Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Re: De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Ongelezen bericht door Goldylocks »

En voor Ts:sorry,jij bent er gek mee en die 2 van jou zullen best lieve schatten zijn;maar ik persoonlijk,ik KEN ze niet.
Ik snap ook niet dat er nog mensen zijn die zo,n "powerbreed"(god wat een naam ook weer :roll: ) aanschaffen;je kunt je bijna nergens meer vertonen met zo,n beest.Vakantie naar het buitenland kun je ook wel shaken,ze mogen bijna nergens mee naar toe.
Wat haal je je dan aan denk ik dan.
Ik zie ze ook vaak voorbij komen op facebook of op baasje gezocht.nl: wel "PITTIG"met andere honden staat er dan,wat niks meer betekend dan dat ze andere honden de strot af willen bijten of niet dan?

nou dan maar liever een lompe te dikke of luie labrador,vullisbakkie of voor mijn part een poedel godbetert!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Goldylocks schreef:
nou dan maar liever een lompe te dikke of luie labrador,vullisbakkie of voor mijn part een poedel godbetert!
Wat is er mis met een poedel :cry:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Net als meer mensen in dit topic zie ook ik de leuke kanten van vooral de Stafford.
De drive zoals ik die van Gimmick zag op de renbaandag, hoe ze met hun baasje bezig (kunnen) zijn, van die stoere, brede koppen met een pretbek op dat atletische, compacte lichaam.
De werklust die ze laten zien vind ik geweldig, die snelheid en die kracht. En hoe ze dan zo stoer kunnen zijn en toch zo lekker onder een kleedje willen liggen en als het regent de hakken in het zand zetten. De perfecte maat niet te vergeten, niet groot, niet klein.
Sterker nog, ik riep altijd dat ik een Stafford wilde. In de stad crosste namelijk een man met zijn Stafford naast de fiets rond en hárd. Ik vond dat zo gaaf om te zien, ik wilde dat ook.

Een vriendin van me had een Stafford, helaas is ze onlangs op haar oude dag ingeslapen, was gek van die hond. Maar ze kon nergens in haar wijk normaal lopen omdat ze alle honden op wilde vreten. Haar man is een marinier van 2 meter hoog en kreeg die hond van 25 kg niet van een Rottweiler teef af. Ze heeft nu een Teckel :lol1: Ze vond het doodvermoeiend, overal ogen hebben, mensen moeten toe krijsen dat ze hun hond bij zich moesten houden. Ze hebben beide nog littekens van de keren dat ze toch een hond uit haar bek hebben moeten halen.
Nou, toen was ik wel genezen :mrgreen:

Als ik zie hoe vaak er hier wel niet loslopende of flexi honden tussen ons trio staan met mensen die daar totaal geen kwaad in zien, ben ik echt ontzettend blij dat ik dan niet in paniek hoef te schieten omdat er iets opgevreten gaat worden. Manu kan een kort lontje hebben maar meer dan een borstel of een kleine grom komt er eigenlijk nooit vandaan.
Twee dagen terug liet ik alle drie de honden uit in de stromende regen, ik kwam de hoek om en ik liep tegen een grote man met zijn pitbull op. Hij had twee riemen om de hond heen en liep direct naar achter met een brul. Ik nam mijn honden achter me en stak de straat over waarop hij me vriendelijk bedankte.
Stel dat ik mijn honden iets voor me uit had lopen waren ze kop aan kop geweest, die man wilde dat overduidelijk niet. Alleen doordat iemand de hoek om loopt kun je dus al een vreselijke situatie creeëren met een agressieve hond. Nee, ik zou om minder totaal gestresst raken :oeps:

Nou heb ik overigens in deze buurt alleen problemen met een kolere Labrador en een Norwich :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lizzie. schreef:
Goldylocks schreef:
Is alleen een imago probleem, is verder niets mis mee hoor- nou ja ze hebben krullen , :LOL:
Lizzie.
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Lizzie. schreef:
Goldylocks schreef:
Is alleen een imago probleem, is verder niets mis mee hoor- nou ja ze hebben krullen , :LOL:
krullen zijn juist zo leuk :mann: veel leuker dan koorden hoor :pffff: :F:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

En vind je koorden toch leuker, dan koord je ze toch?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... g_Show.jpg
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Manuma schreef:Alleen doordat iemand de hoek om loopt kun je dus al een vreselijke situatie creeëren met een agressieve hond. Nee, ik zou om minder totaal gestresst raken :oeps:
Dit is het enige wat me tegenhoudt.
Ik woon eigenlijk prachtig voor zo'n hond. Als ik op een maand tijd vier honden tegenkom is het veel en alles is hier aanlijngebied waar verreweg de meesten zich ook aan houden. Ik hou van nature alles in de gaten zodat ik op tijd kan ingrijpen bij een naderende hond of fietser dus de arendsogen heb ik al :mrgreen:
Maar het is me al twee keer gebeurd dat een loslopende hond uit een bocht komt gerend en op mijn honden klapt. Dat resulteert met mijn honden in wat gegrauw, vliegende plukken haar of een gaatje. Maar wat als ik daar had gelopen met een pitbull?
Ik vraag me af hoe je zoiets dan aanpakt. Altijd een breakstick mee?
Lizzie.
Zeer actief

Domor schreef:En vind je koorden toch leuker, dan koord je ze toch?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... g_Show.jpg
dan moeten ze wel de juiste vacht hebben, heb ooit een poging gewaagd om dr kuif te laten groeien maar dat ging dus filten en dan was geen succes.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Lizzie. schreef:
Goldylocks schreef:
er is niks mis met een poedel,behalve dat ze superslim zijn,en ja echt stoer zijn ze niet he :cheer:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

-Saskia- schreef:
Manuma schreef:Alleen doordat iemand de hoek om loopt kun je dus al een vreselijke situatie creeëren met een agressieve hond. Nee, ik zou om minder totaal gestresst raken :oeps:
Dit is het enige wat me tegenhoudt.
Ik woon eigenlijk prachtig voor zo'n hond. Als ik op een maand tijd vier honden tegenkom is het veel en alles is hier aanlijngebied waar verreweg de meesten zich ook aan houden. Ik hou van nature alles in de gaten zodat ik op tijd kan ingrijpen bij een naderende hond of fietser dus de arendsogen heb ik al :mrgreen:
Maar het is me al twee keer gebeurd dat een loslopende hond uit een bocht komt gerend en op mijn honden klapt. Dat resulteert met mijn honden in wat gegrauw, vliegende plukken haar of een gaatje. Maar wat als ik daar had gelopen met een pitbull?
Ik vraag me af hoe je zoiets dan aanpakt. Altijd een breakstick mee?

Yep altijd een breakstick mee. Nog nooit gebruikt. Tot nu toe nog nooit iets gebeurt vanaf mijn kant. Mijn honden hebben wel wat hechtingen gehad hier en daar :wink:
Ik ben ook nooit gestressed buiten. Tijdje terug kwam er een flink vervelende lab reu ff moeilijk doen. Dat mens helemaal in paniek. Ik helemaal niet, waarom? Ik weet wat ik moet doen als het wel mis gaat. Hij mocht op een gegeven moment wel blij zijn dat ik mijn Peludo het op liet lossen. Daarna had het mijn voet geweest namelijk, ook nog nooit gebruikt als 'wapen'. Mijn kleine gifkikker had ik inmiddels opgetild :mrgreen:
Ik weet dat die lab het 100% had afgelegd. Ik moet dat gezeik alleen helemaal niet. Ik vind loslopende 'sociale' honden over het algemeen vervelender als de verantwoordelijk gehouden powerbreeds. Maar mochten die dus los hobbelen dan ben ik ook weg hoor :F:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Staffie34 schreef:Een impulsieve koper gaat zich echt niet eerst het inlezen, die schaft 1 aan en denkt pas naderhand na.
Maar ik heb er over nagedacht, ik weet wat ik in huis heb, ik weet hoe te handelen.
Maar IK heb wel lieverds,en iedere keer als ik daar iets over neerzet word er een lading commentaar opgegeven, en als "Pietje" iets neerzet over zijn leuke lieve
Als je er wél en écht over nagedacht had, had je in 1e instantie geen "kruising" genomen. Zeker geen "niet bestaand" iets als een kruising XL. XL en XXL staat voro mij synoniem aan "invalide" Maar dit even terzijde.

Alle karaktereigenschappen waar deze honden (pitbulls) ooit om "bekend" stonden gooi je te grabbel door een "kruising" te nemen. Simpel. Niks meer, niks minder.

Dat die van jou lief is, de allergrootste lieverd is geloof ik a la minute. Maar feit is en blijft dat met het kruisen de karaktereigenschappen verdwijnen (menslievende honden) en je nóg meer moet letten op het hond/hond gebeuren.

Nagenoeg alle "incidenten" die er zijn voorgevallen komen ten nadele van de pitbull. Het zijn allemaal "pitbulls" dit terwijl het in het echt zeer waarschijnlijk in (99,9) van alle gevallen niet om échte pitbulls/ AST maar om kruisingen! Tot zover het "nadenken".

Neemt niet weg dat ik snap wat jouw bedoeling is, maar ipv "jouw" ras ( :I: ) positief te promoten, kun je beter zorgen dat je de mensen aan hun verstand brengt wat ze met een dergelijke hond, zéker wanneer het een kruising betreft in huis halen.

Juist door het benadrukken van de negatieve kanten (en negatieve reacties is daar 1 van en daar moet je óók rekening mee houden) weerhoud je andere mensen er misschien van in hun impulsiviteit een dergelijke hond aan te schaffen.

En nu ga ik de rest lezen :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Lemuria schreef:Dus Izzy is ook m'n eerste en laatste Stafford. Niet dat het me uitmaakt, ik ben niet zozeer verknocht aan het ras verder :)
Heeft Izzy een stamboom?

Adjani & Tyson schreef:Ik las het en ik dacht "Ha, wat een voornemen, dat lukt je nooit :P" Als je eenmaal een BT gehad hebt lijkt het leven zonder mij inderdaad ook saaai!
En ook de BT zijn naar mijn mening "invalide" hondjes. Hun schedel is gewoon mismaakt door al het rotte kruisen wat er mee gedaan is. De échte BT lijkt in de verste verte niet op op de "huidige" BT.

En nee, ik ben verre van iemand die "gek" is van stamboomhondjes. Integendeel zelfs.

Maar een pitbull/AST, ja die wil ik en die komt er (uiteindelijk) ook wordt om de dooie dood geen kruising.

Dat zal echt een zorgvuldig uitgezocht "hondje" zijn zo dicht mogelijk voor zover dat anno nu nog "mogelijk" is bij de "echte" . En lukt dat niet. Dan niet!

Een BT. Ik vind het leuke honden hoor, dat zeer zeker, maar wat voor mij ook zeker is, is dat de hondjes gewoon letterlijk en figuurlijk "verneukt" zijn. In niks lijken ze meer op de mooie prachtige honden die ze ooit waren. En nee, dat beperkt zich helaas niet tot de BT. Teveel rassen die in de loop der jaren gewoon verneukt zijn. Jammer, heel jammer!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
smoekie schreef: *KNIP*

En nu ga ik de rest lezen :F:
Wijze woorden Smoek. :ok:
:jank:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

smoekie schreef:
Lemuria schreef:Dus Izzy is ook m'n eerste en laatste Stafford. Niet dat het me uitmaakt, ik ben niet zozeer verknocht aan het ras verder :)
Heeft Izzy een stamboom?
Nee. En toen?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Goldylocks schreef:
Brigitte schreef:
Goldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke. :U:
Ik ken ook geen leuke Labs :19: maar vind het dan weer niet nodig om in ieder topic dat te moeten melden.
oh ja,na alle niet zo leuke reacties pik je mij er maar uit;ik ben geen "bekende hondenforummer" van alle reacties valt die van mij nog mee dacht ik. :pffff:
Ja, ik reageer op waar ik op wil reageren :pffff:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Goldylocks schreef:En voor Ts:sorry,jij bent er gek mee en die 2 van jou zullen best lieve schatten zijn;maar ik persoonlijk,ik KEN ze niet.
Ik snap ook niet dat er nog mensen zijn die zo,n "powerbreed"(god wat een naam ook weer :roll: ) aanschaffen;je kunt je bijna nergens meer vertonen met zo,n beest.Vakantie naar het buitenland kun je ook wel shaken,ze mogen bijna nergens mee naar toe.
Ik zie ze ook vaak voorbij komen op facebook of op baasje gezocht.nl: wel "PITTIG"met andere honden staat er dan,wat niks meer betekend dan dat ze andere honden de strot af willen bijten of niet dan?

Wat een onzin praat je toch weer. Of praat je uit ervaring? volgens mij niet. Ik kan me nl gewoon OVERAL vertonen met mijn honden en ik krijg ook nooit rare of nare reactie's op mijn honden. De mensen hier in de buurt hebben commentaar op eigenaren hier van een Berner die alles grijpt en los loopt, een ja sorry modervette Lab reu die strontvervelend mensen lastig valt en 2 Dwerg Schnauzers, de mijne vinden ze juist goed opgevoed en leuke honden, en dat zijn het ook :pffff:

Ook zijn wij regelmatig in het buitenland met ze, er zijn meer landen dan de Benulux waar je heen kan hoor, oh hier kunnen ze overigens ook gewoon heen ja.

En dat jij liever met een vetkwab loopt moet jij weten, ik zou me dood vervelen met zo'n saaie homp aan de lijn, snap niet dat mensen dat nog aan schaffen..
Goldylocks
Zeer actief

het gaat intussen wel heel goed met het onderwerp "in een goed daglicht " :cheer: :LOL: en jij krijgt zo een lolly
Lemuria

Eigenlijk wel gewoon met Brigitte eens. Misschien zijn Staffords in deze buurt gewoon meer geaccepteerd omdat er meer van zijn (en dat gaat in 99,9% van de gevallen gewoon goed), maar ik krijg zélden een scheve blik. Hier zijn de SPA-eigenaren gewoon eerlijk naar elkaar als het niet gaat met andere honden. Toen ik Izzy nog maar net had, werd ik gewaarschuwd door een Bullterrier-eigenaar dat er een bruine Engelse Staff los rondloopt die een pup een oor afgereten heeft en dat de eigenaar niet te beroerd is om je een grote bek te geven als dat je niet aanstaat.
Gewoon open boek spelen dus. Da's het beste.

En de Benelux kan best leuk zijn als vakantiebestemming :mrgreen:

Van de zomer was ik bij het Gat van Waalre en daar stikte het de moord van de Stafford(kruisingen). Als je denkt dat er maar 1 hond uiteindelijk levend wegliep, heb je het gruwelijk mis :mrgreen: Na het 10 minuten aangezien te hebben, heb ik Izzy ook maar losgelaten. Was koddig om te zien, al die lompe spierbundeltjes die achter elkaar aan crossten en het water in sprongen, of juist met hun baas bezig waren. De enige die liep te kutten was een DH-reu die in willekeurige achterpoten van de honden aan het happen waren en ballen jatte. En ach, daar viel ook goed mee te leven.

Het kan héus wel. Maar het staat of valt met een verantwoordelijke baas.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

smoekie schreef:
Heeft Izzy een stamboom?

Adjani & Tyson schreef:Ik las het en ik dacht "Ha, wat een voornemen, dat lukt je nooit :P" Als je eenmaal een BT gehad hebt lijkt het leven zonder mij inderdaad ook saaai!
En ook de BT zijn naar mijn mening "invalide" hondjes. Hun schedel is gewoon mismaakt door al het rotte kruisen wat er mee gedaan is. De échte BT lijkt in de verste verte niet op op de "huidige" BT.

En nee, ik ben verre van iemand die "gek" is van stamboomhondjes. Integendeel zelfs.

Maar een pitbull/AST, ja die wil ik en die komt er (uiteindelijk) ook wordt om de dooie dood geen kruising.

Dat zal echt een zorgvuldig uitgezocht "hondje" zijn zo dicht mogelijk voor zover dat anno nu nog "mogelijk" is bij de "echte" . En lukt dat niet. Dan niet!

Een BT. Ik vind het leuke honden hoor, dat zeer zeker, maar wat voor mij ook zeker is, is dat de hondjes gewoon letterlijk en figuurlijk "verneukt" zijn. In niks lijken ze meer op de mooie prachtige honden die ze ooit waren. En nee, dat beperkt zich helaas niet tot de BT. Teveel rassen die in de loop der jaren gewoon verneukt zijn. Jammer, heel jammer!
Oh ja. En de Hussels zijn niet verneukt? Die zonder stamboom. Zoals jij die hebt.
Ja jammer, heel jammer.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Brigitte schreef:
Goldylocks schreef:En voor Ts:sorry,jij bent er gek mee en die 2 van jou zullen best lieve schatten zijn;maar ik persoonlijk,ik KEN ze niet.

Wat een onzin praat je toch weer. Of praat je uit ervaring? volgens mij niet. Ik kan me nl gewoon OVERAL vertonen met mijn honden en ik krijg ook nooit rare of nare reactie's op mijn honden. De mensen hier in de buurt hebben commentaar op eigenaren hier van een Berner die alles grijpt en los loopt, een ja sorry modervette Lab reu die strontvervelend mensen lastig valt en 2 Dwerg Schnauzers, de mijne vinden ze juist goed opgevoed en leuke honden, en dat zijn het ook :pffff:

Ook zijn wij regelmatig in het buitenland met ze, er zijn meer landen dan de Benulux waar je heen kan hoor, oh hier kunnen ze overigens ook gewoon heen ja.

En dat jij liever met een vetkwab loopt moet jij weten, ik zou me dood vervelen met zo'n saaie homp aan de lijn, snap niet dat mensen dat nog aan schaffen..
Zoals Lemuria al zei. Hier zijn de SPA-eigenaren gewoon eerlijk naar elkaar als het niet gaat met andere honden.
Hier lopen ook veel SPA-eigenaren. Die denken er ook zo over. Als het niet gaat met andere honden nemen we gewoon een SPA. Probleem opgelost, hier lopen momenteel heel weinig klapkaken.. :mrgreen:

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

hahah naast de klapkaak hebben we de luldog en nu ook de vetkwab hahaha.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ja, maar als je een vetkwab hebt, is 't je eigen schuld :P Da's geen genetisch ding :mrgreen:
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Onze vorige hond (border collie) is ooit bijna zijn poot kwijtgeraakt doordat een staff niet losliet en de achilles pees tot aan een draadje doorbeet.
Mijn man heeft de strot vd staff moeten dichtknijpen om m los te krijgen.
Hij heeft 3 weken in een spalk gelopen en gelukkig zijn poot mogen behouden.
Nou was die van ons ook geen lievertje met andere honden en ik geef de staff zeker niet de schuld van het gevecht, maar feit is dat de schade van een hond met kaakklem tijdens een gevecht meteen zo enorm is...

Dus de oproep: De "powerbreeds" in een goed daglicht, wie doet mee? Nwwah ik ff niet...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jetski schreef: maar feit is dat de schade van een hond met kaakklem tijdens een gevecht meteen zo enorm is..

Misschien je feiten nog maar eens checken?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lemuria schreef:Ja, maar als je een vetkwab hebt, is 't je eigen schuld :P Da's geen genetisch ding :mrgreen:
Nou idd, Veel wijn, chocola en en...

Of ging t over honden? :8):
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

dagmar88 schreef:
Jetski schreef: maar feit is dat de schade van een hond met kaakklem tijdens een gevecht meteen zo enorm is..

Kijk.. daar heeft iemand nog eens wat aan, aan zulke heldere informatie.

@ Jetski.. er bestaat geen kaakklem, als een klapkaak iets vastheeft willen ze gewoon niet loslaten.
Ze kunnen het wel maar verdommen het gewoon tot de andere partij dood is.

En het in een goed daglicht plaatsen van dit ras is een verloren zaak, er zijn teveel moordpartijen geweest om het tij nog te keren.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Anja schreef:
dagmar88 schreef:

Kijk.. daar heeft iemand nog eens wat aan, aan zulke heldere informatie.

@ Jetski.. er bestaat geen kaakklem, als een klapkaak iets vastheeft willen ze gewoon niet loslaten.
Ze kunnen het wel maar verdommen het gewoon tot de andere partij dood is.

En het in een goed daglicht plaatsen van dit ras is een verloren zaak, er zijn teveel moordpartijen geweest om het tij nog te keren.

O sorry altijd gedacht dat het een kaakklem heette :oohja:
Maar dan zal ik het anders formuleren: feit is dat de schade van powerbreeds tijdens een serieus gevecht VAAK meteen zo enorm is..
Hoop dat ik me zo wat genuanceerder uitgedrukt heb...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kaakklem is niets mis mee. Tis een kaak en hij klemt - hard.

Kaakslot - dat bestaat niet. Heti impliceert dat de hond hem niet meer open krijgt, of het hem geen moeite lpat om zn bakkus dicht te houden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Anja schreef: Kijk.. daar heeft iemand nog eens wat aan, aan zulke heldere informatie.

Oh nou sorry hoor, zal voortaan alles voorkauwen en er een google linkje bij zetten :ok:

En er wordt wel degelijk losgelaten en overgepakt. Man van Jetski heeft perfect gehandeld door dat te bespoedigen, petje af :ok:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Of XTC.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”