Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe houden jullie het huis schoon?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het huis schoon?!

Ongelezen bericht door under the red sky »

Een stoomreiniger maakt het veel schoner. En als je het laten verslonzen (wat bij ons regelmatig gebeurt), krijgt de stoomreiniger het moeiteloos weer schoon. Verder maak ik schoon wanneer ik tijd en zin heb. Met 10 honden en een volledige (en drukke) baan komt dat niet zo heel vaak voor :mrgreen:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Paisley schreef:Ik vouw het niet maar donder het in een bak voor beddengoed of het gaat vanaf de lijn direct mijn bed op.
Maar zelfs dan, het moet van de dekbedden af en er weer om. Ik vind het gedoe.
Maar het waaromvraagstuk. Het is nogal intiem. Het ligt eraan wat je in je bed doet. :engel:
Dus jij geeft je honden onterecht de schuld? ;)
Nee, het gaat er niet om wat je doet. Het gaat erom hoe je dat doet. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

maitestar schreef:Geen tijd voor... Elke week komt er iemand 3 uur lang poetsen.
Zoals badkamer, keuken,ramen e.d poetsen doen we dus niet zelf meer.
Ik probeer zelf 1x in de week een stofzuigers rond te slingeren.
Verder hou ik dagelijks het speelgoed en de keuken opruimen bij.

precies dat zonder het speelgoed.

zelf doe ik alleen nog de was en een doekje over het aanrecht, stofzuigen, afwasmachine.

de rest doet onze heldin
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

M@scha schreef:
maitestar schreef:Geen tijd voor... Elke week komt er iemand 3 uur lang poetsen.

zelf doe ik alleen nog de was en een doekje over het aanrecht, stofzuigen, afwasmachine.

de rest doet onze heldin
Heldinnen zijn het inderdaad :E: :cheer:
En het heerlijkste vind ik om dan gewoon wat leuks te gaan doen terwijl je huis gepoetst wordt :mann: Zo lekker sjiek voelt dat :LOL:
Groetjes,
Wendy
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

dit inderdaad. Wel hebben we een leren bank, ideaal! Ik veeg de haren zo eraf in het hoogpolige kleed, die mag de werkster vervolgens uitzuigen :F:

oh en deze vond ik wel erg herkenbaar:
[/maar in het natte seizoen is 'schoon' ook niet de meest treffende omschrijving :blauwoog: quote]
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

maitestar schreef:
M@scha schreef:

de rest doet onze heldin
Heldinnen zijn het inderdaad :E: :cheer:
En het heerlijkste vind ik om dan gewoon wat leuks te gaan doen terwijl je huis gepoetst wordt :mann: Zo lekker sjiek voelt dat :LOL:

ik zorg dat ik weg ben. ik vind het verschrikkelijk om thuis te zijn als zij er is. en dat weet ze gelukkig dus dat passen we netjes aan elkaar aan.

dubbelfijn is dat hierdoor sam nu nog maar 3 dagen alleen is. (ik werk 1 dag maar half en een andere dag is zij er een paar uur) :cheer:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sowieso dagelijks haren verwijderen van meubels etc. en stofzuigen. Dweilen meestal om de dag.
En wanneer de katten spelen of stoeien ligt er wel eens een klein mini-birmaantje aan haar dus ook meteen met de kleine Dyson weghalen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb echt geen flauw idee. Ik heb ogen en doe wat wanneer nodig is. Voor het slapen gaan gaat er een bezem door het huis, word er een doekje over de meubels gehaald, opgeruimd. Het bed doe ik wanneer het mij uitkomt, maar niet vast wekelijks, maar mijn honden en katten komen ook niet in de slaapkamer. Stofzuigen, dagelijks tot om de dag, maar soms wel eens minder. Wc, badkamer, keuken, wanneer ik zie of denk dat het nodig is. Doekje erover en klaar. Ramen zelden. Hondenmanden doe ik ook niet zo vaak. Ik zuig ze uit als ik aan het stofzuigen ben en als ik denk dat de manden ruiken.
Afbeelding
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Van mij hoeft het niet supernetjes te zijn. Om de twee dagen met de stofzuiger, of hij moet een dag echt heel veel zand hebben meegenomen naar binnen (als hij bijvoorbeeld lekker in de modder heeft liggen spelen), dan nog een keertje extra.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het schoon houden is onbegonnen werk.
Gewoon dagelijks even snel snel de stofzuiger en dweil er door, dan vind ik het wel weer best.
Verder verschoon ik de hondenkleedjes best veel, worden de honden door de rui geholpen met wassen en regelmatig bijgehouden, de katten wekelijks gekamd, de ergste verhaarder vaker.
Niko en Pjotr gaan achter hun hekje wanneer ze nat of vies zijn, dat scheelt ook al een hoop aan troep in huis.
Net de nieuwe droger boven gezet. De oude droogde niet meer goed en dat was wel een ramp.
:roll: Hopelijk kom ik nu met een beetje tempo door de stapels was heen.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik? Niet...

Ik ben een waardeloze poets. Hier komt 1 keer in de week iemand de boel schoonmaken. Meestal is de vloer alweer vies met natte hondenpoten voor ze uberhaubt de deur uit is. Ach. Dat is dan maar zo.

Keuken bijhouden en wassen. Meer doe ik niet eigenlijk. Tenzij het écht eens uit de hand loopt. Zoals na gisteren na de wandeling op het Erkermederstrand. Savonds leek dat strand in mijn woonkamer en op mijn bank te liggen. Dan ben ik niet te beroerd de stofzuiger er een keer extra doorheen te halen.

But thats about it.
Afbeelding
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Hebben jullie dit ook.
Hondendekentjes gaan in de was. Er blijven altijd haren in de wasmachine.,hierna zet ik de wasmachine op spoelen. Vind ik er nog haren in.
Hoe doen jullie dit?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier nu maar 1 hond maar heb er 3 tegelijk gehad eigenlijk viel het reuze mee.
Elke dag stoffen en stofzuigen, dweilen en om de dag alles met een vochtige doek, gelukkig heb ik verdomd weinig meubels alleen wat ik nodig heb, heb ook een klein huis dus er hoeft ook niet veel in, ben ook niet van de tierelantijntjes alleen wat grote accessoires dus elke dag een half uurtje en ik ben klaar.
Honden komen en kwamen niet boven dus daar alleen wat haar wat met de sloffen mee kwam dus om de 2 dagen een swiffer over het laminaat en 1x per week dweilen en klaar.
Binnenkort gaat mijn moeder met pensioen en die wil wat bij verdienen door schoonmaken van huisjes dus mijn huisje staat wagenwijd voor haar open haha ze heeft de sleutel al, zij komt dan de extra klussen doen als de baskamer goed beurt, keuken eens goed doen.. en de strijk want dat doe ik nu eigenlijk niet :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

carina58 schreef:Hebben jullie dit ook.
Hondendekentjes gaan in de was. Er blijven altijd haren in de wasmachine.,hierna zet ik de wasmachine op spoelen. Vind ik er nog haren in.
Hoe doen jullie dit?
Ik heb zes honden en twee wasmachines ;)

Afbeelding

carina58
Actief

[/quote]Ik heb zes honden en twee wasmachines ;)[/quote]

Ja dat zou het fijnste zijn.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

carina58 schreef:
Wat? Die honden of die wasmachines? ;)

Afbeelding

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hoe doen jullie dit?
Daar kan ik dus ook niet tegen. Wij hebben in de garage een extra wasmachine staan voor de honden en paarden. Daar was ik alle dekens van de honden en paarden in en daar staat ook een droger voor de honden kleedjes en handdoeken. Ik vind het ideaal. Filter uit de wasmachine halen anders zit hij elke keer vol haar. Is echt een ideale oplossing. Desnoods even op marktplaats kijken voor een leuke tweedehands en je kunt zoveel wassen als je maar wilt. Ik was hier toch wel minimaal 1 of 2x per dag. Ik hou van schoon :)
Afbeelding
carina58
Actief

Marjoleine schreef:
carina58 schreef:
Wat? Die honden of die wasmachines? ;)

Haha nou dan toch maar die wasmachine. 6 honden is mij wat te veel. En dat gaat mijn man op de loop denk. Haha wel een idee als ik van hem af wil zijn :LOL:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hoe doen jullie dit?
Als het heel erg is laat ik de trommel drogen en raus er dan even met de stofzuiger doorheen. Een beetje haar zal er altijd wel in zitten, dat is dan maar zo.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik heb 2 honden en 2 lang harige katten.

Ik stofzuig elke dag en dweil elke week. Kattenbak haal ik elke dag de drollen eruit en 1 keer per week gaat ie helemaal leeg. verder stofzuig ik alle meubels ook elke dag af inclusief de tafels en kasten :) katten komen echt overal :engel: En bed en honden kleedjes gaan ieder weekend in de was. Ik heb het geluk dat ik een klein huisje heb dus ben redelijk snel klaar :E:

Maar als ik net de stofzuiger weg heb gezet zie ik de eerste plukken haar alweer voorbij dwarrelen :devil:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hoe doen jullie dit?
Ik heb wel eens de tip gekregen om bij de honden dekens een tennisbal in een panty kous te doen en die mee te wassen. De tennisbalpanty neemt dan de haren mee

En inderdaad daarna droog laten worden en stofzuigen
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik hou mijn huis schoon met een stofzuiger en een paar (stof)doeken. En verder voornamelijk met water en schoonmaakazijn.
En ik doe dat alleen als het echt moet want ik heb heel veel hobby's maar huishouden is er daar geen van.
Mede daarom gekozen voor een hond die niet of nauwelijks verhaart.
Het toilet, de keuken en de badkamer hou ik daarbij wel goed bij, de rest vind ik wel gescheten.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Niet.
Onbegonnen werk met 5 langharige honden, 2 katten en een kamervolière. De honden nemen zoveel zand mee dat ik het opgegeven heb. Door hun lange haren geven ze dat ook gedoseerd over de hele dag af.

De bezem is mijn vriend, samen met stoffer en blik. Ik veeg elke dag het zand, stokjes en haren weg. Verder kleden over de bank. De honden mogen niet op de bank als ze nat en vies zijn. Ik vind het wel belangrijk dat mijn keuken en wc schoon zijn. Stofzuigen 1 keer per week, een keer extra als ik visite krijg. Stoffen doe ik als het me begint te irriteren, en dat kan best lang duren. Maar met de zeeuwse klei die hier ronddwarrelt is zelfs iedere dag niet genoeg om mijn glazen tafel schoon te houden.

Ramen lappen doe ik zelden. Ik haal er wel eens een lapje langs om de ergste neusafdrukken weg te halen.

Ik vind het gewoon niet belangrijk, een modderspat op de deurpost doet niemand kwaad. Meestal krijg ik rond de periode dat ik een nestje verwacht nesteldrang, dan MOET de boel schoon. Dan ga ik eens soppen bovenop de kasten, haal alles van de kant om te dweilen en klom op een trap om de spinnenwebben van het plafond te ragen.

Ik vind het wel prettig als het fris ruikt in huis, dus de hondenkleden worden geregeld gewassen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

:O: Jeeeetje, wat zijn sommige van jullie enorm fanatiek zeg! 2 keer per dag stofzuigen, elke week hondenkleedjes in de was, elke dag dweilen, 2 keer per week het bed verschonen, vaak ramen zemen..

Ik dacht dat ik een poetser was haha. Ik stofzuig gewoon 1 keer per dag, meestal een uur nadat de honden de lange wandeling hebben gehad. Mijn bed verschoon ik eens per 2 weken, dweilen doe ik 1 keer per week en afstoffen ook. De ramen zemen doe ik in de herst/winter helemaal niet. Heeft geen enkele zin, aangezien al het zand van het strand hier over komt waaien met een beetje wind. Dus dat doe ik enkel in de zomer, met weinig wind en regen. De hondenmanden was ik alleen als zij botten met vulling hebben gehad, verder eigenlijk nooit.

En toch.. Is het hier doorgaans netjes, en schoon.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Niet.
Cleaning your house when having dogs is like brushing your teeth with Oreo cookies :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een deel van het Rozendaalse veld ligt nu op de bank en in de mand dus ik ga straks maar weer zandzuigen. LOL.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sulluna schreef::O: Jeeeetje, wat zijn sommige van jullie enorm fanatiek zeg! 2 keer per dag stofzuigen, elke week hondenkleedjes in de was, elke dag dweilen, 2 keer per week het bed verschonen, vaak ramen zemen..

Ik dacht dat ik een poetser was haha. Ik stofzuig gewoon 1 keer per dag, meestal een uur nadat de honden de lange wandeling hebben gehad. Mijn bed verschoon ik eens per 2 weken, dweilen doe ik 1 keer per week en afstoffen ook. De ramen zemen doe ik in de herst/winter helemaal niet. Heeft geen enkele zin, aangezien al het zand van het strand hier over komt waaien met een beetje wind. Dus dat doe ik enkel in de zomer, met weinig wind en regen. De hondenmanden was ik alleen als zij botten met vulling hebben gehad, verder eigenlijk nooit.

Slons :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

bouvierpoedel schreef:
Sulluna schreef::O: Jeeeetje, wat zijn sommige van jullie enorm fanatiek zeg! 2 keer per dag stofzuigen, elke week hondenkleedjes in de was, elke dag dweilen, 2 keer per week het bed verschonen, vaak ramen zemen..

Slons :pffff:
Bedankt :I:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hoe doen jullie dit?
Niet op spoelen zetten, maar deurtje open, laten drogen en de stofzuiger er doorheen halen :wink:

Hondendekens doe ik overigens daarna altijd in de droger, want daar komen de meeste haren er vanaf en heb je weer
bijna haarvrije dekens (voor een uur dan :engel: ).
Al mag ik niet mopperen, want Puchu verhaart alleen 2 maanden per jaar heel erg en daarnaast verliest hij niet zo gek veel haar, niet overdreven tenminste.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier ook zo ongeveer hoor, behalve dat ik dan niet eens elke dag stofzuig (wel de bezem er doorheen) en de ramen iets
vaker lap dan alleen in de zomer, maar verder ongeveer hetzelfde en ook hier is het toch best netjes en schoon :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”