er gebleven. En toen hadden we ineens een roedel honden bestaande uit 5 honden en was het opvangverhaal over.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
toch vind ik dat ergens wel raar, dat je dat na zo'n tijd toch nog moet betalen.mijke schreef: Een kennis van mij uit het park zit in die situatie. Haar opvanghond Tania is al heel lang bij haar, meer dan een jaar, en ze is er zó gek mee! Ze wil hem zó graag houden, maar ze heeft gewoon geen geld voor de adoptie. Hoe hartverscheurend moet dat zijn als dat hondje na al die tijd door iemand anders geadopteerd wordtVreselijk lijkt me dat!
Ik betaalde bij onze opvangers alles zelf, voer, riemen en andere dingen, alleen dierenarts zou ik vergoed willen hebben als ik op zou vangen.
Als zo'n hond er dan al een jaar is, waarom zou dan de stichting toch die adoptiekosten nog willen vraag ik me altijd af.
Maar goed dat is misschien met een heel goede reden hoor, ik heb geen idee,maar vind het zelf een beetje gek, bij de langblijvers iig.
- Paisley
- Zeer actief
Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Onderhoud lukt anders prima, want het dier zit er al een jaar zonder problemen lijkt me.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Afhankelijk van wie dat betaald en met een vangnet in de vorm van de stichting bij hoge medische kosten.fes/lou schreef:Onderhoud lukt anders prima, want het dier zit er al een jaar zonder problemen lijkt me.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Wij hebben Rani in termijnen betaald omdat we het ook niet even hadden liggen. We hebben wel alle honden verzekerd. Dus of het echt zo'n slecht idee is? Ze hebben het goed hier hoorPaisley schreef:Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja hoe dat financieel met die kennis precies in elkaar steekt weet ik ook niet precies hoor. Maar hoe dan ook hoop ik voor haar dat dat hondje nog net zo lang bij haar mag blijven tot ze het financieel aan kan om hem eigen te maken.
@manuma ja jouw verhaal met Cody vond ik sowieso al aangrjipend, maar nu ik weet hoe het voelt om een opvangertje te laten gaan kan ik me al helemaal goed voorstellen hoe vreselijk verdrietig je daardoor moet zijn geweest, pfoeh!
Gelukkig kreeg ik vanmorgen al de eerste update van Skittles
Het gaat heel goed! Ze houden hem eerst voor de zekerheid nog even aan de lijn maar binnenkort mag ie de tuin omploegen

Kijk em liggen dan, et mupke
Hij heeft zijn oortjes in de ontspannen stand (als hij het spannend vindt vouwt hij ze dubbel) dus ik heb er alle vertrouwen in dat hij bij zijn nieuwe baasjes helemaal op zjin plek is!
@manuma ja jouw verhaal met Cody vond ik sowieso al aangrjipend, maar nu ik weet hoe het voelt om een opvangertje te laten gaan kan ik me al helemaal goed voorstellen hoe vreselijk verdrietig je daardoor moet zijn geweest, pfoeh!
Gelukkig kreeg ik vanmorgen al de eerste update van Skittles

Kijk em liggen dan, et mupke
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat een fijne foto's, dat doet de mens goed 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Paisley schreef:Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.

- mijke
- Zeer actief
Dat is natuurlijk nogal kul. Ik zou best ergens 350 euro vandaan kunnen trekken als Oor iets zou overkomen, maar dat wil niet zeggen dat de aanschaf van een hond diezelfde prioriteit heeft. Vooral niet aangezien die 350 euro die je dán tevoorschijn trekt láter niet nogmaals tevoorschijn kan worden getrokken als het wél echt nodig is. Het is nogal dom om je reserves uit te geven aan zaken die geen noodgeval zijn. en de aanschaf van een hond is geen noodgeval.Sas schreef:Paisley schreef:Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.inderdaad.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Fijn dat je foto's hebt gekregen! Snap dat het je zwaar valt, zou het zelf ook niet met droge ogen kunnen doen.
_Esmee
- mijke
- Zeer actief
Ja leuke foto's! Hopelijk volgen er in de toekomst nog wat meer updates. Ik was overigens wel verbaasd dat het me zo veel deed; ik heb me de eerste avond in slaap gehuild notabenetobi__ schreef:Fijn dat je foto's hebt gekregen! Snap dat het je zwaar valt, zou het zelf ook niet met droge ogen kunnen doen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Dat vind ik wel, zeker gelet op wat je eerst schreef:mijke schreef:Dat is natuurlijk nogal kul. Ik zou best ergens 350 euro vandaan kunnen trekken als Oor iets zou overkomen, maar dat wil niet zeggen dat de aanschaf van een hond diezelfde prioriteit heeft. .Sas schreef:Paisley schreef:Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.inderdaad.
en ze is er zó gek mee! Ze wil hem zó graag houden, maar ze heeft gewoon geen geld voor de adoptie. Hoe hartverscheurend moet dat zijn als dat hondje na al die tijd door iemand anders geadopteerd wordt

- mijke
- Zeer actief
Oh ja, ik reageerde er meer op in het algemeen. Hoe het precies met die kennis zit weet ik echt niet hoor. Het gaat te ver om daar over te speculeren - laat staan oordelen 
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Als je al een jaar lang een hond wilt aanschaffen, kun je daar toch ook alvast wat voor gaan sparen? Een stichting heeft de adoptiebedragen nodig om de volgende hond naar Nederland te halen en te helpen. Ik heb zelf ook voor mijn pleeghonden betaalt die ik na respectievelijk zes maanden en een jaar besloot te houden. Ik vind dat een stukkie korting wel kan, maar helemaal gratis zie ik geen noodzaak voor.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik denk als je de stichting laat weten dat je de hond héél graag wilt houden, er best wel iets geregeld kan worden wat betreft de betaling van het adoptiebedrag (korting en/of in termijnen of later betalen, etc.).DebbieZ schreef:Als je al een jaar lang een hond wilt aanschaffen, kun je daar toch ook alvast wat voor gaan sparen? Een stichting heeft de adoptiebedragen nodig om de volgende hond naar Nederland te halen en te helpen. Ik heb zelf ook voor mijn pleeghonden betaalt die ik na respectievelijk zes maanden en een jaar besloot te houden. Ik vind dat een stukkie korting wel kan, maar helemaal gratis zie ik geen noodzaak voor.
- Paisley
- Zeer actief
Dan is de aanschaf van die opvanghond dus geen prioriteit. Dan moet ze dat dus ook maar niet doen.mijke schreef:Dat is natuurlijk nogal kul. Ik zou best ergens 350 euro vandaan kunnen trekken als Oor iets zou overkomen, maar dat wil niet zeggen dat de aanschaf van een hond diezelfde prioriteit heeft. Vooral niet aangezien die 350 euro die je dán tevoorschijn trekt láter niet nogmaals tevoorschijn kan worden getrokken als het wél echt nodig is. Het is nogal dom om je reserves uit te geven aan zaken die geen noodgeval zijn. en de aanschaf van een hond is geen noodgeval.Sas schreef:Paisley schreef:Aan de andere kant, een adoptie kost meestal rond de 350 euro. Als je niet ergens 350 euro vandaan kun trekken lijkt me het hebben van huisdieren sowieso een slecht idee.inderdaad.
Dat bedrag wat de hond moet opleveren, komt ten goede van de stichting. Een stichting is geen bedrijf die door het mislopen van inkomsten dan maar iets minder winst maakt, maar het bedrag komt ten goede van het goede werk wat ze doen. Als opvang adres zou ik het niet durven om de hond te willen houden zònder te betalen.
Hoe werkt dat in zo'n iemands hoofd, moeten andere mensen dan maar de kosten betalen voor de castratie, transport, entingen etc voor haar hond?!

- mijke
- Zeer actief
Wat voor rare aannames doe jij nou?Paisley schreef:Dan is de aanschaf van die opvanghond dus geen prioriteit. Dan moet ze dat dus ook maar niet doen.
Dat bedrag wat de hond moet opleveren, komt ten goede van de stichting. Een stichting is geen bedrijf die door het mislopen van inkomsten dan maar iets minder winst maakt, maar het bedrag komt ten goede van het goede werk wat ze doen. Als opvang adres zou ik het niet durven om de hond te willen houden zònder te betalen.
Hoe werkt dat in zo'n iemands hoofd, moeten andere mensen dan maar de kosten betalen voor de castratie, transport, entingen etc voor haar hond?!Ik mag hopen dat donateursgeld niet wordt ingezet om arme mensen aan een gratis hondje te helpen.
Ik zal het even nogmaals zeggen want blijkbaar leest iedereen er over heen: ik weet niet hoe de situatie precies is met die kennis. Daar over speculeren laat staan oordelen hier gaat veel te ver. De quote die jij aanhaalt gaat ook totaal niet over die vrouw, ik reageerde gewoon in het algemeen.
- Paisley
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
- mijke
- Zeer actief
Ik heb gisteravond geinformeerd naar Skittles. Het gaat heel goed! Zijn baasje zei dat hij van de ene op de andere dag is veranderd van een kleine schattige puppy in een stoere gespierde puber. Hji is flink gegroeid, een echte slungel is het nu! Hij is dol op door de tuin racen en achter takken aan rennen en in molshopen graven, wat dat betreft geen spat veranderd dus. En sinds tien dagen heeft hji een teckelpupbroertje waar hij de hele dag mee speelt. En af en toe laat Skittles hem winnen met touwtrekken
Al met al zijn ze helemaal blij met hem en zit hij daar volgens mij vreselijk op zn plek. En hoewel ie een stuk is gegroeid is ie zo te horen nog steeds dezelfde blije vrije huppeltornado die die altijd al was. met zn vrolijke zwiepstaartje
Skittles in zn eigen zetel

Vreselijk schattig filmpje waarop ie toch nog best wel pupperig speelt
https://www.facebook.com/mijke.schaap/v ... 788346967/
Skittles in zn eigen zetel

Vreselijk schattig filmpje waarop ie toch nog best wel pupperig speelt
https://www.facebook.com/mijke.schaap/v ... 788346967/
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat leuk om te zien! Vrolijke glimworm 
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Issie weeerrr
Fijn dat hij het daar zo goed doet.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat een fijne update! Lijkt me ook een opluchting voor jezelf, weten dat hij goed terecht gekomen is.
_Esmee
-
Sam2012
- Zeer actief
Wat fijn dat het zo goed gaat!!
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat een koninklijk tafereel: dat perzische tapijt, de glanzende deken en glimmende skittles in zijn fauteuil. Prins skittles