Had men met deze hond nu maar doggydance i.p.v knpv gedaan, dan was het misschien wel geen asocial beast geworden.malinois schreef:Ik heb bij mijn oom een hond meegemaakt die echt agressief was (imo dan).Manuma schreef:Ja precieslucie schreef:dat maakt dit filmpje juist interessant, nog los van de daad van de agent. Zijn dit levensgevaarlijke loeders of vervelende relschoppers? Ik denk echt niet dat iemand hier fluitend langsloopt en dat lijkt me ook hoogst onverstandig.Manuma schreef:Ik vind het knap dat er zoveel mensen zijn die gelijk zien dat de honden uit de OP angsthazen zijn, ik zie dat zelf niet.
En dat die honden daar absoluut niet horen is denk ik ook iedereen het over eens.Danku.
Maar zou je in grote lijnen aan kunnen geven hoe je dan het verschil kunt zien? Aan voornamelijk die bruine dan?
Ik heb het nu een aantal keer bekeken en ik dénk dat ik zie wat jullie bedoelen maar nog twijfel ik.
Een afgekeurde knpv dh. Niks grommen of blaffen overigens, in tegendeel zou ik zeggen. Vanaf de dag dat ze hem gekregen hadden en ik hem gezien had zei ik al: die is niet te vertrouwen. Levensgevaarlijk. Hij wilde nooit naast of voor je lopen altijd achter je... altijd een hele stijve kwispel... wilde ook geen contact maken ook niet met eigen mensen
Ze hadden een werknemer die zelf al jaren rottweilers thuis had. Ook niet de makkelijksten overigens. Die liet hem elke dag 3 x uit. Oom had een eigen bedrijf.
Tot een paar weken later... lag die werknemer op zn rug te knokken met de dh die hem letterlijk in zn strot vast had... mn oom was jager en heeft hem ter plekke afgeschoten.
Niks gebeurd uit t niks zo leek t.. maar de voortekenen waren er al erg lang imo.
Geef mij dan maar zo'n onzekere kefferd hoor als uit t filmpje... constant wegkijken en achteruit deinzen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt
Moderator: moderatorteam
-
korthaar
- Zeer actief
Re: Filmpje hoe agent 2
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt
Wij hebben helaas vorige week onze hond (toller) in moeten laten slapen vanwege agressie.
En ja ik noem het agressie.
Hij was heel angstig en is ook eens uit de tuin ontsnapt. Hij is toen ook zo tekeer gegaan (niet eens zo angstaanjagend als deze twee) tegen de buurman en heeft hem gebeten. Hij beet bij een verkeerde reactie naar hem toe, als je bang voor hem was, maar dat konden we niemand kwalijk nemen, hij was angstagressief. Tegen ons, de gezinsleden en mensen die hij kende heeft ie nooit enige agressie tegen vertoond, dat maakte de beslissing om hem in te laten slapen ook extra moeilijk, maar het was niet meer vertrouwd.
Ik vind het de reactie van deze agent dan ook erg knap! Ik vind deze honden erg angstaanjagend overkomen.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Hij was heel angstig en is ook eens uit de tuin ontsnapt. Hij is toen ook zo tekeer gegaan (niet eens zo angstaanjagend als deze twee) tegen de buurman en heeft hem gebeten. Hij beet bij een verkeerde reactie naar hem toe, als je bang voor hem was, maar dat konden we niemand kwalijk nemen, hij was angstagressief. Tegen ons, de gezinsleden en mensen die hij kende heeft ie nooit enige agressie tegen vertoond, dat maakte de beslissing om hem in te laten slapen ook extra moeilijk, maar het was niet meer vertrouwd.
Ik vind het de reactie van deze agent dan ook erg knap! Ik vind deze honden erg angstaanjagend overkomen.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Groetjes Eva
- dagmar88
- Zeer actief
Hippo schreef: Hij rijdt waarschijnlijk daarom ook in een K9 politieauto...
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
De weinige beelden die van die honden in Uitgeest te zien zijn lijken op de reacties van de honden van het Amerikaanse filmpje in het begin topic. Alleen in Uitgeest dus overdag, veel drukte op straat en met een man die al in zijn been, en handen was gebeten.Heavy schreef:Het slachtoffer was net op tv . Honden hadden al eerder gebeten en waren nu weer ontsnapt uit de tuinNanna schreef:Deze schoot wel...
UitgeestMan liep met hond maar die hebben ze niks gedaan .
In beide filmpjes valt me op dat de honden behoorlijk snel reageren op bewegingen (openen van een deur of een hek elders) en de aandacht is alweer verlegd op iets/iemand anders.
Kan me in het geval van Uitgeest voorstellen dat je geen risico's moet nemen en zeker niet als "gewone" agent die niet getraind is om met honden om te gaan.
In de US hoor je de agent ook bepaalde commando's geven, maar dat heeft ook geen effect. Goed om te horen dat de man de honden wel in zijn eigen buurt probeert te houden en waarschijnlijk de ingeving krijgt dat de honden auto rijden wellicht leuk vinden. En dat was wel een schot in de roos zeker bij die donkere hond. Die politieagent kon er in ieder geval voor zorgen dat de honden geen schade meer aan konden richten op straat in ieder geval.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij anders gehandeld zou hebben, en wellicht had moeten handelen als het overdag was en het druk was op straat met nietsvermoedende voorbijgangers en spelende kinderen.
- dagmar88
- Zeer actief
blondie schreef: In de US hoor je de agent ook bepaalde commando's geven, maar dat heeft ook geen effect.
Hij gelooft het alleen zelf niet zo
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind de honden eerder opgewonden dan agressief. Die zwarte een tikkeltje heftiger de bruine, die blaft en lijkt vooral nieuwsgierig, Bij de zwarte kan het idd alle kanten op lijkt wat angstig ook. De agent vind ik met de manier van praten wat lachwekkend hebben net zo'n goofy movie stem. De honden zitten uiteindelijk wel veilig in de auto niemand is gewond en geen hond is neergeschoten en dat is wel keurig opgelost door de agent.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Bij Rani en Gollum werkt het perfect om 'zit' te roepen als ze even over hun zeik zijn. Het is een mooi omslagpunt waarna je positief kunt bevestigen en de hond een ander gevoel geeft. Al snap ik wel dat mensen dat eerder bij een angstige Gol zouden proberen dan bij een angstige Rani, ze reageren wel ets andersdagmar88 schreef:blondie schreef: In de US hoor je de agent ook bepaalde commando's geven, maar dat heeft ook geen effect.
Het heeft wel effect hoor, ze zijn duidelijk gevoelig voor autoriteit.
Hij gelooft het alleen zelf niet zo
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
De honden in Uitgeest stonden na wat ik gehoord heb niet als moeilijk te boek; mensen konden ze normaal gewoon aaien ook de meneer die nu gebeten is.Heavy schreef:Toch kan je dat weer niet met elkaar vergelijken vind ik. De enige vergelijking die je kunt maken is dat het ook 2 vechthonden zijn die los op straat lopen. Maar met het grote verschil dat deze 2 een man hebben gebeten. Er werd niet verteld hoe het was gebeurd . De man liet gewoon zijn hond uit . Misschien is hij de honden tegen gekomen en wilde hij zijn eigen hond verdedigen?blondie schreef:De weinige beelden die van die honden in Uitgeest te zien zijn lijken op de reacties van de honden van het Amerikaanse filmpje in het begin topic. Alleen in Uitgeest dus overdag, veel drukte op straat en met een man die al in zijn been, en handen was gebeten.Heavy schreef:Het slachtoffer was net op tv . Honden hadden al eerder gebeten en waren nu weer ontsnapt uit de tuinNanna schreef:Deze schoot wel...
UitgeestMan liep met hond maar die hebben ze niks gedaan .
In beide filmpjes valt me op dat de honden behoorlijk snel reageren op bewegingen (openen van een deur of een hek elders) en de aandacht is alweer verlegd op iets/iemand anders.
Kan me in het geval van Uitgeest voorstellen dat je geen risico's moet nemen en zeker niet als "gewone" agent die niet getraind is om met honden om te gaan.
In de US hoor je de agent ook bepaalde commando's geven, maar dat heeft ook geen effect. Goed om te horen dat de man de honden wel in zijn eigen buurt probeert te houden en waarschijnlijk de ingeving krijgt dat de honden auto rijden wellicht leuk vinden. En dat was wel een schot in de roos zeker bij die donkere hond. Die politieagent kon er in ieder geval voor zorgen dat de honden geen schade meer aan konden richten op straat in ieder geval.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij anders gehandeld zou hebben, en wellicht had moeten handelen als het overdag was en het druk was op straat met nietsvermoedende voorbijgangers en spelende kinderen.
In ieder geval vind ik het in dit geval niet raar dat een agent meteen schiet .
Ze hebben niet zijn hond aangevallen; die had ook niks. Schijnen normaal met meerdere honden te spelen.
Dus wat ze getriggerd heeft?
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
blondie
- Zeer actief
Gebeten man en de van de eigenaar van de honden:noekie schreef:
De honden in Uitgeest stonden na wat ik gehoord heb niet als moeilijk te boek; mensen konden ze normaal gewoon aaien ook de meneer die nu gebeten is.
Ze hebben niet zijn hond aangevallen; die had ook niks. Schijnen normaal met meerdere honden te spelen.
Dus wat ze getriggerd heeft?
https://www.rtvnh.nl/nieuws/186861/losg ... oegetakeld
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Als ik het filmpje volg dan heeft de ene hond de wapenstok gebruikt om lekker in te bijten en heeft de agent pepperspray ingezet om hem een keer af te weren. Daarna ging de hond liggen rollen, niet relaxed maar om zijn ogen schoon te wrijven.
Ik heb dat niet dagelijks bij me. Maar zo lief en onschuldig is die agent dus ook niet. Die laat wel merken dat hij niet zomaar gebeten wil worden.
Ik heb dat niet dagelijks bij me. Maar zo lief en onschuldig is die agent dus ook niet. Die laat wel merken dat hij niet zomaar gebeten wil worden.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Volgens mij werd nergens in gebeten. Maar werd er met een zaklamp geschenen waarschijnlijk om hem iets meer op afstand te krijgen. Als er pepperspray was gebruikt had de hond wel even blind geweest. En zeker niet zo snel al weer naar de agent toe te zijn gegaan om vervolgens vol nieuwsgierigheid in de auto te springen.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het staat in de tekst boven aan het filmpje. De zwarte hond gebruikt de wapenstok als "bitestick" en nokt af na een seconde pepperspray.
De agent is dus wel degelijk goed voorbereid en weet wat hij doet.
Voor mij zijn dit gewoon agressieve honden. Ze zijn bereid om te bijten. En of dat nu is uit angst, opwinding of woede interesseert me maar weinig. Ik denk een combinatie van deze dingen.
Voor mij zijn dit gewoon agressieve honden. Ze zijn bereid om te bijten. En of dat nu is uit angst, opwinding of woede interesseert me maar weinig. Ik denk een combinatie van deze dingen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja je hebt gelijk ik heb niet alles gelezen maar er staat idd dat er o.a pepperspray is gebruikt.Dartel schreef:Het staat in de tekst boven aan het filmpje. De zwarte hond gebruikt de wapenstok als "bitestick" en nokt af na een seconde pepperspray.
Heb het dus nog een keer bekeken omdat ik de eerste keer de tekst niet las toen het filmpje begon.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoe gestoord en onbetrouwbaar ben je eigenlijk als je je eigen roedelmaatje gaat bijten? Dat zou ik eerlijk gezegd erger vinden dan een vreemde. Ik heb het overigens nog nooit zelf gezien bij een van mijn eigen honden , enkel andersom , een zwakkere die uit de wind genomen werd dat wel.Nanna schreef:Hoe gestoord ben je als je als lieve hond te boek staat en opeens om je heen begint te bijten? En daarna weer gewoon geaaid kunt worden? Hier thuis heet dat gestoord en onbetrouwbaar gedrag.Heavy schreef:Hoe agressief ben je dan als je eerst iets bijtends in je ogen gespoten krijgt en dan een paar minuten later bij die persoon in de auto springt?
Honden bijten nu eenmaal , dat is voor hun namelijk in sommige gevallen een communicatiemiddel hoe vervelend en onwenselijk wij dat ook vinden.
Als ik Abra en Lucie hier los gooi voor de deur durf ik ook niet te zeggen dat ze niets zullen doen bij mensen die contact met hun maken.
Als eigenaar moet je hier verantwoording voor nemen , zeker als je weet dat je honden daar niet gediend van zijn. Wat mij betreft is er maar een schuldige hier en dat is de eigenaar.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tineke schreef:Hoe gestoord en onbetrouwbaar ben je eigenlijk als je je eigen roedelmaatje gaat bijten? Dat zou ik eerlijk gezegd erger vinden dan een vreemde. Ik heb het overigens nog nooit zelf gezien bij een van mijn eigen honden , enkel andersom , een zwakkere die uit de wind genomen werd dat wel.Nanna schreef:Hoe gestoord ben je als je als lieve hond te boek staat en opeens om je heen begint te bijten? En daarna weer gewoon geaaid kunt worden? Hier thuis heet dat gestoord en onbetrouwbaar gedrag.Heavy schreef:Hoe agressief ben je dan als je eerst iets bijtends in je ogen gespoten krijgt en dan een paar minuten later bij die persoon in de auto springt?
Honden bijten nu eenmaal , dat is voor hun namelijk in sommige gevallen een communicatiemiddel hoe vervelend en onwenselijk wij dat ook vinden.
Als ik Abra en Lucie hier los gooi voor de deur durf ik ook niet te zeggen dat ze niets zullen doen bij mensen die contact met hun maken.
Als eigenaar moet je hier verantwoording voor nemen , zeker als je weet dat je honden daar niet gediend van zijn. Wat mij betreft is er maar een schuldige hier en dat is de eigenaar.
Kibo is er ook zo 1.
De buurt kent hem als de vrolijke flierefluiter die alles leuk vind en dat is hij ook voor mensen die hij kent.
Maar vreemden die hem willen aaien zal hij eerst proberen te ontwijken maar als dat niet werkt gaat hij echt bijten
scooby 06-07-1995/31-08-2007
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Als ik Rani en Mika zomaar ergens in het donker losgooi gaan ze ook rellen. Ze zullen zeker zo blaffen tegen vreemde mensen zoals de honden in het filmpje als ik er niet bij ben. Mika is dan de opstoker en Rani de engerd. Als je daar een stok naar uitsteekt zal ze daar zeker in bijten. En ze zullen ook zo bij je in de auto springen als je gezellig vraagt of ze meegaan.Nanna schreef:Hoe gestoord ben je als je als lieve hond te boek staat en opeens om je heen begint te bijten? En daarna weer gewoon geaaid kunt worden? Hier thuis heet dat gestoord en onbetrouwbaar gedrag.Heavy schreef:Hoe agressief ben je dan als je eerst iets bijtends in je ogen gespoten krijgt en dan een paar minuten later bij die persoon in de auto springt?
Afmaken maar?
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Rio was een ongelofelijke lieverd , in eigen roedel dan wel te verstaan.noekie schreef: Kibo is er ook zo 1.
De buurt kent hem als de vrolijke flierefluiter die alles leuk vind en dat is hij ook voor mensen die hij kent.
Maar vreemden die hem willen aaien zal hij eerst proberen te ontwijken maar als dat niet werkt gaat hij echt bijten
Hij zou het niet in zijn hoofd halen een van zijn roedelgenoten te grijpen , ook niet toen Spok aan het eind van zijn leven was.
Sterker nog , hij liet Spok dan wel liggen als die op een plek lag waar hij wilde liggen en waar hij normaliter zou gaan liggen en zocht een ander plekje.
Zou hij anders zijn geweest zou dat overigens ook hondengedrag zijn al zou ik het onder de noemer laffe kuthond hebben geschaard.
Zou ik hem los hier in de straat gooien zou hij binnen no time zorgen dat iedere passant een blokje omging
Ook hondengedrag passend bij zijn ras maar ook niet wenselijk.
Het een vind ik overigens wel makkelijker dan het andere, binnen houden vind ik namelijk niet zo'n probleem en de mate waarin mijn honden sociaal zijn meet ik meer af aan hoe ze onderling met elkaar omgaan dan met vreemde. Uiteraard moet je daar dan wel rekening mee houden.
Maar ik vind het verbazingwekkend hoe het een als typisch hondengedrag kan worden aangemerkt en het andere als gestoord en onbetrouwbaar

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
blondie
- Zeer actief
Is er door de politie 2x op honden geschoten in 1 week in Uitgeest?Nanna schreef:UITGEEST - Politieagenten hebben donderdag een hond neergeschoten, nadat ze door het beest waren aangevallen. Het dier overleed aan de schotwonden.
De hond, die door een dierenambulance werd meegenomen, stierf vandaag aan zijn verwondingen.
Het baasje van de hond zou sinds kort in de buurt woonachtig zijn. Hij zou in een korte periode al enkele keren voor problemen hebben gezorgd.
Ook al zo verrassend
-
blondie
- Zeer actief
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja klopt.