Bas is tot nu toe niet ziek. Ik denk zelf dat ze ook niet ziek is maar ik weet dat dat niet uit te sluiten is.
Verder kun je een hond ook kiezen op land van herkomst en daarmee dus weer gewoon heel simpel Middelandze Zee ziektes uitsluiten.
Ik heb toevallig veel gekeken naar het aanbod de laatste tijd. Hele leuke niet bange kleine hondjes werden dus veel aangeboden. Yorkmiksen zoals Bas. Gewoon hondjes die door de krisis in Spanje in een dodingsstation zijn beland. Hondjes die voor die datum gewoon op de bank lagen bij hun baasjes.
Als je nu eens het aantal honden dat uit het buitenland komt af gaat zetten tegen het aantal honden dat hier gefokt wordt maar herplaatst denk ik zelfs dat je een lager doorschuifpercentage krijgt. Ik denk dat er veel meer pups ondoordacht aangeschaft worden dan buitenlandse honden. Ik heb ooit gehoord dat 50-80% van de gekochte pups herplaatst wordt. Als je ook ziet hoeveel mensen problemen hebben met hun uit Nederland afkomstige herplaatser of pup, is het dan nog wel realistisch om van de buitenlandse hond iets heel bijzonders te maken? Buitenlandse honden uit grote asielen hebben nl vaak ook hele goede manieren. Ze zijn vaak best wel heel sociaal. Ze zijn vaak een beetje bescheiden omdat ze niet opgegroeid zijn als prins of prinsesje van het gezin.
Dus ik vraag me af wat een gemiddeld genomen succesvollere plaatsing is. Een buitenlandse hond van een Stichting of de pup met de hoge verwachtingen gekocht in Nederland?
Persoonlijk denk ik echt dat je als buitenlandse hond meer kans hebt om succesvol geplaatst te worden dan als Nederlandse pup of herplaatser. Gemiddeld genomen dan. Ik ken in elk geval meer gekochte pups die herplaatst worden dan buitenlandse honden.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15